Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5690
hei, vet ikke om dette er feil plass og spør om dette men får prøva alikavell for 5 år siden så var jeg "hekta" på og sniffe bensin.. værste valget jeg har tadd og noe som jeg angrer så utrolig mye på. helt siden da så har ikke syken min funka så positivt og teng har vært veldig vanskeli siden da. jeg er bekymret for at jeg har fått en form for skadet pga det, har gådd til psykolog og på antidepressiva i 2 år til og med forandre livet mitt helt rundt men ingenting har verken gjort en forandring eller noe forskjell. sliter veldi mye med angst, depresjon, hukommelsestap, hvordan jeg skal oppføre meg sosial (sier veldig mye domt å finner på veldig mye domt uten over min egen besinnelse og helt ute av det blå. har tenkt og gå til legen men blir det for domt og komme med et spørsmål om jeg har hjerneskadet? kan en lege finne ut om en pasient har hjerneskadet 100%? og hvis noen vet hva er mest vanligst symptomer på dette? takk
Gå til lege, si at du frykter senskader etter sniffing, hvis legen hører etter sende han deg videre i systemet. Men er vanskelig å si ut ifra det du sier om du er hjerneskader eller ikke, de er for generelle. Ta det og opp med psykologen din, siden dette kan ha noe å si for behandlingen din.

Hvis du er skadet er det lite medisiner å få, men man kan trene opp igjen deler av hjernen, knallhardt arbeid, og ingen lovnad om bedring.

Lykke til
Sist endret av tearz83; 26. juni 2017 kl. 08:30.
Sorry vi kan ikke garantere noe egentlig, trist lesing, bensin er skikkelig usunt.
Stikk til legen og fortell dette uansett, har du vært åpen med psykologen din?

"Symptomer på hjerneskade omfatter betydelige psykiske forstyrrelser, problemer med muskelkoordinasjonen og skjelvinger. Bensinsniffing kan dessuten medføre atferdsendringer som følge av blyforgiftning."

Kilde: http://www.scantest.no/index.php?dis...iew&page_id=67
Så trist å lese hva du skriver.
En lege kan ganske enkelt fastslå om du har fått varige hjerneskader.
Hvordan du skal leve livet ditt videre er det du som bestemmer.
Du kan få hjelp .
Klem fra Betty
Det var veldig trist å høre. Jeg leser akkurat nå boka "slik blir du mer intelligent" av Anne Lene Johnsen. Hun understreker at hjernen kan trenes opp og nye hjerneceller dannes hele tiden.
Hun driver også rådgivningstjeneste. Hvis du får hjelp av henne i samarbeid med en lege, kan du kanskje få tilbake det som er tapt? Her er nettsiden hennes https://hjernefabrikken.no

Jeg har møtt et par ganger for flere år siden, hun er ganske hyggelig.

I boka står det også hvilke vitaminer som er de viktigste for hjernen osv
Misbruker man løsemidler er det dessverre ikke et spørsmål om man får hjerneskader, men når.

Likevel skal helsemyndighetene kunne hjelpe deg med hvordan du best kan leve med skadene, men skadene man påfører seg selv ved løsemiddelmisbruk er generelt sett irreversibel.