Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1813
Skal kjøpe meg noen bra ram brikker på komplett, 16 GB
Og lurer på hva som er beste valg til ASUS P8Z77-V DELUXE
Vil ha 2x8gb
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvilken cpu? Og har du hk'et, eller er det planlagt kjøp?
se på hastigheten. prøv å velg 1600mhz før 1333mhz
Trådstarter
77 0
CPU'en er en i7-3770k
har ikke kjøpt noe enda, men skal det i januar

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-3B72A07BAAA7
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Da vil jeg si at du gjør et meget dårlig kjøp med delux kortet, msi mpower vil gi bedre ytelse, og vil koste deg mindre.
Ram:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769026
Hk:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760429
Trådstarter
77 0
Kan du begrunne svaret ditt på hvorfor msi har bedre ytelse?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Flere powerfases, bedre kjøling, hvert enkelt kort et håndtestet, for å nevne noe.
Trådstarter
77 0
holder meg til asus jeg
I am a MUFOS!
77 0
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Flere powerfases, bedre kjøling, hvert enkelt kort et håndtestet, for å nevne noe.
Vis hele sitatet...
Enig med Frufsa, har Mpower Z77 - elsker det..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av resell4 Vis innlegg
holder meg til asus jeg
Vis hele sitatet...
Hvorfor?

Om du leser litt rundt ser du at mpower er uslåelig, og gruser hk som korter opp mot 2k og gjærne mer også, har ikke sett en person snakke negativt om det ennå, og det har blitt en trend på mange forumer at det anbefales og skrytes opp i himmelen.

Asus har i det siste utnyttet godtroende fanboyer og har gått opp i pris for mindre ytelse!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Da vil jeg si at du gjør et meget dårlig kjøp med delux kortet, msi mpower vil gi bedre ytelse, og vil koste deg mindre.
Ram:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769026
Hk:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760429
Vis hele sitatet...
Uenig med Frufsa. Delux kortet er vel så godt og det er svært lite/ingen forskjell i ytelse overhodet.

Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hvorfor?

Om du leser litt rundt ser du at mpower er uslåelig, og gruser hk som korter opp mot 2k og gjærne mer også, har ikke sett en person snakke negativt om det ennå, og det har blitt en trend på mange forumer at det anbefales og skrytes opp i himmelen.

Asus har i det siste utnyttet godtroende fanboyer og har gått opp i pris for mindre ytelse!
Vis hele sitatet...
Asus er bedre.
Sist endret av watchman; 26. desember 2012 kl. 23:15.
I am a MUFOS!
77 0
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hvorfor?

Om du leser litt rundt ser du at mpower er uslåelig, og gruser hk som korter opp mot 2k og gjærne mer også, har ikke sett en person snakke negativt om det ennå, og det har blitt en trend på mange forumer at det anbefales og skrytes opp i himmelen.

Asus har i det siste utnyttet godtroende fanboyer og har gått opp i pris for mindre ytelse!
Vis hele sitatet...
MSI FTW!!!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Uenig med Frufsa. Delux kortet er vel så godt og det er svært lite/ingen forskjell i ytelse overhodet.



Asus er bedre.
Vis hele sitatet...
Fulstendig uenig med asus fanboyen her.
Greit nok du ikke vil merke forskjell i praksis, men hvorfor betale mer for mindre?
-asus kortet ser gyselig ut, msi kortet ser himmelsk ut
-du kan klokke bedre på msi kortet
-du har større sjans for doa på asus kortet
-msi kortet har noen fiffige løsninger når det kommer til bios
-msi kortet gir MYE mer for pengene
Vell, ut fra testene komplett har linket til så er det kun direkte sammenlignet i testen til tbreak, og vil ikke si at msi gruser de andre kortene, men er litt raskere. Asus korte har dog bedre nettverks interface enn msi korte intel vs realtek (asusen har 1 intel og 1 realtek) Kortene uten oc så er ytelses forskjellen ubetydelig( og i testen har de kun oc msi korte)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
La oss nå heller få litt variasjon her på Freak med brukerens hovedkort, begge kortene er gode, forskjeller på ytelser/funksjoner er veldig minimale, det er ikke noe "meget dårlig kjøp"
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Hightemplar Vis innlegg
Vell, ut fra testene komplett har linket til så er det kun direkte sammenlignet i testen til tbreak, og vil ikke si at msi gruser de andre kortene, men er litt raskere. Asus korte har dog bedre nettverks interface enn msi korte intel vs realtek (asusen har 1 intel og 1 realtek) Kortene uten oc så er ytelses forskjellen ubetydelig( og i testen har de kun oc msi korte)
Vis hele sitatet...
Når noe som koster lamgt mindre yter bedre vil jeg kalle det grusing i hvertfall.
Msi kortet gir mer for mindre!

Og hvor mange bruker 2 netverksporter? Det at du i det hele tatt drar det fram skjønner jeg ikke.

Sitat av Fleff Vis innlegg
La oss nå heller få litt variasjon her på Freak med brukerens hovedkort, begge kortene er gode, forskjeller på ytelser/funksjoner er veldig minimale, det er ikke noe "meget dårlig kjøp"
Vis hele sitatet...
Om du ser på prisforskjellen så er delux et dårlig kjøp fremfor mpower

Men forandring er bra det, men det må være hensiktsmessigt!
Sist endret av Frufsa; 26. desember 2012 kl. 23:26.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Fulstendig uenig med asus fanboyen her.
Greit nok du ikke vil merke forskjell i praksis, men hvorfor betale mer for mindre?
-asus kortet ser gyselig ut, msi kortet ser himmelsk ut
-du kan klokke bedre på msi kortet
-du har større sjans for doa på asus kortet
-msi kortet har noen fiffige løsninger når det kommer til bios
-msi kortet gir MYE mer for pengene
Vis hele sitatet...
Feil.
MSI kortene har høyere DOA og langt større feilrate.
At kortet "ser" gyselig ut er din egen oppfatning, og der er jeg (og sikkert flere) uenig.
Hvilke fiffige BIOS løsninger har MSI som Asus ikke har? Ingen.

Velg gjerne et MSI hovedkort, og opplev feil innen første 2 årene. Dette er desverre ofte noe som går igjen hos MSI.

Asus er et tryggere alternativ, bedre driverstøtte og mer stabilt.
prisforskjellen er pga at du får mer med asus korte: 2 lan, innebygd wlan, 8 sata kontakter(dvs en ekstra sata kontroller)
Sier ikke at msi er et dårlig kort, men at forskjellen i pris kan forsvares med at man får med mer på asus korte, og at ytelsen er ca den samme.

Fordi noen har faktisk bruk for 2 nettverksporter, om trådstarter har det har jeg ingen formening om.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Feil.
MSI kortene har høyere DOA og langt større feilrate.
At kortet "ser" gyselig ut er din egen oppfatning, og der er jeg (og sikkert flere) uenig.
Hvilke fiffige BIOS løsninger har MSI som Asus ikke har? Ingen.

Velg gjerne et MSI hovedkort, og opplev feil innen første 2 årene. Dette er desverre ofte noe som går igjen hos MSI.

Asus er et tryggere alternativ, bedre driverstøtte og mer stabilt.
Vis hele sitatet...
Først av alt sa jeg det msi kortet, og der kan du ikke si noe, da samrlige mpower kort er stresset i et tungt miljø, med oc på cpu i 24t for å garantere at kortet funger, og at det er bra til overklokking.
Ja utseende er en personlig greie, men baby blå, hvit grå og sort er ikke akkurat de mest folkelige fargene?
Fiffige biosløsnigner kan jeg godt komme med, som fels at du får tilgang til bios inni windows, dette er noe man ikke kan på asus kortet.

Og å si at et adus kort har bedre driverstøtte er bs! Msi har en egen sw som tar seg av alle driverne dine, slik at du slipper å oppdatere til neste verson selv, dette programmet finner også driverne for deg.
Og dårligere stabilitet? Mpower er hvert enkelt kort stabilitetstestet, så ikke kom her og kom her!

Og har du noen kilder på at msi kort feiler etter 2 år?
Har forøvrig hørt om mange adus kort som har gjort det samme, eller gigabyte for den sags skyld.
Og i det siste har kvaliteten på msi hk'em bare rast i været, om du tar deg en tu over på oc3d ser du at msi produkter går igjen, og alle er like forbøyde med de!
Trådstarter
77 0
Etter at denne fan-boy krigen er ferdig.. kan noen foreslå ram brikke til asus kortet?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Hightemplar Vis innlegg
prisforskjellen er pga at du får mer med asus korte: 2 lan, innebygd wlan, 8 sata kontakter(dvs en ekstra sata kontroller)
Sier ikke at msi er et dårlig kort, men at forskjellen i pris kan forsvares med at man får med mer på asus korte, og at ytelsen er ca den samme.

Fordi noen har faktisk bruk for 2 nettverksporter, om trådstarter har det har jeg ingen formening om.
Vis hele sitatet...
mpower har wlan,
ja det mangler den trege indulix sata kontrollern, men 6 stat porter er endel uansett.

Sitat av resell4 Vis innlegg
kan noen foreslå ram brikke til asus kortet?
Vis hele sitatet...
jeg har anbefalt brikker jeg -.-

om du ser på et av de første innleggene.

Sitat av resell4 Vis innlegg
Etter at denne fan-boy krigen er ferdig..
Vis hele sitatet...
jeg er ikke fanboy egentlig, jeg liker å kalle meg selv realist,
Så jeg anbefaler det som faktisk yter best og og/eller gir mest for pengen, om det står msi, asus eller chinchongmerke på det er det meg likegyldig, bare det faktisk gir meg det jeg vil ha/betaler for!

edit:
eventuelt denne ram'en
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767726
Sist endret av Frufsa; 26. desember 2012 kl. 23:54.
Sitat av resell4 Vis innlegg
Etter at denne fan-boy krigen er ferdig.. kan noen foreslå ram brikke til asus kortet?
Vis hele sitatet...
Corsair Vengeance 2x8GB LP-versjon.
Sist endret av Julenisse97; 27. desember 2012 kl. 00:14.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Corsair Vengeance 2x8GB LP-versjon.
Vis hele sitatet...
link takk

har ennå ikke funnet disse
Sitat av Frufsa Vis innlegg
link takk

har ennå ikke funnet disse
Vis hele sitatet...
http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker De har de tilogmed på dustin
Sitat av Astaroth Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
synd ts ville ha fra komplett da
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
synd ts ville ha fra komplett da
Vis hele sitatet...
Ahh, my bad, leste ikke ordentlig
Sist endret av Julenisse97; 27. desember 2012 kl. 00:46.
Oh herro there.. ^_^
Sitat av TheMUFOS Vis innlegg
Enig med Frufsa, har Mpower Z77 - elsker det..
Vis hele sitatet...
ALLE som har det elsker det Det er rett og slett digg!