Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1382
Hei lurer på om noen der ute vet om det er normalt med overvåkningskamera inne på et IKT-rom eller server rom?
Det er umulig å svare på. Du får ta en titt.
"Øko-Terrorist"
Kan ihvertfall si at det ikke er Uvanlig, alle steder jeg har jobbet der jeg har hatt tilgang til Server rommet har jeg måttet låse meg inn med eget kort/kode, samt video overvåkning i alle rom.
I følge lovgivning så skal det ihvertfall stå at området er videoovervåket.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
På selskapet som onkelen min jobber i (handler for det meste om IT og IT for bedrit) hadde de iallefall 2 videokameraer i serverrommet, det samme hadde klienten jeg var på besøk hos.
Trådstarter
3 0
Sitat av ialvik Vis innlegg
I følge lovgivning så skal det ihvertfall stå at området er videoovervåket.
Vis hele sitatet...
Det skal vel stå når du går inn på tomta ikke på rommet?
De plassene jeg har jobbet så har det ikke vært kamera direkte i serverhallen men ved innganger. Men igjen det kommer an på på sikkerhetsnivået/"Security policy" Men du skal ikke se bort i fra at det er et overvåkningskamera der.
Trådstarter
3 0
Takker for svar men jeg sa litt feil, er vel ikke et server rom, er bare et "rackrom" der de fordeller ut nettet, Er vel ikke like sikert der?
"Øko-Terrorist"
Sitat av sickunt Vis innlegg
Takker for svar men jeg sa litt feil, er vel ikke et server rom, er bare et "rackrom" der de fordeller ut nettet, Er vel ikke like sikert der?
Vis hele sitatet...
kommer an på hvor viktig det rommet er, hvis det var min bedrift ville jeg nok hatt samme sikkerhet der som i server rommet, men du får nok sjekke selv.
Sitat av sickunt Vis innlegg
Takker for svar men jeg sa litt feil, er vel ikke et server rom, er bare et "rackrom" der de fordeller ut nettet, Er vel ikke like sikert der?
Vis hele sitatet...
"rackrom"? Et serverrack er et skap man plasserer rackservere. (eller annet 19" utstyr")

Er det bare et rom med et enkelt patcheskap så tviler jeg på at det er noe avnserte greier. Men hva vet vi?
Sist endret av wtf1337; 11. juni 2013 kl. 22:56.
alle som er litt oppegående vil ha en form for overvåking\ sikring av sine servere, dog det er mest vanlig med overvåkingskamera ved dører vinduer og innlogging med nøkkelkort og eller pin-kode de fleste steder som har eget drift \ produksjons servere stående i eget "server rom"
Sist endret av knutazz; 11. juni 2013 kl. 23:22.
Vi har iallefall ikke vanlig videoovervåking (kun temperatursensorer og skallsikring med fysiske nøkler samt ID-kort med kode) i vårt serverrom, men det kan ha noe med at det står i et militært fjellanlegg med hvor forsvaret har kameraer overalt på hele området generelt (med unntak av vårt sivile serverrom og backup-NOC).