Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2842
Er thermal paste nødvendig og hvor får man tak i det?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Nei, er vel strengt tatt ikke nødvendig, men anbefalt for å forbedre levetiden til CPU'en og senke temperaturen.

Man får kjøpt det på komplett.no og de fleste andre elektronikk/data butikker.
Trådstarter
Vet du om dette følger med, eller må jeg kjøpe det?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Du får nok ikke dette, så lenge det ikke står på siden at det følger med.
Trådstarter
Takk for svar
Det følger med alle intel kjølere, på amd siden har jeg ikke peiling men regner med at det følger med. Du sier lite om hvilket produkt det er snakk om.

Og ja det er nødvendig med termisk pasta.
Trådstarter
Sorry bro. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660225

Så da følger det med da?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Det følger med alle intel kjølere
Vis hele sitatet...
Dette må da være om du kjøper en ny kjøler, da det ikke fulgte med min stock kjøler.

Dog om du skal overklokke bør du ikke ha stock kjøler og da bør du også ha kjølepasta.
Sitat av steffena92 Vis innlegg
Sorry bro. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660225

Så da følger det med da?
Vis hele sitatet...
Ja det er "pre-applied" aka det sitter pasta fra produsent på kjøleren.
Er veldig smart med litt termisk pasta, men absolutt ingen nødvendighet, dog får du mye høyere temperaturer uten. Taper veldig lite på å bruke litt termisk pasta, koster ikke mye.

Eventuelt kan du finne mange gode alternativer på kjøkkenet.
Egner seg nok best over kort tid, så er det sagt.

Edit: Fler alternativer
Sist endret av Marr; 13. mai 2013 kl. 21:15.
Sitat av 8bit Vis innlegg
Dette må da være om du kjøper en ny kjøler, da det ikke fulgte med min stock kjøler.

Dog om du skal overklokke bør du ikke ha stock kjøler og da bør du også ha kjølepasta.
Vis hele sitatet...
Regner med du har en cpu av intel arkitekturen? Alle de siste CPUene jeg har kjøpt følgte det med termisk pasta på stock kjøleren. Dette gjelder alle versjonene av i3, i5 og i7 som jeg har brukt.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Regner med du har en cpu av intel arkitekturen? Alle de siste CPUene jeg har kjøpt følgte det med termisk pasta på stock kjøleren. Dette gjelder alle versjonene av i3, i5 og i7 som jeg har brukt.
Vis hele sitatet...
Jeg beklager dette, jeg har rett og slett ikke merket at det har vært pre-applied kjølepasta på den da, har vist da også et ekstra lag med pasta på min kjøler...