Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2283
Vet at mange bruker _mye_ av sin tid på online-spill, og jeg dømmer ingen for det (har gjort det selv).

Men tenkte jeg skulle gi et lite tips som definitivt kommer til å gjøre deg lei av spillet.

WoW (og andre online-spill) handler om å utvikle seg. Dette i form av å få nye items/level/penger etc. Problemet er at spillene er designet slik at man må bruke fryktelig mye tid og konstant holde seg oppdatert (mao. online) for å klare å være "på toppen".

Dette er kanskje ikke noe revolusjonerende tips, men anbefaler det for alle som innerst inne vil ha litt mer tid til overs:

Enten: Opprett din egen emulerte WoW-server, få med noen venner over lan (hamachi) med det beste utstyret og lek deg rundt (AC Web Ultimate Repack er ferdig-kompilerte server-pakker med databaser etc. Veldig enkelt å sette opp).

Eller: Registrer deg på en instant 80 private server og lek deg rundt der.


Bare noen få timer på en slik server så får du en aha-opplevelse og innser at du faktisk ikke føler deg så ekstremt vellykket selv om du har full epix.


Håper dette hjelper noen ihvertfall

NB! Å sette opp egne servere er ikke bare i mot Blizzards retningslinjer, men også ulovlig.
Det tar bort hele poenget fra spillet, det er ikke noe morsomt.
Sitat av Bernhard Vis innlegg
Det tar bort hele poenget fra spillet, det er ikke noe morsomt.
Vis hele sitatet...
Ehhh, det var HELE poenget...
You got the point
Sitat av Bernhard Vis innlegg
Det tar bort hele poenget fra spillet, det er ikke noe morsomt.
Vis hele sitatet...
Haha, ja det er jo det som er poenget
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Grunnen til at det er kjedelig på privatserver er at ALLE andre også har fullt epic og du kan ikke gå rundt å ganke lowlevels.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg er enig med hva Kalakov sier, og jeg har hatt samme opplevelsen med full 80 epix og alt slikt.

Men jeg tror du glemmer et viktig poeng.
Selv har jeg bare spilt WoW, men jeg har gjort det siden beta, og det sosiale aspektet med WoW er ikke å komme bort fra.
Man møter folk der inne, veldig mange av dem likesinnet, og siden WoW har såpass tilrettelagt chat og sosialsystem som det har er det ikke rart at folk logger på og 'møter vennene sine'.

Når jeg sitter og spiller blir selve gameplay-et mindre prioritert enn å snakke med de i samme guild/group.

Selvsagt, det finnes en haug av grinders o.l., men jeg tror det er en minst like stor del av spillerne som trekker mer mot det sosiale enn det å være best.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Personlig liker jeg ikke WoW engang, men det å jobbe seg til et mål over lang tid, og det å få tak i det på 2 min med cheats blir veldig, VELDIG forskjellig...
Men igjen det å bruke 100 dager in game på å skaffe seg godt gear, for så å inse: Oi, mye tapt tid, men ingenting for det.
Jeg får ikke til å spille wow. Kommet til lvl 71 og så gidder jeg ikke mer. Har enda 2 mnd igjen av gametime, men spiller max 1 time i uka. Kommer somregel inn i spillet, dreper et par mobs og logger ut igjen. Drit kjedelig.
Jeg har slutta med WoW (for ikke så alt for lenge siden).
Det jeg savner mest er det sosiale aspektet i spillet. Jeg har blitt godt kjent med folk fra div. steder i Europa og vi har hatt det ganske så morsomt i sammen.
Grunnen til at jeg slutta var av den enkle grunn at jeg ble lei av å spille selve spillet. Den siste tiden før gametime'en min gikk ut ble å stå i Orgrimmar/Dalaran og snakke i guild chat/general chat/trade chat. IRC kunne gjort samme nytten.

Sitat av confuser Vis innlegg
Men igjen det å bruke 100 dager in game på å skaffe seg godt gear, for så å inse: Oi, mye tapt tid, men ingenting for det.
Vis hele sitatet...
Det du sier der blir ganske feil. Har du brukt 100 dager i et MMORPG har du definitivt fått deg nye venner, guild mm. Jeg har spillt WoW siden Beta og har opp gjennom tiden hatt det kjempe gøy sammen med de jeg har blitt kjent med (og de jeg kjente fra før av). Jeg kan på ingen måte se tilbake på tiden jeg har brukt i WoW og si: "Tapt tid, men ingenting for det." Det har vært en opplevelse på godt og vondt.
Sitat av Clr Vis innlegg
Jeg har slutta med WoW (for ikke så alt for lenge siden).
Det jeg savner mest er det sosiale aspektet i spillet. Jeg har blitt godt kjent med folk fra div. steder i Europa og vi har hatt det ganske så morsomt i sammen.
Grunnen til at jeg slutta var av den enkle grunn at jeg ble lei av å spille selve spillet. Den siste tiden før gametime'en min gikk ut ble å stå i Orgrimmar/Dalaran og snakke i guild chat/general chat/trade chat. IRC kunne gjort samme nytten.


Det du sier der blir ganske feil. Har du brukt 100 dager i et MMORPG har du definitivt fått deg nye venner, guild mm. Jeg har spillt WoW siden Beta og har opp gjennom tiden hatt det kjempe gøy sammen med de jeg har blitt kjent med (og de jeg kjente fra før av). Jeg kan på ingen måte se tilbake på tiden jeg har brukt i WoW og si: "Tapt tid, men ingenting for det." Det har vært en opplevelse på godt og vondt.
Vis hele sitatet...
Selvsagt har du fått noe for det på den måten. Men hva hjelper det deg med venner på wow når du ikke lengre spiller det? Selvsagt, det er sikkert et gøy spill for enkelte (ikke for meg), men det er en uvirkelig virkelighet, om det er en måte å si det på. Folk sier dem er sosiale, men for meg vil det å være sosial alltid være å snakke med personer i det virkelige liv. Om jeg snakker med folk jeg kjenner over MSN kaller jeg ikke det å være sosial, jeg sitter jo fortsatt alene i en mørk kjeller.
Pleide å spille ganske mye, og det som alltid trakk meg tilbake var det sosiale aspektet, men det var også litt grinding involvert, siden jeg er veldig glad i PVP, og da ønsker man jo å kicke litt ass i pvp også. Men jeg foretrakk alltid world pvp med en god kamerat fremfor PVE.
Sitat av confuser Vis innlegg
Selvsagt har du fått noe for det på den måten. Men hva hjelper det deg med venner på wow når du ikke lengre spiller det? Selvsagt, det er sikkert et gøy spill for enkelte (ikke for meg), men det er en uvirkelig virkelighet, om det er en måte å si det på. Folk sier dem er sosiale, men for meg vil det å være sosial alltid være å snakke med personer i det virkelige liv. Om jeg snakker med folk jeg kjenner over MSN kaller jeg ikke det å være sosial, jeg sitter jo fortsatt alene i en mørk kjeller.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg kan endre på ditt syn ang. "sosial", men her skal du få definisjonen av "Social" fra Wikipedia.

Definition

In the absence of agreement about its meaning, the term "social" is used in many different senses, referring among other things to:

* attitudes, orientations or behaviours which take the interests, intentions or needs of other people into account (in contrast to anti-social behaviour);
* common characteristics of people or descriptions of collectivities (social facts);
* relations between people (social relations) generally, or particular associations among people;
* interactions between people (social action);
* membership of a group of people or inclusion or belonging to a community of people;
* co-operation or co-operative characteristics between people;
* relations of (mutual) dependence;
* the public sector ("social sector") or the need for governance for the good of all, contrasted with the private sector;
* in existentialist and postmodernist thought, relationships between the Self and the Other;
* interactive systems in communities of people, animal or insect populations, or any living organisms.


Så kan du lese dette og trekke en ny konklusjon ang. det å være sosial. For sosial har ikke så veldig mye med det å snakke med personer i det virkelige liv. Det er et bredt ord med mange definisjoner.
Sitat av SM411 Vis innlegg
Jeg får ikke til å spille wow. Kommet til lvl 71 og så gidder jeg ikke mer. Har enda 2 mnd igjen av gametime, men spiller max 1 time i uka. Kommer somregel inn i spillet, dreper et par mobs og logger ut igjen. Drit kjedelig.
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme her, bare jeg kom meg til 72. Interessen døde totalt ut... Spillte meg drit lei det rett og slett.
Gikk selv lei av tbc, men wotlk tok kaka :/ Vanilla wow <3
Å spille på privat server med instant lvl 80 og masse gratis epics er relativt kjedlig.
Helt sant!

Men, det er faktisk en stor glede å nå level 80 (70 for min del), fått tak i gode items etc.
Da føler du at du faktisk har fått oppnådd noe. Selv sluttet jeg da kontoen min ble stjelt på en eller annen rar måte jeg enda ikke helt har forstått. Gikk en 2 uker, og jeg fant ut at jeg rett å slett ikke orket å bruke tid på å få den tilbake.
Så, begynte å være en del med folk igjen etc. Nå savner jeg ikke "Uubern" min litt en gang.
Det er jo litt poenget med spillet.... jo mere tid du legger i charactern din jo mere blir han liksom et preg av tiden du har bruk på han. Man må også huske på at en del av spillet er nemelig å prøve å skaffe seg bra'e klær og den slags... så klart er ikke det noe gøy å spille på en priv server med alt epix gratis.. for de har man ikke "kjempet" for å få....
Sitat av Skruffeline Vis innlegg
Det er jo litt poenget med spillet.... jo mere tid du legger i charactern din jo mere blir han liksom et preg av tiden du har bruk på han. Man må også huske på at en del av spillet er nemelig å prøve å skaffe seg bra'e klær og den slags... så klart er ikke det noe gøy å spille på en priv server med alt epix gratis.. for de har man ikke "kjempet" for å få....
Vis hele sitatet...
Og det var naturligvis poenget med hele posten. Forslaget hans går ut på nettopp dette med å forstå at; når man har fult epicsett, så er det virkelig ikke så stas som man skal ha det til - og at det av den grunn ikke er noe vitts i å farme seg ihjel med å skaffe det, nettopp fordi man ikke vinner noe på det til slutt.

Selv er jeg ganske uenig, skaffer man seg en decent guild, er det null stress og skaffe full epic på 2 uker, eller 4-5 raiddager. Så det prinsippet blir fort borte. Og når det kommer til PVP-gear, så er det litt andre verdier som gjelder - en hva slags gear man har. Da går det på nettopp det at det er sykt morsomt å spille arena med kammerater o.l. Så for min del virker dette ut som et tips for de som alleredet er lei, og kun trenger et "finishing blow" - for å si det på fagspråket
Er det direkte ulovelig å sette opp en egen spill server? seff så liker ikke blizzard det men er det straffbart? hva med alle de privat serverene som er ute i verden da? blir de saksøkt osv ?
tror et par av dem ble saksøkt er ikke sikker.
wow døde for meg da wotlk kom ut. nå har jeg spilt siden realese og nå er det faen ikke noe gøy lengre. det er bare det samme om og om igjen levle til 60 få full epic raide alt som finnes. levle til 70 begynne til en clean start raide alt som finnes få full epic. så levle til 80 bla bla and it goes on. har også prøvd masse andre MMO spill som bare suger DRITT det er sikkert fordi jeg har spilt wow så lenge at alt jeg ser i andre MMO minner meg om wow
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Er det direkte ulovelig å sette opp en egen spill server? seff så liker ikke blizzard det men er det straffbart? hva med alle de privat serverene som er ute i verden da? blir de saksøkt osv ?
Vis hele sitatet...
World of Warcraft - End User License Agreement (EULA)

5. Pre-Loaded Software.
The media on which the Game Client is distributed may contain additional software and/or content for which you do not have a license (the "Locked Software"), and you agree that Blizzard may install the Locked Software onto your hard drive during the Game Client installation process. You also agree that you will not access, use, distribute, copy, display, reverse engineer, derive source code from, modify, disassemble, decompile any Locked Software, or create any derivative works based on the Locked Software, until and unless you receive from Blizzard (a) a license to use that software; and (b) a valid alphanumeric key with which to unlock it. If you receive a license and a key from Blizzard, you may only unlock those portions of a single copy of the Locked Software for which you received a license. The terms of the End User License Agreement displayed after the Locked Software is unlocked will replace and supersede this Agreement, but only with regard to the Locked Software for which you receive a license. Notwithstanding anything to the contrary herein, you may make one (1) copy of the Locked Software for archival purposes only.

10. Duration of the "On-line" Component of the Game.
This Game is an 'on-line' game that must be played over the Internet through the Service as provided by Blizzard. You understand and agree that the Service is provided by Blizzard at its discretion and may be terminated or otherwise discontinued by Blizzard pursuant to the Terms of Use.
Sist endret av Clr; 16. februar 2009 kl. 03:10.
Sitat av Toadftw Vis innlegg
tror et par av dem ble saksøkt er ikke sikker.
wow døde for meg da wotlk kom ut. nå har jeg spilt siden realese og nå er det faen ikke noe gøy lengre. det er bare det samme om og om igjen levle til 60 få full epic raide alt som finnes. levle til 70 begynne til en clean start raide alt som finnes få full epic. så levle til 80 bla bla and it goes on. har også prøvd masse andre MMO spill som bare suger DRITT det er sikkert fordi jeg har spilt wow så lenge at alt jeg ser i andre MMO minner meg om wow
Vis hele sitatet...

Jeg liker heller ikke lvl 80.. Kan nesten gå til hver eneste ventor for å få epix's..

Jeg spiller nå Pre TBC og er med i en vanvittig stor og seriøs guild som bare gamer lvl 60 og raider mye.


Blir aldri lei av det
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Jeg liker heller ikke lvl 80.. Kan nesten gå til hver eneste ventor for å få epix's..

Jeg spiller nå Pre TBC og er med i en vanvittig stor og seriøs guild som bare gamer lvl 60 og raider mye.


Blir aldri lei av det
Vis hele sitatet...
det hadde UTROLIG hyggelig og Raide AQ40/MC/Onyxia/ og den hula med nerfarian jeg ikke husker LOL . men da må jeg vell kjøpe ny account? for og joine ?
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Er det direkte ulovelig å sette opp en egen spill server? seff så liker ikke blizzard det men er det straffbart? hva med alle de privat serverene som er ute i verden da? blir de saksøkt osv ?
Vis hele sitatet...
Litt av samme prinsippet som å jailbreake iPhone, det er ikke lov det heller -- og det skal drøyt mye til før noen blir straffet for det. På den andre siden er det vel en mulighet dersom en privatserver blir for stor, mao stjeler spillere fra blizzard så de taper penger på det; at det kan bli saksmål ut av det.
Sitat av Clr Vis innlegg
World of Warcraft - End User License Agreement (EULA)

5. Pre-Loaded Software.
The media on which the Game Client is distributed may contain additional software and/or content for which you do not have a license (the "Locked Software"), and you agree that Blizzard may install the Locked Software onto your hard drive during the Game Client installation process. You also agree that you will not access, use, distribute, copy, display, reverse engineer, derive source code from, modify, disassemble, decompile any Locked Software, or create any derivative works based on the Locked Software, until and unless you receive from Blizzard (a) a license to use that software; and (b) a valid alphanumeric key with which to unlock it. If you receive a license and a key from Blizzard, you may only unlock those portions of a single copy of the Locked Software for which you received a license. The terms of the End User License Agreement displayed after the Locked Software is unlocked will replace and supersede this Agreement, but only with regard to the Locked Software for which you receive a license. Notwithstanding anything to the contrary herein, you may make one (1) copy of the Locked Software for archival purposes only.

10. Duration of the "On-line" Component of the Game.
This Game is an 'on-line' game that must be played over the Internet through the Service as provided by Blizzard. You understand and agree that the Service is provided by Blizzard at its discretion and may be terminated or otherwise discontinued by Blizzard pursuant to the Terms of Use.
Vis hele sitatet...
Dette er vel og bra hvis det hadde vært stortinget som hadde skrevet dette, men sist jeg sjekka var ikke blizzard et lovgivende organ i Norge.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Dette er vel og bra hvis det hadde vært stortinget som hadde skrevet dette, men sist jeg sjekka var ikke blizzard et lovgivende organ i Norge.
Vis hele sitatet...
Du har rett i det du sier ivioynar, men dette er ikke noe lov. Dette er EULA og det står at du aksepterer det som står der nå du bruker produktet.
Sitat av Clr Vis innlegg
Du har rett i det du sier ivioynar, men dette er ikke noe lov. Dette er EULA og det står at du aksepterer det som står der nå du bruker produktet.
Vis hele sitatet...
Det er jeg klar over, men den type clickwrap-kontrakter er neppe gyldige i en norsk rett og når noen spør deg om det er direkte ulovlig bør du kanskje ha en bedre juridisk forklaring enn å kopiere blizzard sitt synspunkt?
We got machetes!
Har selv spilt ganske mye WoW.. har en lvl 75. Men jeg ble møkk lei etter ei go stund.. det går i det samme om å omigjen.
Jeg ble ganske hekta ei go stund for å si det sånn, men nå ser jeg tilbake på det og ler av det, så mye tid brukt på "tull".
Skjønner ikke helt at folk klarer å ha samme instillinga når det gjelder WoW, i flere år. Alle må vel gå lei etter ei stund, med mindre man absolutt ikke har noe bedre å bruke tiden på. Men fint råd til de som "sliter" ;-p
WoW handler jo ikke akkurat om å "skaffe epics".
Wow handler om teamplay. Det jeg faktisk syns er gøy med wow er raiding. når 25 spillere går sammen for å drepe en boss de aldri har drept før, det er da jeg trives mest med WoW. Akkurat nå er raiding møkk kjedelig fordi jeg har raidet alt, gjort alt på det vanskeligste, og er dritt lei.

Jeg venter bare på Ulduar. Satan det skal bli gøy.


Anyways, til første post, du kan ikke bare sette opp en server, gi deg selv det beste gearet og si "wow, er dette alt jeg får for å raide?!". herregud, om epics var poenget med spillet så hadde ikke blizzard gjort det så lett å skaffe epics.