Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4766
Jeg har lenge vurdert å prøve muskatøtter men har alltid ombestemt meg når jeg har tenkt over baksiden av en muskatrus; ca 5 timer til effekten intrer og muligens over 24 timers rus, med hangover i ca 3 dager etterpå på det verste.
Men inntil nylig kom jeg over en meget positiv rapport om rus fra Muskat-te, da virkningene tilsynelatende kom mye raksere og rusen varte noen timer, og ikke noe særlig hangover.
Leser så mange ulike rusrapporter og reaksjoner og føler informasjon om muskattnøtt rus er ganske spredt. Tenkte vi kunne få på plass en liten samletråd på hvordan man kan best ta muskatnøtter, hva man kan forvente etc..etc..
Så om noen som har peilig på muskatnøtter og gjerne har prøvd et par ganger kunne dele sin visdom her så kunne kansje dette bli til en god kunnskapskilde for folk som var nyskjerrige på bruk av muskatnøtter?
http://freak.no/forum/showthread.php?t=81591
Sist endret av mentalmelt; 22. juli 2010 kl. 23:54.
Psytrip's Avatar
Trådstarter
Heh, har sett den tråden men ikke lest grundig nokk. Trodde det bare var rapporter, men ser nå at det står mye andre facts.. Beklager
▼ ... over en uke senere ... ▼
Spis kun ferske muskatnøtter eller terapautisk muskat-olje.
De brukbare stoffene i muskatnøttene brytes ned over tid(og krydderet i butikken er tørket og lagret) og du får dermed nesten alltid negative effekter.

Kilde: DMT-nexus
Så muskat-olje er altså tingen? Noen egne erfaringer med dette blyant?.
Nei har ingen erfaring med det selv, men vurderer å utforske det.

Doseringen er visst mellom 1 og 5 mililiter, men på dmt-nexus uttalte en at det for hans del var nok med 0,25ml(ble hallusinasjoner av det om jeg ikke husker feil).
Jeg fikk også for meg at jeg skulle prøve muskat for noen år siden. Jeg gjør det ikke igjen, jeg trippet ikke, men til tider forsvant synet, og jeg var naturlighvis vettskremt for å bli blind, etter å ha hørt flere skrekkhistorier, hangoveren hjelper ikke på inntrykket. Jeg hadde kraftig, dundrende hodepine i flere dager etterpå etterfulgt av noen rare synsforstyrrelser.

Første gangen fikk jeg ikke skikkelig effekt, bare en kjip hodepine, og klarte selvfølgelig ikke å la det være med det..
Sist endret av random42099; 31. juli 2010 kl. 18:49.
Det med muskat er at rusen er veldig individuell, noen få liker det veldig godt, mens den store majoriteten opplever til dels svært negative (bi)virkninger og ikke noe rus og skryte av i det hele tatt.

Jeg er en av de "heldige" og har hatt et par fine opplevelser på muskat. Men har ingen planer om å prøve det igjen. Da det finnes mye mer interessante ting der ute, om jeg så må vente noen år fører jeg begynner å eksperimentere med det.

Forresten det med at de "brukbare stoffene" i muskatnøtter har jeg aldri hørt om, men det er vel en mulighet. Jeg får undersøke det litt nærmere.
Myristicin og elemicin er stoffeene i muskat som er psykoaktivt men hvorvidt de brytes ned over tid (lagring og tørking) vet jeg ikke. Men har du noen ordentlige kilder istedet for å vise til ett annet diskusjonsforum?
Rusen man får av Myricistin (Stoffet du er ute etter, oljebasert) er svært individuelt.

De aller fleste opplever den som utelukkende negativ, mens noen få heldige (deriblandt meg) opplever en svært behagelig rus.

Hvordan du kommer til å reagere på det er helt umulig å si. Bare vær forsiktig med dosering! Muskat OD er IKKE pent.
Fant ut at jeg skulle prøve å lage meg en slik muskat-te. Lagde meg en te ut av ca 8-9 gram, men drakk ikke opp allt av kornene som ble igjen nederst i kopppen. Derfor fikk jeg ikke en så altfor sterk rus, men kjente den det gjorde jeg iallefall. Merka at jeg ble litt vekke av den et par timer etter at jeg hadde tatt den, og hadde en litt deilig avslappet følelse. Fikk ikke noe hallusinasjoner, men jeg kunne føle meg litt rar til tider og forestille meg ting visst jeg prøvde. Men det jeg også merka var at jeg merket lite til de litt rare effektene når jeg var med venner, noe som jeg gjorde store deler av dagen. Satte på en måte fokuset vekk fra rus effekten. Det mest interresange var hjemturen ganske sent på kvelden, hadde sett inception og ble en smule paranoid etterpå og sjekka om jeg drømte eller ikke ganske ofte x) Følte jeg ble litt paranoid på samme måte som jeg har blitt av cannabis, snudde meg og glodde bak meg minst 1 gang hvert 30 sekund, spesielt om biler kjørte forbi. Var på et tidspunkt jeg stoppet vedsiden av en busk var helt stille fordi jeg fikk en ide om at det kansje var bier i den... det var midt på natten... Det som også var interresangt var at jeg fikk mest effekt lenge etter at jeg trodde muskatt effekten var helt borte..

Fikk ikke så sterk effekt som jeg trodde, hadde håpet på hallusinasjoner, men fikk heller litt svake vrangforestillinger. Tror nokk det hadde funka bedre om jeg hadde fått i meg mer. Alt i allt var det ganske greit å prøve, men ganske stress å gå rundt hele dagen å lure på om jeg hadde drukket nokk eller ikke. Var litt dårlig dagen etterpå, men ellers har jeg ikke hatt så mange bi effekter. Jeg kommer nokk til å prøve det igjen en gang med en større dose.
Kjøp muskatolje på nettet og prøv heller det, koster ikke mer enn en hundrelapp(og du får ganske mye mtp hvor mye som er 'nødvendig').

+ du får mye mindre negative effekter og mer hallusinasjoner(virket som det du var ute etter).
Noen kilder på at du får mindre negativ effekt av dette? Vill se direct link til en Wiki eller en politelig informasjons side, å ikke bare navnet til ett annet diskusjonsforum.
Nei det har jeg nokk ikke, er ikke så mye konkret info om muskatnøtter som rusmiddel egentlig, men ut ifra rapporter ser det ut til det er best med te, og det smaker mye bedre og enn å spise de sandaktige nøttene
Var egentlig ment til Blyant. Men ja har selv lest meg frem til at muskat te er mest brukbart. men har aldri sett noen med muskat olje. Noe som jeg faktisk ikke hadde lest om før blyant nevnte det.
Så te og olje fungerer bra? Da ville det vel være en hypotese at selve nøttematerialet inneholder noe som kroppen ikke liker.

Er det noen fler som har liknende opplevelser? For jeg likte nemlig rusen det ga meg i en liten dose, men ettereffekten var kjip!
Drakk en kopp med Muskat te For 4 å en halv time siden, men har enda ikke fått noen funk. Men synes selve Teen var ganske god faktisk. 24gram malt muskatnøt og ett halvt eple å 7.5 Dl vann. å spiste så hallparten av nøttene i ettertid. Dette var Delt på 2 personer da.
wow, det høres da ut som mye mer enn nokk egentlig, rart at du ikke fikk noen effekt
hvordan brukes dette ?
Sitat av ItsMeSnitches Vis innlegg
hvordan brukes dette ?
Vis hele sitatet...
Hvis du noen ganger vurderer å spørre om dette så burde du lese http://freak.no/forum/showthread.php?t=81591
Hvor får man kjøpt olje? Nå skal jeg og noen venner ha det morro!!
Aldri hørt om dette før jeg
Sist endret av SpecialStyrke; 16. august 2010 kl. 19:00.