Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1785
Joho, endelig ferdig med min nye pc. (Nesten.. venter bare på en litt lengre IDE kabel for å få festet hddrack)
http://img65.imageshack.us/img65/141/totjbb6.th.jpg
[color=gray](klikk for større bilde)[/color]

Hvis noen lurte så har den følgendes spec:
Hovedkort: ...Asus MV2 Socket-AM2 DDR2
CPU: ............AMD Athlon 64 3800+ 2.4Ghz AM2
RAM: ............Corsair Value S. PC6400 DDR2 2048MB Kit w/two matched. 800 MHz
GFX: ............XFX GeForce 6800XT 512MB GDDR3 eXtreme
PSU: ............bZerk 500W alu

Jeg er iallefall fornøyd, skal bare få ryddet opp litt og gjemt unna uv lyset så blir jeg kjempefornøyd.. :P Men uansett hva syntes dere?

(Hadde satt pris på om dere gadd å gi den en rating @ her hvis dere gidder)
Sist endret av 1337psycho; 18. august 2006 kl. 00:54.
Ahh, nydelig! Den der likte jeg utrolig godt! Bra utført arbeid.
Keep up the good work! :-)
Stick to one theme. Altså, ei dynamittkasse burde enten "eksplodere" ie. rødt og gult lys - eller ikke lyse i det hele tatt. Lim en liten trebit på DVD-leser-skuffen din.
Pent prosjekt!
Stilig den ja, men sjul cd skuffen. Har en sånn kasse selv når jeg tenker meg om
Takk for posetiv respons hihi...
Hadde i utgangs punktet tenkt til å holde meg i rødt og uv reaktiv rødt :>
Har faktisk pusset ned en trebit og festet på cd skuffen nå. : >
Fjern det blå neonlyset
Sitat av Bottolf
Fjern det blå neonlyset
Vis hele sitatet...
Tenkte jeg skulle få gjemt det under hddrack og noen ledninger som går over siden det molex'ene og viften på toppen er rød uv-reaktiv.
Kjempe pent, utrolig ryddig og pent. Bra jobbet *Bygge til meg også*
Fy steike, kjenner jeg får lyst til å starte med noe selv jeg nå. Flere ideer? Har sett Dynamittkasse, Pizzaeske, selv begynte jeg med et legokabinett;p
de var veldi bra gjennomført men du burde bare bruke rødt lys.... plx lag en til meg med all harwaren i og send til ørsta:P
C'mon folkens, hva faen gjør det om han har et og annet blått lys?
Selve themet var konge kult, og alt dere kommer med er "Du kan ikke ha blått lys på en dynamitt kasse, det er verdens undergang!".. lamt asså!

Stilig kabinett..! Keep on the good work;D
▼ ... over en uke senere ... ▼
det var jo tøft med de blå lysene det lager jo en liten lilla farge.
den var dødstøff.
Hvor praktisk er det med en PC i en trekasse? Seriøst, jeg bare lurer. Kan det ikke begynne å brenne, spesielt med en AMD-cpu

Stili mod uansett, men ikke noe jeg ikke har sett før.
Hvorfor skal det begynne å brenne med en AMD-prosessor fremfor noe annet?

Er jo ikke akkurat som om den slår gnister. Og tre begynner sjelden å brenne av 20-30 grader...
Uhm, du er klar over at varmen på prosessoren != varmen i kabinettet?
Har man et par vifter er det sjelden over 30 grader inni der.

Og nå om dagen er AMD kjøligere enn Intel (ligger ca. likt med Conroe). Har du glemt Preschot alt?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Tr1pp3r
C'mon folkens, hva faen gjør det om han har et og annet blått lys?
Selve themet var konge kult, og alt dere kommer med er "Du kan ikke ha blått lys på en dynamitt kasse, det er verdens undergang!".. lamt asså!
Vis hele sitatet...
FAST TO THE FURIOUS TOKYO DRIIIIIIIIIIIFT!
Sitat av Wiggles
Saken er den at selv om overalltemperaturen i kabinettet er på 30 grader så vil det være et varmt punkt under CPU.

Prescott var varm jo, men like varm som AMD?

Mange år siden jeg var aktiv på hardwarefronten. Så jeg vet ikke hvordan AM2 er på varme. Derfor spurte jeg.
Vis hele sitatet...
Prøv å ta rett under der prosessoren sitter en gang rett etter du har slått av PC-en, er ikke særlig varmt. Og det er igjen løftet litt over kabinettet.

Prescott har en TDP på 89W for de lavere spesifiserte modellene, Northwood har 82W og AMD Athlon64 har 62W. Selv Ahtlon XP (K7) har en TDP på 76W ca.
Er uhorvelig mange år siden AMD var særlig varmere enn Intel...
Jøss, hva for en prosessor bruker du?
A64 3500+ -en min lå på 36 celsius på punktet rett under, 28 på selve kabinettet rett under prosessoren (lasertermometer er fine greier).
Hehe, Palmino XP eller Duron da? De ble en smule mer varme. ^^
Palmino, tror jeg. Hadde en Palmino og en throughbread eller noe. Men, nå blir det veldig offtopic her, sletter tidligere poster.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hihi, takk for tilbakemeldingen.
Og ja det er faktisk ikke så upraktisk med pc'en i en slik trekasse.. Er faktisk utrolig mye lettere å bære med seg på lan etc en feks ett chieftec midi tower som jeg hadde før og med hensyn til riper etc så er jo ikke det noe å tenke på. x) Treverket isolerer litt for lyden også _faktisk_.. ;>

Tviler sterkt på at det er noen brann fare da cpu ligger konstant på 30 til maks 40grader og tempraturen i selve kassen ligger bare litt over romtempratur og maks ~33grader.