Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 16481
Han kaller deg en idiot pga det du sier om TKD tyder på at du har ekstrem mangel på kunnskaper om kampsporten. Har selv gått på det i 9 år, og har hatt mine perioder der jeg var drittlei og ville slutte, men er glad jeg fortsatt går på det nå. Det gir deg en innsikt og ro, trener opp reflekser, gjør deg mykere og smidigere og sterkere. De diverse teknikkene vi lærer på lavere belter er for det meste bare basic. Det er når du kommer opp i rødt/svart belte ting begynner å bli gøy. (Iallefall i min klubb.)

Topic: Å "leke"sloss mot venner gir en god trening. Begge(eller flere, for den slags skyld) tar på seg noe dempende utstyr, hovedsaklig på knytteneven,hodet, og evt. fot og legg. Har selv gjort dette et par ganger med venner, og flere ganger på treninger(sparring). Er deilig å kjenne adrenalinkicket og konkurranseinstinktet Og det gir en OK trening på å takle slag, slå og kontre.
Sist endret av Bagster; 18. mai 2006 kl. 22:42.
Jokke har rett... Å ha trening i kampsporter hjelper godt på i street-fights... Når du har lagt bak en del år med TKD fex... Da kan jeg love et spark vil ha en god del mer styrke... Noe av det beste med kampsportene må være all den innlærte teknikken du får... Du får bare et naturlig anlegg til å sloss... Det burde da være et pluss til street-fights?
Sitat av Gronx
Kalte DU MEG idiot?

Meldingen du skrev er for kort. Vennligst forleng meldingen til minst 20 karakterer.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kalte deg en idiot, på grunn av innlegget ditt. Det meste er sagt over her, men det tyder på at du har fint lite peiling på dette. All kampsport vil gi deg en liten innsikt i hvordan du skal håndtere situasjoner, og en svartbelte vil da ha bedre teknikk og observasjon enn gulbelte (ellers er ikke beltet fortjent?). Men det er sant at en MMA-utøver vil være bedre forberedt enn en TKD-utøver i streetfight, for det er jo mye av det MMA trener på. Igjen så er nok en TKD-utøver bedre i en sparrekonkurranse, da de er utrolig raske og fleksible. Det er som å si at en Ferrari F40 er en bedre sportsbil enn en Ford KA. Skjerpings mann.

Og når det kommer til TKD. For min del blir dette for mykt, men det betyr ikke at det er dårlig. Jeg har selv sparret med svartbelter, og de vet hvordan de skal treffe nyren din, så det er ingen tvil om at de har kompetanse. Og nå vet ikke jeg hvor mange TKD-treninger du har vært på, men om du bare stod på rekke hele tiden, er det klubben, og ikke sporten sin skyld. Og det du snakker om er vel KATA (japansk), eller..TULL (koreansk, tror jeg?) - noe som er veldig bra for teknikken din. Det gir utrolig bra kordinasjon og styrke, samt god flyt og hastighet. De gamle orientalske kunstene tar det lang tid å lære, det er ikke sånn som jeg har erfart med BJJ, de viser deg 100 teknikker første uken, og studentene løper rundt på skolen å prøver de på alle. Ha tålmodighet, indre ro er viktig (ah, klisjè!)
Altså slåss svært sjeldens har maks slåss 3 ganger i livet etter at jeg var 14 og nå er 19.
Men bor på et ganske røff sted med innvandrere og svære bollere.

Er selv Pakistaner. Jo, på en Lørdagskveld pleier vi som relgel å være 3-12 gutter. Ikke sånn fjortis dritt. Vi gamle kamerater og har fett sammen. Når vi slåss så er det enten mange mot mange eller 1 mot 1. Og de 1 mot 1 slåsskampene jeg har sett. Så vil jeg si at de med størst "baller" vinner.

Husker engang, en tynn pinglete nerde faen gikk med dama si så var det en som tok dama hans på rumpa. Vi sto et stykke unna og så på. Han nerden spurte fyren hvorfor han gjorde det og han fyren bare" Er du ypp, hva skal du gjøre.

Plutselig så begynner nerden å ta av seg gensern, ta belte rundt knokene og gjøre seg klar. Han andre karen som var rimelig større enn han, fikk noja. Begynnte å late som ingenting, mens nerden sto klar. Det var faktisk fett å se på.

Men igjen, klikker du helt mentalt. Drit i hvor slaga treffer, bare legg inn slag. Er du heldig for noen treffere. Er du uheldig blir du slått ned. Dritt i teknikk, dritt i stil. Bare klikk helt mentalt. Er ikke noe vits å snakke når du vet at han andre vil slåss. Så utifra erfaring av og se og gjøre det selv. Klikk helt mentalt. Slipp dyret løs. ^^
Sitat av Tommen_
Hola

Har dessverre ingen klipp å adde her, men vil anbefale dere som skal slåss (er personlig imot vold, vært i mange "truende situasjoner" men aldri lagt hånd på noen.

Grunner:
1. Jeg går alltid med kniv. har trekt den 2 ganger, og begge gangene i min favør (en full bestevenn skulle banke meg fordi jeg sa det luktet fyll av han, og han skulle inn på en rusfri klubb vi hang på. skulle da banke meg fordi jeg var "stor i kjeften". Resulterte i at han tok tak i skjorta mi, men før han landet det første slaget hadde kan et knivblad på strupen, og hoppet bokstavelig talt unna.)

Jaja, kall kniv feigt, men jeg har trent med kniv siden jeg var 8 år (er nå 21) og har god kontroll.
Snakker fortsatt med han, men han er ikke like tøff i kjeften lenger

2. Last ned et dokument som heter "how to kill an enemy in 50 ways" eller noe i den duren.
Det kan være drastisk info, da dette går mere på å ta livet til fyren (alvorlig situasjon !!!)
Men kjekk info kan det være likevel (sånn som terroristene holder på nå, så er det vel ikke lenge til de kommer til Norge, og da vet en aldri hva en kan få bruk for)
Den gir dessuten god info om hvilke punkter som treffes, og hva som skjer.
Ryggen, armhulene (!), nese, kjeve etc.


MVH

Tommen



AMEN
Vis hele sitatet...
Er vel ikke det smarteste å gå rundt med kniv i fulla! Du som har klart deg igjenom 21 år uten slosskamp kan vel også klare å trekke deg unna en situasjon der du ikke vil ha bruk for kniv. Har hørt om alt for mange som har brukt kniven i fulla og skadet noen hardt. Ting skjer jo alt for kjappt og uventet i alkoholpåvirket tilstand.
Sitat av x3m187
Altså slåss svært sjeldens har maks slåss 3 ganger i livet etter at jeg var 14 og nå er 19.
Men bor på et ganske røff sted med innvandrere og svære bollere.

Er selv Pakistaner. Jo, på en Lørdagskveld pleier vi som relgel å være 3-12 gutter. Ikke sånn fjortis dritt. Vi gamle kamerater og har fett sammen. Når vi slåss så er det enten mange mot mange eller 1 mot 1. Og de 1 mot 1 slåsskampene jeg har sett. Så vil jeg si at de med størst "baller" vinner.

Husker engang, en tynn pinglete nerde faen gikk med dama si så var det en som tok dama hans på rumpa. Vi sto et stykke unna og så på. Han nerden spurte fyren hvorfor han gjorde det og han fyren bare" Er du ypp, hva skal du gjøre.

Plutselig så begynner nerden å ta av seg gensern, ta belte rundt knokene og gjøre seg klar. Han andre karen som var rimelig større enn han, fikk noja. Begynnte å late som ingenting, mens nerden sto klar. Det var faktisk fett å se på.

Men igjen, klikker du helt mentalt. Drit i hvor slaga treffer, bare legg inn slag. Er du heldig for noen treffere. Er du uheldig blir du slått ned. Dritt i teknikk, dritt i stil. Bare klikk helt mentalt. Er ikke noe vits å snakke når du vet at han andre vil slåss. Så utifra erfaring av og se og gjøre det selv. Klikk helt mentalt. Slipp dyret løs. ^^
Vis hele sitatet...
Jeg er til deler enig.. Går du amok så er det stor sjans for at du vinner..
Min teori er at man bør være først, hvis noen ypper til bråk.

Jeg har hatt et par situasjoner, der jeg har vært heldig og kanskje smartest.

Jeg fant meg ei jente her for en drøy mnd siden, og hun gjorde det slutt med typen pga meg.. Dette likte eksen hennes dårlig, og det va tydelige tegn på at han skulle "ta meg".
Det som skjedde var at jeg og jenta mi traff på eksen med to kompiser utenfor Sandnes Kino.
Der stod de tre med Art-sko og gjorde seg skikkelig klare til å gi meg juling.
Selv visste jeg jo ikke hvem eksen var, så jeg brydde meg svært lite om hvem hun snakket med.
Dama mi spør: "Hva gjør dere her?"
Han svarer: "Er her pga han." - idèt han svarer gir han meg et dytt i brystet.
Og av ren refleks knocka jeg han rett ut. Et kraftig høyreslag midt i nøtta..
Hva som gikk av meg vet jeg ikke, men det var vel noe instinkt som slo inn.
Jeg så fort at jeg satt standarden med å være først. Deretter tårte ikke "kompisene" hans å ta opp kampen..

Fint for meg, de hadde nok tatt meg
Slossing er lite gøy samme hva det gjelder.
Neutral Good
Mith's Avatar
/flame
Skremende mange her høres ut som rednecks og nra fans fra en eller anna bortgjemt sørstat i usa. Det er lite som er så utrivlig som triggerhappy bolegutter. Bortsett fra kanskje en triggerhappy bolegutt med kniv.

/tips til å vinne en kamp.
Løp som faen er mitt tips. Ikke heng i nærheten der du vet det kan bli bråk. Ikke snik i taxikø klokka 4 natt til søndag. God gammaldags folkeskikk kommer man ganske langt med og for all del, ikke vær frekk, full og ufin.
Kampsporter som i konkuranse er helt greit å faktisk veldig kult, men for all del ikke ta det med dere ut på byen en lørdagskveld
En siste ting, er det damer dere er på utkikk etter så tror og håper jeg at veldig få synes det er kult med gutter som sloss og dreper hverandre ved første og beste annledning.
Haha, fikk en underlig trang til å spille noen runder Street fighter før jeg legger meg
Hva er historien med Bas Rutten og sikkerhetsvaktene som det er snakk om?
Si vist du havner i trøbbel ute på byen, så sier du bare som en kammerat av meg sa. Kom en dude bort å spørte om han ville ha skam bank, så sier han : Ikke begynn å fuck en gang, jeg har ikke lyst til å plaffe deg ned og havne i fengsel igjen, så gikk han bare damm jeg lo
Bob_marley hva om sykingen faktisk har en pistol og trekker den i mot deg?
Sitat av sonixx
Bob_marley hva om sykingen faktisk har en pistol og trekker den i mot deg?
Vis hele sitatet...
Da løper du som faen men vist ikke, så kan jo du late som om du har gunner (: liksom før han gjør det
Folk som havner i slosskamper kan somregel (Ikke alltid) mye for det selv. jeg er ofte på byen edru og da er det ikke vanskelig å se hvor dumme fulle folk blir når det kommer til å tenke.

noe som er viktig er å ha tolmodighet, om det står masse folk forran deg så må du ikke absolutt presse deg gjennom. om en person spør om du ypper trenger en ikk eå snu seg mot han, mye lettere å bare gå videre.

men selvfølgelig finnes det dem som bare har bestemt seg for å ta noen og da er det ikke like lett å komme seg unna.
Jeg holdt på og bli banka av 5 stk en gang, det som skjedde var at dem hadde fucka med en kammerat jeg jobber med, så gikk jeg bort og spørte hva problemet var? Plutsele tok han ene hånden mot halsen min, jeg tok så tak i hånda hans og vrengte den over, så spente jeg ham baksiden av kneet, da knekker han sammen. Det som skjedde da var at jeg gikk bort til han andre og tok ham i nakken og sa, tid ska dere bli voksne? vi alle er ute for og drikke og kose oss da gikk dem Du må aldri vise at du er en pyse, får det er da di vil banke dg bruk di rett orda (: Og jeg er faktisk 168 (:
Kan noen si hva som skjedde med bas rutten i sverige med dørvaktene?
da jeg gikk på tae kwon do lærte vi regelen om de tre gylne s'ene: Spring Som Satan. kom deg fortest mulig unna med andre ord.

ellers så kan du jo bruke min versjon. jeg bruker total gollum stil (vrir seg ut av alt) og utnytter de svake punktene noe drastisk. jeg kan også ha en tendens til å være litt naturlig sjanglete (tenk jack sparrow) på grunn av høyden (201cm) noe som er litt drunken boxing aktig.

nå skal det sies at jeg har aldri slåst så mye at det gjør no, fordi jeg har hatt vett nok til å holde meg unna, men jeg har heller aldri tapt en slostkamp.




offtopic: nå er det pokkern meg lengesia jeg har vært inne på freak'rn
Sitat av jOkKeJacKaL
Han kaller deg en idiot pga det du sier om TKD tyder på at du har ekstrem mangel på kunnskaper om kampsporten. Har selv gått på det i 9 år, og har hatt mine perioder der jeg var drittlei og ville slutte, men er glad jeg fortsatt går på det nå. Det gir deg en innsikt og ro, trener opp reflekser, gjør deg mykere og smidigere og sterkere. De diverse teknikkene vi lærer på lavere belter er for det meste bare basic. Det er når du kommer opp i rødt/svart belte ting begynner å bli gøy. (Iallefall i min klubb.)

Topic: Å "leke"sloss mot venner gir en god trening. Begge(eller flere, for den slags skyld) tar på seg noe dempende utstyr, hovedsaklig på knytteneven,hodet, og evt. fot og legg. Har selv gjort dette et par ganger med venner, og flere ganger på treninger(sparring). Er deilig å kjenne adrenalinkicket og konkurranseinstinktet Og det gir en OK trening på å takle slag, slå og kontre.
Vis hele sitatet...
Omg.. Det sier seg vel selv at man bør være god i en kampsport hvis man har gått på den i 9 år? Men hadde du møtt en på din alder som hadde gått på JKD i 9 år lover jeg deg at han hadde kicka assen din LETT!! Dette er ikke i mangel på kunnskap! Jeg kjenner en som har gått på TKD og han sier at de 3-4 første årene bare er tull! Har du gått på JKD i 3-4 år har du kommet mye lenger innen gateslossing enn du gjør etter samme periode med TKD..

Du sier man får bedre innsikt, ro, gode reflekser, blir mykere og smidigere.. Dette sier jeg ikke noe i mot, men at det hjelper i streetfight, er feil!


I tillegg til dette vil jeg si at jeg tror mange av dere har misforstått.. Jeg mener jo også at en som har gått på TKD er bedre til å sloss enn en som ikke har gått på en dritt.. MEN, det virker ikke som om dere virkelig vet hva Jeet Kune Do er.. Det kan betegnes som selvforsvar, gateslossing osv osv.. TKD er en kampsport..Med andre ord, ikke lov å bruke utenfor klubben.. Jeg ville bare tipse om at JKD er et mye bedre alternativ til de som vil begynne med en eller annen form for 'kampsport'.. Du blir fortere god i JKD og etter kun et halvt år på JKD har jeg fått mye bedre innsikt i hvordan slossing foregår (Har aldri sloss selv). For å få samme kompetanse er man nødt til å gå mye lenger på f.eks. karate eller TKD.
Sist endret av Gronx; 19. mai 2006 kl. 15:29.
Trådstarter
38 3
Sitat av Mith
/flame
Skremende mange her høres ut som rednecks og nra fans fra en eller anna bortgjemt sørstat i usa. Det er lite som er så utrivlig som triggerhappy bolegutter. Bortsett fra kanskje en triggerhappy bolegutt med kniv.

/tips til å vinne en kamp.
Løp som faen er mitt tips. Ikke heng i nærheten der du vet det kan bli bråk. Ikke snik i taxikø klokka 4 natt til søndag. God gammaldags folkeskikk kommer man ganske langt med og for all del, ikke vær frekk, full og ufin.
Kampsporter som i konkuranse er helt greit å faktisk veldig kult, men for all del ikke ta det med dere ut på byen en lørdagskveld
En siste ting, er det damer dere er på utkikk etter så tror og håper jeg at veldig få synes det er kult med gutter som sloss og dreper hverandre ved første og beste annledning.
Haha, fikk en underlig trang til å spille noen runder Street fighter før jeg legger meg
Vis hele sitatet...
Hehe, men er det ikke litt feigt å "rømme" fra en slosskamp da? gir vel ikke særlig street kred det vel? Selvom sikker er kjett å bli banka gul og blå og da.
Neutral Good
Mith's Avatar
Hehe, men er det ikke litt feigt å "rømme" fra en slosskamp da? gir vel ikke særlig street kred det vel?
Vis hele sitatet...
Ærlig talt så er det vel lite jeg bryr meg mindre om enn at folk ser meg "rømme" fra en slosskamp. Som regel bare ler jeg vedkommene opp i annsiktet og snur ryggen til å går. Det skal sies at jeg som regel har en del kjentsfolk rundt meg når jeg er ute. Missforstå meg rett, det er ikke snakk om no gjeng eller noen som skal banke noen, bare masse folk som prøver å prate de som er ufine til fornuft
De få gangene jeg har fått meg en på trynet har jeg faktisk bare ledd vedkommene som slo meg opp i trynet. Det endte med flere spark mens jeg lå nede, men i mine øyne så er det ingen tvil om hvem som er taperen.
Herregud, noe mer patetisk enn blind vold skal du lete lenge etter.
Vet ikke om du har sett denne før, men slik skal det gjøres hvertfall

http://www.nearlygood.com/video/skaterfight.html
Sitat av Rizzla
Kan noen si hva som skjedde med bas rutten i sverige med dørvaktene?
Vis hele sitatet...
Bas Rutten på Spy Bar
Sitat av Gronx
Du sier man får bedre innsikt, ro, gode reflekser, blir mykere og smidigere.. Dette sier jeg ikke noe i mot, men at det hjelper i streetfight, er feil!
Vis hele sitatet...
Tja, en counter-uppercut eller et strakt spark med leggen mot hodet hjelper nok i en 'streetfight' skal du se.

Dog, om du ikker har så mye peiling selv og møter en som har det må du aldri i livet finne på å 'leke uforutsigbar' som noen her har nevt. Det ender nok bare med en jab og et spark/slag i leveren og du ligger der og vrir deg på bakken i en halvtime.

Problemet er at en ikke kan vite sånt, så best å løpe som nevnt tusen ganger.
Eller så kan du gjøre slik som stefaren min gjorde mot Elg (Gitaristen i Don't Be A Stranger?) - tok tak i hestehalen og buksekanten for så å slenge han over gata fra utestedet dem var på
Hæhæhæ, genialt.
Burde nesten legge på seg noen kilogram muskler da.

Sitat av Gronx
Men hadde du møtt en på din alder som hadde gått på JKD i 9 år lover jeg deg at han hadde kicka assen din LETT!!
Vis hele sitatet...
Gjelder det meg også?
Hvis ja, så er jeg gjerne interessert i å finne ut dette. Driver du på med JKD?
Interessert i 3x5 min med EVT-regler?
Sist endret av Goophy; 19. mai 2006 kl. 18:21.
Sitat av Gronx
Omg.. Det sier seg vel selv at man bør være god i en kampsport hvis man har gått på den i 9 år? Men hadde du møtt en på din alder som hadde gått på JKD i 9 år lover jeg deg at han hadde kicka assen din LETT!! Dette er ikke i mangel på kunnskap! Jeg kjenner en som har gått på TKD og han sier at de 3-4 første årene bare er tull! Har du gått på JKD i 3-4 år har du kommet mye lenger innen gateslossing enn du gjør etter samme periode med TKD..

Du sier man får bedre innsikt, ro, gode reflekser, blir mykere og smidigere.. Dette sier jeg ikke noe i mot, men at det hjelper i streetfight, er feil!


I tillegg til dette vil jeg si at jeg tror mange av dere har misforstått.. Jeg mener jo også at en som har gått på TKD er bedre til å sloss enn en som ikke har gått på en dritt.. MEN, det virker ikke som om dere virkelig vet hva Jeet Kune Do er.. Det kan betegnes som selvforsvar, gateslossing osv osv.. TKD er en kampsport..Med andre ord, ikke lov å bruke utenfor klubben.. Jeg ville bare tipse om at JKD er et mye bedre alternativ til de som vil begynne med en eller annen form for 'kampsport'.. Du blir fortere god i JKD og etter kun et halvt år på JKD har jeg fått mye bedre innsikt i hvordan slossing foregår (Har aldri sloss selv). For å få samme kompetanse er man nødt til å gå mye lenger på f.eks. karate eller TKD.
Vis hele sitatet...
Du er en enda større dust etter dette innlegget. Fy faen, du viser at du har like liten kompetanse innen dette som jeg har med blomster, og jeg har drept to kaktuser.

Men hadde du møtt en på din alder som hadde gått på JKD i 9 år lover jeg deg at han hadde kicka assen din LETT!!
Vis hele sitatet...
Bah! Å undervurdere en motstander kan jeg love deg er å "bli kicka assen" av. Greit, jeg har selv sparret mot en TKD-svartbelte, og jeg fikk så mye bank at jeg måtte gå i nærkamp og legge han i bakken. På den måten tok jeg han, men jeg tviler på at han ville ha vært like snill mot meg og ansiktet mitt i virkeligheten. I sparring har en TKD-utøver en _klar_fordel, men jeg vil tørre å påstå at f.eks JKD og Ju Jitsu har en fordel i selvforsvar, for det er dette vi trener på. Du kan derfor ikke, som jeg har skrevet i tidligere innlegg her, sammenligne disse, da det blir som å si "LOL, en sumobryter kan jo kicke assen til en kendoutøver!!!1111!en!" - det er to vidt forskjellige sporter, og har helt andre visjoner og tankeganger, selv om begge er kampsport/kunst.

Jeg kjenner en som har gått på TKD og han sier at de 3-4 første årene bare er tull! Har du gått på JKD i 3-4 år har du kommet mye lenger innen gateslossing enn du gjør etter samme periode med TKD..
Vis hele sitatet...
Å herregud. For det første, om du ikke trener noe selv, _hold kjeft_, du vet tydeligvis ikke hva du uttaler deg om.

"Har du gått på JKD i 3-4 år har du kommet mye lenger innen gateslossing enn du gjør etter samme periode med TKD.. "
Å herregud! "LOL!!! Har du trent Kendo i 3-4 år har du nok kommet lengre innen gateslossing enn du gjør etter samme periode med Judo!!!ene1!" Jeg sier igjen, når TKD ikke trener på gateslossing, hvordan kan de da være gode på det? Er du helt tom innvendig? Samme som at TKD er mye bedre i mønster enn JKD, rett og slett fordi JKD ikke trener mønster!

Du sier man får bedre innsikt, ro, gode reflekser, blir mykere og smidigere.. Dette sier jeg ikke noe i mot, men at det hjelper i streetfight, er feil!
Vis hele sitatet...
Selvsagt har du bedre teknisk ytelse når du er smidig, myk, rolig, hyppig på reflekser og god innsikt i sporten, all logikk tilsier jo det! Det er bevist, teknikk beseirer styrke, og med disse egenskapene får du bedre teknikk, setter sparkene der de skal sitte (mykere), blokker når du skal blokke (reflekser), raskere (smidighet) og vet hva du skal gjøre i en situasjon (innsikt, eller om du ikke skjønner hva det betyr: forståelse, du vet hvordan kroppen reagerer). Igjen, kan du slutte å uttale deg om ting du tydeligvis er HELT blank på?

MEN, det virker ikke som om dere virkelig vet hva Jeet Kune Do er.. Det kan betegnes som selvforsvar, gateslossing osv osv..
Vis hele sitatet...
Jeg vet nok bedre enn deg hva JKD er, selv om du har trent det i et halvt år. Og uansett hva det er, eller om vi vet hva det er, så er du den typiske nybegynneren. Du begynner å rive opp i folk som har mye lengre erfaring enn deg kampsportmessig, og si at JKD er overlegent alt annet. Greit Bruce Lee var flink, og han er på min top 10-liste men det finnes flere som har utmerket seg mer enn han, i andre grener. Før du begynner å være så fordomsfull som du er nå, bør du få innsikt (du har lært deg et nytt ord i dag) i andre kampsporter/kunster, og lære deg deres visjoner og metoder. For det du sier nå er at JKD er overlegent alle andre, og at dere ikke har noe å lære av andre. Og skal jeg være helt ærlig, med en sånn holdning så kommer du til å få problemer om du skal dypere inn i kampsportkretsen, plutselig kommer det en som tar seg nær av det.

TKD er en kampsport..Med andre ord, ikke lov å bruke utenfor klubben.. Jeg ville bare tipse om at JKD er et mye bedre alternativ til de som vil begynne med en eller annen form for 'kampsport'.. Du blir fortere god i JKD og etter kun et halvt år på JKD har jeg fått mye bedre innsikt i hvordan slossing foregår (Har aldri sloss selv). For å få samme kompetanse er man nødt til å gå mye lenger på f.eks. karate eller TKD.
Vis hele sitatet...
Så du sier at JKD er lov til å bruke utenfor klubben? Da vil jeg (som er styremedlem i Norges Kampsportforbund) be politiet ta en prat med treneren din. Men igjen, her er det nok du som igjen snakker om noe du ikke har peiling på. TKD kan brukes akkurat like mye på gate som JKD, altså i en selvforsvarssituasjon, på alle andre måter er det ulovlig.

Og har du "fått mer innsikt" i hvordan slossing foregår, så hadde du nok et svært lavt nivå før du begynte, for jeg tror ikke et sekund på at treneren din kan ha fortalt deg noe av det du har skrevet her, dette kaller jeg uvitenhet. Det vises jo i hele teksten at du ikke vet hvordan slossing foregår. Det du kan fortelle til vennene dine er at slossing ofte er sporadisk, panisk, og du er _god_ om du ser det første slaget komme i en selvforsvarssituasjon.

Makan til idioti må du lete lenge etter!

Edit: Og jeg slenger meg på Goophys siste innlegg, dette vil jeg få med meg!
Sist endret av Keyser Söze; 21. mai 2006 kl. 20:40.
er det noen som usker hva den kampsporten de bruker i batman begins heter. den er relativt ny. trukke den var mer en 20 år gammel. det var sikkelig arm og albue faighting.
Slossing er ikke noe du kan lære av og sitte å ni-stirre i en bok (du kan selfølgeklig bli inspirert). Du lærer heller ikke ordentlig "street" slossing ved og gå på karate og andre sporter, de fleste kamp sporter fungerer relativt dårlig ute i gata dær alt er lov, og bare kreativiteten din setter grenser for hva du kan gjøre. Lest i gjennom forumet her og merker med en gang at de FLESTE som utaler seg om dette området ikke har noe peil i det hele tatt. Slossing handler om hvor syk du er, hat, teknikk, kreativitet og egentlig veldig lite om kroppsbygningen din. Ser alt for mange av dem som går på byen og tror de banker alle forde de løfter xxx så mye i benk osv. Kjenner en kar på 80 kilo som har grise banka 2 svenske bolere som vis nok hadde skryti av 220 i benk osv. Selfølgelig kan trening og oppbyggning av musklatur være viktig ( har selv trent styrke aktivt i 6 år), men du må i første omgang lære deg og takle det psykiske, tro det eller ei.
Sitat av Goophy
Gjelder det meg også?
Hvis ja, så er jeg gjerne interessert i å finne ut dette. Driver du på med JKD?
Interessert i 3x5 min med EVT-regler?
Vis hele sitatet...
Jeg har bare holdt på med JKD i et halvt år så det er nok uaktuelt men du kan gjerne få møte trenern min. Lover deg han kicker assen din selv om du har gått på TKD i 9 år eller hvor lenge du har gått der..
PM meg telefonnummeret hans.
Jeg gikk på TKD når jeg var 7 år gammel og trener ikke det nå.
Gutter, dette blir for dumt. Pappaen min er sterkere enn pappaen din?
Chubby, hvorfor?

Jeg er interessert i dette, god trening.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av cricket8
Hehe, men er det ikke litt feigt å "rømme" fra en slosskamp da? gir vel ikke særlig street kred det vel? Selvom sikker er kjett å bli banka gul og blå og da.
Vis hele sitatet...
Det første du spurte om var vel hvordan man kom seg best mulig ut av en fight? jaja.
Fight video

Enig med Chubby, tråden er bare blitt latterlig.
Sist endret av Grimdoc; 22. mai 2006 kl. 13:25.
Håper ikke dere ser på at folk slosser ass.. Get som real freinds!
huff, er ikke no ordentlig slossing på "gata" lenger, fatters fortalte at i gamle dager når han var på min alder, sloss de ofte med folka fra byn, med bare nevene, men sånt går ikke lenger, pga nå har folk funnet ut at kniv gjør mer skade og skremmer folk
den beste måten å bli god i gateslossing er å sloss på gaten. jeg tror ikke det er noe å anbefale, men erfaring slår teori i 99% av tilfellene.
man kan ikke forberede seg skikkelig til en slosskamp på gaten ved å trene kampsporter eller studere filmklipp av slossing, til det er usikkerheten om hvem du faktisk står ovenfor alt for stor.
jeg har sett kamsportutøvere både gi grisebank og og få det på gaten.
Jeg har et klipp av noen venner av meg som nesten startet en slosskamp. Men det endte ut i ingenting fordi politiet kom.
Sitat av Lanka
Jeg har et klipp av noen venner av meg som nesten startet en slosskamp. Men det endte ut i ingenting fordi politiet kom.
Vis hele sitatet...
Og poenget med posten var?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gronx..Du er trist. Hvor gammel er du?

Da jeg først begynte på taekwon do (9/10 år siden) var jeg 6 år. Jeg sammenligner meg selv med deg. Jeg var veldig høy i hatten, og kom med endeløst skryt og fjas. Jeg digget meg selv så mye at fisen min luktet godt. Jeg hevde meg selv over alle andre når det var snakk om fysisk styrke eller slossing. (Denne holdningen ga seg fort etterhvert som jeg fikk mer kunnskaper og forståelse.) Sånn er du nå, etter å ha gått et halvt år på JKD. Du er direkte barnslig. Som en eller annen i denne posten sa: "Min pappa er sterkere enn din pappa." Sitatet burde forklare dette.

Det har alltid vært knuffing og krangling mellom medlemmer av diverse kampsporter om hvilken sin som er best og dårligst. Hva som er best av JKD eller TKD har jeg ingen peiling på, for jeg har nemlig ikke gått på JKD. Jeg kjenner noen som går der, og de synes det er helt topp. Jeg kjenner også noen som går på karate, noen liker det og andre ikke. Jeg trekker ikke konklusjoner og forsvarer de så skarpt, uten å vite hva jeg snakker om. Dette gjør du, og det plager åpenlyst en del folk på forumet.

(Amèn til det du skrev, Mushy)

Offtopic plx.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skal sitere fra filmen "Green street hooligans" - "You stand your ground and fight!"
Av egne erfaringer så er skalling en god teknikk , kommer han opp i trynet på deg , skall han skikkelig midt i trynet , er du heldig , ligger han.

Ellers slå mot magen / siden. Personlig prøver jeg og unngå slag mot ansikt , da tenner / nese fort blir dyrt om skylda faller på deg. I nøden vrir man hånden på fienden , og legger et kraftig slag bak albuen , da vil armen sannsyneligvis brekke.

Er det noen som skal ta deg? gå med slosshansker artsko eventuelt. Lykke til.
Post nr 1 forresten , hei folkens !
hvis jeg hadde kommet i en *gateslosskamp* ville jeg brukt begge fingra og stikki bølla midt i øyene! ellers funker kne + ballene til fyrn ganske greit.
Sitat av pyrogutt
hvis jeg hadde kommet i en *gateslosskamp* ville jeg brukt begge fingra og stikki bølla midt i øyene! ellers funker kne + ballene til fyrn ganske greit.
Vis hele sitatet...
Joda , du bør stikke skikkelig da , for sjangsene er store for at kar'n blir fly forbanna og moser deg om du ikke stakk så han ikke ser på en stund. Hadde satsa på kne + baller jeg.
Har selv gått på karate i 3 år og det hjalp ikke stort da en (mildt sagt) kraftig type hopap på meg..
Er vell bare å slå mot nerve-punktet og hode til du ikke orker mere..
Er ikke lett å få ut noen bra triks når noen de rette typene hopper på deg..da er det vell bare å hoppe i det..
vetike helt hva slags erfaring dere gutter har innpå her(ang slossing).. men jeg er ganske ny her og grunnen til at jeg starta her inne er at jeg må holde meg i ro i ca 7 uker pga kyssesyke

Jeg har gått 6 mnd på Boksing.. for og si det sånn . det har hjulpet meg ut av en del vannskelige situasjoner den siste måneden..

pm meg hvis det er noe du lurer på .. LoL
La hver å dra på byn...=P Ha fest hjemme så slipper du å bli provosert, la deg provosere av de mange "idiotene" på byn... lyl
Sitat av Jtk^^
La hver å dra på byn...=P Ha fest hjemme så slipper du å bli provosert, la deg provosere av de mange "idiotene" på byn... lyl
Vis hele sitatet...
Kommer jo først og fremst an på om man gidder å la seg provosere da.
Noen som kjenner noen som kjenner noen som har filmen fra slagsmålet i Lillestrøm igår? Leser i VG at det hele ble filmet.
Sitat av isolid
Vet ikke om du har sett denne før, men slik skal det gjøres hvertfall

http://www.nearlygood.com/video/skaterfight.html
Vis hele sitatet...
hehe.. fin den der så ut til å greie seg ganske bra..
Sitat av h0w
Jeg har gått 6 mnd på Boksing.. for og si det sånn . det har hjulpet meg ut av en del vannskelige situasjoner den siste måneden.
Vis hele sitatet...
Nånei, jeg tror nok det er brødrene dine og fetterne dine som hjelper deg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
slå HARDT med håndleddet opp under nesa ( så du treffer begge nesebora) =) da er nesa knekt, er du heldig og slo Litt FOR hardt er han dau =D