Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2174
Hei!

Jeg har igjen prøvd å lage noe filmmusikk-ish.
Har brukt FL Studio 7 og følgende vst:
- EWQL Gold
- Edirol Orchestral
- Magnus Choir
- Stormdrum

Ris og ros, kom med det! Jeg måtte slutte sangen så brått pga lite minne. Alt bare hakket og klikket mot slutten...

Trykk her for å lytte
Håper det faller i smak hos noen.

- boblesaaaaaaft.
Bra jobba! Hørest akkurat ut som ekte film musikk! Har prøvd FL Studio jeg og, men gadd ikke sette meg skikkelig inn i det.
Nice... om du setter "Visualization" til "Tank" minner dette om filmmusikken til en typisk Hollywood krigsfilm hvor den siste tanksen kommer tilbake til basen i sakte film etter å ha seiret over fienden... elns...

Bra jobba!
Likte den veldig godt, særlig starten der det går fra mørkere tider til et glimt av håp!
Takk for tilbakemeldinger!
Noe dere ikke likte? Isåfall, fyr løs!
Valget av navn på låten treffer utrulig godt.

Når jeg hører dette ser jeg for meg denne scenen.

En innfødt kommer tilbake til stammen sin og finner alle slaktet og alt brent ned.

Som den siste av sitt slag står han på en klippe og bare ser utover landskapet klar til å gå i krig, alene, mot de som gjorde vondt mot hans folk.

Kameraet går forsiktig rundt individet mens svake tilbakeblikk blir vist for hva som egentlig skjedde, han feller en siste tåre før scenen bare går over i svart og over til neste scene hvor han rir på hesten sin i ferden mot hans nye fiende.
Vis hele sitatet...
http://i.imgur.com/CnxRI.jpg
Sist endret av waf; 20. april 2011 kl. 16:45.
Sitat av waf Vis innlegg
Valget av navn på låten treffer utrulig godt.

Når jeg hører dette ser jeg for meg denne scenen.

Vis hele sitatet...
"Med tilbakeblikk på hans fars sitater om at han ikke må gi opp livet..." elns

Kult å se hvordan andre tolker det, og hvordan musikk kan påvirke folk og inspirere på forskjellige måter.

Takk for tilbakemelding!
Sist endret av boblesaft; 20. april 2011 kl. 16:49.
Sitat av waf Vis innlegg
Valget av navn på låten treffer utrulig godt.

Når jeg hører dette ser jeg for meg denne scenen.

En innfødt kommer tilbake til stammen sin og finner alle slaktet og alt brent ned.
Som den siste av sitt slag står han på en klippe og bare ser utover landskapet klar til å gå i krig, alene, mot de som gjorde vondt mot hans folk.

Kameraet går forsiktig rundt individet mens svake tilbakeblikk blir vist for hva som egentlig skjedde, han feller en siste tåre før scenen bare går over i svart og over til neste scene hvor han rir på hesten sin i ferden mot hans nye fiende.



http://i.imgur.com/CnxRI.jpg
Vis hele sitatet...
Jeg fikk gåsehud når jeg leste dette og hørte på musikken...

Boblesaft Zimmer...(!)

Jeg ser personlig for meg The Gladiator som møter familien i himmelen, indianer versjonen
Sist endret av Oransje; 20. april 2011 kl. 23:06.
Finfint!

Kan ikke bare du gå å lage musikk til Avatar 2&3?

fortsett med å lage mer! jeg krever mer ihvertfall

tenkt på å lage noe som kunne passet til spill f.eks?
Sist endret av WhiteHat; 21. april 2011 kl. 03:42.
Utrolig fett å høre på. Det hørtes ikke langt i fra profesjonelt ut. Keep up the good work, så kanskje lykken treffer deg.
Dette var fett! Få det på spotify, så kommer jeg til å høre på det ofte.
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Dette var fett! Få det på spotify, så kommer jeg til å høre på det ofte.
Vis hele sitatet...
der sa du det! Få deg spotify! om du får konti så kan du laste opp det du lager!

forsøk på musikk? vil si det ER musikk!

bra med andre ord
Frekt Har du tenkt til å bruke denne i "harde strenger"?
LOVE IT !!!
Digger dine filmmusikk boblesaft

Ser får meg at det kommer en rask jetfly med et videokamera i en dal, mens det står folk på bakken og bare ser opp og gisper.
Også seinere ut i filmmusikken kommer jet jageren over en fjell og der nede står soldater som jubler av glede.
Kp fortjener du absolutt
gentleman #1
ViceR's Avatar
Norges svar på Hans Zimmer? Virkelig bra jobbet! Minnet meg veldig om Chevaliers de Sangreal fra Da Vinci-koden. Hadde passet bra til den filmen! KP!
Inspirerende melodi! Synd den var så kort, jeg nøt den virkelig.
Håper du poster flere sanger her, likte virkelig det jeg hørte.
Hadde vært tøft og fått dette sammen med ett klipp.

Edit: Vil foresten legge til at dette ikke var et forsøk på epic filmmusikk, du nailet det ganske godt ;D
Sist endret av iMAGINE123; 21. april 2011 kl. 23:44.
Sjokkerende gode tilbakemeldinger her nå! Takk skal dere alle ha!
Obsidi, nei, litt annen stil i Harde Strenger da det er en komedie

I det siste har jeg faktisk postet en del her, og det vil komme mer og mer i fremtiden

Sikkert mange norske filmprosjekter som trenger soundtracks

Har prøvd å lage mange filmmusikk selv, men er ikke i nærheten av det kaliberet her.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Var ikke lenge siden du kun posta fjortistrance her på forumet, men dette er andre boller. Håper du jobber iherdig med å utvikle talentet ditt i denne retningen.
Nei det blir nok ikke noe mer fjortistrance fra meg
Sjekk forresten ut denne også: http://freak.no/forum/showthread.php?t=185079
Når jeg hørte den, så så jeg for meg en helt i en siencefiction film. Som skulle kjempe for planeten.
Episk! Fikk frysninger ned ryggen, dette var supert.
Fikk en slags Narnia-følelse når jeg hørte sangen.
Sånn ble det til Løvenes Konge - http://www.youtube.com/watch?v=gDn9brbkTXA - vad tycks?
EEEPIIC <3 Driit bra greier, fikk en skikkelig film følelse? Noe middelalder aktig xD
Oi!
Detta var jævlig bra! Ante ikke at det gikk ann å gjøre sånne ting på FL... Sykt! Ikke stopp med dette