Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 4441
Hvilke steder er det billig pils i Trondheim?
Tenker spesial-tilbud, ikke normal-pris, men nevn gjerne det også.
Fant ut at Gossip hadde 29 kr pilsa på søndager. Flere lignende tilbud i byen, og hvor er det billigst i helgene?
Drink-tilbud er også av interesse. Ny i byen shø..
vet det er billig pils og få mange plasser på fredager
Bar Circus på hverdager og Mormors
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Er jo alltids studentkjellerne på Moholt.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av paddus Vis innlegg
vet det er billig pils og få mange plasser på fredager
Vis hele sitatet...
Som hvor?
Eneste stedene jeg vet av er Crash, Lille London, Gossip og Circus..
Lille London har studentpriser på øl ved framvisning av skoleleg
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av svaagan Vis innlegg
Bar Circus på hverdager og Mormors
Vis hele sitatet...
Hva koster det? Er det halvliter, 04 eller 0,33?

Sitat av svaagan Vis innlegg
Lille London har studentpriser på øl ved framvisning av skoleleg
Vis hele sitatet...
Gjelder dette alle dager, inkludert helger?
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Hva koster det? Er det halvliter, 04 eller 0,33?
Vis hele sitatet...
Ihvertfall i Bergen går 04 under tittelen "halvliter".
Litt kjipt, istedenfor å øke prisen på det som tidligere var halvlitere, så tar de bort 1 dl
Søk på "billig pils trondheim" på google, så finner du noe. Prøvde å direktelinke, men freak har visst sensurert den siden..
Sist endret av sh0rtie; 25. august 2011 kl. 20:15.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Er jo alltids studentkjellerne på Moholt.
Vis hele sitatet...
Det er jo evig langt da.

Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Søk på "billig pils trondheim" på google, så finner du noe. Prøvde å direktelinke, men freak har visst sensurert den siden..
Vis hele sitatet...
ahh.. nevermind

Vinkvelder da?
Sist endret av kn^tte; 25. august 2011 kl. 20:16.
Katy Perry <3
Vinkvelder på Ricks på Torsdager. Men Ricks stenger jo snart. Ellers er det svin dyrt for øl der. Kr 70,- elns.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av saxoni Vis innlegg
Vinkvelder på Ricks på Torsdager. Men Ricks stenger jo snart. Ellers er det svin dyrt for øl der. Kr 70,- elns.
Vis hele sitatet...
Takk!
Legges det ned?
Det koster 25 for en pils på Downtown på fredager(og torsdager tror jeg). Men det er et søppelsted så jeg ville ikke dratt dit om jeg var deg! Lille london sine studentpriser gjaldt ikke i helgene når jeg ennå var student i alle fall.
54,- for 0.5 på mormors, hverdager!
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
54,- for 0.5 på mormors, hverdager!
Vis hele sitatet...
Kaller du det BILLIG?
Da drikker jeg heller hjemme.

Sitat av paragone Vis innlegg
Det koster 25 for en pils på Downtown på fredager(og torsdager tror jeg). Men det er et søppelsted så jeg ville ikke dratt dit om jeg var deg! Lille london sine studentpriser gjaldt ikke i helgene når jeg ennå var student i alle fall.
Vis hele sitatet...
DET er billig.
Søppelsted? Hva mener du.. ?
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Søppelsted? Hva mener du.. ?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at jeg ikke kan komme på en eneste positiv ting å si om plassen. Men det er vel en av de mest populære plassene i byen så det er jo en del som liker seg der.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
54,- for 0.5 på mormors, hverdager!
Vis hele sitatet...
39,- for studenter. Bruker som regel å få studentpris selv uten studentbevis der.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Er det Dahls som stortsett går på tapp her i byen eller?
Syns ikke den smakte all verden akkurat.
Etter to år i byen ser jeg at jeg er svært dårlig kjent med ølpriser og steder. Nesten flaut.
Sitat av Ensiferum Vis innlegg
Etter to år i byen ser jeg at jeg er svært dårlig kjent med ølpriser og steder. Nesten flaut.
Vis hele sitatet...
Funnet deg et stamsted?

3b hadde vinkvelder før i alle fall. Noen som kan bekrefte om de har det enda?
Sist endret av stagg; 25. august 2011 kl. 22:01.
Studerer du? Isåfall er det 15-20 kroner pilsen (0,33) på studentkjellerene på moholt. Evt har vi jo 2for1 på torsdager, og 25 kroner pilsen på DT.
Nei, er vel heller det at jeg ikke er så veldig mye ute å drikker pils. Som regel så blir det bare på lørdagskvelder. (som er den dyreste kvelden forstår jeg, forståelig nok..)
▼ ... over en uke senere ... ▼
FYI; Ricks ble lagt ned på onsdagen.
Prisen på øl er ikke så halvgæren på Familien om jeg husker rett (flyttet fra Trondheim for en stund siden), men uansett er det desidert mitt favorittsted der oppe pga. klientellet og atmosfæren. Mange forskjellige folk som frekventerer stedet, fra studenter til rumenske Elvis-impersonators.
Så vidt jeg vet har Down Town hevet aldergrensen sin nå. Så nå må man være 23 år for å slippe inn. Sikkert fordi de ville bli kvitt det søplete klientellet som rant ned dørene i helgene.
Fru Lundgrens kjører vel billigste pilsen i byen? En krone billigere enn mormors, er vel fram til 2300 hver dag mener jeg.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Catnip Vis innlegg
Så vidt jeg vet har Down Town hevet aldergrensen sin nå. Så nå må man være 23 år for å slippe inn. Sikkert fordi de ville bli kvitt det søplete klientellet som rant ned dørene i helgene.
Vis hele sitatet...
Har ikke vært der enda, holdt meg unna da jeg hørte hvilket type sted det var, men er det til å anbefale, eller bør jeg bare finne det ut på egenhånd?

Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Fru Lundgrens kjører vel billigste pilsen i byen? En krone billigere enn mormors, er vel fram til 2300 hver dag mener jeg.
Vis hele sitatet...
Liker meg veldig godt på mormors faktisk, er Fru Lundgren noe lignende?

Har sansen for steder man kan sitte ute og drikke pils og røyke samtidig, helst med en behagelig atmosfære, fin musikk og varmelamper om det skulle bli kaldt. Kanskje til og med pledd!

Er det noe alà Finnegans (Bergen) i Trondheim?
Sist endret av kn^tte; 7. september 2011 kl. 23:17.
Fru Lundgren er nok hakket mørkere og hardere. Mye metall- og rockefolk der. Men veldig hyggelige mennesker og mye bra musikk. De har også veldig ofte små konserter på gang hvis du er glad i den slags musikk.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Har ikke vært der enda, holdt meg unna da jeg hørte hvilket type sted det var, men er det til å anbefale, eller bør jeg bare finne det ut på egenhånd?



Liker meg veldig godt på mormors faktisk, er Fru Lundgren noe lignende?

Har sansen for steder man kan sitte ute og drikke pils og røyke samtidig, helst med en behagelig atmosfære, fin musikk og varmelamper om det skulle bli kaldt. Kanskje til og med pledd!

Er det noe alà Finnegans (Bergen) i Trondheim?
Vis hele sitatet...
Brukbar har et stort uteariale som er glasset inn med tak. Der er det varmelamper og masse tepper.

Dog så er prisen på pils litt stivere.

Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Fru Lundgren er nok hakket mørkere og hardere. Mye metall- og rockefolk der. Men veldig hyggelige mennesker og mye bra musikk. De har også veldig ofte små konserter på gang hvis du er glad i den slags musikk.
Vis hele sitatet...
Fru Lundgrens er strake motsetnigen til Mormors. Ligger i en kjeller. Ute arealet er på fortauet.

Men som sagt, en jævla koslig plass.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Takk for svar (:
Tror jeg skal sjekke ut Fru Lundgrens asap. øl <3
Mormors 39,- med studentbevis
Circus 36,- 0.4l
Rock City 36 - 0.4l
Familien 49,- på hverdager før 23.00 etter 49,- med studentbevis
Fru Lundgrens skal ha billig pils, men aldri vært der
Gossip og Downtown bruker å ha forskjellige dager med billig pils, men det er to møkkasteder. Styr unna.
Lille London 40 og noe om jeg husker rett med studentbevis

Ellers er det en hel del som opererer med stamgjestepris, men det krever jo at du henger der en del, eller kjenner noen.

Steder jeg liker best selv er: Brukbar, Familien, Circus og Løkka.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Takk for en fin oversikt!
Har vært på Gossip to ganger. Første gangen ble jeg frastjålet veske, 2. gangen var det eneste stedet jeg kom inn uten legg, pga oppstyret med veskenappingen. Ikke riktig "mitt type sted". Blir nok å sjekke ut en del av de stedene du nevner =)
Finnes mange gode steder i Trondheim som er verdt å besøke. Ikke tenk bare på ølprisen Jeg betaler gjerne noen kroner ekstra pr. øl om jeg får god stemning, klientell, musikk og service. De ekstra kronene utgjør ikke så mye på budsjettet.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sjekket ut Fru Lundgren og 3B i går.
Fru Lundgren var kool, 3B var rimelig dølt.
Betaler også noen kroner ekstra om stedet er chill, pris er ikke alt. Men, når jeg som fattig student har lyst å gå ut å ta et par pils på en tirsdag feks, er det litt greit å vite om kule steder med fine priser.. (:
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Sjekket ut Fru Lundgren og 3B i går.
Fru Lundgren var kool, 3B var rimelig dølt.
Betaler også noen kroner ekstra om stedet er chill, pris er ikke alt. Men, når jeg som fattig student har lyst å gå ut å ta et par pils på en tirsdag feks, er det litt greit å vite om kule steder med fine priser.. (:
Vis hele sitatet...
Ikke vært på 3b på mang en år, men er som regel ofte samme klientel på lundgren/3b.

Men lurer på om 3b har kjørt en annen stil etter det var min stamplass. (Mye små kid der?)
Er det ID 20 på disse stedene? Noen som vil forklare mer om disse studentkjellerne på Moholt? Går samfunnsøkonomi, så vi har jo vår egen kjeller der?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Staggere Vis innlegg
Ikke vært på 3b på mang en år, men er som regel ofte samme klientel på lundgren/3b.

Men lurer på om 3b har kjørt en annen stil etter det var min stamplass. (Mye små kid der?)
Vis hele sitatet...
Jeg bodde i brattørgata '08, da var det 18-årsgrense på 3B, det var slitsomme greier, vindu ut mot gata... Slåsskamper HVER helg. Etterhvert ble det 20-årsgrense, ting ble mye bedre da. Veit ærlig talt ikke hvordan det er nå, men betviler at det er mye småkids der ? Med mindre de har skifta tilbake til 18års. Henger ærlig talt veeeeldig lite på utesteder.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Staggere Vis innlegg
Ikke vært på 3b på mang en år, men er som regel ofte samme klientel på lundgren/3b.

Men lurer på om 3b har kjørt en annen stil etter det var min stamplass. (Mye små kid der?)
Vis hele sitatet...
Det var veldig "straight" sted egentlig, tror nok det var 20-år, virket som de fleste var i midten av 20-årene pluss. Greia med at jeg kanskje ikke syntes det var noe fett der var vel mer på grunn av at de menneskene jeg pratet med ikke virket veldig interessante

Edit: Var der vel maks en halvtime, så kan i grunn ikke dømme det så veldig mye. Får gi det en ny sjanse en annen gang.
Sist endret av kn^tte; 11. september 2011 kl. 18:38.
Studentkjellerne på moholt MÅ selge drikken til innkjøpspris ettersom det ikke er godkjent skjenkested. Så er billig fyll der ihvertfall. Men ingen plass du oppholder deg på! Du trenger ikke å gå kjemi for å ta en pils på kjemikjelleren, bare å spasere rett inn
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Sitat av Jonta Vis innlegg
Er jo alltids studentkjellerne på Moholt.
Vis hele sitatet...
Det er jo evig langt da.
Vis hele sitatet...
I motsetning til crew er jeg ingen erfaren tankeleser, og vet dermed ikke om du bor på Vådan, Berg, eller et annet sted i Trondheim.

Chronic420: Tja, leies av kjellerstyrer som gjerne består av medlemmer fra flere linjer, og drives også av disse. Man trenger ikke være medlem av linja for å være med. Av og til har de langåpent (til 03.00). Søk etter «La Bamba», «Omega kjeller», «Realfagskjelleren» ++ for å finne mer info.

Martinsh: Ingen plass man oppholder seg på? Hvorfor ikke?
Hmm, de gangene jeg har vært der har det enten ikke vært en kjeft der, ellers har det vært for fullt :/ Men for all del, er sikkert greit hvis man kommer en gjeng og okkuperer en plass Er jo ganske små flesteparten av kjellerne så kan fort bli mye folk. Bruker å dra dit å kjøpe noen pils hvis jeg har vært sent ute med handlinga
For en ettermiddagspils i koselige omgivelser, anbefaler jeg deg mormors stue. Billig + at det er fullt av bilder av forskjellige mormorer.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zalox Vis innlegg
For en ettermiddagspils i koselige omgivelser, anbefaler jeg deg mormors stue. Billig + at det er fullt av bilder av forskjellige mormorer.
Vis hele sitatet...
Takk. Har vært der et par ganger, liker meg godt der, fint uteareal også (:
Har til gode å teste ut kakebufeen da...
Brannstasjonen på Ila er også kowzy. Ølprisen dog litt stiv.