Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6045
Hei, har bare et lite spørsmål angående weed.

Ble tatt i å røyke for ca 4 uker siden, når jeg hadde tatt den første pisse prøven hadde jeg ca 80% thc i urinen, men problemet mitt er at nå etter 4 uker så har jeg forsatt 72% å legen påstår at jeg har røykt i mellom tiden fordi hun mener det er umulig at jeg har sluttet siden jeg forsatt har så mye i urinen. Så bare lurte på om noen andre har hatt samme erfaring som meg (at det har tatt så lang tid å gå ned i %).
Jeg har brukt veldig mange uker på å bli rein selv om jeg har trodd jeg har vært rein mange uker i forveien. Så det eneste jeg kan anbefale deg her er å ikke røyk, gå på fylla og slapp av. Etter en månede vil nok prøvene dine se finere ut.
Har du røkt tett og mye så vil en prøve slå ut positivt ei ganske så lang stund etter siste inntak.

Drikker du mye vann og trener skal det visstnok forkorte tiden før det er ute av kroppen. Jeg har selv avlevert prøve 3 mnd. etter sist inntak som har vist positivt. Uten noen særlig form for ekstra trening/veske. Du kan eventuelt be legen om tettere urinprøver. Da vises det godt at du har en stabil nedgang mtp. sist inntak.
Trådstarter
8 0
Har røykt ca 2 år så og si hver dag. Har tatt 4 prøver med 1 uke mellom hver prøve... Men det skal sies at jeg ikke tror denne legen har peiling på hva hun snakker om med tanke på at hun sa til meg at hun hadde flere pasienter som har dødd av overdose noe som jeg har forstått er helt umulig. Helt utrolig at hun er lege spør du meg... Men takk for svar, skal prøve å komme meg i trening igjen hehe
7-30 dager ved daglig inntak http://www.erowid.org/plants/cannabi..._testing.shtml 4 uker = 28 dager, pluss det varierer fra kropp til kropp, men 72% hørtes veldig mye ut etter 4 ukers pause
Jeg ble fortalt av en person ansatt i "pisseprøvekontraktsystemet" at det var rapportert personer som brkte 6 og mer mnder på å bli rene, men har ikke brydd meg med å lese opp noe fakta selv her
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Dette er litt på siden, men kan noen forklare hva "70% THC i urinen" betyr? Hva vil det si å ha 100% THC i urinen?
Har røyka hver dag i over 10 år, da jeg tok pause i 2 ukers tid var jeg ren. Dette var sånn pisseprøve bestilt på nettet.
Mange leger som ikke har peiling når det kommer til cannabis. Som regel vil prøvene gå litt opp og ned før man er helt rein. Dette er fordi thc lagres i fettvevet i kroppen og løsner gradvis når man slutter å røyke. Dvs at du kan ha lav prosent ene uka for så å ha høyere prosent ved neste prøve, selv om du ikke har røyket i mellomtiden. Uvitende leger konkluderer da med at du må ha røyket siden sist, siden verdiene i prøven er høyere.
For trådstarters del vil jeg tro at prosenten mest sannsynlig har vært lavere enn 72% ila disse 4 ukene, men at nå på slutten har det kanskje "løsnet" masse iom at du snart bør være ren.
Hva betyr det å ha 72% THC i urinen?
Trådstarter
8 0
Sitat av Olympic Vis innlegg
Dette er litt på siden, men kan noen forklare hva "70% THC i urinen" betyr? Hva vil det si å ha 100% THC i urinen?
Vis hele sitatet...
Vet egentlig ikke hva det vil si, ble fortalt at over 25% så var du meget avhengi av cannabis (vet at dette er bullshit men var det hun sa), men har ikke helt skjønt hvordan de tester det og hvordan de finner ut hvor mange %. Gikk egentlig utifra at 0% er rein og over det betyr at du har røykt...
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hele greien virker litt suspekt, spesielt er utsagnet om at "over 25% betyr at du er meget avhengig", det er feil på så mange punkter at man ikke skulle tro at utdannet helsepersonell kunne lire det av seg.

Jeg har lest meg litt opp, og slik jeg forstår det testes det hvor mange nanogram THC-COOH det er per ml urin. Jeg regner med at de har satt et relativt makspunkt på en viss andel ng/ml, hvor alt som er over dette relative makspunktet er irrelevant. 100% blir da slik som 300 ng/ml er her.

For de som er interessert i å lese mer.
Høres jo veldig rart ut å måle prosent THC i urinen med tanke på at prosenten vil gå opp og ned etter hvor utvannet urinen er.
legen din prøver nok å skremme deg fra å røyke igjen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som olympic sier så gjenforteller du enten dette feil, kanskje du missforsto tallene legen kom med, eller så er legen en idiot iht. cannabis og urinprøver.

Man måler ingen metabolitter av rusmidler i blod/urin prosentvis, man måler de faktisk ikke i mengde i det hele tatt, disse testene vil bare vise positivt eller negativt om nivået av metabolitten THC-COOH er over 50ng/ml eller ikke, respektivt.
Hvis du har 72% THC i urinen din, vil jeg gjerne drikke den.
Sitat av bacongull Vis innlegg
Hvis du har 72% THC i urinen din, vil jeg gjerne drikke den.
Vis hele sitatet...
Med tanke på thc % mengden i cannabis/hasj, så vil jeg si urinet ditt er over dobbelt så potent som GODE planter/plater. Kan du dokumentere ett 72% innhold av thc, så gir jeg deg 200kr litern med piss av den kvaliteten
Tror du blir lurt. La meg gjette - du er under 18?
Ikke det at jeg oppfordrer deg til å innta ulovlige stoffer, det samme gjelder drikking og røyking, hvis du er under 18 år. Og røyking er egentlig dumt uansett. Nok om det!
Nå har ikke jeg førstehåndserfaring med cannabis eller andre ulovlige stoffer, ei heller har jeg erfaring om testing av disse stoffene.

Du har da røykt ganske tett med cannabis eller hasj, og som nevnt over, så er THC og andre stoffer der fettløslige. Med andre ord, hvis du ha lagt på deg og røykt cannabis samtidig, vil disse stoffene lagres i fettet ditt. Og når du da slutter, så kan det hende du har spist mindre av forskjellige årsaker, der depresjon kan være én. Og når en spiser mindre, er også muligheten for at en går ned i vekt tilstede. Med andre ord nedbryting av fettet vil frigi stoffer fra cannabisen, eller dems metabolitter i blodet i lang tid. Og dette vil også slå ut på urinprøver. Det kan være dette du opplever. Men dette er en situasjon, som antageligvis vil forbedre seg etterhvert.

Ellers så vil jeg anbefale deg å begynne å trene litt, finne deg hobbyer og gå mye i skog og mark. Rett og slett lære seg å nyte det en opplever! Og hvis du sliter med depresjoner, så anbefaler jeg deg å oppsøke legen din, så legen kan rekvisere deg til en psykiatrisk sykepleier, psykolog eller psykiater. Da får du løst dine problemer en gang for alle!

Det å dope ned problemer, blir som å feie støvet under teppet. Støvet synes ikke i begynnelsen, men teppet kan bli seende ut som et telt etterhvert!

Lykke til!
Trådstarter
8 0
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Ikke det at jeg oppfordrer deg til å innta ulovlige stoffer, det samme gjelder drikking og røyking, hvis du er under 18 år. Og røyking er egentlig dumt uansett. Nok om det!
Nå har ikke jeg førstehåndserfaring med cannabis eller andre ulovlige stoffer, ei heller har jeg erfaring om testing av disse stoffene.

Du har da røykt ganske tett med cannabis eller hasj, og som nevnt over, så er THC og andre stoffer der fettløslige. Med andre ord, hvis du ha lagt på deg og røykt cannabis samtidig, vil disse stoffene lagres i fettet ditt. Og når du da slutter, så kan det hende du har spist mindre av forskjellige årsaker, der depresjon kan være én. Og når en spiser mindre, er også muligheten for at en går ned i vekt tilstede. Med andre ord nedbryting av fettet vil frigi stoffer fra cannabisen, eller dems metabolitter i blodet i lang tid. Og dette vil også slå ut på urinprøver. Det kan være dette du opplever. Men dette er en situasjon, som antageligvis vil forbedre seg etterhvert.

Ellers så vil jeg anbefale deg å begynne å trene litt, finne deg hobbyer og gå mye i skog og mark. Rett og slett lære seg å nyte det en opplever! Og hvis du sliter med depresjoner, så anbefaler jeg deg å oppsøke legen din, så legen kan rekvisere deg til en psykiatrisk sykepleier, psykolog eller psykiater. Da får du løst dine problemer en gang for alle!

Det å dope ned problemer, blir som å feie støvet under teppet. Støvet synes ikke i begynnelsen, men teppet kan bli seende ut som et telt etterhvert!

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Er 20 år og har ikke hatt problemer med depresjon og diverse faktisk ingenting negativt med å røyke, har jobb som lærling i elektro bransjen har aldri vært forsein eller noe av det slaget. Ble tatt av mine foreldre og da ble det pisse prøver. Syns det er helt latterlig når du kommer til legen så prøver hun å fortelle deg hvor farlig det er osv, "du kan dø av hasj, har hatt flere pasienter som har dødd av det, men du må ha røykt en stund før du kan overdose av det". Så jeg skjønner jo at legen ikke har peiling, lurte egenetlig bare på hvordan de utfører disse testene sine.
Men du har rett etter jeg begynte å røyke så ble det MYE munchie så har vell lagt på meg noen ekstra kg, så det kan jo være derfor jeg ikke har blitt rein?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
amd73: Til og med under kunstig indusert lipolyse, samt massive doser THC, ligger utslippsnivåene for (inaktive) thc metabolitter under minimunsgrensen for det urinprøver reagerer på (50ng/ml).

Jeg refererer til Denne studien og da spesiellt til Figur 3 som tar for seg utslipp av THC-COOH.
Husk disse rottene fikk hele 10mg/kg ren THC daglig, noe som er massive doser.
Ca en måned så burde alt av thc være ute av urinet ditt, hvis du ikke røyker den tiden.
Soo.. eneste jeg kan anbefale deg er og trene mye (svette mye generelt), drikke noen liter per dag og den slags.
Tar nok mindre enn en måned hvis du svetter mye og drikker (pisser) mye.
Smålig offtopic: Hvor lenge må du gå på pissingsen?
Jeg har et par kompiser som faktisk har røyket samme dagen de skulle pisse og alikevel var cleane.
Så mye mulig det er forskjell fra person til person.
Men om du har røyka veldig ofte så sitter det som regel en god stund etter du slutter også, avhenging om du da pleide og røyke hver dag eller bare iblant.
Shoot me if im wrong here, har ikke satt meg så veldig mye inn i akkurat dette.