Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1823
HEI

(Er dansk... men jeg bor i Norge..)


Sidder her og kigger igennem emner vedr: Ny gamer PC..
Men håber ikke at det gør nået at jeg opretter endnu et emne ...

Jeg har været væk fra PC markedet i flere år, da jeg har holdt mig til Mac
(Elsker stadig Mac, men har efterhånden lært det at man betaler for meget for mærket Mac)

Derfor er jeg nu gået på udkig efter en Gamer PC...
Jeg har kigger lidt på de forskellige tilbud på Komplett.no, Lefdal etc..

Men synes uanset hvilken "færdig" montert modell jeg vælger får jeg altid ting jeg ikke føler jeg trænger..
som fx lefdals udvalgte virker lidt ekstreme på punkter jeg føler jeg kunne have brugt andre steder..

Så mit spørgsmål er som, så mange andre hvad foreslår i, mine IT-GUDER...

Vedr: Prisen helst i nærheden af 10.000 men er det spørgsmål om et fx. bedre grafikkort som sprænger det med et par 100 lapper... hvis det har en go grund ofc


De hårde fakta:

1. Har ikke lyst til at samle den selv (Garanti etc)
2. Prisen må ligge omkring 10.000
3. Jeg spiller mest, og kommer ikke til at bruge den til så meget andet dagligt end musik, billeder etc
4. Kabinettet helst UTEN lys... Liker veldig godt stil rene kabinetter som fx
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=589211

4. Min krav:
4a: 1 TB lagringskapasitet
4b: CD / DVD brænder
4c: WIndows 7 (trænger ikke at være forhånds installert, men gerne installations CD/DVD)
(Side spørgsmål hvilken version windows 7 foreslår i til gaming?)

5. Ting jeg ikke trænger:
5a. Blue-ray afspiller
5b. Blue-ray Brænder
5c. evt. 3D funktioner...
5d. Skærm
5e Keyboard, Mus


MVH

Mads...

På forhånd tusind tak for al hjælp
Sist endret av Masimo; 21. september 2010 kl. 18:38.
først og fremst vil jeg si, TAKK for en ryddig og oversiktlig tråd! alt for mange skrive "skal ha ny pc, hjelp meg!" her vet vi hva vi skal se etter! blir en fryd å finne frem produkter

På disse maskinene kan du selv velge hva du vil ha av produkter! (Konfigurer selv)
http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 (du kan ta bort skjerm, keyboard og mus og heller legge inn bedre harddisker, ram etc. etc.)

Slang sammen disse delene for deg litt over prisen, men du kan jo bytte ut hva du vil her selv Kabinettet er kanksje ikke så "clean" som du vil ha, men lyset kan skrus av ved en knapp! og det kjøler BRA! Komplett kan bygge pcen for deg! Håper dette hjelper litt
Trådstarter
10 3
Tak for hurtig respons

Ja kiggede også lidt på den...

Men syns alligevel selvom jeg maxer ud det jeg har lyst til ...
Blir den overraskende billig?

valgte fx

HDD: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cach

Hukommelse: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 and i7, 1.65V, Intel XMP

Prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Kabinett: Antec P183 Advanced Midi Tower Sort Vifter: 1x 120mm Topp, 1x 120mm Bak, 2x USB 2.0, 1x eSATA, Audio

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5830 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, native-HDMI, DisplayPort, Lite-Retail

For at presisere jeg har lite til ingen erfaring med PC produkter nu til dags ...

Men selv med alt maxed så er den kun på 8500... Ikke for at det er dårligt, men tenkte egentlig at spendere lidt ekstra for at garantere at kunne spil som fx Crysis, SC2 (Diablo3 og SWTOR når de kommer) etc... trenger ikke at være maxed, men allikevel kjører det på gode indstillinger.

Et side spørgsmål da jeg sidst samlede en data ca 10 år siden ... var AMD det bedste til spill og Intel mest til programmer etc.. har det forandret sig?
Sist endret av Masimo; 21. september 2010 kl. 19:17.
Bare for å oppklare en ting: Du mister ingen garanti på å sette sammen delene selv, men du mister muligheten til å sende hele pcen tilbake til komplett. Du har fortsatt garanti på hver del og kan sende inn de til komplett hvis noe ryker
Sist endret av Atec; 21. september 2010 kl. 19:21.
Trådstarter
10 3
Sitat av Atec Vis innlegg
Bare for å oppklare en ting: Du mister ingen garanti på å sette sammen delene selv, men du mister muligheten til å sende hele pcen tilbake til komplett. Du har fortsatt garanti på hver del og kan sende inn de til komplett hvis noe ryker
Vis hele sitatet...
Oja okay, troede at når du tar tingene ud af æsken og begynder at "skrue" sammen så var garantien væk... men okay, tusind tak
AMD er fortsatt gaming! Den PC har blitt utrolig billig i forhold til hva det var, kjøpte selv en til rundt 6-7000 med dårligere ram og MYE dårligere skjermkort enn det du viser der! Spiller crysis helt ok, klarer noen scener på max, CoD MW2 på MAX, WoW på MAX osv. Jeg har AMD Phenom 965, 4gb ram (Cruicial Balistix) og Asus Crosshair Formula III. Skjermkortet er et broren min fikk med en pc han kjøpte, Saphire 4640 eller noe, langt fra bra!

Du burde ikke kjøpe Green power harddisker, de slites ut fortere enn blue og black, ville gått for black (den jeg linket til) den er raskere!
Trådstarter
10 3
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
AMD er fortsatt gaming! Den PC har blitt utrolig billig i forhold til hva det var, kjøpte selv en til rundt 6-7000 med dårligere ram og MYE dårligere skjermkort enn det du viser der! Spiller crysis helt ok, klarer noen scener på max, CoD MW2 på MAX, WoW på MAX osv. Jeg har AMD Phenom 965, 4gb ram (Cruicial Balistix) og Asus Crosshair Formula III. Skjermkortet er et broren min fikk med en pc han kjøpte, Saphire 4640 eller noe, langt fra bra!

Du burde ikke kjøpe Green power harddisker, de slites ut fortere enn blue og black, ville gått for black (den jeg linket til) den er raskere!
Vis hele sitatet...

Okay da er jeg så nu på

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 3.0Gb/s, 32MB, 7200RPM

Lurer bare på om 4gb er nok? Ser mange andre vælge 6 etc.. man kan ikke vælge mere på denne løsninge...?

Og sidste spørgsmål .. Windows 7 Home Edition 64bit er det fint til spill?
Skjermkortet: Sapphire Radeon HD 5830 mid-end-low-end, du burde heller se på 58XX og opp, som f.eks 5870 som anbefales til spilling eller 460-480 av nvidia.
Sist endret av kengro; 21. september 2010 kl. 19:45.
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Du burde ikke kjøpe Green power harddisker, de slites ut fortere enn blue og black, ville gått for black (den jeg linket til) den er raskere!
Vis hele sitatet...
Rettelse; Green Power harddsikene varer mye lenger enn de andre.
Hele trikset med green-diskene er neppe slitasje.

Green IT == Strømsparing, velkommen etter.
Trådstarter
10 3
Sitat av kengro Vis innlegg
Skjermkortet: Sapphire Radeon HD 5830 mid-end-low-end, du burde heller se på 58XX og opp, som f.eks 5870 som anbefales til spilling eller 460-480 av nvidia.
Vis hele sitatet...
Hi

Okay... Men et lille problem... Med det "kate and lynch 2" oppleg fra Komplett.no har jeg ikke mulighet for at vælge nået bedre Grafikkort ... men da burde jeg velge nyt oppleg da? nogen forslag?

Vedr HDD:
okay, jamen det er jo super da går jeg får green technology

Rettelse:

ASUS GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "DirectCU", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, 256bit

er vist lidt bedre eller, men det i forhold til et 480?
Sitat av Masimo Vis innlegg
Hi

Okay... Men et lille problem... Med det "kate and lynch 2" oppleg fra Komplett.no har jeg ikke mulighet for at vælge nået bedre Grafikkort ... men da burde jeg velge nyt oppleg da? nogen forslag?

Vedr HDD:
okay, jamen det er jo super da går jeg får green technology

Rettelse:

ASUS GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "DirectCU", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, 256bit

er vist lidt bedre eller, men det i forhold til et 480?
Vis hele sitatet...
Rettelse, 460 vs 5830 yter noenlunde likt, så tror nok begge de kortene yter til det du trenger hvis du ikke skal spille crysis eller bad company 2.
Trådstarter
10 3
hmm... nogenlunde det nøjaktigt jeg har lyst til at spille ..
Da er 5850-5970, 470 eller 480 det du trenger.
Trådstarter
10 3
Kay.. hehe..!

Nogen forslag, uanset hvilket oplegg jeg prøver på Komplett.no har jeg 2 problemer..

Enten kan jeg ikke vælge særlig godt grafikkort
ellers blir det 2-3000 over budsjettet....
Bra og oversiktelig tråd. Siden det meste er svart på, jeg (og Alienware) anbefaler Windows 7 Ulitimate 64bit til gaming. Anbefaler det egentlig i det hele tatt bortsett fra hvis man har begrenset budsjett
Trådstarter
10 3
Kay har prøvet en Gamer I20 på komplett.no



Kabinett: Antec Three Hundred Midi Tower Sort Vifter: 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, 2x USB, Audio

Strømforsyning: Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Vifte

Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-870 2,93GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed

Hovedkort: MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3 DDRIII, ATX, 1xPCI-Ex(2.0)x16, GbLan(Winki), OC Genie, DrMOS

Hukommelse: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, CUDA, 320bit

HDD: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

Brænder: Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black

OS: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett
(Synes det er mye at gi 771,- for ultimate versionen? eller er det værd det i forhold til evt. opgradering av andre dele?)

Prisen er 9365,-
Her snakker vi i7, som har triplechannelstøtte, og da burde du virkelig populere alle tre kanalene med minne, mao tre brikker ikke to.
Trådstarter
10 3
Igjen et komplett.no problem ... Kan ikke vælge andet på oppsettet end x2

Men det kan jeg vel evt tilføje senere...

Men er der ellers nået at tilføje til dette oppsettet?
Var lidt i tvivl i henhold til Strømforsyning, Kabinettet, Hovedkort?
Sist endret av Masimo; 21. september 2010 kl. 21:05.
Sitat av -MM- Vis innlegg
Rettelse; Green Power harddsikene varer mye lenger enn de andre.
Vis hele sitatet...
var ddet jeg trodde og, helt til en på forumet her skrev noe om at green er for å spare energi, disken går mye mer ned i hastighet når den ikke brukes og dette gjør at en blir fortere slitt! Jeg har ikke mye peil på disker så tenkte han hadde rett

vet ikke om du har sett denne enda? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601364

kabinettet er kanksje ikek lsik du tenkte, og den har 560GB lagring, men med SSD disk tror den er veldig fin å ha
Jeg vet ikke hvordan det er i Danmark, men i Norge har du reklamasjon på alle delene. Reklamasjonen er på fem år, så hvis noe blir ødelagt innen det så trenger du ikke garantien uansett. Du vil få en mye kraftigere PC for samme prisen, om du bare gidder å sette den sammen selv. Det er veldig enkelt, og veldig økonomisk. Kun ment som et smart tips Da blir det også mye lettere for oss å skreddersy en PC til deg, etter dine behov.
Trådstarter
10 3
Okay Jamen det har jeg ikke tænkt over...

Men efter jeg hørte det med garantien er jeg egentlig fristet til at gøre det.
Har gjort det et par gange før, men det er vel en 10 år siden.., har vel ikke ændret seg så mye

Hva synes i evt. om denne :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

Har kigget på 2 muligheder her...

1. AMD maskine : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601364

2. Intel maskine : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

Virker som 2 okay maskiner? ... og da sparer jeg det at de skal samle den for mig. Men hvilken vil i foreslå?
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
var ddet jeg trodde og, helt til en på forumet her skrev noe om at green er for å spare energi, disken går mye mer ned i hastighet når den ikke brukes og dette gjør at en blir fortere slitt! Jeg har ikke mye peil på disker så tenkte han hadde rett

vet ikke om du har sett denne enda? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601364

kabinettet er kanksje ikek lsik du tenkte, og den har 560GB lagring, men med SSD disk tror den er veldig fin å ha
Vis hele sitatet...
Sorry, er Green Power holder lenger enn andre harddisker, derfor de er så trege.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Her snakker vi i7, som har triplechannelstøtte, og da burde du virkelig populere alle tre kanalene med minne, mao tre brikker ikke to.
Vis hele sitatet...
Du så feil, det er en av i7´ene på LGA1156. Er vel bare de på LGA1366 som støtter triplechannel.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Du så feil, det er en av i7´ene på LGA1156. Er vel bare de på LGA1366 som støtter triplechannel.
Vis hele sitatet...
Stemmer, her snakker vi allerede utdatert teknologi.
Siden du sliter med valget her, Masimo, så laget jeg et oppsett på komplett.no til deg som trolig banker de andre alternativene i tråden (selv om jeg ikke har lest alle).

Har du spørsmål er det bare å kjøre på, men du får trolig ikke mer ytelse for pengene (på komplett.no).

EDIT: And by the way, du kan enkelt skru av LED´ene på kabinettet med en liten knapp
Sist endret av httpwhat; 22. september 2010 kl. 21:23.