Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 763
Jeg trenger en måte å få valgt alle de forskjellige navnene inne i den lille boksen bak en string, slik som at hvis jeg har
$navn[Per]
$navn[Gunnar]
$navn[Nils]
$navn[Bjarne]

Så vil jeg echoe alt sammen i en kodesettning.
Slik som dette:

Kode

echo $navn[LUR-KODE];
Som da skal gi meg outputten

Kode

Per Gunnar Nils Bjarne
Noen som har noe lurt å hjelpe meg med på den kanten?

Kode

foreach($navn as $id => $innhold){
  echo $id." ";
}
Limited edition
Moff's Avatar
print_r() skriver ut alt innhold i et array. Den formaterer dog innholdet litt dårlig. Hvis du i stedet bytter til en annen arraytype, en nummerert en, så vil det blir lettere.

Kode

<?php

$fisk = array (
'Per',
'Gunnar',
'Nils',
'Bjarne'
);

foreach ( $fisk as $fisk ) {

echo $fisk . '<br />';

}

?>
Koden er ikke testet, men du kan slå opp funksjonene for å se hvor jeg vil hen.

Edit: Her kan du lese mer om arraytypene.
Sist endret av Moff; 12. februar 2008 kl. 16:09.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Hvorfor behøver du dette egentlig? Det er jo ikke akkurat korrekt bruk av arrays - og jeg kan ikke se for meg noen situasjon hvor dette skal være nødvendig. Navnet på elementene i et array skal jo være statiske, mens innholdet er dynamisk.

Pseudokode (lenge siden jeg har skrevet PHP):

Kode

$katalog[0]['fornavn'] = "Arne";
$katalog[0]['etternavn'] = "Jensen";
$katalog[0]['adresse'] = "Koseveien 10";
$katalog[0]['kjonn'] = "Kvinne";

foreach ($katalog as $key => $person) {
echo $katalog[$key]['fornavn'] . " " . $katalog[$key]['fornavn'] . " er " . $katalog[$key]['kjonn'] . " og bor i " . $katalog[$key]['adresse'] . "!"
}
Sist endret av ticks; 12. februar 2008 kl. 17:31.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ticks - det er mange ganger det kan vere nyttig å loope gjennom eit array for å printe eller utføre andre operasjoner på arrayet. Døme kan vere at du har henta heile medlemsbassen som et array, at du skal utføre bitbanging på array e.l.