Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  151 22354
Sitter å lurer på om jeg skal hive meg i gang med å programmere et app til både AppStore og AndroidMarket.

For det første lurer jeg på om jeg i det hele tatt har lov å gjøre det, med tanke på copyright å stuff (fra freak.no sin side altså).
For det andre, er det noen interresse for det ?

For det tredje, finne det fra før? Har iallefall ikke funnet noe.

Hadde vært kult for oss freakere i farten
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av WayGone Vis innlegg
For det første lurer jeg på om jeg i det hele tatt har lov å gjøre det, med tanke på copyright å stuff (fra freak.no sin side altså).
Vis hele sitatet...
  1. Copyright er amerikansk lovgivning.
  2. Åndsverksloven beskytter automatisk, og hver bruker her inne har rettighetene til egne innlegg i tråd med nevnte lov.
Ymter meg forsiktig frempå her nå, men jeg ser ingen grunn til at det ikke skal kunne være mulig.
For det andre, er det noen interresse for det ?
Vis hele sitatet...
Ja. Se t.d. neste punkt
For det tredje, finne det fra før? Har iallefall ikke funnet noe.
Vis hele sitatet...
AFAIK nei. Tapatalk har blitt foreslått, men avvist.
Okok, jeg tengte å programmere et app som er helt 100% freak.no. Ikke Freak.no i noe underkategori i et annet app. Men simpelten et app som heter Freak.no som gjør det letter for iPad's, iPhones, iPods og Androids å bruke forumet. Er mye zoom in å zoom ut å diverse nå.

Må sjekke litt videre om hva jeg har lov til å ikke lov til. Har ikke tengt å gjøre noe annet enn at du logger inn som vanlig å kan kun lese/skrive som vanlig bruker, så ser ikke for meg at det ikke skal være lov. Men så er det jo Norges lover å regler det er snakk om da.

skal forsåvidt også være gratis-app.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Er ikke verre en å spørre admins, Nso for eksempel.
Jeg ser ikke helt poenget med en app.. Freak fungerer fint i iOS, skriver på iPhone nå
Synes det blir litt rotete jeg. F.eks på "søk" kan jeg bare skrive en bokstav av gangen så hopper skjermbildet opp til venstre hjørnet av bildet. Også er det mye zoom inn og zoom ut for å treffe diverse "Siter" "Muti-Quote" osv.

Det er også grunnen til at jeg opprettet denne tråden, for å se om freaksa vil ha app, eller om det bare er meg.
Jeg hadde lett lastet ned og brukt det flittig på min iPhone.
Sørg for å få iPhone støtte opp først da, siden iPhone er best...(høhø)
Har akkurat gått til innkjøp av iPod Touch så blir nok å fikle med Apple sin versjon først ja, med tanke på at jeg får testet det for hvert eneste skritt. Skal fikse Android app når jeg har kjøpt den nye Tableten til Asus som kommer over nyåret en gang
Sist endret av WayGone; 3. desember 2011 kl. 09:28.
Bra idè, og bra initiativ. Hadde lett lastet ned denne appen. Er på freak mye på iphone, og som flere sier, det blir mye zooming.
Har RSS feed på min nokia.
Ser ikke poenget.. Freak.no har allerede er flott app, nemlig nettleseren.
Sist endret av Grix; 3. desember 2011 kl. 12:40.
Freak.no for mobil er ikke akuratt helt 100% en app for dette hadde vært konge.
Kjør på! Har lenge ønsket meg dette.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Hadde gjerne brukt denne på min iPhone og iPad
Hadde nok tatt en titt på det hvis du fullførte en app ja.
Jeg hadde lett lastes den ned.
Vil ha! Blir mye zooming ut og inn, får ikke hele teksten i skjermen, uten at jeg må zoome endel ut. Lag en app, jeg hadde lastet ned!
Jeg lurer på hvordan admins hadde stilt seg om du hadde solgt nevnte app for 6 eller 10 kroner på app-store. Jeg hadde helt klart vært villig til å betale en slik sum om appen var temmelig funksjonibel og lett å bruke, da jeg irriterer meg over masse små ting når jeg surfer på mobilen.
Tapatalk er jo veldig lett å legge til da, krever ingen endring omtrent for å få det til å funke. Og mange nordmenn bruker allerede tapatalk.
Sitat av solrikioo Vis innlegg
Tapatalk er jo veldig lett å legge til da, krever ingen endring omtrent for å få det til å funke. Og mange nordmenn bruker allerede tapatalk.
Vis hele sitatet...
Støtter den freak.no på nåværende tidspunkt? eller må admins legge inn støtte for det på siden, for i så fall skjer nok ikke det med det første.
Grunnen til at jeg skal kjøpe galaxy 2 er for å browse freak... kommer det en app på iphone innen kort tid blir det nok iphone, lol
Sist endret av Spirituell; 3. desember 2011 kl. 13:57.
Eller vente på android appen?
men da må jeg vente... hehe alt for freak
Sist endret av Spirituell; 3. desember 2011 kl. 14:15.
hadde lett lastet den ned om du hadde programmert den til iOS og
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det finnes allerede 3-4 tråder om akkurat dette, det blir ikke noe med mindre noen brukere selv tar initiativ.

Ser uansett ikke vitsen med dette, da det finnes nettlesere som optimaliserer nettsider veldig bra på mobile enheter.
Er jo ikke dyrt i det hele tatt å få indere til å programmere slikt. Vi snakker noen skarve tusenlapper. La oss få i gang en kronerulling for dette så det kan bli kjøpt inn til felles glede!
Eller så kan TS gjøre det...
TS mekker, legger den ut på appstore/android market til 6 kr. Null problem.
Flott å se at folk er interresserte. Blir nok å sette meg ned å fikle litt med det i natt Noen som er villige testkaniner når jeg kommer så langt?

Testkaniner får applikasjonen når det er ferdigutviklet å trenger ikke betale 6-10kr.
Har også tengt å gjøre slik at alle pengene går til freak.no, er ikke interresert i denne type bi-inntekt.
Lag noe slikt ja! Blir å laste det ned med en gang det kommer ut!
Webhostingtalk.com har jo en finfin mobil side, om du hadde laget det noe slikt
Bra tiltak!
Jeg kan godt være "testkanin".
Har HTC Desire Z
Kan også være testkanin Har en Galaxy S2.
Dette har jeg savnet, men aldri orket og gjort noe med. Så derfor håper jeg du får fullført appen Kan lett teste, har iphone 4
Melder meg som testkanin. Er på lan så er oppe hele natten også.

iPod touch 3 generasjon (32GB)
Flott initiativ, skaffer gjerne denne appen. Kan også være med å teste/komme med tilbakemeldinger. Har iPhone 4S.
Satser på at det blir noe av, ettersom det har vært snakk om slikt tidligere uten at noe skjedde.
Har ikke noe imot å være testkanin, iPhone 4s.
Sitat av WayGone Vis innlegg

Testkaniner får applikasjonen når det er ferdigutviklet å trenger ikke betale 6-10kr.
Har også tengt å gjøre slik at alle pengene går til freak.no, er ikke interresert i denne type bi-inntekt.
Vis hele sitatet...

Hvorfor skal du ta betalt for den om du ikke vil ha pengene selv?

Melder meg anyway som testkanin med min Galaxy S2.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Dette høres strålende ut! Selv har jeg nesten gitt opp freak.no på min HTC Desire HD, en app hadde gjort susen! Og jeg melder meg gjerne som testkanin når den tiden kommer!
Du kan antageligvis ikke kalle appen din for en offisiell freak.no app eller noe i den duren. Jeg tviler på at nso godkjenner bruken av freak.no-navnet uten videre. Freakreader eller lignende burde derimot fungere bra.
Sist endret av Mith; 3. desember 2011 kl. 20:05.
Har ikke noe imot å være test kanin, har iPhone 3Gs og iPad 1
Ja! Tar gjerne i bruk appen hvis du skulle få tid å lage en.
Kan også være tester, bare å sende PM det!

[COLOR="DimGray"]iPhone 3Gs
iPad 2
iPod touch[/COLOR]
Wow! Digger ideen! Ligger alltid 1-2 timer i sengen og browser freak.no på min ipod4 rett før eg legger meg!
Kan også være tester, vil være tester fordi eg ikkje får kjøpt noe med min ipod :/
Sitat av WayGone Vis innlegg
Testkaniner får applikasjonen når det er ferdigutviklet å trenger ikke betale 6-10kr.
Har også tengt å gjøre slik at alle pengene går til freak.no, er ikke interresert i denne type bi-inntekt.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare gi den ut gratis?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Kan du ikke bare gi den ut gratis?
Vis hele sitatet...
ja, er ikke alle som faktisk har mulighet til å betale med visa og kjøpe apps, la det være gratis, for hva er nå 6 kr liksom... la oss si 200 stk kjøper appen (veldig mye), det blir 1200 kroner
er den gratis vil du få noen tusen downloads
Sitat av Spirituell Vis innlegg
ja, er ikke alle som faktisk har mulighet til å betale med visa og kjøpe apps, la det være gratis, for hva er nå 6 kr liksom... la oss si 200 stk kjøper appen (veldig mye), det blir 1200 kroner
er den gratis vil du få noen tusen downloads
Vis hele sitatet...
Kan jo også legge inn reklame når appen starter (Den må gå vekk)
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvorfor skal du ta betalt for den om du ikke vil ha pengene selv?

Melder meg anyway som testkanin med min Galaxy S2.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mith Vis innlegg
Du kan antageligvis ikke kalle appen din for en offisiell freak.no app eller noe i den duren. Jeg tviler på at nso godkjenner bruken av freak.no-navnet uten videre. Freakreader eller lignende burde derimot fungere bra.
Vis hele sitatet...
Sitat av Skateward Vis innlegg
Kan du ikke bare gi den ut gratis?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg tenker å ta en liten sum (5-10kr) for den er for å støtte freak.no så vi fortsatt skal få lov å ha et slikt et flott nettsted hvor folk kan spørre om hva som helst å få hjelp, og for at jeg kanskje da får muligheten å kalle appen "Freak.no" (?) noe som hadde gjort det letter for nye freaks å "snuble" over den.

Trenger kun "testkaniner" som har Apple produkter nå før nyttår, og hadde ikke tengt å ha flere enn 5 maks. Føler at testere må ha litt erfaring fra freak fra før og han/hun må være konstruktiv med tilbakemeldinger. Se ting med skråblikk. Ser for meg noen som kan gå inn i appen med "det her er noe dritt" mentalitet. Det er som regel de som har mest å pirke på. Mer å pirke på, jo bedre blir appen.

Blir å sette meg ned i natt å tukle litt med det, så i løped av uken som kommer, senest neste helg har jeg mest sansynelig fått til en BETA av no slag.
Jeg melder meg på som testkanin, har en iPhone 4.
For å i det hele tatt få nok tilbakemelding bør du nok ha flere enn 5 testkaniner med iOS altså.
Men dette er et spennende prosjekt, stå på og lykke til!
Gleder meg!
Sist endret av bendikz; 3. desember 2011 kl. 20:49.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=196034
http://freak.no/forum/showthread.php?t=205458

I'm just sayin'; nso og crew har ikke vist stor interesse for å tjene mer penger på freak av det jeg har sett. Du kan jo spørre nso, men jeg stemmer for å holde den gratis.
Sitat av Skateward Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php?t=196034
http://freak.no/forum/showthread.php?t=205458

I'm just sayin'; nso og crew har ikke vist stor interesse for å tjene mer penger på freak av det jeg har sett. Du kan jo spørre nso, men jeg stemmer for å holde den gratis.
Vis hele sitatet...
Skal høre litt rundt etterhvert som appen er nogenlunde brukbar, vil han ikke ha spenn men lar meg bruke Freak.no som navn på appen så er det greit for meg. Jeg er ikke ute etter å tjene noe på det så
Sist endret av WayGone; 3. desember 2011 kl. 20:50.
Ja, det er vel bedre å holde den gratis.
Tapatalk koster 21 og Freak.no koster 0kr; da vil nok de fleste bruke Freak.no appen.

Jeg kan også gi gratis reklame for appen på siden min når/hvis det ønskes
Sist endret av bendikz; 3. desember 2011 kl. 20:56.