Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2982
hei jeg lurer rett og slett på om noen av dere freaks kan navet på noen av de beste / skumleste skrekkfilmene dere har sett!
Eeeeeehhhhh....
Saw?
Trådstarter
nja -.- vil ikke kalle det en skrekk film :P heller ikke hostel o.O
For å si det slik vil det mest skumleste du kommer borti her på FreakForum være moderatorene her. GRØSS OG GRU!
Det må nok bli Paranomal Avtivity 1, jeg har aldri vært meg selv etter
gentleman #1
ViceR's Avatar
Paranormal Activity 2 & 3
Insidous


Insidious er helt klart den verste. Den var rett og slett smertefull å se, men hvis man er glad i sjangeren, så er den absolutt verdt det.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Paranormal Activity 2 & 3
Insidous


Insidious er helt klart den verste. Den var rett og slett smertefull å se, men hvis man er glad i sjangeren, så er den absolutt verdt det.
Vis hele sitatet...
Insidious var skummel helt til den ble useriøs.
The Ring (amerikansk remake) traumatiserte meg ganske hardt når jeg var 12-14 ihvertfall. Kompisene mine måtte overnatte etter vi så den, turte ikke gå hjem i mørket
Sist endret av ClosetotheEdge; 10. juli 2012 kl. 03:55.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av Entourage Vis innlegg
Insidious var skummel helt til den ble useriøs.
Vis hele sitatet...
Jeg verdsetter kicket av å bli skremt, over en god historie når jeg skal se skrekkfilm.
Sist endret av ViceR; 10. juli 2012 kl. 03:54.
Ondskapens Hotell.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Jeg verdsetter kicket av å bli skremt, over en god historie når jeg skal se skrekkfilm.
Vis hele sitatet...
Holdte virkelig på å pisse på meg til det, som sagt, ble useriøst. Etter det ble det etter min mening på grensen til å være morsomt.
Har ikke sett den selv, men hørt at Session 9 skal være ganske skummel.
http://www.imdb.com/title/tt0261983/
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Kompisene mine måtte overnatte etter vi så den, turte ikke gå hjem i mørket
Vis hele sitatet...
Pingler !

The Haunting in Connecticut
Trådstarter
mange gode forslag her takker !
Silent Hill
One Missed Call
Drag Me To Hell
Saw
The Descent 1 & 2
The Grudge 1,2 & 3
The Hills Have Eyes 1 & 2
The Ring 1 & 2
The Messangers 1 & 2
The Strangers
The Uninvited
The Collector
Devil
Piranha
Sorority Row
Wrong Turn 1,2 & 3

There's a few
Jeg syntes Dead Silence er en god skrekkfilm. Verdt å få med seg!
Mye dårlig her ser jeg.. Jeg er en erfaren skrekkfilmer seer og jeg elsker det. Skal se session 9 nå tenkte jeg liker mentalsykehus greiene med tanke på norsk historie osv. Flere som liker dette så er Grave encounters verdt og få med seg. Til tider litt kjedelig og litt lang tid før noe skjer, men kul. Men den absolutt store vinneren av alt jeg har sett må være Silent House denne filmen satte et støkk i meg og det er det ikke mange som har gjort. Dette høres ut som en av de standard filmene men det kan jeg garantere deg at det ikke er http://www.imdb.com/title/tt1767382/ Se denne når det er bekmørkt ute og ta på headsettet pakk deg inn i et teppet og ha god film Kom gjerne med en kommentar etterpå )
Sitat av ViceR Vis innlegg
Paranormal Activity 2 & 3
Insidous


Insidious er helt klart den verste. Den var rett og slett smertefull å se, men hvis man er glad i sjangeren, så er den absolutt verdt det.
Vis hele sitatet...
Har bare sett Paranormal Activity 2, og jeg vet ikke om filmene er en sammenhengende serie, men herregud, den fantes ikke skummel! Likte plottet bak det, men det var utrolig dårlig utført i mine øyne. Hun asiatiske hovedpersonen var vel egentlig det skumleste med filmen, når hun ble vekket av dette spøkelset og skrek noe sinnsykt. Det ga ganske creepy stemning.

Bortsett fra det er vel The Exorcist alltids en klassiker, selv om de fleste sikkert har sett den.

The Grudge og Nightmare on Elm Street er verdt å nevne også.
*insert tittel her*
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
Hva med Orphan?
Vis hele sitatet...
Holdt på å drite på meg når jeg så Orphan.

Men den skumleste filmen jeg noen gang har sett, var "1408". Fikk massive traumer i en alder av 12.
My soul to take!
The Strangers, veldig bra film.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Eeeeeehhhhh....
Saw?
Vis hele sitatet...
Syns du virkelig Saw Er skummelt?.
Saw er en av de minst skumle Filmene i min mening.
Se Human centipede =D
A tale of two sisters, veldig creepy japansk skrekkfilm.

Liker du suspense så vil jeg anbefale no god gammel hitchcock, spesielt psycho og rear window. Selv om mange kanskje vil definere det som thrillere og ikke skrekk.

Vil også anbefale Evil Dead triologien, skrekk fint blandet med humor. Mye av inspirasjonen til Død Snø er nok hentet derfra.
Er helt enig i at Insidous var skummel. Ingen andre filmer over.
Når det er sagt så er denne også GANSKE creepy: http://www.youtube.com/watch?v=PGgRH...eature=related
Rec. skal vist være ganske heavy. Ellers syntes jeg ikke det er så mye skummelt, da må man først sette seg inn i rollen.. Hvis man bare sitter og vet at alt er film. Skru av lyset, skaff en svær prosjektor, vær alene, røyk deg gjerne en jonas hvis du er den typen, høyt volum og en film du aldri har sett før. Det kan bli ganske bra, men hvis hele vennegjengen sitter å ser på en liten tv så blir det jo ikke "særlig" skummelt.. Husker når jeg var liten at Halloween filmene skremte meg litt, hadde noia lenge :P Så for meg Michael meyers komme med den butcher kniven sin.

Så foreksempel skrik 4 i går, den imponerte meg ikke noe. Dette var en filmserie jeg kanskje kunne blitt imponert av før i alderen snakker da tidlig tenåring.

Men se en skummel film, så gå en tur i skauen etter på uten noe annent en lyset på tlf din.. Kan bli creepy spesielt hvis du har tankegangen på det SKUMLE sporet.
Ooh, kom på enda en. Uzumaki. Den er ganske... disturbing.
*insert tittel her*
Snakker on deisturbing filmer..... A serbian film er det men vil kalle "disturbing"
Human Centipede 1 & 2 er også det jeg ville kalle "disturbing"
A Srpski Film
Den beste jeg har sett.
http://www.imdb.com/title/tt1273235/
The descent er veldig bra, og man skvetter ganske mye av den. Om man har litt klaustrofobi, blir det enda verre, siden filmen foregår inni en trang gruve

Det finnes også en 2'er, men den er langt ifra så bra som 1'eren.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Eeeeeehhhhh....
Saw?
Vis hele sitatet...
Syntes ikke saw filmene er jævlig skumle, syntes dem er bare ekle egentlig.
For MANGE år siden så jeg The Grudge 1, og for å være ærlig så har jeg ikke synes at noen skrekkfilmer har vært så veldig skumle etter denne, bortsett fra når jeg så "Drag me to hell" på kino. Kan være at det var så høy lyd at jeg holdt på å sprenge hinna, men ville anbefalt denne filmen i mørket med HØY lyd
Shutter (Thai versjon)
Drag Me To Hell
What Lies Beneath
skummleste jeg har sett er Stephen King's IT

men var vel 13 år og alene hjemme når jeg så den så er kanskje ikke rart jeg ble litt skremt :P

http://www.imdb.com/title/tt0099864/