Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3962
Hei!

Vet noen om en enkel måte å lage store og behagelige sakkosekker?
Sist endret av Daaaaaaaa; 17. oktober 2018 kl. 16:53. Grunn: skrivefeil
Kjøpe stoff, sy, la det være litt åpning igjen.

Fyll med isoporkuler til passe full, og sy igjen resten.

Ville brukt skinn, og kanskje hatt kulene inni noe eget sånn i tilfelle det går hull eller sømmen ryker.

Kanskje glidelås eller knapper?
Sitat av G86NO Vis innlegg
Kjøpe stoff, sy, la det være litt åpning igjen.

Fyll med isoporkuler til passe full, og sy igjen resten.

Ville brukt skinn, og kanskje hatt kulene inni noe eget sånn i tilfelle det går hull eller sømmen ryker.

Kanskje glidelås eller knapper?
Vis hele sitatet...
Yep. Setter pris på at du svarer med en generell outline, men jeg ønsker en spesifikk steg-for-steg forklaring på hvordan jeg skal gå frem. Helst noen som har gjort det før i Norge.

Vil ikke bruke skinn.
Mulig du kan få kjøpt reservedel til fatboy. Det er en plast pose på innsiden så da hadde du eventuelt bare trengt fyll og stoff til utsiden.
Hvor mye mer steg for steg kan det egentlig bli?

Bruk symaskin til å sy sammen noen laken (ikke stretch). Lag doble sømmer for å slippe lekkasje. La det være igjen en åpning til å fylle på fyllmasse.

Kjøp isoporkuler, f.eks. her: https://www.a-mobler.no/sacco-pafyll...tsize=Standard

Evt kan du vurdere å rasere en skomgummimasdrass og fylle med det i stedet. Skraper du en madrass med en stålbørste så får du mange små klumper.

Fyll lakenet og sy igjen.

Du kan eventuelt bruke et dynetrekk for å spare deg for litt håndarbeid.
Sist endret av Pope; 17. oktober 2018 kl. 17:18.
Stoff og Stil har mønster. Sekkestol kaller de det.

Stoff antar jeg du kan få kjøpt i samme butikk.
Fyll er jeg usikker på.
Sitat av Daaaaaaaa Vis innlegg
Yep. Setter pris på at du svarer med en generell outline, men jeg ønsker en spesifikk steg-for-steg forklaring på hvordan jeg skal gå frem. Helst noen som har gjort det før i Norge.

Vil ikke bruke skinn.
Vis hele sitatet...
Okei

Lykket til med prosjektet
Sitat av Daaaaaaaa Vis innlegg
Yep. Setter pris på at du svarer med en generell outline, men jeg ønsker en spesifikk steg-for-steg forklaring på hvordan jeg skal gå frem. Helst noen som har gjort det før i Norge.
Vis hele sitatet...
1: Tegn designet du ønsker, lag en skala-modell.
2: Skaler opp og overfør skala modell til full size maler, i papp feks.
3: Tegn omriss fra mal til stoffet du ønsker å bruke.
4: Klipp langs strekene fra punkt 3. Klipp konsekvent på en side av linjene.
5: Sy sammen delene og la det være igjen et hull til påfyll av kuler.
6: Fyll på isopor og sy igjen hullet.
7: Sett deg i sacco-sekken og nyt livet.

NB er du tung i sessen eller drita kan det være du trenger assistanse for å komme deg opp og ut av sekken. Forsøk først å rulle ut, evt. ring brannvesen
Sist endret av random67489; 17. oktober 2018 kl. 21:44.
Du får kjøpt fyll også på stoff og stil, ja. Ville sydd to like trekk, en med nøytralt stoff som du fyller med kulene, og et trekk utenpå som du syr i glidelås på. Dette både for å forhindre lekkasje av fyllet (storjobb å få opp hvis det faller ut) og for å kunne ta av og vaske det ytterste stoffet, ved behov.