Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1435
Hei!

Vil overaske min mann med å oppgradere disken på PS4 som originalt bare er 500 GB. Tenker 2 TB minst. Må jo evt installere firmware på nye disken, men han har en del game files han gjerne sikkert vil ha med over på nye disken. Kan man bare kopiere over? Altså mirror diskene?
Kan jo bare ha en ekstern harddisk i tillegg til orginaldisk.
Det fungerer like bra også slipper man å styre med firmware og åpning av konsollen (som ødelegger garantien)
Da jeg byttet harddisk på min PS4 fulgte det med en lapp med fremgangsmåte for å installere operativsystem og slikt, samt hvordan man flytter data fra gammel til ny disk. Husker ikke helt hva jeg gjorde, men det var ganske simpelt og greit forklart.
Kjøp ekstern HDD, men du får plass til jævlig mangen spill med minst 2tb.
Men er det like kjapt å instlare på ekstern da? USB 3? Og kan man spille direkte fra en ekstern harddisk? Bare kobles den i front der man lader?
Sitat av missjones Vis innlegg
Men er det like kjapt å instlare på ekstern da? USB 3? Og kan man spille direkte fra en ekstern harddisk? Bare kobles den i front der man lader?
Vis hele sitatet...
Ja og er det noe forskjell så er det ikke spesielt merkbart.
Husker jeg ikke helt feil var det mulig å bruke maskinen til å spille og/eller se serier samtidig som man installerer også.
Det er fullt mulig å spille direkte fra den eksterne harddisken, du bare kobler den inn i USB porten på PS4 der man lader ja, installerer spillene og kan spille de så lenge den er koblet til.
Du kan da også ta med den eksterne til kamerater feks og spille alle spillene du har installert der helt uten problemer.