Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 968
Jeg har et problem på min MacBook Pro, musepekeren flyr vilt rundt på skjermen, høyreklikker, lager nye mapper, og mye annet spennende. Har noen vært borti noe liknende?

Jeg benytter meg kun av touchpad, denne er tørket over for å fjerne støv, men problemet oppstår også ved tilkobling av ekstern mus.
Jeg har søkt rundt, prøvd å fjerne spyware og sjekke for virus. Om du om formodning fant bedre svar enn meg, er det fint om du kan dele de.
Sist endret av prenix; 24. mai 2011 kl. 22:14.
Hadde ein macbook med same problemet. Sølte brus i tastaturet og reiv det ut. Etter ei stund begynte musa å spasme over heile skjermen berre ein rørte i touchpaden. Tydelig at den ikkje likte brus.
Det er mulig det har kommet noe søl, men det kan jeg ikke bekrefte. Løsninger som nå er utprøvd er å slå av Blutooth og endre skjermoppløsningen (lav, deretter tilbake). Det ser ut til at den har roet seg, men om dette er en langvarig fix er usikkert. Dette er et par råd jeg har kommet over.

Dersom dette ikke fungerer, er det rett inn på Eplebutikken i morgen.
Ganske elementært, har du restartet maskinen? Har hatt tull en gang med dette på mbp'en men det har aldri kommet tilbake etter restarten
Maskinen er rebootet, og trikset med å resette NVRAM er også utprøvd.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Kan du være utsatt for en practical joke? Prøv å skru av alt av nettverk og se om det hjelper. Etterpå kan du f.eks se om noen har installert program som teamviewer eller airmouse uten at du har fått det med deg.
Søstra mi hadde det samme problemet for noen dager siden. Problemet forsvant når hun slo av airporten og kom tilbake når den var slått på. Fant ut at brannmuren var slått av, og tror problemet forsvant da ettersom jeg ikke har hørt noe mer klaging.
Takk, jeg skal sjekke opp begge forslagene. Det er ikke min maskin, så det er fult mulig det har blitt installert noe programvare.