Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5608
Foreløbig har jeg Onecall Folkepakka som koster 200 kr per måned. Jeg har fri tale, sms og mms. Har 1000 mb datatrafikk på det.


Tingen er at jeg bruker ikke telefonen til å ringe eller sende sms med. Jeg sender kanskje 3-4 sms og ringer sikkert 4-5 ganger i måneden.
Jeg bruker mobilen nesten kun til datatrafikk men er nesten nødt å ha minst 1000mb datatrafikk da jeg surfer veldig mye.


Hvilket abbonement burde jeg ha til mitt bruk? Og kan jeg få et billigere abbonement?
200 kr i måneden er slettes ikke dyrt, men vil spare penger der det kan spares.
Sjekk Chess.no, de har rimelig datatrafikk. Har ikke regnet på om det blir billigere enn det du har, men det finner du fort ut selv
ArbeidsledigProletar
Hva er det du leter etter? Det er jo ikke noe fasitsvar på det der. Leter du etter mest mulig data inkludert i måneden for minst mulig penger?
Eller noe med en del data, men ikke så ille priser på ekstrapakker med data for de månedene du bruker litt mer enn vanlig?

Hvem har best dekning i ditt område?
Nå må det bli slutt på slike tråder.

TELEPRISER.NO DER FINNER DU ALT DU LURER PÅ

/thread
Sitat av Undiken Vis innlegg
Foreløbig har jeg Onecall Folkepakka som koster 200 kr per måned. Jeg har fri tale, sms og mms. Har 1000 mb datatrafikk på det.
Vis hele sitatet...
Plusser du på en hundrelapp kan du endre fra folkepakka til full pakke. Da får du 5000 mb datatrafikk samt fri bruk av resten. 298 kr/mnd.

http://www.onecall.no/abonnement/
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
TELEPRISER.NO DER FINNER DU ALT DU LURER PÅ

/thread
Vis hele sitatet...
Synes dette var en rotete side. Hvordan finner jeg enkelt ut hvem som tilbyr mest mulig data for minst mulig penger uten å knote i masse stash først? De burde hatt oversikt over antall data inne på tilbydere.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg syntes siden var praktisk, fyll inn minimum på sms/mms/min og mye på data.

Jeg fikk opp denne: https://www.chess.no/abonnement/mobi...att-ekstrabruk

299,- for fri bruk sms/mms/min og 5gb data er ikke galt.
Sitat av Fleff Vis innlegg
299,- for fri bruk sms/mms/min og 5gb data er ikke galt.
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme som Onecall kjører. Fordelen med Onecall til TS, er at han lett kan bytte ettersom han allerede er medlem hos OneCall.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Obster Vis innlegg
Akkurat det samme som Onecall kjører. Fordelen med Onecall til TS, er at han lett kan bytte ettersom han allerede er medlem hos OneCall.
Vis hele sitatet...
Så det nå ja
Iogmed at tjenestene er samme, men skiller med 1-2kr, så ser det ut som fri bruk + 5gb er det du får mest for, med mindre du vil betale mye mer.

Gjelder ikke rabatter og kampanjer da, men i skrivende stund
Djuice sin pakke koster 299 for fri tale,sms og mms. Men inkluderer 5000mb data.
Det er det samme som Onecall sin pakke.

Forskjellen er at Djuice bruker Telenor sitt nett, som har 10 ganger flere basestasjoner enn Onecall og Network Norway.
Her får du og mye raskere nett med 4G, du får Hd-voice og mer kapasitet.

Ellers har Netcom og Chess og gode priser med god dekning og hastighet
Hva med NextGenTel? Fri bruk og 8GB data. Koster 399,- da.. Men 8GB er jo en god del.

EDIT: De har også Fri bruk + 3GB data for 259,-
Sist endret av Morten96xx; 17. januar 2014 kl. 16:34.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Onecall grunnpakka, 99,- i måneden
+ fri surf-pakke 179,- i måneden.
Voila, fri databruk for 279 i måneden, sammen med et par hundre sms og sånt.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Almenning Vis innlegg
Djuice sin pakke koster 299 for fri tale,sms og mms. Men inkluderer 5000mb data.
Det er det samme som Onecall sin pakke.

Forskjellen er at Djuice bruker Telenor sitt nett, som har 10 ganger flere basestasjoner enn Onecall og Network Norway.
Her får du og mye raskere nett med 4G, du får Hd-voice og mer kapasitet.

Ellers har Netcom og Chess og gode priser med god dekning og hastighet
Vis hele sitatet...
LUL... One call bruker Telenornett
Sitat av FatMan Vis innlegg
Onecall grunnpakka, 99,- i måneden
+ fri surf-pakke 179,- i måneden.
Voila, fri databruk for 279 i måneden, sammen med et par hundre sms og sånt.
Vis hele sitatet...
Bruker du dette selv? Om det stemmer så skal jeg skifte abonnement asap.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
LUL... One call bruker Telenornett
Vis hele sitatet...
De bruker Telenor sitt nett der Network Norway ikke har dekning, også kan det bli mange korte brudd hvis man beveger seg uheldige steder når mobilen skifter mellom nettene.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Onecall grunnpakka, 99,- i måneden
+ fri surf-pakke 179,- i måneden.
Voila, fri databruk for 279 i måneden, sammen med et par hundre sms og sånt.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hvordan du får til å kombinere dette.
Slik jeg ser det kan man kun få tillegspakke på 5GB for grunnpakka til 179 kr/mnd.

http://www.onecall.no/tilleggstjenes...-mobildata.php

179 kr 5GB tilleggspakke + 99 kr for 150 min ringetid/sms/mms = 278 kroner

Nesten det samme som fullpakke prisen, med unntak av at du ikke får ubegrenset av de andre tinga.
Sist endret av Obster; 17. januar 2014 kl. 18:32.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
De bruker Telenor sitt nett der Network Norway ikke har dekning, også kan det bli mange korte brudd hvis man beveger seg uheldige steder når mobilen skifter mellom nettene.
Vis hele sitatet...
Man kan velge hvilket nett man skal benytte seg av. Da slipper du det problemet.
To fuckup your life.
Just feel free's Avatar
6 1
Chess superkontant.
Maks 10 kr dagen og blir ikke nedsatt hastighet! Har sim i Iphone fra Chess, som dele nettverket med ipod touch gen 5 og ipaden. Altså 3 enheter for maks 10kr dagen! Fantastisk Billig og mye raskere hele natta!
Ikkje som Netcom hvor man må betale 10kr pr 100mb!!! Vanvittig dyrt.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Quasar Vis innlegg
Bruker du dette selv? Om det stemmer så skal jeg skifte abonnement asap.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg bruker denne løsningen selv.

Sitat av Obster Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt hvordan du får til å kombinere dette.
Slik jeg ser det kan man kun få tillegspakke på 5GB for grunnpakka til 179 kr/mnd.

http://www.onecall.no/tilleggstjenes...-mobildata.php

179 kr 5GB tilleggspakke + 99 kr for 150 min ringetid/sms/mms = 278 kroner

Nesten det samme som fullpakke prisen, med unntak av at du ikke får ubegrenset av de andre tinga.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg ser nå at One Call sikkert har endret fra fri bruk til 5GB, men jeg har fortsatt fri bruk på min konto. Her er en skjermdump fra min siste faktura som proof
http://i.imgur.com/AVWcGrX.png

Skal sies at jeg ligger på cirka 4GB i måneden, så 5 hadde nok holdt det og!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Just feel free Vis innlegg
Chess superkontant.
Maks 10 kr dagen og blir ikke nedsatt hastighet! Har sim i Iphone fra Chess, som dele nettverket med ipod touch gen 5 og ipaden. Altså 3 enheter for maks 10kr dagen! Fantastisk Billig og mye raskere hele natta!
Ikkje som Netcom hvor man må betale 10kr pr 100mb!!! Vanvittig dyrt.
Vis hele sitatet...
Okei, så omtrent 3600,- i året for kun mobildata? Jeg betaler kun 2100 med min løsning, i tillegg til at jeg har 150 sms, ringeminutter, mms i måneden inkludert.

"Fantastisk Billig"
Sitat av FatMan Vis innlegg
Okei, så omtrent 3600,- i året for kun mobildata? Jeg betaler kun 2100 med min løsning, i tillegg til at jeg har 150 sms, ringeminutter, mms i måneden inkludert.

"Fantastisk Billig"
Vis hele sitatet...
Skål for at du sov deg gjennom mattetimene på skolen. Etter kjapp hoderegning så bruker du 3336,-. Dessuten skal det også påpekes at fri bruk ikke eksisterer lenge, kun for de som var kjapp nok til å bestille det når de forskjeliige teleselskapene kastet ut tilbudet før de innså at det ble for dyrt og gikk tilbake til 5 gb.
Sist endret av Darko; 18. januar 2014 kl. 10:56.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Jeg betaler kun 2100 med min løsning, i tillegg til at jeg har 150 sms, ringeminutter, mms i måneden inkludert.
Vis hele sitatet...
278 kr x 12 = 3336 kr

Hvordan får du det til å bli 2100 kr i året?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
278 kr x 12 = 3336 kr

Hvordan får du det til å bli 2100 kr i året?
Vis hele sitatet...
Tenkte feil her. Jeg tenkte, 179*12=2148, noe som stemmer for mobildata.
Så kommer 1188 i tillegg for grunnpakka.

Sitat av Darko Vis innlegg
Skål for at du sov deg gjennom mattetimene på skolen. Etter kjapp hoderegning så bruker du 3336,-. Dessuten skal det også påpekes at fri bruk ikke eksisterer lenge, kun for de som var kjapp nok til å bestille det når de forskjeliige teleselskapene kastet ut tilbudet før de innså at det ble for dyrt og gikk tilbake til 5 gb.
Vis hele sitatet...
Tenker vi kan skåle for at man er tidlig oppe om morran, og fortsatt surrete i huet. Heldigvis er internett fullt av folk som kan rette opp småfeil Also, fri bruk-tilbudet varte en god stund, tipper de byttet ved årsskifte?
Sist endret av FatMan; 18. januar 2014 kl. 11:00.
To fuckup your life.
Just feel free's Avatar
6 1
Sitat av FatMan Vis innlegg
Okei, så omtrent 3600,- i året for kun mobildata? Jeg betaler kun 2100 med min løsning, i tillegg til at jeg har 150 sms, ringeminutter, mms i måneden inkludert.

"Fantastisk Billig"
Vis hele sitatet...
Max 10 dagen. Så noen dager bruker jeg nesten ingenting. Skal man oppdatere Iphone, ipod, Ipad, laste ned musikk, film, og ffilm. Så går det med mye gigabyte. Som ofte har begrenset hastighet (1/10) etter 100mb hos andre leverandører. Va er vel 100mb idag? Chess ruler
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Just feel free Vis innlegg
Max 10 dagen. Så noen dager bruker jeg nesten ingenting. Skal man oppdatere Iphone, ipod, Ipad, laste ned musikk, film, og ffilm. Så går det med mye gigabyte. Som ofte har begrenset hastighet (1/10) etter 100mb hos andre leverandører. Va er vel 100mb idag? Chess ruler
Vis hele sitatet...
Jævla rare arbeidstider du har i den nye jobben din da. Poste snikreklame for chess både dag og natt?

Anyways, jeg hadde noe lignende det du har før, og opplevde at jeg brukte 10kr nesten hver dag. Dette er et par år siden, så idag ville jeg nok garantert brukt det.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Ja, jeg bruker denne løsningen selv.



Ja, jeg ser nå at One Call sikkert har endret fra fri bruk til 5GB, men jeg har fortsatt fri bruk på min konto. Her er en skjermdump fra min siste faktura som proof
http://i.imgur.com/AVWcGrX.png

Skal sies at jeg ligger på cirka 4GB i måneden, så 5 hadde nok holdt det og!
Vis hele sitatet...
Har akkuratt samme løsningen med Mobildata Fri og Grunnpakka, grei løsning

Vet Netcom og sikkert andre hadde samme tilbud før men alle sluttet med det for en god stund siden.