Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  232 32760
Siden dette er unevnt på forumet er det på tide å spre budskapet til de som ikke er kjent med det. Spotify er et nytt svensk selskap som utvikler et program med det enkle konseptet: gratis musikk. Selskapet har avtaler med de fleste store musikkselskap som Universal Music Group, Sony BMG, EMI Music, Warner Music Group osv. Dette vil si at du lytter til gratis musikk i høy kvalitet uansett hvor du befinner deg med internett.

www.spotify.com

Det er foreløpig kun i lukket beta med mindre du får en invitasjon eller kjøper en premium-konto som koster 99 kroner måneden. Dette er reklame-fritt i motsetning til gratiskonto. Dette er ikke bindende, og du får dessuten 2 invitasjoner for hver måned som premium-bruker. Når du avslutter premium-medlemskapet blir kontoen automatisk omgjort til gratiskonto.

Dinside har gjort en test av spotify her:
http://www.dinside.no/data/internett...art791933.html

Selv har jeg vært medlem et par dager og er mildt sagt imponert. Nå har iTunes fått en ny verdig konkurrent. API for videreutvikling er også på vei, og det går rykter om en applikasjon for iPhone. Dette er et program jeg kan anbefale på det sterkeste. Jeg har desverre ingen invites for utdeling, men det finnes et flust av sider med folk som kan ha en invitasjon til overs. Prøv google

Kan dette være fremtidens metode å finansiere musikk? La diskusjonen flyte!

Lykke til!

[COLOR=Red]Hold invites unna denne tråden. Vi har eit generelt forbud mot invites til slike og liknande tenester på nFF, fordi vi er eit diskusjonsforum og ikkje et invitesforum. Ta denslags en anna plass.[/color] ~Slashdot
Sist endret av vidarlo; 12. januar 2009 kl. 15:37.
For det første: jeg stoler ikke på nettsider, reklamer eller firmaer som sier "høy kvalitet" da dette varierer heftig.
Min definisjon på høy lydkvalitet er wave lossless.
Evt. VBR på høyeste innstilling.

Med mindre jeg kan laste ned dette, er CD fortsatt mer attraktivt.
Sånn jeg forstår det, kan jeg ikke engang laste de ned, men er nødt til å lytte på nettet.
Da blir litt av hensikten borte, mener jeg.
Coptercat
Trådstarter
Det er helt klart at definisjonen på "høy kvalitet" kan variere en god del fra person til person. Spotify streamer i Ogg 160 kbps, som holder i lange baner til i alle fall mitt bruk.

Jeg har stort sett tilgang på nett uansett hvor jeg er, og derfor har ikke jeg bruk for nedlasting selv om dette hadde vært en grei feature.
Høres ut som et interessant konsept, men overfladisk sett ser det ut til å ha de samme feil som de fleste slike konsepter:

a) de krever en egen spiller, lar deg ikke bruke den spilleren du selv liker best.
b) "de fleste store musikkselskap" - hva med de små? alt for mange slike tjenester og utelukker folk som liker musikk utenfor mainstreamen - som i mitt syn kan være en svært viktig gruppe rent økonomisk, da de gjerne er mer enn gjennomsnittlig interessert og engasjert i musikk. Dessuten er det ingen som gidder bruke tre-fire forskjellige tjeneste for å få en komplett oversikt over musikken de liker.
c) hele grunnen til at MP3-spilleren tok av var at den lot en ta med seg store mengder musikk hvor enn man ville, i en liten, enkel innpakning. Om man endrer dette til "hvor man vil (så lenge du har 3G eller Wi-Fi dekning med god nok hastighet)" forsvinner det aller, aller meste av apellen. Et slikt konsept trenger LTE e.l. (f.eks. slikt mobilnett som de har i Japan, med 100Mbit opp/ned). 3G vil ikke funke til dette, da hastighetene ikke er i nærheten av gode nok dersom flere bruker det i nærheten av hverandre.
d) nettbaserte filbrowsere o.l. er trege, uansett nettilkobling. Folk vil kunne navigere fritt, uten ventetid i musikkbiblioteket sitt. Å f.eks. kunne laste ned sangdatabasen/deler av denne lokalt hadde hjulpet, men noe slikt har jeg ennå til gode å se.

Om 5-10 år vil et slikt konsept ha noe for seg, men i dag er det fremdeles trivielt og upraktisk.
det var da voldsomt så problemorientert man var da. Ingen sa dette skulle ta over for mp3 spilleren. Det er da bare et (gratis) alternativ som jeg tror vil bli meget poppulært. Itilleg er nok sangdatabasen mye større en det du har plass til på mp3 spilleren.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Høres ut som et interessant konsept, men overfladisk sett ser det ut til å ha de samme feil som de fleste slike konsepter:

a) de krever en egen spiller, lar deg ikke bruke den spilleren du selv liker best.
b) "de fleste store musikkselskap" - hva med de små? alt for mange slike tjenester og utelukker folk som liker musikk utenfor mainstreamen - som i mitt syn kan være en svært viktig gruppe rent økonomisk, da de gjerne er mer enn gjennomsnittlig interessert og engasjert i musikk. Dessuten er det ingen som gidder bruke tre-fire forskjellige tjeneste for å få en komplett oversikt over musikken de liker.
c) hele grunnen til at MP3-spilleren tok av var at den lot en ta med seg store mengder musikk hvor enn man ville, i en liten, enkel innpakning. Om man endrer dette til "hvor man vil (så lenge du har 3G eller Wi-Fi dekning med god nok hastighet)" forsvinner det aller, aller meste av apellen. Et slikt konsept trenger LTE e.l. (f.eks. slikt mobilnett som de har i Japan, med 100Mbit opp/ned). 3G vil ikke funke til dette, da hastighetene ikke er i nærheten av gode nok dersom flere bruker det i nærheten av hverandre.
d) nettbaserte filbrowsere o.l. er trege, uansett nettilkobling. Folk vil kunne navigere fritt, uten ventetid i musikkbiblioteket sitt. Å f.eks. kunne laste ned sangdatabasen/deler av denne lokalt hadde hjulpet, men noe slikt har jeg ennå til gode å se.

Om 5-10 år vil et slikt konsept ha noe for seg, men i dag er det fremdeles trivielt og upraktisk.
Vis hele sitatet...
a) Selvsagt. Jeg skjønner ikke hvordan du mener dette skulle fungert ellers. Plugin?
b) Spotify jobber hele tiden med nye avtaler. (http://www.spotify.com/en/work-with-...s-and-artists/)
c) Spotify krever utrolig lite kapasitet. Spotify selv anbefaler 256 kbps linje. Det vil si at det skal gå greit med både EDGE og 3G. I tillegg er HSDPA også på vei.
d) Jeg har ALDRI opplevd å måtte vente mer enn et halvt sekund på å få opp søkeresultater, starte sang eller andre features som krever nett i leseren.

Det er mange hindringer som kan dra ned på spotify, men ingen av de du lister er nevneverdige.

Og forresten sier du at de ser ut til å ha de samme problem som de fleste lignende konsepter. Hvem andre har et lignende konsept?
Sist endret av connubialis; 7. november 2008 kl. 18:54.
a) Ja, for eksempel. Å ha noe slikt f.eks. under 'Online Services' i Winamp hadde ikke vært meg imot. Alle har sin personlige smak innen slikt - selv nekter jeg f.eks. å bruke musikkspillere som ikke har noe brukbart alternativ til Winamps docked/hidden toolbar-modus, da et åpent musikkavspillervindu er unødvendig og rotete om man multitasker mye.
b) det håper jeg da virkelig, alt annet ville vært bekymringsverdig. Og ja, det er selvsagt alle muligheter for at dette kan bli bra, men ut fra erfaring forbeholder jeg meg retten til å være pessimistisk.
c) det er positivt, men hva man trenger for å streame musikken jevnt og hva man trenger i en realistisk brukssituasjon er noe helt annet. Kan programmet prebufre så man slipper stopp i musikken om man makser ut linja fire-fem sekunder? Uten noen form for aktiv prioritering av nettrafikk i windows vil f.eks. aktiv webbrowsing samtidig med spotify dette på en moderat linje føre til problemer - dette er ikke spotifys feil, men stadig et problem. Hva programmet krever i en minimal-bruk-situasjon imponerer lite; hva programmet krever under absolutt tortur-test maksimal stress er hva man bør gå etter.
d) et halvt sekund forsinkelse i ethvert grensesnitt er en plagsom forsinkelse når man er vant til native apps som gjør tilsvarende oppgaver uten forsinkelser.

"Lignende konsepter" var litt feil å si; "internettbaserte musikktjenester" ville vel stemt mer. Her peker jeg på alt fra Itunes til Pandora og Last.fm. Det meste virker lovende, og ender opp skuffende.
Sitat av jvik Vis innlegg
Det er helt klart at definisjonen på "høy kvalitet" kan variere en god del fra person til person. Spotify streamer i Ogg 160 kbps, som holder i lange baner til i alle fall mitt bruk.

Jeg har stort sett tilgang på nett uansett hvor jeg er, og derfor har ikke jeg bruk for nedlasting selv om dette hadde vært en grei feature.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at jeg hører musikk på en mp3-spiller, eller på stereoanlegg. Da er det merkbart dårligere kvalitet med tanke på at bitrate er sykt mye høyere enn 160 kbps.
Jeg har ikke tilgang på nett uansett hvor jeg er, og jeg liker ikke Ogg. Jeg foretrekker mp3 og wma i VBR fra 200 kbps og opp, om jeg skal ha komprimert lyd. Har man iPod eller liknende, er denne tjenesten pointless. Skal man derimot bare ha musikk på datamaskinen er det sikkert helt greit.
Blir som å sammenlikne YouTube med BluRay.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Nachtwulff Vis innlegg
Poenget mitt er at jeg hører musikk på en mp3-spiller, eller på stereoanlegg. Da er det merkbart dårligere kvalitet med tanke på at bitrate er sykt mye høyere enn 160 kbps.
Jeg har ikke tilgang på nett uansett hvor jeg er, og jeg liker ikke Ogg. Jeg foretrekker mp3 og wma i VBR fra 200 kbps og opp, om jeg skal ha komprimert lyd. Har man iPod eller liknende, er denne tjenesten pointless. Skal man derimot bare ha musikk på datamaskinen er det sikkert helt greit.
Blir som å sammenlikne YouTube med BluRay.
Vis hele sitatet...
Alle tjenester er ikke for alle. Det er irrelevant hva enkeltpersoners bitratepreferanser er i en slik debatt som dette her. Dessuten synes jeg sammenlikningen din er hinsides tåpelig, spesielt fordi du sammenligner slike små forskjeller. OGG er faktisk mer effektivt enn mp3 når det gjelder kompresjon, som gjør at en lavere bitrate i OGG vil høres ut som en tilsvarende mp3-fil i høyere bitrate. Hadde vært en annen sak om du bare foretrakk lossless flac eller wav derimot...
Sitat av ticks Vis innlegg
Alle tjenester er ikke for alle. Det er irrelevant hva enkeltpersoners bitratepreferanser er i en slik debatt som dette her. Dessuten synes jeg sammenlikningen din er hinsides tåpelig, spesielt fordi du sammenligner slike små forskjeller. OGG er faktisk mer effektivt enn mp3 når det gjelder kompresjon, som gjør at en lavere bitrate i OGG vil høres ut som en tilsvarende mp3-fil i høyere bitrate. Hadde vært en annen sak om du bare foretrakk lossless flac eller wav derimot...
Vis hele sitatet...

VBR blir akkurat som lossless, da den komprimerer kun der det er lite informasjon fra før.

Dessuten er det ikke alle "lommespillere" som klarer flac og wav.
etter min erfaring er wma i høyeste instilling på variable bitrate, eller lossless det beste. Hvis ukomprimert wav hadde hatt tags i Windows Media player, og de funka på iPod hadde jeg brukt BARE wav.
Sist endret av DoktorKven; 9. november 2008 kl. 16:10.
Offtopic: Jeg tror ikke på noen som sier de hører forskjell på 160kpbs MP3 og lossless før de beviser det med en ABX test, så slutt å skryte ørene dine opp i skyene uten å kunne backe det opp.

Ontopic: Dette ser ut som en genial tjeneste som jeg mest sannsynlig kommer til å bruke en gang, men det spørs jo på hva slags musikk og hvor mye som havner der. Blir det *all* musikken, eller bare litt?
haha svært til syting å klaging over noe som er gratis (betale om du vil slippe litt reklame).

programmet funker utmerket, interfacet ser søtt ut og du finner det meste du er på jakt etter (mangler noe her og der, men de jobber jo med å skaffe flere rettigheter.)
Sitat av The Freak Vis innlegg
Ontopic: Dette ser ut som en genial tjeneste som jeg mest sannsynlig kommer til å bruke en gang, men det spørs jo på hva slags musikk og hvor mye som havner der. Blir det *all* musikken, eller bare litt?
Vis hele sitatet...
Det ligger _veldig_ mye musikk der nå, særdeles lite jeg ikke har funnet ennå.
Vømmøl Spellmannslag har i hvert fall ett album der nå ser jeg, det sier vel muligens litt?
Sitat av The Freak Vis innlegg
Offtopic: Jeg tror ikke på noen som sier de hører forskjell på 160kpbs MP3 og lossless før de beviser det med en ABX test, så slutt å skryte ørene dine opp i skyene uten å kunne backe det opp.

Ontopic: Dette ser ut som en genial tjeneste som jeg mest sannsynlig kommer til å bruke en gang, men det spørs jo på hva slags musikk og hvor mye som havner der. Blir det *all* musikken, eller bare litt?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva en ABX test er, men det er lett å høre forskjell på 160kbps og lossless. Hvertfall når det gjelder mp3 og wma vs wav/cd. Så jeg skjønner ikke helt hvordan dette er å "skryte ørene mine opp i skyene".
Dette med kvaliteten på digital lyd er noe som har irritert meg helt siden jeg oppdaget mp3.
Testet ut Spotify selv, og jeg må si meg mektig imponert. Ingen reklame hittill i hvert fall Håper ikke det blir noe rettighetsstyr og det må legge ned i mange land, slik som skjedde med Pandora. Hvorfor skal dette liksom ikke skje med Spotify?

Når det gjelder utvalget er det ingenting å si på. Har funnet ekstremt mye, og i tillegg ligger all data med full informasjon inne. Årstall, albumbilde, sjanger osv.

Etter litt testing har jeg da funnet ut at en del er faktisk regionbeskyttet.

This track is currently not available in Norway
Vis hele sitatet...
.. men likevel er det bare å søke på sangen, og finne en annen versjon av den Ikke helt gjennomtestet, ser jeg.
Sist endret av Exmagician; 17. november 2008 kl. 02:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dinside.no deler ut 100 invites hver dag fram til jul. Bare gå inn på siden og sjekk ut dinsides julekalender. Dette vil si 2400 invites i løpet av desember, sjansene er greie for å få noe der!
Sitat av Nachtwulff Vis innlegg
Jeg vet ikke hva en ABX test er, men det er lett å høre forskjell på 160kbps og lossless. Hvertfall når det gjelder mp3 og wma vs wav/cd. Så jeg skjønner ikke helt hvordan dette er å "skryte ørene mine opp i skyene".
Dette med kvaliteten på digital lyd er noe som har irritert meg helt siden jeg oppdaget mp3.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/ABX_test

"Kvaliteten på digital lyd" er ikke dårlig. Men bevares, det finnes dårlige kilder, dårlig lesere (drev) og dårlige rippemetoder. Derfor er ikke 160kbps nødvendigvis det samme som 160kbps. Og du kan egentlig ikke uttale deg om forskjellen før du har prøvd å rippe en cd eller tilsvarende til, la oss si mp3 v0 med LAME 3.98.2 i EAC med rimelig paranoide innstillinger, og deretter ta en dobbel blindtest og se om du hører forskjell. Jeg gjetter på "nei".
For de av dere som enda ikke har ordnet dere spotify så kan dere få dere det uten å bli invitert på denne måten:

Gå til http://www.daveproxy.co.uk. Skriv www.spotify.com i boksen under "Enter URL", trykk GO.
trykk free
på boksen øverst i webleseren deres haker dere bort "Remove scripts"
fyller ut all informasjon, siden den tror du er i UK må du velge det som land og bruke "E17 2DJ" som post kode
dette skal funke helt fint, hvis dere så vill gjøre om at dere bor i norge, kan dere logge inn på www.spotify.com med den accounten dere akuratt laget og trykke edit profile, og dere vill nå ha norway som valgalternativ

håper alle skjønte framgangsmåten, og håper dette hjalp noen med å få seg spotify

anbefaler ALLE å prøve dette programmet, det kommer til å endre måten du bruker musikk på pc for alltid
Sitat av kimern89 Vis innlegg
For de av dere som enda ikke har ordnet dere spotify så kan dere få dere det uten å bli invitert på denne måten:

Gå til http://www.daveproxy.co.uk. Skriv www.spotify.com i boksen under "Enter URL", trykk GO.
trykk free
på boksen øverst i webleseren deres haker dere bort "Remove scripts"
fyller ut all informasjon, siden den tror du er i UK må du velge det som land og bruke "E17 2DJ" som post kode
dette skal funke helt fint, hvis dere så vill gjøre om at dere bor i norge, kan dere logge inn på www.spotify.com med den accounten dere akuratt laget og trykke edit profile, og dere vill nå ha norway som valgalternativ

håper alle skjønte framgangsmåten, og håper dette hjalp noen med å få seg spotify

anbefaler ALLE å prøve dette programmet, det kommer til å endre måten du bruker musikk på pc for alltid
Vis hele sitatet...
KP til deg! Funket knirkefritt, sitter nå å hører på musikk.
Digger Spotify. Finner som oftest minst ett album av alle artister jeg søker på. Enkelte er representert med hele diskografien. Det er litt forandringer nå i tilgjengelighet, men tjenesten er fremdeles i beta og jeg vil tro det foregår endel forhandlinger mellom spotify og plateselskapene og plateselskapene og artistene. Spotify har forsåvidt avtaler med de største plateselskapene og de største paraplyorganisasjonene for uavhengige selskaper. Så utvalget er allerede bra, og blir bedre og bedre. Virkelig herlig å ha tilgang til så mye musikk uten å måtte kjøpe eller laste ned musikken først. Søk og spill.

Men killerappen er spillelistene. Muligheten til å lage ei spilleliste og dele den med venner er fantastisk, og enda mer fantastisk er muligheten til å samarbeide om spillelister. Vi sitter en gjeng nå og bare hiver inn god musikk i ei spilleliste. En utrolig artig måte å oppdage ny musikk.

Lydkvaliteten er grei nok, responstiden er like god som om musikken lå lokalt på datamaskinen min. Sanger starter umiddelbart, søk skjer på sekundet og jeg kan hoppe rundt i sangen uten å måtte vente.

Som sagt så er tjenesten fremdeles i beta, det er sagt at det vil bli mulig å laste ned/kjøpe låter og en iphone-app er visst under utvikling/betatesting.
Glimrende tjeneste. Sitter å koser meg med en knallgod playlist som jeg og en kompis har kokt sammen!
Sist endret av Centurius; 5. desember 2008 kl. 17:54.
Centurius, dele playlisten? (Evnt. kopiere over i playlisten under)

Jeg tar initiativ og lager en Freakforum-playlist:
http://open.spotify.com/user/gommle/...94zzCVSJQHFaP7

Sleng på all god musikk!
Tror heller jeg fyrer løs noen sanger inn på Freakforum-playlist...
Sitat av kimern89 Vis innlegg
For de av dere som enda ikke har ordnet dere spotify så kan dere få dere det uten å bli invitert på denne måten:

Gå til http://www.daveproxy.co.uk. Skriv www.spotify.com i boksen under "Enter URL", trykk GO.
trykk free
på boksen øverst i webleseren deres haker dere bort "Remove scripts"
fyller ut all informasjon, siden den tror du er i UK må du velge det som land og bruke "E17 2DJ" som post kode
dette skal funke helt fint, hvis dere så vill gjøre om at dere bor i norge, kan dere logge inn på www.spotify.com med den accounten dere akuratt laget og trykke edit profile, og dere vill nå ha norway som valgalternativ

håper alle skjønte framgangsmåten, og håper dette hjalp noen med å få seg spotify

anbefaler ALLE å prøve dette programmet, det kommer til å endre måten du bruker musikk på pc for alltid
Vis hele sitatet...
Er kanskje litt nub, men finner ikke "Remove scripts" :<
Trykk på [options], så kommer alternativet under.
http://bildr.no/view/299536
har ringa rundt boksen for deg der
Sist endret av Baeocystin; 5. desember 2008 kl. 18:58.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Ser ut til at Spotify har sperret ute DaveProxy. Ikke no' stress, bruk: http://www.docoja.com/blue/
iTavisen.no har lurka nFF igjen: "Slik får du Spotify uten invite"

Nå tar det ikke lang tid før dette sikkerhetshullet er tettet...

Tror jeg holder meg til Pandora.
Sist endret av Turbolego; 6. desember 2008 kl. 00:47.
Det er mulig jeg er gammeldags og vanskelig, men hva er det spotify kan som jeg ikke får til med torrent+winamp?
Dette er jo bedre enn Pandora!
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av bobbo Vis innlegg
Det er mulig jeg er gammeldags og vanskelig, men hva er det spotify kan som jeg ikke får til med torrent+winamp?
Vis hele sitatet...
Musikk on the fly? Oppdage musikk du ikke visste du likte? Dele spillelister med andre og få andres tilbake? Bruke spillelistene dine overalt hvor du er hvor det er tilgang til nett uten bruk av din egen maskin? Bare et par ting jeg kom på. Jeg sier ikke at det er en erstatning, men tenk på det som en laptop i tillegg til en stasjonær
Sitat av bobbo Vis innlegg
Det er mulig jeg er gammeldags og vanskelig, men hva er det spotify kan som jeg ikke får til med torrent+winamp?
Vis hele sitatet...
Noe som er lovlig og moralsk forsvarlig.
Flere som kunne tenkt seg å poste sine playlists? Trenger noe ny musikk.
For et herlig program! Passer perfekt til min bruk av musikk. Det eneste jeg kan klage på er utvalget, men det kommer jo etterhvert så.
Passer jo også genialt på fest. Hvis vertens musikksmak er litt annerledes enn gjestenes, eller han bare har glemt å få tak i musikken, da er en internett linje og spotify svaret på alles problemer.

Et lite problem ved programmet er at utvalget av musikk er regionbasert; du får ikke tilgang til alt, bare til musikk som er "tillatt" i din region (les land). Dette viser seg hvis du for eks bruker dette "sikkerhetshullet" til å skaffe account; det er endel norske artister som har et mindre utvalg enn om du har en "norsk" account.
http://spotylist.com/stories/111/mix....html#comments

Der er min playlist atm. Sjekk den ut, mye bra musikk.

Jeg elsker Spotify. Det går kjapt og fint å finne musikk. Jeg har søkt en del, og ser jo at det er en del som mangler enda. Får håpe på at det kommer etterhvert.
Noe reklame fra Snow Patrol har jeg hørt, men dette er ikke sjenerende.

Jeg håper forøvrig at dette sikkerhetshullet bli tettet. Ett så bra program er det verdt å betale for.
For at ting skal gå rundt og at de kan fortsette å ha Spotify oppe er de avhengige av å ha en pris på dette.
Ellers er det jo lett å få tak i en invitasjon.
Men det vil vell alltids finnes folk som misbruker diverse ting.

Jeg håper også det kommer en iPhone app. til Spotify. Hørte det var noe ute nå, men veldig beta.
Håper også på muligheten til å søke og styre Spotify på PCen fra iPhonen.
Sist endret av tornerose; 6. desember 2008 kl. 15:56.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
iTavisen.no har lurka nFF igjen: "Slik får du Spotify uten invite"

Nå tar det ikke lang tid før dette sikkerhetshullet er tettet...

Tror jeg holder meg til Pandora.
Vis hele sitatet...
Nå får du rulle inn. Den har jo vært på mange andre sider før "guiden" kom hit. nFF er en fin side, men den er ikke Gud.
Noen som vet om ett program som kan rippe musikken fra Spotify??
Sitat av Hansemannen Vis innlegg
Noen som vet om ett program som kan rippe musikken fra Spotify??
Vis hele sitatet...
Du kan for eksempel bruke audacity...

Noen som har invite btw?
Coptercat
Trådstarter
Noe jeg savner i spotify er forøvrig browsing på sjanger. Man må vite hva man leter etter, eller så finner man ikke så mye annet en det som ligger på fremsiden.

Edit: Og ja, jeg måtte bare rickrolle dere med playlista!
Sist endret av connubialis; 7. desember 2008 kl. 21:36.
Må bare si det var utrolig unødvendig å fucke opp hele spillelista som The Freak la ut.. Forbanna tulling
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Du kan for eksempel bruke audacity...

Noen som har invite btw?
Vis hele sitatet...
Kan du forklare litt nærmere?
Sitat av jørgs Vis innlegg
Kan du forklare litt nærmere?
Vis hele sitatet...
Det han mener er vel at du kan rippe sangene som spilles av i real-time. Tar dog lang tid, og krever en god del egeninnsats der du må komprimere og skrive inn info om sangene manuelt.
Jammen får ikke til å gjøre det med audacity
Herregud, du nøyde deg ikke med å adde Rick Astley, men du måtte absolutt slette alle de andre sangene og?
herregud! det var tåpelig gjort av deg, legge inn rick roll ><
Coptercat
Trådstarter
Sitat av The Freak Vis innlegg
Herregud, du nøyde deg ikke med å adde Rick Astley, men du måtte absolutt slette alle de andre sangene og?
Vis hele sitatet...
Du bare gikk ut i fra at det var meg som slettet alle sangene, eller var det en spøk? I så fall, omfg.
YOU GOT RICKROLLED!

Jeg kjøpte premium for et par dager siden og er kjempefornøyd!
Sitter hjemme og finner musikk som jeg legger til i spillelisten, finner jeg noe ny bra musikk (som jeg har gjort, musikk jeg mest sannsynlig aldri ville hørt ellers) laster jeg ned om jeg vil ha den på mp3 spilleren. I tillegg kommer det jeg mener er genialt, går på skolen logger på med skolepcen og der ligger spillelisten med alle sangene tilgjengelig uten noen ventetid.

Er som en bærbar mp3spiller for mitt bruk, genialt ved fester og sammenkomster. Og spotify som mediaavspiller har jeg ingenting å klage på.

Anbefales sterkt.
jeg var skeptisk til spotify i begynnelsen, hva var vitsen med det liksom?

men nå har jeg hatt det i to dager og det funker fett!

Ganske greit å ha på vorshpiel også....vist du har laptoppen og høytalerne framma, så kan gjestene bare finne fort fram og fyre lø!