Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 8843
Den dag i dag kan vi vell alle si oss enige at cannabis er det tryggest rusmiddelet som er, men jeg synes nødvendigvis ikke at det betyr det er trygt.

Per dags dato virker det som det nesten er en trend å si at cannabis er ufarlig og sunt. Dette har jeg hørt fra de fleste, til og med de som faktisk sa stikk motsatt for noen år siden.

Jeg hvet det er mange der ute som faktisk klare å ha et sunt forhold til cannabis, men jeg synes det virker som flertallet er en hauv med latsabber som ikke gjør annet en å røyke bønner helle tiden. Dette kommer sikkert av at jeg er i et miljø med mange rusmissbruker og ikke kjenner mange som faktisk klarer å ha et sikkelig forhold til cannabis, men jeg hvet at dere fins.

Jeg kjenner mange stonere, å jeg synes det virker som alle disse stonerne tror de utgjør noe godt med å røyke cannabis hele tiden. De tror at jo mer cannabis man røyker jo nærmer kommer de målsterken om å få legalisert cannabis. De mener at de kjemper kampen hved røyke så mye cannabis de kan.

De klager som regel over hvordan verden blir styrt mens de sitter på ræva selv å ikke gjør en dritt for sammfunnet.

Det virker som de faktisk ikke hvet at de er avhengi av et stoff, ja jeg hvet det er cannabis det er snakk om her, men jeg ser folk som røyker dette hver dag å mener de kan slutte når som helst, noe som jeg ikke har sett noen av dem gjøre.

Jeg synes at dette er kvalmt og tullete at folk tror cannabis missbruk er en posetiv ting, for det er det absolut ikke. De isolere seg, spiller og ser på tv mens de røyker så mye hasj de kan, å gjør ingen nytte. Jeg skal på ingen måte dra alle under samme kam, fordi jeg hvet dere fins der ute dere som klarer å beherske cannabis bruket sitt.

Å på toppen av kaka så er det den årlige cannabis marsjen, hvor jeg tipper de fleste som deltar er denne typen folk jeg snakker om. De møter om med hette, solbriller og t-skjorter med svære cannabis blad, røyker seg så stein de kan, for så skrike noe slikt som: legalize it, fri hasj, hasj er sunt, når skal vi få frihet. Dette synes jeg ødelegger generelt for alle andre som faktisk har et bra liv med et behersket cannabis bruk.

Jeg har røyket hasj flere ganger, å det jeg lurer veldig på er: Hva er det som er så jævlig gøy/spennende med å røyke cannabis dag ut dag inn?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg har røyket hasj flere ganger, å det jeg lurer veldig på er: Hva er det som er så jævlig gøy/spennende med å røyke cannabis dag ut dag inn?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg i at cannabis blir en smule overglorifisert av mange, men dette spørsmålet blir litt for teit i mine øyne.

Det blir som å spørre en som er glad i å sykle hva som er så jævla gøy med å sykle hele tiden. Vi er alle forskjellige, og jeg føler ikke at jeg trenger å begrunne min bruk av cannabis noe ytterligere enn at jeg syns det er digg, og det funker for meg.
Kan ikke sammenligne sykling og cannabisrøyking, det blir alt for fjernt.

Jeg røyker også cannabis et par ganger i måneden, men er ingenting som irriterer meg mer enn alle utskuddene som "repper saken" på marsen og de som bare sitter på ræva hjemme og syter og får støtte fra NAV.

Kunne knapt sagt meg mer enig med trådstarter.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg har røyket hasj flere ganger, å det jeg lurer veldig på er: Hva er det som er så jævlig gøy/spennende med å røyke cannabis dag ut dag inn?
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det er så spennende i det hele tatt. Det blir bare kjedelig i lengden. Selv pleier jeg å la det gå minst en måned mellom hver gang (av og til nesten et år). Da blir det omtrent som første gang, hver gang. Får mye mer ut av det på den måten, synes nå jeg.

Men for all del, røyk i vei!
Kanskje hippier kommer tilbake.
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Kan ikke sammenligne sykling og cannabisrøyking, det blir alt for fjernt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
For å få det på det rene så sammenlignet jeg ikke bruk av cannabis med sykling fordi de to aktivitetene ligner noe på hverandre i det hele tatt, men jeg prøvde å poengtere at det hele faller på smak og behag. Om jeg liker å strikke hele tiden, hvordan skal jeg begrunne det annet enn at jeg liker å strikke? Hvis jeg liker å røyke cannabis, hvordan/hvorfor skal jeg begrunne det noe mer enn at jeg liker å røyke?
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvorfor ikke?
For å få det på det rene så sammenlignet jeg ikke bruk av cannabis med sykling fordi de to aktivitetene ligner noe på hverandre i det hele tatt, men jeg prøvde å poengtere at det hele faller på smak og behag. Om jeg liker å strikke hele tiden, hvordan skal jeg begrunne det annet enn at jeg liker å strikke? Hvis jeg liker å røyke cannabis, hvordan/hvorfor skal jeg begrunne det noe mer enn at jeg liker å røyke?
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som har sagt at du må begrunne det.
Jeg synes du går litt hardt ut med påstander her!

Jeg har røyket hasj flere ganger, å det jeg lurer veldig på er: Hva er det som er så jævlig gøy/spennende med å røyke cannabis dag ut dag inn?
Vis hele sitatet...
Nå for tiden har jeg et veldig moderat forbruk av cannabis, maks 4 ganger i måneden!
Det som er deilig med det er og sosialisere seg med venner og bare ha det kjempe gøy!

Eller sitte for seg selv og slappe av!
Røyke hasj vær dag kan også bli en uvane av seg selv når du har blitt glad i rusen! Jeg har ikke vært på det stadiet der jeg røyker absolutt vær dag! Men nesten i en liten periode. Dette tror jeg kun var en uvane, jeg slutta på dagen når jeg skjønte jeg måtte roe ned, dog begynte jeg og røyke nikotin!

Den første perioden jeg røyket hasj røyket jeg ikke vannlig siggaretter, men nå er det anderledes
Sinna!

Det er behagelig , det er hyggelig i sosiale settinger... Hvorfor spør du om det når du selv sier at du har røkt flere ganger?

Noen liker å gjøre det hver dag, noen holder seg til helga, mens andre gjør det av og til.
Sist endret av dazed; 23. april 2010 kl. 15:28. Grunn: skriveleif
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Det er vel ingen som har sagt at du må begrunne det.
Vis hele sitatet...
Nei vel, kan du kanskje lese siste setning i trådstartes post for meg da?
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvorfor ikke?
For å få det på det rene så sammenlignet jeg ikke bruk av cannabis med sykling fordi de to aktivitetene ligner noe på hverandre i det hele tatt, men jeg prøvde å poengtere at det hele faller på smak og behag. Om jeg liker å strikke hele tiden, hvordan skal jeg begrunne det annet enn at jeg liker å strikke? Hvis jeg liker å røyke cannabis, hvordan/hvorfor skal jeg begrunne det noe mer enn at jeg liker å røyke?
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at, om du strikker så har du en hobby, om du røyker cannabis hver dag så har du et problem.
kjedelig streiting
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg har røyket hasj flere ganger, å det jeg lurer veldig på er: Hva er det som er så jævlig gøy/spennende med å røyke cannabis dag ut dag inn?
Vis hele sitatet...
Cannabis er desverre ett stoff det er lett å misbruke. Er man litt innrøyka, så trenger det ikke gå mange minuttene er en joint før kun ett litt trent øye vil kunne se at man er berusa.

At det finnes stonere som røyker 24/7 er selvfølgelig kjipt, men jeg vil påstå at de fleste v disse har andre problemer som gjør at de røyker. Da er det vel ihvertfall bedre at de røyker å lever på sossen, enn at de sitter ute å tigger penger/stjeler for å kjøpt en kanne rødsprit eller et skudd. Har også sett folk som lever på sossen og bruker alle penga på mat. Det ser heller ikke veldig pent ut.

Slik er det desverre med alle rusmidler. Det vil alltid finnes misbrukere så lenge det finnes folk som har problemer de trenger å rømme fra
Sist endret av legalize_it; 23. april 2010 kl. 15:40.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Den dag i dag kan vi vell alle si oss enige at cannabis er det tryggest rusmiddelet som er, men jeg synes nødvendigvis ikke at det betyr det er trygt.

Per dags dato virker det som det nesten er en trend å si at cannabis er ufarlig og sunt. Dette har jeg hørt fra de fleste, til og med de som faktisk sa stikk motsatt for noen år siden.

Jeg hvet det er mange der ute som faktisk klare å ha et sunt forhold til cannabis, men jeg synes det virker som flertallet er en hauv med latsabber som ikke gjør annet en å røyke bønner helle tiden. Dette kommer sikkert av at jeg er i et miljø med mange rusmissbruker og ikke kjenner mange som faktisk klarer å ha et sikkelig forhold til cannabis, men jeg hvet at dere fins.

Jeg kjenner mange stonere, å jeg synes det virker som alle disse stonerne tror de utgjør noe godt med å røyke cannabis hele tiden. De tror at jo mer cannabis man røyker jo nærmer kommer de målsterken om å få legalisert cannabis. De mener at de kjemper kampen hved røyke så mye cannabis de kan.

De klager som regel over hvordan verden blir styrt mens de sitter på ræva selv å ikke gjør en dritt for sammfunnet.

Det virker som de faktisk ikke hvet at de er avhengi av et stoff, ja jeg hvet det er cannabis det er snakk om her, men jeg ser folk som røyker dette hver dag å mener de kan slutte når som helst, noe som jeg ikke har sett noen av dem gjøre.

Jeg synes at dette er kvalmt og tullete at folk tror cannabis missbruk er en posetiv ting, for det er det absolut ikke. De isolere seg, spiller og ser på tv mens de røyker så mye hasj de kan, å gjør ingen nytte. Jeg skal på ingen måte dra alle under samme kam, fordi jeg hvet dere fins der ute dere som klarer å beherske cannabis bruket sitt.

Å på toppen av kaka så er det den årlige cannabis marsjen, hvor jeg tipper de fleste som deltar er denne typen folk jeg snakker om. De møter om med hette, solbriller og t-skjorter med svære cannabis blad, røyker seg så stein de kan, for så skrike noe slikt som: legalize it, fri hasj, hasj er sunt, når skal vi få frihet. Dette synes jeg ødelegger generelt for alle andre som faktisk har et bra liv med et behersket cannabis bruk.

Jeg har røyket hasj flere ganger, å det jeg lurer veldig på er: Hva er det som er så jævlig gøy/spennende med å røyke cannabis dag ut dag inn?
Vis hele sitatet...
canabis missbruk er som all annen form for misbruk ikke bra, noe som ligger i ordet. Jeg tror derimot at bruk, med huet, kan føre til mye godt

Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Forskjellen er at, om du strikker så har du en hobby, om du røyker cannabis hver dag så har du et problem.
Vis hele sitatet...
Hvis utfallet blir sløvhet og likegyldighet
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Den dag i dag kan vi vell alle si oss enige at cannabis er det tryggest rusmiddelet som er
Vis hele sitatet...
Nja, dette er vel ikke nødvendigvis riktig? Du husker kanskje David Nutt og gjengen, som rangerte rusmidler etter hvor skadelige de var, både for samfunnet og enkeltindividet? De rangerte både MDMA, LSD, GHB, khat og flere andre stoffer som midre skadelige enn cannabis. Hvilket stoff som er farligst eller tryggest, avhenger av hvilke parametere man bruker for å måle skadeligheten.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Hva er det som er så jævlig gøy/spennende med å røyke cannabis dag ut dag inn?
Vis hele sitatet...
Beats me. De gangene jeg har forsøkt å røyke cannabis flere dager på rad, har jeg gått lei ganske fort. Jeg har følt meg "mettet". Derfor har jeg i blant hatt pauser på flere år mellom hver gang. På det mest hyppige brukte jeg cannabis en gang i uken, men det var bare et par måneder, så gikk jeg lei og fokuserte på andre ting.

Jeg skjønner ikke hva folk ser i dagligrøyking.
Cannabis kan misbrukes, som de fleste rusmidlene. Men en ting cannabis skiller seg litt ut med er at man ikke får noe særlig med nedturer etc dagen derpå. Det er veldig lett og røyke hver dag. Eller røyke det om kvelden for å så slappe av eller for å sove.
Røyke seg en rev om kvelden blir fort en rutine, og for noen så lurer man seg selv med å overbevise seg om at det nærmest blir en liten nødvendighet for å koble av.. Gjelder sikkert for dem som røyker hele dagen, inta vet jag.
Men enig med trådstarter, selv om jeg ikke er samfunnets mest produktive medlem. Men har nok og gjør om dagen, men ironisk nok sitter jeg og surfer...
Sist endret av sneipen; 23. april 2010 kl. 15:52.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg



Det virker som de faktisk ikke hvet at de er avhengi av et stoff, ja jeg hvet det er cannabis det er snakk om her, men jeg ser folk som røyker dette hver dag å mener de kan slutte når som helst, noe som jeg ikke har sett noen av dem gjøre.

Vis hele sitatet...

kan ikke du slutte, selv om du ikke er en hverdagsrøyker. og bevise det for deg selv. så kan du se att det faktisk er ganske enkelt.

hvorfor skal andre folk slutte for å bevise deg att man kan slutte når man vil?
Det er en viss forskjell Flykick. Når man røyker hver dag, så tester man aldri viljestyrken som kreves for å slutte (å rulle en joint, og gå å drite før man røyker den teller ikke som viljestyrke!). Når man røyker med mer eller mindre jevne mellomrom derimot, så utfordrer man og overvinner suget, og viljen styrkes.
Sist endret av gulunderstrek; 23. april 2010 kl. 16:12.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
De klager som regel over hvordan verden blir styrt mens de sitter på ræva selv å ikke gjør en dritt for sammfunnet.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er ikke imot å sammarbeide i sammfunnet. Men det er jo ikke bygd opp for alle. Noen klarer seg bra, selv under missnøye, og andre stikk motsatt.

Men hovedsaklig hasj som en mild ting å drive sin helt egen fritid med, blir jo sett ganske langt ned på enda av mange i dette sammfunnet. Hvorfor skulle ikke muligheten til å sitte på ræva være en alright grunn, når en alikevel missliker systemet så veldig. Man ble jo ikke advart hva man ble kastet inn i før livet begynte. så fra en helt "raw" side. kan jeg forstå...
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Er enig med det du sier twisted shroom. Cannabis har egentlig en ganske trist "stilling" i Norge. Det blir sett ned på av de fleste nordmenn, og de har på en måte en god grunn til det. Slike ting som Marihuana Marsjen gjør jo det stikk motsatte av å få i gang legalisering. "protester" som dette gjør bare at folk ser en gjeng med pothuer dasse rundt på gata å røyke hasj. Er det en god måte å vise folk flest at cannabis burde bli legalisert på? Nei. Hvis man skal få til legalisering i Norge må man opplyse folk på en helt annen måte. Vi trenger aktivister som ikke er hasjhuer, vi trenger folk som står fram mot politikerne og skaper debatt. Men neida, det er en gjeng potheads som dasser rundt på gata med potleaf flagg og joint, og slik vil det nok fortsette i flere år, desverre. Med mindre noen tar skikkelig initiativ å faktisk klarer å vende det generelle "stillingen" av cannabis over på den positive siden.
Jeg røyker cannabis hvis vi skal sosialisere eller får mine tendenser av søvnløshet.

Har en kompis som faktisk nå bare etter to måneders tid har endt opp som twisted shroom beskriver. Dag inn og dag ut der det er snakk om en ting, hvor fett det var å røyke i går, hvor bra den nye bongen er og hvor supert den nye stjæsjet er..

Jeg skal jo selvfølgelig ikke blande meg da det ikke er mitt liv, men tror ikke cannabis er så trygt når det er gått over til missbruk som folk sier.

Som jeg sier til de fleste jeg snakker med om hasj, greit en gang i blandt.
Sist endret av Pagliacci; 23. april 2010 kl. 17:28.
Steve Jobs røyker vistnok en joint om dagen, så det er helt mulig å klare seg fint selv om man røyker daglig.
Jeg røyker nesten hver kveld, men har holdt samme utfordrende salgsjobb i to år. Joda, det påvirker meg, men ikke i den grad folk skal ha det til i denne tråden.

Jeg mener norske (nordeuropeiske?) røykevaner er skyld i mye av dette. I USA og sydligere strøk er dagligrøyking noe helt annet...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg er helt enig med deg.

Jeg har fulgt cannabisdebatten i noen år her på forumet og ellers, og det som irriterer meg er at argumentene fra stonere er like idiotiske, om ikke mer, som motstanderne som ikke har satt seg inn i saken. Et argument jeg kommer på i farten er at "cannabis sløver hjerneceller, mens alkohol dreper" som er en grov oversimplifisering og et direkte feil utsagn.

Jeg har heldigvis ikke så mange idiotstonere rundt meg, de få som sitter hjemme og spiller hele tiden har jeg særs lite kontakt med annet enn en fest her og der. De fleste jeg kjenner som røyker har jobb og eget sted.
En liten ironisk sidenote er at jeg har en bekjent som sluttet med cannabis fordi "han måtte få livet sitt på stell og cannabisen var all skylden i at han ikke orket å møte opp på jobb".
Personen klarte å slutte, men har til dags dato ikke hatt fast arbeid på over et år, så det finnes de som har latskapen impregnert i rygmargen uansett valg av rusmiddel, men nok om det.

Jeg kan vel klart klassifiseres som "stoner", jeg har til og med håret preparert for det imaget, men jeg har ikke hatt en helg fri på flere uker, jeg jobber såpass at jeg har særs liten fritid om dagene, det handler om prioritering: Jeg kan godt finne på å røyke flere dager på rad, flere uker på rad men da i form av en eller to jointer etter en lang arbeidsdag.

Marijuanamarsjen har jeg gitt opp etter år 2004 (Trondheim), der en idiot tok tak i roperten etter en ganske fin appell fra de grønne om jeg ikke husker feil. Den rusede idioten (som hadde hatt i seg mer en cannabis) langte ut mot politiet og snakket totalt usammenhengende før vi marsjerte igjennom byen.

Til de som føler seg truffet: Alt med måte, å være konstant stein er patetisk.
I samfunnet har du ansvar. Det er det mange som glemmer og bare realiserer sin egen egoisme.

Du SKAL:
- Skape verdi. Det være ved å jobbe for lønn eller støttepenger.
- Få venner, en bedre halvdel og avkom.
- Delta i samfunnet med å stemme, organisasjoner og gjerne litt frivillig arbeid i form av dugnader.

Om man bruker for mye av livet sitt på å ruse seg, så har man et problem. Det må bli slutt på å regne det som en fritidsaktivitet. Det går rett og slett på bekostning av venner og familie. Værre blir det når slike "fritidsaktiviteter" tar hele hverdagen fra folk og hindrer dem i å jobbe. Da er det samfunnet som må betale. Trygd. Bostøtte. Alt. Om du ikke betaler skatt, så regnes du som en som spiser på samfunnets regning.

Jeg tør påstå at veldig mange prøver å legitimere sitt mariuanabruk, og ikke klarer å se at det er et addiction som tar over livet deres og hindrer dem i å leve.

That said. Det er også de som bruker mariuana til fest og morro. Det er ikke jeg snakker om.
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Det som jeg ofte tror går igjen hos folk som blir stonere er det med at alkohol er lovlig og blir brukt ofte av mange. Å når da folk begynner å forstå at cannabis er et bedre/sunnere alternativ så blir folk lett fristet til å drive med cannabis gjerne mer en de brukte alkohol.
kjedelig streiting
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
I samfunnet har du ansvar. Det er det mange som glemmer og bare realiserer sin egen egoisme.

Du SKAL:
- Skape verdi. Det være ved å jobbe for lønn eller støttepenger.
- Få venner, en bedre halvdel og avkom.
- Delta i samfunnet med å stemme, organisasjoner og gjerne litt frivillig arbeid i form av dugnader.
Vis hele sitatet...
Litt uenig med deg her. Hvorfor skal man alt det der? Bør vi ikke godta at folk er ulike? Greit nok at samfunnet ikke hadde fungert om ingen hadde gjort det der, men jeg ser ikke problemet med folk som ikke vil jobbe og skape verdier hele tiden å være en slave for egen materialisme. Men isåfall så bør man ikke klage på at man ikke får penger.

Det med unger, venner og dame er da også strengt tatt noe man bør få bestemme selv. Selv om det for oss ville vært jævlig å leve et helt liv i ensomhet. Strengt tatt så er jo verden også overbefolka, så unger er egentlig ikke noe vi absolutt trenger.
Nei, i Matthiesens idealsamfunn får man ikke bestemme sånt selv.
Jeg kan lett si meg enig med trådstarter at det finnes potheads som syter mer enn de bidrar, MEN det gjelder langt fra bare potheads. Hva med alkoholisme, hva med uføre (mener ikke de som virkelig er det, men det finnes mange i dag som benytter det som en unnskyldning for å slippe å bidra, men alikevel syter), og det finnes flere "grupper". Selv har jeg benyttet cannabis i over 10 år (med ujevne mellomrom, noen ganger uker i strekk, andre ganger flere mnd mellom hver gang) uten at det har hemmet meg, jeg er i fast jobb, gjennomført 1. gangs tjeneste og bidrar til samfunnet. Jeg vil tro at 99% av de som kjenner meg (og de jeg møter i hverdagen) vil si at jeg er et "vanlig A4" menneske. Etter min mening er problemet at samfunnet har skapt et bilde av hvordan man skal leve, er man litt uten om dette ved feks å ruse seg på cannabis en gang i blant, som er utenfor "A4 livet", vil store deler av befolkningen kategorisere deg som narkoman mens de selv hever flaska med alkohol og skåler. Jeg er 100% sikker på at alkohol ville vært stilt på lik linje med cannabis om det ikke hadde vært en del av vår kultur i flere 100 år, altså ulovlig.

Men så klart alt med måte, det meste kan lett føre til misbruk, alkohol, mat, narkotika, etc. Jeg ser på meg selv som en oppgående person som fungerer på lik linje med de som ikke benytter cannabis.
Er dette copypasta ? Føler jeg har sett en tråd som er helt lik denne.

Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg har røyket hasj flere ganger, å det jeg lurer veldig på er: Hva er det som er så jævlig gøy/spennende med å røyke cannabis dag ut dag inn?
Vis hele sitatet...
Det blir såklart en vanesak hvis du ikke greier å motstå fristelsen for å røyke et par ganger til, og et par ganger til etter det. Til slutt så blir det så vanlig at det f.eks ikke er morsomt å gå på kino uten å være høy lenger.

Det er ikke spenninga som slår inn , det er den psykiske avhengigheten.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Nei, i Matthiesens idealsamfunn får man ikke bestemme sånt selv.
Vis hele sitatet...
Du MÅ skape en verdi. Hvis ikke så bør du ha en annen grunn en at du vil kose deg. Helt seriøst. Dette kan dere umulig være uenig i.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
men jeg ser ikke problemet med folk som ikke vil jobbe og skape verdier hele tiden å være en slave for egen materialisme. Men isåfall så bør man ikke klage på at man ikke får penger.
Vis hele sitatet...
Men om du ikke ser poenget, ser du likevel at de som ikke klager på at de får penger faktisk FÅR penger? I norge tar vi vare på de som ikke kan jobbe/skape verdi. Om du bare "ikke vil" så er du en unødvendig økonomisk belastning. Så svart hvitt må vi kunne male ting noen ganger.
Jeg tar en joint i ny og ne, ikke mer enn noen ganger i måneden.

Stonerkulturen blir rett og slett alt for tåpelig for meg.
Det virker som om den utpregede stoner har sett for mye på film om hvordan ting "skal" være og prøver derfor å leve opp til dette både mens de røyker og ellers i hverdagen.
Feks. sitte som en forbanna plagsom tosk og prøve på å komme inn på dype temaer og tåpelige diskusjoner bare for å leve opp til filmindustrien mens jeg prøver å slappe av med litt røyk.

Jeg har oppfattet det som at det er ganske langt mellom de såkalte utpregede stonerne, men når jeg først møter på en eller flere kan de uintelligente samtalene, fantastisk dårlige argumentene for å legalisere og den ellers bomsete og slappe holdningen irritere meg fra sans og samling.

Konspirasjonsteorier og dommedagsprofeti er trendy blant ekte stonere kan det se ut som.
Og dette er noe som irriterer meg kraftig!

Eksempel: "Ja, nå har vi funnet oss en hule oppe i Finnskogen som vi og noen venner holder på å gjøre innflyttningsklar i anledning 2012 og verdens undergang."

- Jasså? Så du tror på alt det der til tross for at vi ikke har håndfaste bevis osv.?

"Ja! Selvfølgelig!
Det er jo massevis av bevis for dette!
Bare gå inn på denne nettsiden og les!"

- Ja, men faen heller.. Jeg kan også opprette en nettside og skrive alskens tull og oppspinn, men det betyr da ikke at det er sant for!

"Okay. Men hva med det brevet den anonyme politikeren sendte da?
Og hva med frøbanken på Svalbard?
Hvorfor faen skal man lage noe slikt dersom man ikke forventer at verden skal gå under?!"

Slike samtaler basert på slikt grunnlag får meg til å dø litt innvendig!
Jeg er altså 100% enig med trådstarter.

Om man ikke kan ta seg en pipe/joint uten å henfalle til det stereotype stonerlivet burde man heller ikke begynne med cannabis!
Vi kan i allefall konkludere med at alle i denne tråden - hvor visstnok flertallet ikke er stonere - syter like mye som stonerne, og da er det kanskje bedre å sitte inne å spille enn å syte i trynet på alle andre?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Vi kan i allefall konkludere med at alle i denne tråden - hvor visstnok flertallet ikke er stonere - syter like mye som stonerne, og da er det kanskje bedre å sitte inne å spille enn å syte i trynet på alle andre?
Vis hele sitatet...
Syting? Dette er en motreaksjon på at noen velger å glorifisere en livsstil som går ut på å være mest mulig stein og minst mulig yrkesaktiv.
Det må da gå an å skjønne at en slik tråd som dette ville dukke opp, som et nykternt innslag?

Om du ikke vil lese tråden får det være din sak, jeg proklamerer ikke noe som helst "opp i trynet på alle andre".
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Du MÅ skape en verdi. Hvis ikke så bør du ha en annen grunn en at du vil kose deg. Helt seriøst. Dette kan dere umulig være uenig i.

Men om du ikke ser poenget, ser du likevel at de som ikke klager på at de får penger faktisk FÅR penger? I norge tar vi vare på de som ikke kan jobbe/skape verdi. Om du bare "ikke vil" så er du en unødvendig økonomisk belastning. Så svart hvitt må vi kunne male ting noen ganger.
Vis hele sitatet...
Jeg tror de fleste ser poenget ditt, det er bare konklusjonen din vi er uenige i. At noen er en unødvendig økonomisk belastning får bare være sånn. Alt kan ikke være rosenrødt til enhver tid, og som alt annet så har velferdsstaten sine negative sider den også, men jeg tror snakker på vegne av mange her da jeg sier at dens positive sider veier opp i såpass tilfredsstillende grad at vi ikke behøver å diktere folks holdninger og meninger helt enda.
Sist endret av gulunderstrek; 24. april 2010 kl. 11:23.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Syting? Dette er en motreaksjon på at noen velger å glorifisere en livsstil som går ut på å være mest mulig stein og minst mulig yrkesaktiv.
Det må da gå an å skjønne at en slik tråd som dette ville dukke opp, som et nykternt innslag?

Om du ikke vil lese tråden får det være din sak, jeg proklamerer ikke noe som helst "opp i trynet på alle andre".
Vis hele sitatet...
Jeg mener nå uansett at så lenge ikke alle lar folk gjøre hva folk vil. Og om man har en formening om hvordan et annet menneske skal leve sitt liv, vil man ende opp med mye lidelse...

Og jeg mener det er like lite som kommer til å komme ut av denne tråden som at stonere sitter hjemme å smoker...ca. nada.. Men var selvfølgelig unødvendig av meg å skrive noe i det hele tatt...Jeg bare...ja tenkte meg ikke om
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Du MÅ skape en verdi. Hvis ikke så bør du ha en annen grunn en at du vil kose deg. Helt seriøst. Dette kan dere umulig være uenig i.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan man være uenig i det. Men hvis man ikke er med på å skape verdier for samfunnet, er det heller ikke riktig at du kan benytte noen av tilbudene i samfunnet.

Men det var jo ikke dette du skrev. Du DIKTERTE hva folk skulle gjøre.

Du skrev at folk SKAL stemme, delta i frivillig arbeid, få en partner og avkom.

Man MÅ ikke skape en verdi, men gjør man ikke det er man jo egentlig ikke berettiget til noe av samfunnets tilbud. Men du får vel støtte og penger til slutt for. Stort sett er vel det eneste alternativet å bli jeger/samler og dyrke din egen jord. Kort sagt eremitt, hvis man ikke får noen med seg.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Jeg mener nå uansett at så lenge ikke alle lar folk gjøre hva folk vil. Og om man har en formening om hvordan et annet menneske skal leve sitt liv, vil man ende opp med mye lidelse.
Vis hele sitatet...
Folk bryr seg. Det har antakelig alltid vært sånn, og kommer etter all sannsynlighet alltid til å være sånn. Man må kunne diskutere og krangle om sine forskjeller og forskjellige meninger.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Og jeg mener det er like lite som kommer til å komme ut av denne tråden som at stonere sitter hjemme å smoker...ca. nada..
Vis hele sitatet...
Nå er det jo ikke slik at vi som skriver i denne tråden bruker like mye tid på det som stonere bruker på røyking og slækking. Jeg tror heller ikke at denne tråden kommer til å forandre verden, men jeg og flere av de andre som skriver her er produktive folk, som driver med mye annet enn å klage over stonerkulturen.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Man MÅ ikke skape en verdi, men gjør man ikke det er man jo egentlig ikke berettiget til noe av samfunnets tilbud. Men du får vel støtte og penger til slutt for.
Vis hele sitatet...
I førsteomgang er du helt enig med meg ser jeg. Men du synes bare jeg satt det på spissen med å bruke caps lock på SKAL for å understreke hva som er forventet av deg i et samfunn.

Om du er frisk. Om du har muligheter og evner, så er det ikke riktig at du ikke ikke skal forsørge noen, heller ikke deg selv.

Jeg prøver å understreke at alle som lar være å gjøre noe og heller bare nyter felleskapets goder går imot i hvertfall mine tanker om hvordan et samfunn skal se ut.

Ja, en kunstner skaper en verdi. En kunstner kan gjøre en jobb som bidrar i samfunnet, og kan få statsstøtte til dette livet. Det er et eksempel på hvordan folk kan finne alternative liv enn dette A4 livet som dere frykter sånn. Jeg har ikke sagt at alle skal være like og jobbe 9-5 med stasjonsvogn, kone og 3 barn. Poenget er at alle bør skape en verdi, og hvis de ikke gjør det - så kom i hvertfall ikke inn i denne debatten og prøv å overbevise folk om at det er greit fordi alle "bestemmer over sitt eget liv" og annet vrøl. Klart alle gjør det. Det er ikke det dette handler om.

Jeg tror mitt innlegg om hva samfunnet forventer av deg, og at du må delta i verdiskapningen, er rett til sakens kjerne i en "stoner"-debatt. For hva annet er ikke en jobbløs stoner enn en oppegående og frisk person som bare melder seg ut av samfunnet og bruker sin tid på å nyte sin rus.

Husk. I en slik diskusjon setter man ting på spissen for å diskutere sakens kjerne. "ALLE I ARBIED" :P
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
I samfunnet har du ansvar. Det er det mange som glemmer og bare realiserer sin egen egoisme.

Du SKAL:
- Skape verdi. Det være ved å jobbe for lønn eller støttepenger.
- Få venner, en bedre halvdel og avkom.
- Delta i samfunnet med å stemme, organisasjoner og gjerne litt frivillig arbeid i form av dugnader.
Vis hele sitatet...
Mangel på selvinnsikt? Prøv å forstå verden istedenfor å fortelle hva alle andre "SKAL" gjøre.

Lukter Høyre/frp lang vei. Og det er der du har de virkelige egoistene

Glemte å si at jeg røyker hver dag for tiden fordi jeg blir gladere.
Sist endret av Inspecta_Deck; 24. april 2010 kl. 19:34.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Vi kan i allefall konkludere med at alle i denne tråden - hvor visstnok flertallet ikke er stonere - syter like mye som stonerne, og da er det kanskje bedre å sitte inne å spille enn å syte i trynet på alle andre?
Vis hele sitatet...
For min del er det snakk om å prøve å bidra litt til samfunnet istendenfor å isolere seg helt med PC-spill og kaloririk/fet mat.

Dessuten så har jeg ikke den oppfatning at dette er å syte noen i trynet, tvert i mot!
Det som skrives her kan man velge å lese eller ikke.
Om jeg hadde møtt deg i kjelleren til en kompis av deg for så å begynne og klage å sutre så hadde det vært noe helt annet.

Du har lest hele denne tråden av egen fri vilje regner jeg med?
Sist endret av Knask; 24. april 2010 kl. 19:44. Grunn: Besøk av Leif.
Sitat av NitroFis Vis innlegg

Du har lest hele denne tråden av egen fri vilje regner jeg med?
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev...Jeg tenkte meg ikke om=)
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
I førsteomgang er du helt enig med meg ser jeg. Men du synes bare jeg satt det på spissen med å bruke caps lock på SKAL for å understreke hva som er forventet av deg i et samfunn.

Om du er frisk. Om du har muligheter og evner, så er det ikke riktig at du ikke ikke skal forsørge noen, heller ikke deg selv.

Jeg prøver å understreke at alle som lar være å gjøre noe og heller bare nyter felleskapets goder går imot i hvertfall mine tanker om hvordan et samfunn skal se ut.

Ja, en kunstner skaper en verdi. En kunstner kan gjøre en jobb som bidrar i samfunnet, og kan få statsstøtte til dette livet. Det er et eksempel på hvordan folk kan finne alternative liv enn dette A4 livet som dere frykter sånn. Jeg har ikke sagt at alle skal være like og jobbe 9-5 med stasjonsvogn, kone og 3 barn. Poenget er at alle bør skape en verdi, og hvis de ikke gjør det - så kom i hvertfall ikke inn i denne debatten og prøv å overbevise folk om at det er greit fordi alle "bestemmer over sitt eget liv" og annet vrøl. Klart alle gjør det. Det er ikke det dette handler om.

Jeg tror mitt innlegg om hva samfunnet forventer av deg, og at du må delta i verdiskapningen, er rett til sakens kjerne i en "stoner"-debatt. For hva annet er ikke en jobbløs stoner enn en oppegående og frisk person som bare melder seg ut av samfunnet og bruker sin tid på å nyte sin rus.

Husk. I en slik diskusjon setter man ting på spissen for å diskutere sakens kjerne. "ALLE I ARBIED" :P
Vis hele sitatet...
Vi er enige i bunn og i grunn. Og denne debatten var vel egentlig ikke ment for det jeg svarte deg på. Og jeg satte selvfølgelig mitt innlegg på spissen også, men det forstod jeg at du gjorde også. Kort sagt. Sammen må vi kjempe mot alle totalitære trekk i samfunnet. Uansett hva det handler om, så må vi kunne diskutere det.
Hva er en typisk stoner?
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Mangel på selvinnsikt?
Vis hele sitatet...
Hva har dette med selvinnsikt å gjøre? Sorry for at jeg satt det slik på spissen da. Jeg mente: SKAL = det som er forventet av deg. Ikke meningen å formane noen.
Jeg kan gjerne stryke det med å ha venner, dame og evt barn. Det skal folk få velge selv. Men å skape verdi, det forventer vi alle at du gjør, om du kan.
Selvinnsikt, hmm husker ikke hva jeg tenkte, tenkte vel på hva som er ekte verdier for mennesker(meg). Og at du skrev at jeg skal gjøre det du nevnte. Vet ikke jeg =/

Som samfunnet forventer av deg ja.

Det å skape verdi kan bety som mangt. Hvis du mener at du forventer at jeg skaper verdi ala kapital og materie så må vi bli enige om at vi er uenige.
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Det å skape verdi kan bety som mangt. Hvis du mener at du forventer at jeg skaper verdi ala kapital og materie så må vi bli enige om at vi er uenige.
Vis hele sitatet...
Først sier jeg verdi for å omfavne alle begreper, dette bekrefter jo du vet er "som mangt". Hvorfor begynner du med det dritet om kapital da? Jeg sa jo ikke kapital. Hvorfor må du tilegne meg utsagn som du skal være uenig i.
Jeg kom til å tenke på denne i sammenheng med 'slappe, ubrukelige stonere'. (Tatt fra et avisutklipp som henger på dassen):

En amerikansk dommer i ungdomssaker holdt i retten denne tankevekkende talen om spørsmålet : Tenåringers fritidsproblemer. Alltid hører vi dette klagesukket fra tenåringene: Hva skal vi gjøre ? Hvor skal vi gå ?

Svaret er: Gå hjem.

Puss vinduene og skoene, rak løv i hagen, klipp gressplenen, rydd i kjelleren, vask buksene dine. Skift pakning i krana som lekker, bygg en båt, driv idrett, lær å gå etter kart. Hjelp presten eller klubbstyret eller trekkhundklubben en skisøndag. Besøk syke, hjelp den fattige, les leksene dine, skaff deg en jobb. Og når du har gjort alt dette - og fremdeles ikke er trett og spør hva du skal gjøre, så les en god bok.

Dine foreldre skylder deg ingen underholdning og adspredelse. Din by eller hjemsted skylder deg ingen levevei. Du derimot, skylder verden noe. Du skylder den - og dine medmennesker - din tid og energi og ditt talent, slik at det blir mindre krig og fattigdom. Uttrykt i enkle ord: «Bli voksen»!

Slutt med å være skrikerunge, legg drømmeverdenen bak deg. Kjemp for en ryggrad og ikke for en ønskekvist. Begynn å oppfør deg som en mann.

Du skulle være moden nok til å påta deg noe av det ansvar som dine foreldre har tatt for deg til nå, unnskyldt deg og holdt ut med deg. De har gitt avkall på hardt tiltrengt komfort bare for at du kunne få alt det beste. Dette har de imidlertid gjort med glede fordi du er deres dyrebare skatt.

Men nå har du ikke lenger rett til å vente at de skal gi etter for hvert lune og egoistiske innfall som du måtte komme med. Dommeren sluttet: Hva venter du på?! Gå hjem og bli voksen!
Vis hele sitatet...
Synes den treffer ganske bra. Da snakker jeg ikke om de som kan nyte en joint i ny og ne, og leve et liv der de bruker seg selv og bidrar, men de slappfiskene som trådstarter snakker om. Jeg har inntrykket av at slike lever i en verden der det er enklere å bare bedøve seg enn å faktisk bruke av sitt potensiale. Jeg syns det grenser til patetisk.
Sist endret av stekepanne; 25. april 2010 kl. 09:57.
Hvordan i all verden kan du si at Cannabis er det tryggeste rusmiddelet?

Rusvirkningen varierer fra person til person og noen tåler mer enn andre. Det jeg kan si om saken er at hasj ikke er bra. I et slikt miljø vil man se og erfare hvordan personligheten endrer seg gradvis. Ikke bare hos dine venner, men også hos deg selv. De første årene var det jo spennende og morsomt å røyke, men jeg bestemte meg for å slutte da jeg ble aggressiv av det. Det føltes som om jeg skulle eksplodere. Men livet mitt i dette miljøet var ikke over for å si det sånn. Jeg gikk videre til andre ting .Men det er en annen historie.
Men jeg har bodd i samme hus med en hasjrøyker siden 1999.

Jeg har fått sett å føle på kroppen hvordan disse humørsvingningene er og jeg har mang en gang sett hvordan en "ufarlig" røykings har ført til psykoser.
Alt var bra så lenge røykingsen var i hus, men var det tomt, ja da ble himmel og helvete satt i bevegelse. Angst,depresjoner,stress og sinne. Kunne gjøre alt for å få seg et trekk. Og alt dette "bare" pga hasj.

Jeg kan være enig i at Cannabis kan brukes i medisinsk sammenheng, som smertelindring og for å hindre depressive faser hos noen med psykiske lidelser. Problemet med å røyke når man sliter med det psykiske er at man må begynne på nytt når rusen går ut. Så hva er vitsen.

Så har man den gruppa som klarer å "kontrollere" røykinga si. De fungerer i jobbsammenheng, har et familieliv, alt er bare velstand og idyll. Men da må jeg bare spørre; Hvis alt er bare velstand, hvorfor i all verden trenger de å røyke da? Hvorfor må de ruse seg?

Og jeg ser du nevner hasj-marsj gjengen. Hehe, ja da må jeg le. Noe så dumt å se på. De er utrolig tøffe der de går å gjemmer seg under skjerf, luer og hettegensere. Dette er den gruppen som synes det er tøfft å røyke, som "driter" i hva samfunnet sier, men når det kommer til stykke så skal de ikke ta ansvar for noe som helst. Så kommer det beste: De søker om tillatelse til politiet til å ta seg en røykings etter de har gått i tog. Er det virkelig mulig?!
Ja, de har jo tross alt vært flink å gått et stykke for å demonstrere. Mot hva da? Å få legalisert Cannabis?! De aner ikke hva de snakker om.
Det gjør jeg.
Jeg bare skjønte det ikke da jeg var fjortis.
Uansett hva jeg har opplevd i et miljø som dette og hvilke konsekvenser det har fått for meg, så har jeg blitt noen erfaringer rikere.
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av Luciano Vis innlegg
Så har man den gruppa som klarer å "kontrollere" røykinga si. De fungerer i jobbsammenheng, har et familieliv, alt er bare velstand og idyll. Men da må jeg bare spørre; Hvis alt er bare velstand, hvorfor i all verden trenger de å røyke da? Hvorfor må de ruse seg?
Vis hele sitatet...
Folk flest ruser seg fordi de vill ha en liten avkobling fra livet, noe som i mine øyner er helt greit. En gang i blant må det vell gå ann å ta seg et glass whiskey eller røyke seg en joint.
Er så enig med deg! Syns det er skikkelig dumt at denne her marihuanamarsjen stort sett består av mennesker som ikke fremmer saken på en god måte.. (Selv om jeg paradoksalt nok ikke har planer om å gjøre noe med den saken selv)

Tror jeg vet litt av grunnen til dette da. Selv har jeg tatt høyere utdanning, holder på med master. Jobber i et stort oljefirma med en jobb med ganske mye ansvar.. Røyker kontrollert, si 1 - 2 ganger i måneden. Men dette er ikke noe jeg kringkaster noe sted. Kan jo ikke gjøre det før jeg VET at det er sosialt akseptert. Så jeg tror kanskje at de fleste som røyker og samtidig lever et "ansvarlig og anstendig" liv skjuler dette veldig godt, mens de som kanskje ikke bryr seg så altfor mye og er blandt de som røyker hver dag ikke bryr seg så mye, og dermed snakker og forteller om dette.. Dumt, for det blir vanskelig å fremme at dette rusmiddelet ikke er så farlig som mange tror!
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Folk flest ruser seg fordi de vill ha en liten avkobling fra livet, noe som i mine øyner er helt greit. En gang i blant må det vell gå ann å ta seg et glass whiskey eller røyke seg en joint.
Vis hele sitatet...
Må si at jeg føler meg veldig truffet av førsteinlegget ditt. Men siden jeg har fulgt med på mye av det du har skrevet så kan jeg si at det er litt hyklerisk å mene at stonere er generelt late folk som liker å trimme den eneste muskelen de setter pris på (rompe muskelen og høyrearmen) Når du mener at RC chems og bensin er noe som "tar deg nermere universets mysterier etc"

Jeg har igjennom livet mitt sett at omtrent alle mennesker har et rusbehov, enten de vet det eller ikke. Spør hvem som helst på den lokale puben om deres folk til alkohol og jeg kan love deg at majoriteten har noe som likner glorifiseringa av cannabis. Noen gang hørt om arbeids eller trenings narkomani?

Faren min for eksempel, jeg ser at han setter pris på alkohol i like stor grad som jeg setter pris på cannabis. Ikke at han vil inrømme det, men når jeg ser han full så ser jeg at han er nogelunde fornøyd med seg selv siden han er rusa. Noe som er veldig likt det jeg faktisk driver med.

i treningsperioder elsker jeg følesen av å ha fullført en hard treningsøkt, jeg får så mange gode føleser i kroppen at jeg gleder meg til neste økt.
Og grunnen til at vi alle står opp om morgenen? penger! har du først fått et lite luksusforbruk av penger er det vansklig å vende tilbake. ta en titt på luksusfellen, folka kjøper dritt som de skulle vært besatt.

Poenget mitt er at, alle har sin drug of choice; enten det hasj alkohol, kokain, heroin, piller, trening, klær, RC chems osv.. ut i evigheten.
jeg ville heller drevet med førstnevnte isteden for de andre substansene som er listet opp!

istedenfor å skylde på stonere for å prakiserie prioriteringer på en dårlig måte, lurer jeg med på hva som har fått deg til å få et slikt bilde av stonere?
for alt jeg vet kan det hende du sjeldent er ute av leiligheten for å se på verden, og da får man et ganske trangt syn på folk.