Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2859
Lurer på om det er noen her inne som har "kurert" depresjonen ved hjelp av LSD? I så fall, kan du forklare hva og hvordan?
Sist endret av ChilAs; 9. februar 2017 kl. 18:42.
Du kommer ikke til å kurere noe som helst ved å ta LSD. Det må jobbes med, mange ganger på samme måte som en må jobbe med seg selv etter en for heftig LSD trip.

Alt i alt en dårlig ide.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Du kommer ikke til å kurere noe som helst ved å ta LSD. Det må jobbes med, mange ganger på samme måte som en må jobbe med seg selv etter en for heftig LSD trip.

Alt i alt en dårlig ide.
Vis hele sitatet...
skal ikke jeg sitte her å si at sånn og sånn er det, men første gang jeg tok flein så forsvant angsten min helt. Trengte ikke gjøre noe som helst enn å spise fleinen legge meg i senga, dagen etter så var angsten vekk som dugg for solen. Men er jo ikke flein det er snakk om her da, men just sayin
Trådstarter
19 3
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Du kommer ikke til å kurere noe som helst ved å ta LSD. Det må jobbes med, mange ganger på samme måte som en må jobbe med seg selv etter en for heftig LSD trip.

Alt i alt en dårlig ide.
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg formulerte meg kanskje litt for lite.
Det jeg ville frem til var: ved bruk av lsd, har du klart å kommet fram til hva og hvordan du kan bli kvitt depresjonen din? Som endring i hvordan en ser på forskjellige ting, hvordan en ser på depresjonen sin, hvordan/hvorfor det har blitt sånn, for så å bruke dette.

Å jeg vil ikke påstå at du er rett til å si at noen ikke kan bli det, selv om jeg ikke tror det er mange.
Jeg har vært gjennom en depresjon nylig, min første alvorlige vel å merke. Det var i stor grad derfor jeg registrerte bruker her, for å få informasjon etter en nestenulykke med smertestillende tabletter. Jeg ble frelst av denne ny verdenen med rusmidler, og i min tilstand ble jeg veldig nysgjerrig på psykedelika i forbindelse med psykisk helse. Etter min erfaring så ville jeg stilt meg selv noen spørsmål først i såfall

1: Først og fremst. Har du gitt deg selv tid til å bearbeide tankene dine? Er det en grunn til at du er deprimert?
Og vet du grunnen, så trenger du ikke lsd. Du trenger tid til å finne ut av det samt at du må øve på og gi deg selv omsorg. Psykolog har jeg også veldig god erfaring med. I Oslo er Lovisenberg DPS å anbefale.

Det ble forsåvidt ikke mer enn et spørsmål, og jeg prøver ikke å bagatellisere situasjonen din. Rusmidler er bare ikke svaret på psykiske utfordringer.
Sitat av ChilAs Vis innlegg
Beklager, jeg formulerte meg kanskje litt for lite.
Det jeg ville frem til var: ved bruk av lsd, har du klart å kommet fram til hva og hvordan du kan bli kvitt depresjonen din? Som endring i hvordan en ser på forskjellige ting, hvordan en ser på depresjonen sin, hvordan/hvorfor det har blitt sånn, for så å bruke dette.

Å jeg vil ikke påstå at du er rett til å si at noen ikke kan bli det, selv om jeg ikke tror det er mange.
Vis hele sitatet...
Depresjon er ingen gåte som skal løses. Man er deprimert, og som oftest, og ofte uten helt å forstå mekanismene bak det - så forsvinner depresjonen etterhvert. Som ikke deprimert, så kan ens tidligere depresjon da fremstå som nærmest latterlig. Man kan vansker med å forstå hvorfor man tenkte i slike mørke baner.

Større doser psykedelika kan definitivt være prouktivt og hjelpe en. Men det er også noe "bingo" og kan gå begge veier, spesielt om man ikke har erfaring eller kyndig guiding.

En noe sikrere måte å behandle depresjon med psykedelika er mikrodoser.

Det finnes endel literatur der ute om du er interressert. Anbefaler deg denne artikkelen: link
Sist endret av Bearass; 9. februar 2017 kl. 19:57.
Alle er forskjellig og så det er umulig å vite. Jeg kan snakke for en kompis av meg hvor lsd hjalp ekstremt. Hadde vært slutt med dama hannes i halvannen måned og var fryktelig deprimert. Han bestemte seg for å ta lsd og fikk "åpenbaringer" eller hva man skal kalle det å han ble kvitt depresjonen så til de grader etter den trippen. Hører på mange forskjellige podcaster og har lest mye på nett og lsd har gjort veldig mye godt for mange.

Det kan hjelpe for noen og for andre ikke. Personlig tror jeg ikke det skader å prøve hvertfall, blir uansett ikke verre. Har tatt syre mange ganger selv og har kun hatt gode opplevelser. Har hvertfall aldri blitt mer deprimert av det.