Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1821
Jeg skal skaffe meg ny bærbar pc, som skal brukes til surfing, se filmer og en del spilling som kan kreve en del ytelse. Vil ha en bra pc som takler nye spill bra uten lagg o.l.. jeg vil også veldig gjerne ha en pc med Full HD LED skjerm (1920x1080)
Budsjettet ligger på 6500, men gjerne billigere
Jeg har ikke så veldig god peiling på pc'er, men det jeg ser etter er:

- LED Skjerm
- Full HD skjerm
- God prosessor (har hørt at intel i5 skal være veldig brukbar.. ?)
- god kvalitet/varighet (har vel mest lyst på en asus pc)

Jeg vet at det kan bli et problem å finne en pc til denne prisen som møter disse kravene, men jeg håper det er mulig

Håper på svar kjapt, ønsker ikke å vente så lenge med kjøpet
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Alt det for 6500, og du får en pc som kan kjøre det meste på low/medium. Vet ikke hva du mener med "en del ytelse"?

Sjekk forøvrig ut de andre trådene på forumet om akkurat det samme
Klarer du 500 spenn til, så kan du få denne maskinen fra komplett: Acer Aspire TimelineX 5820TG 15.6"HD LED

Radeon HD5650,Core i7-640M,4GB RAM,640GB HDD,DVD±RW,9 celler,kamera,BT,W7H 64
Trådstarter
16 0
Klarte å finne en brukt asus N73JQ til akkurat 6500, full hd LED, intel core i7 og med 8gb RAM. Syntes det hørtes veldig lovende ut, akkurat det jeg vil ha med en i7 takler vel pc'en de fleste spill eller hva?
Sitat av Tacosaus Vis innlegg
Klarte å finne en brukt asus N73JQ til akkurat 6500, full hd LED, intel core i7 og med 8gb RAM. Syntes det hørtes veldig lovende ut, akkurat det jeg vil ha med en i7 takler vel pc'en de fleste spill eller hva?
Vis hele sitatet...
i7 er en prosessor.

Skjermkortet er det du trenger og se etter.
Trådstarter
16 0
Hva slags skjermkort er det som er bra da? Hvordan ser man det? Har dessverre ikke så god peiling selv, hehe men regner vel med at pc'en har brukbarr skjermkort, med tanke på at den koster opp mot 11k som ny?
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Ville tro skjermkortet er på lik linje med prosessoren, i og med at kontor pcer som regel ikke har en i7. Søk opp navnet på pcen, eller post det her, så ser vi kjapt hva slags skjermkort det er
Trådstarter
16 0
Asus N73JQ: 17,3" FULL HD LED

Intel Core i7 740 1,73Ghz

Nvidia Geforce GT 425M (1GB dedikert videominne)

8GB RAM

Blu-Ray spiller

1,28TB HARDDISK. 2x 640GB

håper det står et sted innimellom der
Pass på at det er Dedikert minne på Videokortet slik at det ikke spiser av RAMen..
Trådstarter
16 0
Er det ikke det som står i parantesen da?
Men ellers, er dette et bra nok skjermkort??
Har du vurdert stasjonær? Du får mye bedre ytelse til samme pris da
Trådstarter
16 0
må nok ha bærbar, kommer til å flytte den litt rundt omkring her og der
men bare for å gjøre det klart; ser etter billigste bærbare-pc med i5-CPU eller bedre, og med FULL HD (1920x1080p, MUST) og LED. helst fra asus, noen forslag??
Kjøp den brukte da i7, 8gb ram og 425 funker vel fett.
Sist endret av Flowerpower79; 22. april 2011 kl. 21:31.
Trådstarter
16 0
den brukte asus'en virker extremt bra ja eneste haken er vel at det er 17", altså er den mer "slep-bar" enn bærbar, men det spiller ikke så stor rolle må bare vite om det finnes noen billigere alternativer der ute med full HD LED, ikke nødvendigvis i7 CPU, i5 er mer enn nok, men er ikke så sikker på i3, funker den til spilling? men på en annen side så har jeg ikke så veldig intense spille-planer, men det kommer kanskje til å bli en del WoW-gaming
er takknemlig for all hjelp
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Dette er et rimelig godt kjøp, ville gått for det, istedetfor å kjøpe en ny pc for 1000kr mindre, med vesentlig dårligere ytelse. Skal vare en stund regner jeg med
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Klarer du 500 spenn til, så kan du få denne maskinen fra komplett: Acer Aspire TimelineX 5820TG 15.6"HD LED

Radeon HD5650,Core i7-640M,4GB RAM,640GB HDD,DVD±RW,9 celler,kamera,BT,W7H 64
Vis hele sitatet...
Im agreed with the Legoman
Trådstarter
16 0
men vil ikke overstige 6500 spenn, ettersom jeg allerede har funnet en pc til den prisen som er bedre en acer'en, som ikke har full hd heller
men atter en gang; skulle gjerne likt en billigere pc, sånn mellom 5-6000, som har full HD, LED og i5 fins det?
og enda en ting: hvordan er i3 CPU i forhold til spilling?

lurer litt på å kjøpe en sånn en: http://www.netonnet.no/art/data/lapt...v/150996.3003/ ser den ok ut? skal tross alt ikke game så veldig intenst, så tenkte å kjøpe noe billigere dessverre uten Full HD
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Man høster det man sår, eller hva man kaller det Den er ok den og, men som sagt, vesentlig dårligere enn den brukte du så på.
Låner tråden litt. Er denne bærbaren okay å spille på ? :P


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629064
Sist endret av Popstickel; 23. april 2011 kl. 00:22.
check out ruudi's tråd
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Låner tråden litt. Er denne bærbaren okay å spille på ? :P


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629064
Vis hele sitatet...
Ja, den ser ut som den skal tåle en del spill.
Hvordan spill er det du tenker på ?