Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 895
Spiller for tiden en del fortnite på en gammel ps4.

Gikk for litt siden til innkjøp av en ny pc skjerm (Acer KG271). Til tider blir bildet veldig blurry og kornete pluss at det kan lugge litt. Noe jeg alldri opplevde på tvn eller den gammle pc skjermen.

Noen som kan ha peiling på hvorfor dette skjer? Bruker en 4k hdmi pga lengden bør jeg bytte til en "vanlig" hdmi istede?
Prøv å bytte til vanlig HDMI for å se om problemet blir løst?
Sjekk at du bruker riktig oppløsning og sjekk igjennom bilde innstillingene til skjermen.
En 4k HDMI fungerer forsåvidt akkurat på samme måte som en vanlig HDMI.

All High Speed HDMI cables will support 4K functionality when connected to 4K devices.
https://turbofuture.com/computers/do...-hdmi-20-guide
Vis hele sitatet...
Har et oppsett med 2 skjermer, hvor begge er koblet til pcen via HDMI.
Den ene direkte og den andre via en overgang fordi skjermkortet kun har 1 hdmi inngang.
Den ene skjermen er krystallklar(HDMI uten overgang), den andre er som du nevner men istedenfor at det er til tider så er det hele tiden.
Jeg har prøvd forskjellige ledninger og skjermoppløsninger og det er kun når den er koblet til pc at bildet er slik.
Jo men er det så mye jeg kan gjøre med oppløsningen når jeg bruker ps4? Full hd uansett er det ikke? Skal gi det et forsøk med kabelen. Men det er jo som du sier ikke noe forskjell der egentlig.

Skjermen har en innstilling som heter grafikk. Regner med at det er "spill" modus. Men kan vell hende det er best å kalibrere selv
Spillmodus er jo beregnet for nettopp spilling så tror det vil være det beste valget.
Ps4 har et par innstillinger inne på "Sound and screen" men ville heller sjekket med innstillingene på selve skjermen da.

Prøv en annen HDMI inngang på tven også om den har fler.
Will do.