Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3442
Har nå gått til innkjøp av en heftig dressjakke og skjorte.
Men problemet mitt kommer nå når jeg prøver å finne en fin dressbukse jeg kan bruke.

Jeg har sett en del på Zalando.no, men alle dressbuksene der, som jeg faktisk likte så nærmest ut som joggebukser. Noe som er det styggeste jeg vet.

Vil helst unngå vanlige jeans også, da dette er noe jeg heller ikke er noe særlig glad i.

Noen som har tips til hva jeg kan se på?

Prisen betyr egentlig ingenting. Men vil helst slippe å betale 10.000,- for en bukse da
Ikke kjøp dress på nett, kjøp i en butikk så får du den sydd til å passe deg. Forøverlig har Tiger of Sweeden og en del italienske merker veldig fine dressbukser som er tettsittende. Hugo Boss har også en del fine dresser, men disse har som regel ikke samme snitt.
Åssen er dressjakka og skjorta? Svart tettsittende jeans pleier å funke
Jeg kjøpte en full dress hos Tiger of Sweden på Steen & Strøm i Oslo for noen år siden. Hele greia kom på 14k med sko, men nå er det den beste klesinvesteringen jeg har gjort.

For buksa er det vel et par tusen, men da har du en bukse som sitter akkurat slik en dressbukse skal sitte. Ikke noe av det super-tight greiene noen løker vandrer rundt med.

Finnes ofc mye gode og rimeligere alternativer, men jeg kan kvalitetsmessig anbefale ToS. Moods of Norway har jeg en del kollegaer som også anbefaler, men hos de bør du kjøpe hele dressen, da de gjerne har et gjennomgående tema, og fungerer kansje ikke så bra standalone.

Lykke til
Sitat av Playground Vis innlegg
Har nå gått til innkjøp av en heftig dressjakke og skjorte.
Men problemet mitt kommer nå når jeg prøver å finne en fin dressbukse jeg kan bruke.

Jeg har sett en del på Zalando.no, men alle dressbuksene der, som jeg faktisk likte så nærmest ut som joggebukser. Noe som er det styggeste jeg vet.

Vil helst unngå vanlige jeans også, da dette er noe jeg heller ikke er noe særlig glad i.

Noen som har tips til hva jeg kan se på?

Prisen betyr egentlig ingenting. Men vil helst slippe å betale 10.000,- for en bukse da
Vis hele sitatet...
10.000.- for en bukse? Du får en Armani dress for den prisen.
Gå et sted hvor de selger CORNELIANI eller Hugo boss. Da finner du helt sikkert en passende dressbukse.

Selv har jeg MON dress for litt uformelle greier og CORNELIANI for litt mer formelle greier.

Personlig er jeg ikke fornøyd med kvaliteten på moods dressen min. Sømmer har raknet, knapper faller av...

CORNELIANI er forøvrig et fantastisk merke. En helt annen klasse enn moods of norway.
Sist endret av Spelly; 31. oktober 2012 kl. 12:39.
Sitat av HawoX Vis innlegg
Jeg kjøpte en full dress hos Tiger of Sweden på Steen & Strøm i Oslo for noen år siden. Hele greia kom på 14k med sko, men nå er det den beste klesinvesteringen jeg har gjort.

For buksa er det vel et par tusen, men da har du en bukse som sitter akkurat slik en dressbukse skal sitte. Ikke noe av det super-tight greiene noen løker vandrer rundt med.

Finnes ofc mye gode og rimeligere alternativer, men jeg kan kvalitetsmessig anbefale ToS. Moods of Norway har jeg en del kollegaer som også anbefaler, men hos de bør du kjøpe hele dressen, da de gjerne har et gjennomgående tema, og fungerer kansje ikke så bra standalone.

Lykke til
Vis hele sitatet...
14k for en Tiger-dress? Det er jo latterlig, kunne fått dress med vest, skjorte, slips og sko for 10, og da kjøper du topshelf
Hvilken jakke har du kjøpt da? Det hjelper oss litt på vei med hjelp.

Som regel funker tweed-bukser knallbra nå som det er høst og snart vinter. Stikk innom en butikk og prøv en tweed-bukse; det anbefales.
Om du er litt ballsy så er også cord-fløyel temmelig bad-ass. Digger det selv, men det skal litt til for å få det til å funke.
Chinos Eventult denne er jo en klassiker om sommeren og lettere vær, men jeg har brukt chinos på nyttårsaften tidligere med hell. Det er jo i essensen en vanlig dressbukse, men stoffet får teksturen til å føles litt bedre og mer strukturer. dvs: ikke joggebukse.
Flanell er temmelig fett også. Hugo Boss kjører en flanelldress i to farger denne sesongen om jeg ikke tar veldig feil. Om du går til en ordentelig butikk(folelstad feks) så får du kjøpt bare buksen.

lol. moods of norway ass. hahaha!
Det er ikke noe som skriker "urban bygding" (les: wannabe) mer enn en moods-dress. Nei, vil man bli tatt seriøst holder man seg unna det.
Sist endret av moret; 31. oktober 2012 kl. 12:46.
Sitat av moret Vis innlegg
Hvilken jakke har du kjøpt da? Det hjelper oss litt på vei med hjelp.
Vis hele sitatet...
Dette er jakken jeg kjøpte
En bra dressbukse tenger ikke koste mye. Et godt tips er følgende; kjøp den i en butikk der de har peiling, gjerne en butikk med egen skredder. Eventuelt gå til skredder etterpå å sy den om! Slengende dressbukser er ikke sjarmerende.
Sitat av Playground Vis innlegg
Dette er jakken jeg kjøpte
Vis hele sitatet...
Ikke bruk mer enn det dressjakken kostet på en bukse. Da er det bedre å gå til en seriøst forhandlre og kjøpe en kvalitetsdress med matchende bukse.
Å kjøpe dress på internett er noe av det dummeste man kan gjøre. Den vil garantert ikke sitte bra. Sikkert mange kidz som nå vil si jeg tar feil, men det er eventuelt kun fordi dere heller ikke vet hvordan en dress skal se ut når den er tatt på.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ligner på en jævla joggebukse..
Om du befinner deg i Oslo så anbefaler jeg menswear - de holder til på Tjuvholmen, Lysaker og Majorstua. De har dresser i 3000,- kategorien av god kvalitet - de syr også inn etter ønske for 500-600,-.
Har kjøpt 4 skreddersydde dresser i Thailand for mellom 6-800,- stk. Var skeptisk i starten, men det viser seg å være det beste kjøpet jeg har gjort.

On topic igjen. Det finnes flere plasser på internett hvor du kan sende inn mål og få en skreddersydd bukse, mye billegere enn i en butikk her hjemme.
Litt off-topic, men alikevel relevant: http://www.wimp.com/propersuit/
Jeg støtter også opp om menswear. Knallbra dresser og skjorter til en billig penge, for ikke å snakke om de tradisjonelle blå blazerne de fører i sommermånedene.