Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2104
Fikk uventet mail fra Face med beskjed om bekreftet vennskap med Stokk Dumsen.

What! tenkte jeg da? Hvem er nå det her...?

Dro litt kjensel på etternavnet så jeg måtte inn å sjekke (jeg er sjelden innlogga på face i lengre perioder. Går inn bevisst og logger normalt ut etter bruk).
Etternavnet stemmer, dette er visst mannen til en gammel klassevenninne som nå heter Jåle Bertesen Dumsen. Mannen har jeg aldri sett og visste ikke hvem var før nå.

Helt nylig ba jeg om vennskap med hennes far som jeg kjenner fra tidligere, altså Pappa Bertesen. Ingen tvil om at det var han jeg klikka på. Det står også i loggen.


Spørsmål:
Er det noe Facebook-lureri som gjør det mulig å "tiltvinge" seg vennskap hvis det er flere felles venner fra før - eller noe lignende?
Har ikke sett noen vennebekreftelse fra faren ennå.

Eller har jeg klart å vimse borti "bli venn med"-knappen i vanvare?
Evt. har jeg gått fra pc'n og unga.....osv.?
Sist endret av Mechie; 5. november 2012 kl. 06:03.
Du er ikke den eneste som plutselig har en venn på vennelista uten at noen av dere har godtatt eller sendt venneforespørsel, om det var det du tenkte på?
Sitat av Glennissen Vis innlegg
Du er ikke den eneste som plutselig har en venn på vennelista uten at noen av dere har godtatt eller sendt venneforespørsel, om det var det du tenkte på?
Vis hele sitatet...

OK, takk for info.
Det er første gang det har skjedd meg.
Mener jeg har mellom 100 og 150 lista og alle er kommet kontrollert.
Av og til dukker det opp en mail med venneforespørsel fra helt ukjente, men sletter man mailen så er jo saken ute av verden (det er lette å skjønne at det er noe muffens når mailadressen ikke stemmer med min face-mail-adresse).

Har en mistanke til museplata på laptopen. Det kommer jo noen ikke helt kontrollerte museklikk innimellom...
kanskje han la deg til, og så trakk tilbake forespørselen?
Har opplevd det flere ganger at jeg har mottatt melding om at noen andre har godtatt venneforespørselen min. Mennesker jeg aldri har møtt før eller mennesker jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Skittent, Facebook!

Edit: Jo, også har jeg opplevd at noen sender meg forespørsel, jeg godtar og noen dager etter mottar jeg melding om at den andre parten har godtatt min forespørsel.
Sist endret av Pope; 5. november 2012 kl. 07:45.
Sitat av Glennissen Vis innlegg
kanskje han la deg til, og så trakk tilbake forespørselen?
Vis hele sitatet...
Mailen jeg fikk "xxx xxx bekreftet venneforespøresl...".
Altså må det være sendt ut en forespørsel, noe jeg ikke skjønner.

Sitat av Pope Vis innlegg
Har opplevd det flere ganger at jeg har mottatt melding om at noen andre har godtatt venneforespørselen min. Mennesker jeg aldri har møtt før eller mennesker jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Skittent, Facebook!
Vis hele sitatet...
Jeg misforstod formuleringen din og begynte å skrive svar.....så oppdaget jeg at du mener: noen har godtatt en venneforespørsel jeg ikke har sendt.



Sitat av Pope Vis innlegg
Edit: Jo, også har jeg opplevd at noen sender meg forespørsel, jeg godtar og noen dager etter mottar jeg melding om at den andre parten har godtatt min forespørsel.
Vis hele sitatet...
Det er jo den naturlige gangen i sånt. A spør, du svarer (ja eller nei).
Eller omvendt, du spør, A svarer (ja eller nei).



Men jeg mistenker at museplata kan være en medvirkende synder. Når man opplever sprettende markør ganske ofte så kan man jo også tenke seg ganske enkelt hva som kan skje når man har facebook åpen og det kommer 2-3 klikk/vims i kjapp rekkefølge.
Nettbank og pekeplate....vel, kanskje noe man bør unngå?
mange som faceraper ved at dei legger til ein haug med folk som du ikkje har ein sneuest aning om kem er... Veldig mykje brukt, for det er ein facerape som kan vare i fleire veker...
Sitat av Mechie Vis innlegg
Det er jo den naturlige gangen i sånt. A spør, du svarer (ja eller nei).
Eller omvendt, du spør, A svarer (ja eller nei).
Vis hele sitatet...
Ja, det er den naturlig gangen. A spør, B godtar eller avslår, A får bekreftelse hvis forespørsel er godtatt.

I mitt tilfelle har A mottatt forespørsel, som B aldri har sendt, og godtatt. B har mottat forespørsel fra A og godtatt. A får deretter bekreftelse på at B har godtatt en forespørsel A aldri har sendt.

Innviklet forklaring, men det er ikke den naturlige gangen.
Sist endret av Pope; 5. november 2012 kl. 18:11.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
mange som faceraper ved at dei legger til ein haug med folk som du ikkje har ein sneuest aning om kem er... Veldig mykje brukt, for det er ein facerape som kan vare i fleire veker...
Vis hele sitatet...

Det måtte bety at noen hadde brukt min pc (eller i alle fall en pc jeg er innlogga på), ikke sant?
Sitat av Mechie Vis innlegg
Det måtte bety at noen hadde brukt min pc (eller i alle fall en pc jeg er innlogga på), ikke sant?
Vis hele sitatet...
Evt. mobilen din på en fest eller noe...om du har en slik til å logge på facebook med. Mange er jo autoinnlogga på facey via mobilen...noen skal låne den litt og vips er man fucked.