Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2131
Jeg ønsker å kjøre all trafikken på til internett fra nettet her hjemme gjennom en VPN, jeg har da et par krav, jeg skal ha en dedikert og statisk IP, severen skal være lokalisert i sverige, den skal til en hver tid kunne gi meg 90/90 uten å gå drastisk ut over pingen min, og det skal være relativt billig (max 100 kr i måneden, helst under 75). Jeg har ikke funnet noen VPN leverandører som kan imøtekomme alle kravene mine, noen som vet om noen?

Jeg har også vurdert å heller betale for en VPS og sette opp openvpn selv, noen som eventuelt vet om noen VPS leverandører som kan imøtekomme kravene over?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Av ren kuriositet, hvorfor Sverige?
arrayvivid's Avatar
Trådstarter
Tenkte bare det var naturlig å velge noe som er nærme geografisk så jeg ikke mister så mye ytelse.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis du skal bruke det i sammenheng med piratkopiering har Sverige omtrent samme regler som oss, og geografisk avstand har nødvendigvis ingenting med ytelse å gjøre.
https://ipredator.se/
På 40/40 linje fra Altibox får jeg ca 40/40 til diverse servere i norge (uninett, speedtest.net etc)

Kode

Pinging continental.uio.no [129.240.13.149] with 32 bytes of data:
Reply from 129.240.13.149: bytes=32 time=39ms TTL=55
Kan variere litt i form av tid på døgnet, men ikke stort merkbart for endebrukeren.
arrayvivid's Avatar
Trådstarter
Det er jo enkelte VPN levrandører som ikke logger, og da hjelper det lite at de er lovpålagt å gi ut informasjonen. Uansett så tenkte jeg at det er forskjellige advokatfirmaer som går etter pirater i de forskjellige landene, og jeg så for meg at de svenske som går etter svenske IPer ikke gidder å gå lenger når de ender opp med en norsk ip/norsk person.

Jeg tenkte at sverige ville være en naturlig posisjon å plassere det siden mye av internettrafikken min går gjennom der uansett, er åpen for andre plasseringer også, det er vel tyskland og nederland som er aktuelt da?

Sitat av wtf1337 Vis innlegg
https://ipredator.se/
På 40/40 linje fra Altibox får jeg ca 40/40 til diverse servere i norge (uninett, speedtest.net etc)

Kode

Pinging continental.uio.no [129.240.13.149] with 32 bytes of data:
Reply from 129.240.13.149: bytes=32 time=39ms TTL=55
Kan variere litt i form av tid på døgnet, men ikke stort merkbart for endebrukeren.
Vis hele sitatet...
Men de tilbyr ikke statiske iper.
Sitat av iThenrik Vis innlegg
Det er jo enkelte VPN levrandører som ikke logger, og da hjelper det lite at de er lovpålagt å gi ut informasjonen. Uansett så tenkte jeg at det er forskjellige advokatfirmaer som går etter pirater i de forskjellige landene, og jeg så for meg at de svenske som går etter svenske IPer ikke gidder å gå lenger når de ender opp med en norsk ip/norsk person.

Jeg tenkte at sverige ville være en naturlig posisjon å plassere det siden mye av internettrafikken min går gjennom der uansett, er åpen for andre plasseringer også, det er vel tyskland og nederland som er aktuelt da?


Men de tilbyr ikke statiske iper.
Vis hele sitatet...

hvorfor vil du ha statisk ipadresse? Om du bruker vpn for å skjule nedlastningsaktiviteten din så er det vel en fordel om du opererer med flere forskjellige ipadresser?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Av ren kuriositet, hvorfor Sverige?
Vis hele sitatet...
Sikkert fordi Sverige vil gi mye bedre tilkobling og fart i forhold til USA og Kina.
Em, Hvorfor sverige? de har jo mye strengere overvåking av nettrafikken en norge