Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6883 4769220
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Det viser seg at veldig mange kommer over sanger de gjerne skulle visst litt mer om, og siden Norsk FreakForum er den ultimate kilden til kunnskap virker det til at underforum for lyd og musikk har blitt en musikkdatabase for personlig hjelp framfor et debattforum for lyd- og musikkinteresserte. I kjølvann av dette har vi nå denne tråden.

La oss si du nettopp har kommet over en sang du ikke aner tittelen til, og er desperat etter å finne ut hva sangen heter. Du har selvfølgelig lest tråden Hvordan finne sangtitler, og har enda ikke funnet svaret. Du søker hjelp hos alle musikkjennerene på Norsk FreakForum, du gjør det i denne tråden, og kun denne (da alle frittstående tråder vil fjernes). Selvfølgelig legger du ved så mye informasjon du har om sangen du har kommet over, og forklarer gjerne litt om hvilke tiltak du allerede har gjort i håp om å finne den. Det skader selvfølgelig ikke din sak om du har et audiosample som letter identifiseringen, et tidspunkt og sted du hørte sangen, bilde av artist eller lignende. Du spør såklart ikke om noen her kan sende deg sangen.

Prøv google først. Husker du ei linje av teksten? Ei strofe? Stapp den inn i google. Ting som folk åpenbart ikkje har prøvd å finne ut av på eigahand først blir fjerna.

På forhånd takk.
Sist endret av Jonta; 2. juli 2019 kl. 17:40. Grunn: [Color]-tags er borte, erstattet med [b]
Alkoholisert gamer
jaja da kan jo jeg starte:

det er en sang jeg ikke husker så mye av.. hørte den på fest for litt siden.. er metall..

"Youll come around cause you know that shell be thinking of you I feel so powerless cant face my hollowness"

det er desverre alt jeg husker av sangen... jeg har prøvd google. men fikk ikke no svar.. mulig jeg skrev feil under googlinga, håper på at noen vet hvilken sang det er da
Heilt canooon
Sitat av ekoli
jaja da kan jo jeg starte:

det er en sang jeg ikke husker så mye av.. hørte den på fest for litt siden.. er metall..

"Youll come around cause you know that shell be thinking of you I feel so powerless cant face my hollowness"

det er desverre alt jeg husker av sangen... jeg har prøvd google. men fikk ikke no svar.. mulig jeg skrev feil under googlinga, håper på at noen vet hvilken sang det er da
Vis hele sitatet...
Soilwork - Light the Torch kanskje?
Alkoholisert gamer
Sitat av Rindae
Vis hele sitatet...
AH tusen takk du redda nettopp kvelden min
Lurer på hva den sangen som er på starten av Futurama heter, eller om det bare er en unavngitt-tittelsang.
Sitat av Plectophera
Lurer på hva den sangen som er på starten av Futurama heter, eller om det bare er en unavngitt-tittelsang.
Vis hele sitatet...
Den heter Futurama Theam Song (tror ikke den har noe anna navn), og du kan laste den ned her
Sist endret av Pumazz; 5. august 2008 kl. 13:58. Grunn: skriveleif ++
Har en sang fra lokalradioen, men husker svært lite og vet heller ikke om jeg husker det helt rett:
"Believe in me, believe in something..."
Har søkt på google, og det er ikke Youth brigade.
lurer på hva den sangen i den nyeste rambo filmen heter. der rambo sitter i båten med leiesoldatene og han med mange tattoveringer sitter å synger på en sang. husker ikke hva han synger. men likte den veldi godt. har prøvd å søke på google men finner ikke noe. kan være att jeg søker på feil måte.
takk for hjelpen.
det er en country sang btw..
Sitat av atlantic
lurer på hva den sangen i den nyeste rambo filmen heter. der rambo sitter i båten med leiesoldatene og han med mange tattoveringer sitter å synger på en sang. husker ikke hva han synger. men likte den veldi godt. har prøvd å søke på google men finner ikke noe. kan være att jeg søker på feil måte.
takk for hjelpen.
det er en country sang btw..
Vis hele sitatet...

Og det er ikke en av disse?
Jeg lurer for en gangs skyld på en sang jeg også.

På Cartoon network, så er det en sang når de forteller hva programmet er for dagen. Den kan virke litt trance-aktig, og den er fengende.
Sitat av KrissHad
Har en sang fra lokalradioen, men husker svært lite og vet heller ikke om jeg husker det helt rett:
"Believe in me, believe in something..."
Har søkt på google, og det er ikke Youth brigade.
Vis hele sitatet...
Kan det være Mr. Jones av Counting Crows

De synger ikke akkurat det du husket, men de synger blant annet:

Believe in me
Help me believe in anything
cause I want to be someone who believes
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tips; kan du tekst eller deler av den, google det...
Sitat av Wipeout
Og det er ikke en av disse?
Vis hele sitatet...
det var den tiny.. takk for hjelpen.
Kan minne om denne siden i denne tråden også; SongTapper.
Den går ut på at man "tapper" (trykker space) sangen slik man husker den, og den vil lete etter sanger med denne melodien/rytmen i seg. Fungerer til en viss grad. Har selv prøvd å "tappe" etter noen sanger i iTunes og det fungerte endel av gangene.
Jeg er på utkikk etter sangen som brukes i Freia Gele reklamen som gikk på TV for noen år siden, den er i utgangspunktet tatt fra "Elvis Presley - Blue Moon", men den går mye raskere.
Sitat av Slaich
Kan det være Mr. Jones av Counting Crows

De synger ikke akkurat det du husket, men de synger blant annet:

Believe in me
Help me believe in anything
cause I want to be someone who believes
Vis hele sitatet...
Nei, var ikke den, men takk for at du tok deg tid
Dagen idag har gått med mye på radioen for blant annet å hørre den igjen, og den kom ; Hollow Man, REM.
Strofa jeg trodde jeg husket var denne: Believe in me, believe in nothing

Det er utrolig hvordan man glemmer seg vekk i sangen, når man liker den godt...
Okey, har brukt 2 timer på og søke etter denne sangen nå, så spør her om noen vet hvem det er..

Det er en svensk sang, en kar som synger, og han synger noe som det her i refrenget:
"du lärer mej at slä ifrä mej, at ta dagen som den kom"
eller noe i den duren..
Sitat av Crimsona
Okey, har brukt 2 timer på og søke etter denne sangen nå, så spør her om noen vet hvem det er..

Det er en svensk sang, en kar som synger, og han synger noe som det her i refrenget:
"du lärer mej at slä ifrä mej, at ta dagen som den kom"
eller noe i den duren..
Vis hele sitatet...
Denne?
http://www.youtube.com/watch?v=Zm9YdzXmwmo
Bo Kaspers Orkester - En man du tyckte om
Sitat av STOREida
Denne?
http://www.youtube.com/watch?v=Zm9YdzXmwmo
Bo Kaspers Orkester - En man du tyckte om
Vis hele sitatet...
Oi, det var det! Takk skal du ha
Sitat av f00b
Jeg er på utkikk etter sangen som brukes i Freia Gele reklamen som gikk på TV for noen år siden, den er i utgangspunktet tatt fra "Elvis Presley - Blue Moon", men den går mye raskere.
Vis hele sitatet...
Første treffet mitt på google...

http://www.freiahjemmekonditori.no/f...Gelesangen.mp3

http://es.youtube.com/watch?v=lVbJvORliEM
Sist endret av t33zr; 7. august 2008 kl. 14:02.
Hei.. Har leita etter en sang en god stund nå.. Vet ikke hvem som har lagd den eller hva den heter. Men her er hvertfall ett lite klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=Pua6q...eature=related

Fint om noen kan hjelpe ;D

takk til dere som hjelper
Leter etter sang, hørte på p3 i dag, synger et eller annet "restless what you are" elns, hugser faen ikke mer av sangen ;pp hjælp!
Husker du når du hørte den i dag? ca. klokkeslett...
en plass mellom 08.00 - 08.30 sikkert ;p
Hei!



Er det noen som kan hjelpe meg med å finne den sangen som var i bakgrunnen på den forrige Pussycat Dolls Girlicious reklamen? (Har kommet ny nå, men den andre var drit rå. Var skikkelig syre! Klarer ikke forklare hvordan den gikk på en måte)

Men er vel sikkert noen som har sett/hørt den?

Hadde vært kjempe hygglig med svar
Sitat av gækken
Hei.. Har leita etter en sang en god stund nå.. Vet ikke hvem som har lagd den eller hva den heter. Men her er hvertfall ett lite klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=Pua6q...eature=related

Fint om noen kan hjelpe ;D

takk til dere som hjelper
Vis hele sitatet...
du kan jo begynne med å søke litt på google... kansje dette hjelper...

http://www.mattgibson.ca/2007/04/12/...ack-tracklist/
http://thepiratebay.org/torrent/4026067/Shottas_Soundtrack_(2003)

Sitat av andorz
Hei!



Er det noen som kan hjelpe meg med å finne den sangen som var i bakgrunnen på den forrige Pussycat Dolls Girlicious reklamen? (Har kommet ny nå, men den andre var drit rå. Var skikkelig syre! Klarer ikke forklare hvordan den gikk på en måte)

Men er vel sikkert noen som har sett/hørt den?

Hadde vært kjempe hygglig med svar
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=Cc7V6DTATdw
jeg husker jeg hørte på norsk rap en gang. jeg husker han/dem sang at mafiaen eller gutta satt og sniffa pepper husker ikke nøyaktig. noen som veit vilken sang det er?takker på forhånd. det er også stor sjanse for at sangen er tatt fra nrk urørt
noen som vet hva denne sangen heter: det er en parodi på kaptein sabeltann sangen der han synger så kan vi leve lykklig i de neste hundre år, en linje i den er: "vi kjørte ifra skagerak og seilte stille inn for tolleren er farlig han"

kansje dårlig forklart men det er hva jeg husker, åja så synger de med sørlandsdialekt.

gikk ikke å edite så tar det i en til post den går og noe sånn: "hiv og hoi snart er spriten vår da kan vi ta det rolig helt til neste år"
det er ræga råkkers som synger den parodien av kaptein sabeltann.
Wiley - Wearing My Rolex, uhm mener jeg har hørt melodien før men hvilken sang er det?
Sitat av qwerty2
Leter etter sang, hørte på p3 i dag, synger et eller annet "restless what you are" elns, hugser faen ikke mer av sangen ;pp hjælp!
Vis hele sitatet...
Disse sangene ble spilt på p3 mellom 08:00 - 08:30

James Brown - I Got You (I Feel Good)
Sendt: 07.08.2008 07:58:20

Coldplay - Viva La Vida
Sendt: 07.08.2008 08:02:04

Toploader - Dancing In the Moonlight
Sendt: 07.08.2008 08:09:11

Madcon - Beggin'
Sendt: 07.08.2008 08:16:42

Easy Riders - Nå Kommer Straffen
Sendt: 07.08.2008 08:20:26

Ane Brun - My Lover Will Go
Sendt: 07.08.2008 08:25:22

Bruce Springsteen - Radio Nowhere
Komponist: Bruce Springsteen
Sendt: 07.08.2008 08:29:58

Happy hunting
Sitat av magnor_mafia
det er ræga råkkers som synger den parodien av kaptein sabeltann.
Vis hele sitatet...
takk, men hvor kan jeg finne sangene til de? jeg har googla for harde livet i 1 time nå
jeg fant en par sanger fra ræga råkkers på dc++ også kan du kanskje se på bearshare eller limewire
Sist endret av magnor_mafia; 8. august 2008 kl. 17:34.
Kom over en låt da jeg og en kamerat var på russebussen til en bekjent i mai.
Låta var en norsk versjon av låta Bad Touch (Discovery Channel av Bloodhound Gang med russetema.
Hva heter denne russelåta?
Tusen tusen takk T33zr

T33zr, vet ikke om det mulig og bare få tak i melodien på den sangen?
Jeg tror jeg har en vrien en - Untitled.mp3.

Noen som vet hvem som har denne?
Hva heter sangen på elkjøp reklamen , den dærra skolestart elkjøp reklamen , det er en dame som synger den.
Fikk en sang på hjernen som jeg ikke har hørt på årevis, har bare noen usikre utdrag fra teksten så fant ikke så mye da jeg prøvde å google.

"Lille fugl som flyr sin/min/din vei, fortell meg, fortell"

"Hvem har gitt deg sangen din? Hvem kan ta den fra deg? Hvem har gitt deg sangen din, sangen som du gav meg?"


Syns også å huske en eller annen sang skrevet på nynorsk om skuddet i Sarajevo eller noe.
Noen som har peil?
Sitat av gækken
Hei.. Har leita etter en sang en god stund nå.. Vet ikke hvem som har lagd den eller hva den heter. Men her er hvertfall ett lite klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=Pua6q...eature=related

Fint om noen kan hjelpe ;D

takk til dere som hjelper
Vis hele sitatet...

Ky-Mani Marley - The March
Har bare -hørt- en sang,
teksten går sånn : Jeg har en bestefar som påstår han er elvis, han er en løgner akkuratt sånn som deg..

og etter alt jeg vet, og hører så er jeg ganske sikkert på at det er torgeir og kjendisene som har sangen, men vet ikke navnet hjelp? =)
Hva heter sangen som går på den Princess-reklamen for dyner osv. Den går noe som "I got a feeling in me" dame som synger og greier. Har prøvd og google men finner ikke stort..
Sitat av Sosjojuror
Fikk en sang på hjernen som jeg ikke har hørt på årevis, har bare noen usikre utdrag fra teksten så fant ikke så mye da jeg prøvde å google.

"Lille fugl som flyr sin/min/din vei, fortell meg, fortell"

"Hvem har gitt deg sangen din? Hvem kan ta den fra deg? Hvem har gitt deg sangen din, sangen som du gav meg?"


Syns også å huske en eller annen sang skrevet på nynorsk om skuddet i Sarajevo eller noe.
Noen som har peil?
Vis hele sitatet...

kan det være sommerfuggel i vinterland? http://www.youtube.com/watch?v=7iW6C...eature=related
Noen som hvet hvilken dette er? http://www.youtube.com/watch?v=YsDDc...eature=related
finner ikke på google.
Hei.
Ny i freakforumet, virker som en flott plass med mange snille hjelpsomme folk involvert.kult å være med.
Har et spørsmål om ei låt. Det gjelder den låta som spilles i coca cola sin reklame for MER leskedrikk. Noen som hvet hvem som har den låta?
På forhånd takk for all hjelp
Kanskje umulig å svare på dette, men spør likevel. Jeg likte en låt jeg hørte under en Viasat 4 reklame, reklame for en film. Filmen kan jeg heller ikker navnet på, men jeg tror dere klarer å gjette dere frem. Cameron Diaz spiller en skjønn rikmansdatter som blir forelsket i kidnappern sin som egentlig er grei. Sangen jeg vil vite hva heter, ble spilt alle gangene de reklamerte for denne filmen, som alså går flere ganger i året.
Noen som har peiling på hva sangen som spilles under den forholdsvis nye reklamen til Sony Ericsson,hvor det henholdsvis reklameres for W980i tror jeg.
På forhånd takk
Here we goo!
i filmen <izzat> så blir det spilt en sang da dem er hos han svensken, som dealer stuff.
og da blir det spilt en sang ganske høyt i bakgrunn der dem tydelig sier noe sånn som: har du penga, har du venna..

Noen med peiling her?

Takker for svar
Sist endret av Corsair; 12. august 2008 kl. 13:06.
Sitat av Corsair
Here we goo!
i filmen <izzat> så blir det spilt en sang da dem er hos han svensken, som dealer stuff.
og da blir det spilt en sang ganske høyt i bakgrunn der dem tydelig sier noe sånn som: har du penga, har du venna..

Noen med peiling her?

Takker for svar
Vis hele sitatet...

Litt søking på google kunne du jo prøvd selv..? Her har du vel det du trenger...
LoOzR, tusen takk! = )
Noen som ser på paradise hotel og vet hva den melodien som spilles når Jacob og Carina er "sammen" heter? det er ingen tekst, så får ikke søk på det, er bare en melodi liksom.