Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1452
Enemy of the snut
Er det noe jeg kan gjøre for å framskynde prosessen med halveringstiden på et medikament? Gjelder Apodorm, normal halveringstid 18-28 timer..
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Er det noe jeg kan gjøre for å framskynde prosessen med halveringstiden på et medikament? Gjelder Apodorm, normal halveringstid 18-28 timer..
Vis hele sitatet...
Nei, egentlig ikke.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Er det noe jeg kan gjøre for å framskynde prosessen med halveringstiden på et medikament? Gjelder Apodorm, normal halveringstid 18-28 timer..
Vis hele sitatet...
Bruk amfetamin så går dagene litt fortere iallfall.
Anonym bruker
"Misunnelig Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruk amfetamin så går dagene litt fortere iallfall.
Vis hele sitatet...
Hvilket råd er det??
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruk amfetamin så går dagene litt fortere iallfall.
Vis hele sitatet...
Er på avrusning men har kroniske søvnproblemer, får Quetiapin og Apodorm men får mareritt om traumer fra tidlig i barndommen allerede i innsovningsfasen..

Aldri likt amfetamin til tross for ADHD, kokain derimot har jeg vært forelsket i i flere år.
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Er på avrusning men har kroniske søvnproblemer, får Quetiapin og Apodorm men får mareritt om traumer fra tidlig i barndommen allerede i innsovningsfasen..

Aldri likt amfetamin til tross for ADHD, kokain derimot har jeg vært forelsket i i flere år.
Vis hele sitatet...
Du er på avrusning men får apodorm? Kan jeg spørre hvorfor du stresser med halveringstid da?
Vet ikke om det hjelper, men prøv å drikke mye vann.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Du er på avrusning men får apodorm? Kan jeg spørre hvorfor du stresser med halveringstid da?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg ikke får ønsket effekt? Som i den beroligende og søvndyssende effekten den skal gi da det er en benzo og hypnotikum?
Våkner opp med angst og intens svette pga marerittene fra traumene.
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Fordi jeg ikke får ønsket effekt? Som i den beroligende og søvndyssende effekten den skal gi da det er en benzo og hypnotikum?
Våkner opp med angst og intens svette pga marerittene fra traumene.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg er helt fjern nå, men hvordan skal det hjelpe å framskynde/korte ned halveringstiden?
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du sikker på at det ikke er Quatepinen du får mareritt av da?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er du sikker på at det ikke er Quatepinen du får mareritt av da?
Vis hele sitatet...
Bare dager siden jeg leste det her inne om mareritt og quetapin. Om du mener det er fra medisinen du får mareritt forstår jeg, men hadde prøvd å kutta quetapin først iallfall. Halveringstid forblir nok så si uendra.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Bare dager siden jeg leste det her inne om mareritt og quetapin. Om du mener det er fra medisinen du får mareritt forstår jeg, men hadde prøvd å kutta quetapin først iallfall. Halveringstid forblir nok så si uendra.
Vis hele sitatet...
Quetiapin gjør at jeg skal sovne av mens Apodorm skal hjelpe meg å sove mer sammenhengene/lenger, sliter med å sove mer enn 1-2 timer før jeg våkner..
Det er garantert quetapin du får mareritt av. Går igjennom det samme nå. Bytta til Zyprexa men det er likedan.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lover deg det er quatepinen du får mareritt av. C preparater er kjent for å kunne gi mareritt og veldig livlige drømmer samt i noen tilfeller søvnparalyse.

Kutter du den ut å kun får apodorm så er jeg 100% på at du vil slippe mareritt
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halveringstiden på 18 timer er jo heller gull verd når målet er og søve sammenhengende hele natten, ganske sikker på at quetiapinen gir deg mareritt som flere sier, man blir jo små paralysert av den der medisinen så fort jo å havne i forferdelige mareritt.
Quetiapin ja. En av de vanlige bivirkningene i felleskatalogen er økt drømmeaktivitet. Helt normalt. Det er ikke apodormen
Du kan kjøre høy dose med askorbinsyre(vitamin C) 2000-7500mg hver andre time.
Sitat av thetech Vis innlegg
Du kan kjøre høy dose med askorbinsyre(vitamin C) 2000-7500mg hver andre time.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Det vil mest sannsynlig bare øke halveringstiden. Dette er så mye askorbinsyre, at kroppen vil antageligvis slite med å bli kvitt overskuddet igjennom nyrene i på et kort tidsområde. Altså levra vil måtte ta seg av noe askorbinsyre. Da har jobben med å bryte ned denne askorbinsyren gjerne gått på bekostning av noe annet. Ellers er det rett ut tåpelig å ha i seg slike mengder askorbinsyre. En person trenger ikke mere enn 80 mg daglig. Den siste verdien der, er nesten 100 ganger høyere enn det kroppen trenger...
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Hvorfor det? Det vil mest sannsynlig bare øke halveringstiden.
Vis hele sitatet...
https://www.researchgate.net/publica...dose_vitamin_C

Det kan hende det ikke vil hjelpe på benzo, men det har en stor effekt på opioide-abstinenser i hvertfall.
Sist endret av thetech; 15. oktober 2022 kl. 17:19.
Sitat av thetech Vis innlegg
https://www.researchgate.net/publica...dose_vitamin_C

Det kan hende det ikke vil hjelpe på benzo, men det har en stor effekt på opioide-abstinenser i hvertfall.
Vis hele sitatet...
Har du lest trådstarten? Trådstarter vil gjerne forkorte halveringstiden. Han har ikke nevnt abstinens i det hele tatt. Abstinens var du den første som nevnte, og som ikke har noe med tråden her å gjøre...
Quetapin gir mareritt. Stilnoct er en fin innsovingsmedisin om du trenger det, men du vil bli fort tilvendt. Apodorm alene synes jeg er en god sovemedisin som gir kvalitetssøvn når man bruker den, men om du bruker den over tid er den ett helvette å slutte med. Fikk selv apodorm når jeg var innlagt i rusomsorgen, noe som førte til noen måneder med bruk før jeg sluttet på egen hånd - og det ble ble lite søvn i perioden etterpå.

Btw. jeg har også barndomstraumer men marerittene mine kom stort sett utelukkende av Quetapin for så fort jeg kuttet ut den så forsvant marerittene.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av thetech Vis innlegg
https://www.researchgate.net/publica...dose_vitamin_C

Det kan hende det ikke vil hjelpe på benzo, men det har en stor effekt på opioide-abstinenser i hvertfall.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri brukt opiater og har ingen historikk med opiater..