Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1040 488748
Sitat av AXiMe Vis innlegg
"Drit i naturen, se heller på film. Det er der det skjer.

Jeg var ute i naturen på tur, og det var like mind blowing som alt annet, men what a waste of good acid.

Det samme gjelder i grunn all Hendix-musikken, eller hva han nå heter. Dritt.. Ta med Younger Brother med Vaccine, så har sjela noe å jobbe med hele natta lang.

Høres jo ut som du skal på picnik med en elg. Romantisk kanskje, men kjipe greier."

Håper du innser hvor lite gjennomtenkt og subjektivt innlegget ditt var.
Vis hele sitatet...
Håper at du innser at det ikke er skoleboller det er snakk om her. På tur blir man eksepsjonelt mottakelig for nye inntrykk, og det virker da som en heller dårlig idé å sette seg ned å se på en film som for eksempel The tree of life. Har du sett den?! Å sitte å proppe hodet sitt fullt av nye livssyn, new age spiritualitet og alt mulig annet tøys er heller ikke særlig gjennomtenkt. Dette må du stri med resten av livet hvis du sitter å hjernevasker deg selv inn i disse banene som all den psykomusikken og alle de spaca filmene vil ha deg til å gjøre. Se disse filmene når du kjeder deg hjemme i sofaen, og bruk heller LSD til å komme i kontakt med deg selv, menneskene rundt deg og jorda under føttene dine, fremfor å ende opp som en eller annen kabbalatulling med en rød snor rund håndleddet. Og ja, Hendrix er nok subjektivt hva musikksmak angår, men jeg personlig ville hatt erfarne Jimmi med som guide hver dag, fremfor Simon Posford og Co.

Innlegget var nøyaktig så gjennomtenkt som at jeg så hva du skrev, tenke "Hva i alle dager er det denne mannen anbefaler de stakkars folka der ute?", hvorpå jeg i all hast kom med mitt syn på tingenes tilstand i håp om å redde noen stakkars sjeler der ute.

Og det man egentlig burde gjøre er vel heller å ligge på en divan og høre på klassisk musikk, mens en erfaren terapaut guider deg gjennom sesjonen og lar deg lukte på roser og se på bilder av dine kjære mens du mediterer over ditt eget liv, men litt moro må man jo også ha..

Og det man egentlig burde gjøre er vel heller å ligge på en divan og høre på klassisk musikk, mens en erfaren terapaut guider deg gjennom sesjonen og lar deg lukte på roser og se på bilder av dine kjære mens du mediterer over ditt eget liv, men litt moro må man jo også ha..
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Jeg syns man skal bare gjøre som man føler for der og da. Det går fint an å veksle miljø når man har sånn, tja, 12 timer på seg.
Vis hele sitatet...
Jeg støtter dette 100%! gjør akkurat det som faller deg inn og det som passer deg best der og da! Ikke planlegg alt for mye på forhånd, det setter så store begrensninger for kreativiteten!
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Jeg støtter dette 100%! gjør akkurat det som faller deg inn og det som passer deg best der og da! Ikke planlegg alt for mye på forhånd, det setter så store begrensninger for kreativiteten!
Vis hele sitatet...
Ikke på noen måte.
Selv om du har plane rpå forhånd betyr det ikke at du må gjøre det.
Grunnen til at jeg har sagt du burde planlegge er fordi men blir hysterisk og høylydt, og det er ikke et sjakktrekk å løpe rundt på en tbane og skrike at LSD ER JÆÆVLIG SYYYKT.
Selv har jeg veldig lyst til å finne et sted hvor man kan gå en tur hele peaken.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Håper at du innser at det ikke er skoleboller det er snakk om her. På tur blir man eksepsjonelt mottakelig for nye inntrykk, og det virker da som en heller dårlig idé å sette seg ned å se på en film som for eksempel The tree of life. Har du sett den?! Å sitte å proppe hodet sitt fullt av nye livssyn, new age spiritualitet og alt mulig annet tøys er heller ikke særlig gjennomtenkt. Dette må du stri med resten av livet hvis du sitter å hjernevasker deg selv inn i disse banene som all den psykomusikken og alle de spaca filmene vil ha deg til å gjøre. Se disse filmene når du kjeder deg hjemme i sofaen, og bruk heller LSD til å komme i kontakt med deg selv, menneskene rundt deg og jorda under føttene dine, fremfor å ende opp som en eller annen kabbalatulling med en rød snor rund håndleddet. Og ja, Hendrix er nok subjektivt hva musikksmak angår, men jeg personlig ville hatt erfarne Jimmi med som guide hver dag, fremfor Simon Posford og Co.

Innlegget var nøyaktig så gjennomtenkt som at jeg så hva du skrev, tenke "Hva i alle dager er det denne mannen anbefaler de stakkars folka der ute?", hvorpå jeg i all hast kom med mitt syn på tingenes tilstand i håp om å redde noen stakkars sjeler der ute.

Og det man egentlig burde gjøre er vel heller å ligge på en divan og høre på klassisk musikk, mens en erfaren terapaut guider deg gjennom sesjonen og lar deg lukte på roser og se på bilder av dine kjære mens du mediterer over ditt eget liv, men litt moro må man jo også ha..

Og det man egentlig burde gjøre er vel heller å ligge på en divan og høre på klassisk musikk, mens en erfaren terapaut guider deg gjennom sesjonen og lar deg lukte på roser og se på bilder av dine kjære mens du mediterer over ditt eget liv, men litt moro må man jo også ha..
Vis hele sitatet...
Hvis du synes det virker som en dårlig idé, får det være ditt syn på saken, det endrer ikke noe på det faktum at det er 100% subjektivt hva man ønsker å gjøre. Hvis du tolket The Tree of Life på den måten, kjipt for deg. Hver film er et kunstverk, og betyr ikke noe mer enn det du selv velger å legge i det.

Hva musikk angår, synes jeg personlig musikken til Younger Brother er mye bedre enn musikken til Jimi Hendrix, og vil mye heller la dem "guide" meg.

Det jeg reagerer mest på er at du prøver å fremsette ditt ekstremt konservative syn som "bedre" enn mitt, som om du har en fasit på hva man burde gjøre når man tar LSD. Dette bekrefter du enda mer med det siste avsnittet ditt, hvor du igjen snakker om hva man "burde" gjøre. Å tro at du "redder" noen på den måten er blant de mest selvsentrerte og arrogante utsagnene jeg har sett på lang tid.

Jeg er helt enig med Lucy, man burde gjøre akkurat det man føler for. Alt jeg prøvde å gjøre var å komme med forslag. Du, derimot, prøver å komme med en fasit.
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Hvis du synes det virker som en dårlig idé, får det være ditt syn på saken, det endrer ikke noe på det faktum at det er 100% subjektivt hva man ønsker å gjøre. Hvis du tolket The Tree of Life på den måten, kjipt for deg. Hver film er et kunstverk, og betyr ikke noe mer enn det du selv velger å legge i det.

Hva musikk angår, synes jeg personlig musikken til Younger Brother er mye bedre enn musikken til Jimi Hendrix, og vil mye heller la dem "guide" meg.

Det jeg reagerer mest på er at du prøver å fremsette ditt ekstremt konservative syn som "bedre" enn mitt, som om du har en fasit på hva man burde gjøre når man tar LSD. Dette bekrefter du enda mer med det siste avsnittet ditt, hvor du igjen snakker om hva man "burde" gjøre. Å tro at du "redder" noen på den måten er blant de mest selvsentrerte og arrogante utsagnene jeg har sett på lang tid.

Jeg er helt enig med Lucy, man burde gjøre akkurat det man føler for. Alt jeg prøvde å gjøre var å komme med forslag. Du, derimot, prøver å komme med en fasit.
Vis hele sitatet...
Jesus var også selvsentrert og arrogant da han prøvde å redde verden på sin 30 års lange egotripp. Og for en tur det må ha vært.

Selvfølgelig er mitt syn bedre enn ditt. Det legger jeg ikke det minste sjul på at jeg synes (rent subjektivt selvfølgelig).

At en film er et kunstverk skal jeg heller ikke si noe på, men jeg tror virkelig du undervurderer effekten som et hvilket som helst kunstverk har på psyken din, spesielt når du er proppfull i psykedelika, det være seg filmer, malerier, musikk eller bare farger for den saks skyld. Du sier jo at du har lest The doors of Perception, hvor effekten av visuelle stimuli på mennesker (spesielt under påvirkning av LSD ol.) blir omhyggelig analysert. Har du tenkt over dette i det hele tatt når det kommer til din egen bruk av stoffet, eller når du anbefaler andre hva de skal utsette seg for på tur?

Det finnes 7 milliarder fasiter der ute - jeg prøver bare å få verden til å følge min.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Selvfølgelig er mitt syn bedre enn ditt. Det legger jeg ikke det minste sjul på at jeg synes (rent subjektivt selvfølgelig).

Det finnes 7 milliarder fasiter der ute - jeg prøver bare å få verden til å følge min.
Vis hele sitatet...
Dessverre er det ikke 7 milliarder fasiter der ute, bare så mange som det finnes mennesker som tror deres subjektive meninger er best for alle. Jeg prøver jo å kjempe for det stikk motsatte, at man skal gjøre det man har lyst til selv. Det er per definisjon ikke en fasit.

Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
At en film er et kunstverk skal jeg heller ikke si noe på, men jeg tror virkelig du undervurderer effekten som et hvilket som helst kunstverk har på psyken din, spesielt når du er proppfull i psykedelika, det være seg filmer, malerier, musikk eller bare farger for den saks skyld. Du sier jo at du har lest The doors of Perception, hvor effekten av visuelle stimuli på mennesker (spesielt under påvirkning av LSD ol.) blir omhyggelig analysert. Har du tenkt over dette i det hele tatt når det kommer til din egen bruk av stoffet, eller når du anbefaler andre hva de skal utsette seg for på tur?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke hvordan det er en negativ ting at noe, være det visuelt eller annet, har en effekt på psyken din. Det er jo det LSD gjør, endrer måten du tenker og tolker ting på, og det er, som jeg nevnte tidligere, ikke noe mer enn det du legger i det selv. Feilen du gjør er å tolke forskjellige ting du leser, ser og hører, og dermed gå ut ifra at alle tolker det likt.
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Begge deler er nøyaktig like subjektivt, i og med at de begge er ett hundre prosent så. Hvis jeg hadde likt å se film mer enn jeg hadde likt å være i naturen, så blåser vel jeg en lang marsj i om du mener noe annet.
Vis hele sitatet...
Liker du å se film bedre enn å være ute i naturen en solskinsdag - så taler ting for at du absolutt bør se å komme deg ut i naturen om du skal trippe.

Da er tida overmoden for "re-connect" med moder jord og deg sjøl.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Bearass Vis innlegg
Liker du å se film bedre enn å være ute i naturen en solskinsdag - så taler ting for at du absolutt bør se å komme deg ut i naturen om du skal trippe.

Da er tida overmoden for "re-connect" med moder jord og deg sjøl.
Vis hele sitatet...
Hvorfor gjøre dette til noe personlig? Mens jeg har vært på LSD har jeg vært ute i naturen, og jeg har sett film. Poenget mitt er kun at det er subjektivt, det finnes mennesker som utelukkende foretrekker å se film fremfor å være ute, og omvendt.

Jeg fatter ikke hvorfor det å "re-connecte" med moder jord og seg selv på noen måte skal være objektivt bedre enn noe annet i seg selv, kanskje du ønsker å utdype dette?
Sist endret av AXiMe; 1. mars 2012 kl. 14:07.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ikke på noen måte.
Selv om du har plane rpå forhånd betyr det ikke at du må gjøre det.
Grunnen til at jeg har sagt du burde planlegge er fordi men blir hysterisk og høylydt, og det er ikke et sjakktrekk å løpe rundt på en tbane og skrike at LSD ER JÆÆVLIG SYYYKT.
Selv har jeg veldig lyst til å finne et sted hvor man kan gå en tur hele peaken.
Vis hele sitatet...
Har du lest noe som helst av det andre har skrevet her? Du liker å planlegge, det liker ikke jeg. Så enkelt er det. Slutt å prøve å tvinge andre til ting som DU syns er bedre, det er jævlig irriterende.

Over til noe annet! Er det noen som kan fortelle meg om det er trygt å snakke med en psykolog om at jeg har røyket weed og trippet på syre et par ganger?
Det er helt trygt. Gjorde det seinest idag. Spørsmålet er heller : Hvorfor skulle det ikke være greit?
Som jeg sa, det er ikke no direkte galt i det, det er bare litt bortkasta.
Du lever bare en gang go du tar bare syre...

,men når man først skal kaste bort litt tid så tror jeg også "being John Malkovich" hadde vært jævlig fett på syre
Sist endret av Gloss; 1. mars 2012 kl. 19:39.
Jeg har fortalt det til min psykolog også. Hun har ikke skrevet det i loggen sin, engang.
Over til noe annet! Er det noen som kan fortelle meg om det er trygt å snakke med en psykolog om at jeg har røyket weed og trippet på syre et par ganger?
Vis hele sitatet...
Det er helt trygt. Gjorde det seinest idag. Spørsmålet er heller : Hvorfor skulle det ikke være greit?
Vis hele sitatet...
Jeg har fortalt det til min psykolog også. Hun har ikke skrevet det i loggen sin, engang.
Vis hele sitatet...
Disse tre kom som perler på en snor, så jeg tillater meg å spørre om disse besøkene hos psykologen startet før eller etter deres debut med psykedelika?

Ikke for å være nedlatende altså. Sikker mange andre som leser denne tråden som også lurer på dette.
Vel, det er ikke så rart man ender opp med en del diagnoser når man ser sin egen far forsøke å kvele moren sin. I en alder av tre. Det sier sitt om saken, så jeg gidder ikke oppsummere mer av hva som har skjedd. Å legge skjul på det gidder jeg heller ikke. Mine besøk hos psykolog gjelder utelukkende slike saker. Begynte forøvrig ikke å utforske rusmidler før jeg var nitten, tyve.
Sist endret av Lucy In The Sky; 1. mars 2012 kl. 20:27.
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Disse tre kom som perler på en snor, så jeg tillater meg å spørre om disse besøkene hos psykologen startet før eller etter deres debut med psykedelika?

Ikke for å være nedlatende altså. Sikker mange andre som leser denne tråden som også lurer på dette.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt at dette spørsmålet dukker opp.
Det er jo helt naturlig for en oppegående person å reflektere over slike saker.

Men det er viktig å være klar over at man fint kan ha jevnlig kontakt med psykolog uten at det nødvendigvis er et tegn på at man er fullstendig tullerusk eller sliter psykisk.
Det er folk som går til psykolog for å sørge for at alt fungerer på det mentale plan før eventuelle plager oppstår eller så kan det være så enkelt at de bare ønsker å ha noen å prate med.
Motivene kan være mange i dette tilfellet, akkurat som andre typiske legebesøk.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Disse tre kom som perler på en snor, så jeg tillater meg å spørre om disse besøkene hos psykologen startet før eller etter deres debut med psykedelika?

Ikke for å være nedlatende altså. Sikker mange andre som leser denne tråden som også lurer på dette.
Vis hele sitatet...
Jeg skal til psykolog for første gang nå snart, jeg fikk tildelt en psykolog etter at jeg mistet min far, og dette var før jeg i det hele tatt kom i nærheten av syre
Med alle rugratsa her på nff er det vel på sin plass å spørre hvor gammel dere er. En psykolog som har en pasient under 18år er etter min erfaring mye mer hypp på å melde sin eventuelle bekymring videre.

Ps: er du under 16 kan du bite deg i fletta på at noe blr sagt videre til enten foreldre, saksbehandler i barnevernet, etc.
Sist endret av Astro Man; 1. mars 2012 kl. 22:04.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Med alle rugratsa her på nff er det vel på sin plass å spørre hvor gammel dere er. En psykolog som har en pasient under 18år er etter min erfaring mye mer hypp på å melde sin eventuelle bekymring videre.

Ps: er du under 16 kan du bite deg i fletta på at noe blr sagt videre til enten foreldre, saksbehandler i barnevernet, etc.
Vis hele sitatet...
Jeg er myndig og i en fantastisk mental tilstand i forhold til mange andre normale mennesker
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Hvorfor gjøre dette til noe personlig? Mens jeg har vært på LSD har jeg vært ute i naturen, og jeg har sett film. Poenget mitt er kun at det er subjektivt, det finnes mennesker som utelukkende foretrekker å se film fremfor å være ute, og omvendt.
Vis hele sitatet...
Om man "foretrekker" noe, er det ikke dermed sagt at det man foretrekker er hva som er mest fruktbart..
Å vite hva som er mest fruktbart for en selv og verden krever visdom.


Psykedelika er et alvorlig rusmiddel som man bør nærme seg med en god dose respekt og ærlige og redelige intensjoner. (oppløse ego og personlighet, vekke til live fortrengte barndomsminner, sterke følelser osv - er noe man skal være forsiktig med å gjøre bare på måfå).

Sitat av AXiMe Vis innlegg
Jeg fatter ikke hvorfor det å "re-connecte" med moder jord og seg selv på noen måte skal være objektivt bedre enn noe annet i seg selv, kanskje du ønsker å utdype dette?
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om objektivt vs subjektivt. Det er snakk om hvor psykedelikaens potensial kommer til sin rett. Hvor det tradisjonellt sett er blitt tatt, på hvilken måte og hvor mye av visdommen som psykedelika kan gi deg virkelig får blomstre og komme til sin rett.


Å se på film - kan sikkert føles givende. Det er likevel, i mine øyne, en opplevelse som er amputert. Man vender oppmerksomheten mot en menneskelagd maskin - og en film som er bygd på skuespill, med intensjon om å leve seg inn i denne filmen og skuespillet.

Psykedelika er veldig personlig og mye kan boble til overflaten. Tanker, følelser, visjoner, osv. Dette bør man være oppmerksom på. Vender man oppmerksomheten mot en film, kan man gå glipp av disse dypere personlige aspektene eller å få bearbeidet dem skikkelig. Det kan kanskje fungere - men settingen er ikke ideell. Musikk derimot er noe annet.

Et annet aspekt til psykedelika er lærdom og visdom som den kan gi om naturen, om vår egen natur og om vår tilhørighet og del av naturen rundt oss. Dette er et særegent trekk ved psykedelika som man bør ta hensyn til skal man få størst utbytte av opplevelsen.

... Man kunne ha følt vinden i håret, følt stjernen sola full av varme og giver av liv, plantene som gror, utstrålingen til et gammelt vist tre, fascinasjon for insektenes fantastiske futuristiske kropp, realisasjonen at man er endel av naturen og følelse av å tilhørighet med kloden og naturen. Ens egen natur kan strømme og rundt en føler man de snille gode tidløse krefter og vibber fra trær, fugler, insekter osv. som hjelper en til å få en positiv opplevelse. Man kan også snuble over lignende opplevelser i et hus - men i naturen blir det bare enda bedre, og det vil også være mye større sjangse for å komme i et slikt mindset. Alt rundt en ligger til rette for det.

Det finnes respektable og fruktbare måter å nærme seg psykedelika selv om man er innendørs... Men da tenker jeg man bør sikte høyere enn aktiviteten å se på film. Det er ikke med oppmerksomhet vendt mot spillefilm at psykedlika kommer til sin fulle rett.

Naturen er utvilsomt det beste stedet å starte. Jeg råder alle som synes filmtitting høres ut som en god trippe-ide til å tenke seg om ti ganger, finne en solskinnsdag, pakke sekken, og komme seg ut i naturen Fortrekker man filmtitting, er sjangsen stor for at man trenger å minnes på hvor man kommer fra og hva man er; nemlig natur.
Sist endret av Bearass; 2. mars 2012 kl. 00:01.
Kunne ikke tenkt meg og se film på syre. Synes det er mer og se intresangt og se på veggen Natur er helt sinnsykt deilig. Har kommunisert med naturen og og sett gresset i perfekt symmetri. Natur er det beste og trippe i. Men folk er forskjellige......
Jeg kommer nok til å ta min første tur i naturen uansett, ser på meg selv som over gjennomsnittlig interessert i naturen, fysikk og alt ute i universet. Forleden kveld satt jeg fjern som fy og stirret på venus og jupiter (man kan se de som stjerner på kvelden nå, mot vest), og bare lot tankene fly. Gleder meg til å gå ute i naturen og oppleve alt det spennende den har og by på mens jeg er på syretripp! Men skjønner også at folk kan sitte inne og se på tv mens de er på tur også, tror det hadde vært rimelig fett det også.

Jeg lurer bare på, hvordan er en LSD tripp i forhold til Salvia (for dere som har prøvd det), det jeg hører er at det er mye av det samme, bortsett fra at Salvia er mye mer intenst, men varer kortere. Stemmer det? Har erfaring med Salvia fra før, så hvis det er sant, så vil jeg tro at jeg er litt mer forberedt.
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Jeg kommer nok til å ta min første tur i naturen uansett, ser på meg selv som over gjennomsnittlig interessert i naturen, fysikk og alt ute i universet. Forleden kveld satt jeg fjern som fy og stirret på venus og jupiter (man kan se de som stjerner på kvelden nå, mot vest), og bare lot tankene fly. Gleder meg til å gå ute i naturen og oppleve alt det spennende den har og by på mens jeg er på syretripp! Men skjønner også at folk kan sitte inne og se på tv mens de er på tur også, tror det hadde vært rimelig fett det også.

Jeg lurer bare på, hvordan er en LSD tripp i forhold til Salvia (for dere som har prøvd det), det jeg hører er at det er mye av det samme, bortsett fra at Salvia er mye mer intenst, men varer kortere. Stemmer det? Har erfaring med Salvia fra før, så hvis det er sant, så vil jeg tro at jeg er litt mer forberedt.
Vis hele sitatet...
Riktig med salvia, hvis du har det fryktelig gøy og du tar mye LSD.
Å ta det i naturen er en skikkelig god ide, Kamuflarne og jeg tok oppimot 320 µg hver forrige fredag og vi satt ute i solen og så på himmelen og trærne i 3-4 timer. Alt pustet og hadde sterke, magiske farger. Vi så været bygge seg opp og skyene svede sammen til en svær værting som forsvant.
Til en svær værting, awesome! Haha, høres ganske chill ut. Gleder meg til å prøve det ut, men nå har jeg riktig nok ingen kontakter som jeg veit om som kan fikse det, men det får jeg nok til etterhvert. Skal nok vente med det til det blir litt lysere og varmere ute, iallefall.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Til en svær værting, awesome! Haha, høres ganske chill ut. Gleder meg til å prøve det ut, men nå har jeg riktig nok ingen kontakter som jeg veit om som kan fikse det, men det får jeg nok til etterhvert. Skal nok vente med det til det blir litt lysere og varmere ute, iallefall.
Vis hele sitatet...
Du skal vite at du kan ha det helt fantastisk ute i naturen nå også! Jeg og en kompis trippet på fredag, og gikk omtrent en mil til fots i strålende sol! Det var en vidunderlig opplevelse!
Jeg er rimelig sjokkert over den diskusjonen oppe på siden her egentlig. What the fuck? Jeg anbefaler dere å holde dere unna syre...

Dere nybegynnere som er her i tråden for å samle informasjon om LSD - hør på bearass. Han har ihvertfall vært utenfor stuevinduet... Det har jeg også, så derfor går jeg god for denne informasjonen
Det blir helt feil å sammenligne Salvia og LSD, etter min mening. Effekten av enteogener vil så klart variere fra person til person. Akkurat som vi som mennesker kan beskrive lys som elektromagnetisk stråling som treffer netthinnen og omdannes til impulser som hjernen tolker som farger. For eksempel blå. Men selve opplevelsen av fargen er en subjektiv, bevisst opplevelse. Eksempler på en quale er smerten av en hodepine, smaken av vin, opplevelsen av å ta et rusmiddel og så videre. Forøvrig virker Salvia på kappa opioid reseptorene, og har mye kortere varighet enn andre hallusinogener. Noen av effektene kan være alt fra (for å gi en pekepinn):


- Endret virkelighetsoppfatning
- Kreativitet
- Innsyn i ens egen personlighet
- Kraftige visuelle hallusinasjoner (Med åpne og lukkede øyne))
- Følelse av å inngå i andre dimensjoner eller virkeligheter.
- Balanseproblemer
- Psykisk ubehag som angst og panikk

Det er interessant at Mazatec-indianerne bruker urten i ritualer for å helbrede sykdommer, og for å få visjoner!

Når det kommer til LSD, derimot, er et kraftig, syntetisk psykedelisk stoff og virker trolig på hovedsakelig 5-HT2A reseptorer i hjernen. Her vil man kunne oppleve at alt får en ny framtoning eller mening, skarpe farger, bevegende geometriske mønstre, synestesi, aura rundt gjenstander og lignende. Jeg mener at det blir feil å kalle det hallusinasjoner på LSD. Snarere illusjoner eller synsforstyrrelser. Du kan jo tenke deg at du får alt dette gradvis over tid (Man kan nesten kjenne den første "bølgen). Det tar deg kanskje rundt 30 minutter å komme opp mens selve peak kan ligge på den tredje timen. Salvia derimot, får du alt servert på 1 minutt og når platå på 5-10 minutter. Klart det blir intenst på en annen måte.

Nå nevner jeg forøvrig ikke noe om doser her. Klart ti gram sopp vil være annerledes enn å lage te av 1,5.
Sist endret av Lucy In The Sky; 8. mars 2012 kl. 18:38.
Takk for svaret, Lucy! Deilig å ha folk som deg her, som faktisk har ordentlig med peiling og ikke bare synser, kp til deg!
Tusen takk, Ilmag! Veldig koselig at jeg kan bidra med noe bra.

Kommer snart en ny rapport fra meg, forresten. Endte vel kanskje ikke helt som jeg hadde tenkt. Onkel kom på døra når jeg nådde peak, he he.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Tusen takk, Ilmag! Veldig koselig at jeg kan bidra med noe bra.

Kommer snart en ny rapport fra meg, forresten. Endte vel kanskje ikke helt som jeg hadde tenkt. Onkel kom på døra når jeg nådde peak, he he.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en interessant rapport... Gleder meg til å lese!

Forresten noen som har noen tanker rundt hvor smart det hadde vært å putte i meg en lapp på 150ug eller en halv en nå for å hjelpe meg å tenke litt med tanke på at moren min kommer hjem rundt 21:00?
Takktakk, Geir!
Jeg hadde ikke gjort det. Bare tanken på å bli forstyrret i en slik tilstand får det til å gå kaldt nedover ryggen min.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Takktakk, Geir!
Jeg hadde ikke gjort det. Bare tanken på å bli forstyrret i en slik tilstand får det til å gå kaldt nedover ryggen min.
Vis hele sitatet...
mulig du har en godt poeng... jeg har aldri blitt forstyrret i den typen tilstand før, og jeg kan ikke tenke meg at det er noe gøy heller jeg gjorde det ikke da, hehe
Det var ikke så gøy når de autoritære folkene hamret løs på døra (og vinduet) under peak heller, kan jeg love deg. Som jeg skrev i rapporten ble jeg stiv av skrekk da jeg sto ved døra og lyttet mens veggene rundt meg smeltet og overflatene dannet fraktaler mens magen nærmest vrengte seg. Nei, man må være uforstyrret og trygg!
Sist endret av Lucy In The Sky; 12. mars 2012 kl. 23:00.
Samtidig, om du er erfaren nok vil jeg si det er ganske magisk å gå nedover Karl Johans gate når det er 1000 mennesker i gatene om ikke mer. Best passer det også en solskinnsdag!
I Karl Johan kryr det av så mye snut at jeg nesten ikke tør å oppholde meg der uten noe på meg. Rent instinktivt, he he.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
I Karl Johan kryr det av så mye snut at jeg nesten ikke tør å oppholde meg der uten noe på meg. Rent instinktivt, he he.
Vis hele sitatet...
Vel joda Men sånn statistisk sett utifra mine egne undersøkelser blir man oftest stoppet da man er faktisk ser etter om det kryr mye politi rundt enn eller har paranoia for å bli tatt.
Selvfølgelig er det litt stress med tanke på psykedeliske stoffer, men hvor stor er sjansen for å bli tatt?
Nå sier jeg ikke risken er verdt det for alle, men men
Jeg ser at det er flere her som liker å se på film på LSD. Det klarer jeg ikke helt skjønne. Det ekle, kunstige lyset fra PC-er og TV-er ødelegger de vakre hallusinasjonene jeg har på LSD. Har opplevd flere ganger at jeg sitter og ser på veggen som bølger i masse farger, før synet mitt glir mot en TV som er på. Lyset virker skarpt og ubehagelig og bildene på skjermen er helt døde og normale.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Har hatt store opplevelser ved å se film på tur. 2001, Eraserhead og Fear and Loathing. To each his own.
Min beste opplevelse med å se på TV på syre var sist gang, da jeg så på winamp screensaver gjennom et kaleidoskop. La ut noen av bildene jeg tok i rapporten min her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=215415. Jeg kunne sikkert ha sittet der i mange, mange timer. Etter hvert ble kjæresten litt lei, da. Så da la jeg meg ned for å se på fibrene i teppet, og mønsteret på parketten.

Hvis jeg ser på TV eller PC mens jeg er påvirket sånn ellers så virker det alltid som om all tekst krymper til det usannsynlige, og gjerne flytter på seg såppas upraktisk at det blir vanskelig å lese. Men det kommer vel litt an på hvor du er i turen. Opptur, peak, nedtur og så videre.
Enig med kronisk, det virker som det skapes et bølgende farge spekter i løse lufa mellom meg go skjermen.
Iriterende når du vet hvor mange flotte hallusinasjoner du går glipp av.
Noen som har greier på om svampebob lapper er noe bra? Har noen av dem....
Sist endret av twisted shroom; 20. mars 2012 kl. 18:52.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Anbefaler bluelight.ru. Er egne tråder om LSD i omløp på de forskjellige kontinentene
Sist endret av bipbapbop; 20. mars 2012 kl. 19:13.
For de som ikke har vært på tur før og har lyst på en smakebit av hvordan en film kan oppleves under påvirkning, sjekk ut A Scanner Darkly (2006).

Kom over den på TV i går og trodde jeg var under flashback-attack, for det jeg så var helt uvirkelig. F.eks. hvordan ansikstrekkene til personene strekker og beveger seg på synes jeg er svært LSD-karakteristisk.
Sist endret av Tawon; 25. mars 2012 kl. 03:32. Grunn: typo
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet bakgrunnen for tørke på LSD? For noen måneder tilbake florerte det(vel, i de riktige miljøene), nå er det temmelig tørt. Man får tak i lapper på 40-80ug om man er heldig, liksom. Før fikk jeg 100-150ug lett. Er det noen som har blitt tatt i Norge/Europa eller lignende?
Tørke blir vel feil å si. Syre er for min del altid tilgjengelig, iom at det er lett å oppbevare. Tror påstanden gjelder mer lokal tilførsel. Men selvfølgelig, nå vet ikke jeg hvor du bor. Er selv fra oslo
Sitat av Tawon Vis innlegg
For de som ikke har vært på tur før og har lyst på en smakebit av hvordan en film kan oppleves under påvirkning, sjekk ut A Scanner Darkly (2006).

Kom over den på TV i går og trodde jeg var under flashback-attack, for det jeg så var helt uvirkelig. F.eks. hvordan ansikstrekkene til personene strekker og beveger seg på synes jeg er svært LSD-karakteristisk.
Vis hele sitatet...
Jeg så den på heroin (ikke spør hvorfor, jeg aner virkelig ikke) en gang. Trodde faktisk jeg hadde sett hele filmen, og greier. Men det viser seg at når jeg blunket må jeg ha vært borte lenge nok til å ha gått glipp av veldig mye vesentlig i filmen. Så den etter å ha røyka noe ganske bra grønt, og filmen fikk plutselig en helt, ny og sjokkerende mening. Så den edru igjen, og jeg elsker den enda.

Forøvrig tror jeg ikke at jeg ville vært så interessert i å følge med på hele den filmen under en LSD-trip. Dessuten har tekst og slikt en greie med å krympe når jeg skal lese det når jeg er påvirket.
Thompson S Hunter
Hei

Lurer på hvor fort man bygger opp nulltoleranse på LSD, og hvor fort man kan ta det igjen?

Spiste LSD - type Albert Hoffman - for to dager siden, og har lyst å gjøre det igjen om tre dager, vil det da funke med 1 og en halv lapp? (Spiste 1 sist)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Toleransen skal bygges opp over 3 dager for så å avta, om det er nødvendig å ta 1 og en halv lapp er ikke sikkert.
Du kunne prøvd med bare en.
Husker ikke hvor jeg fant dette bildet, men det burde stemme nokså bra.

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Forøvrig tror jeg ikke at jeg ville vært så interessert i å følge med på hele den filmen under en LSD-trip. Dessuten har tekst og slikt en greie med å krympe når jeg skal lese det når jeg er påvirket.
Vis hele sitatet...
For min del går alle filmer under ett om jeg er på syretur. Nytter ikke å prøve å følge med på handlingen eller få med seg nødvendige detaljer, da alt er havnet i glemmeboken sekundet etter. Har ens erfaring med undertekster som deg, er generelt umulig å fokusere og få med seg hva det handler om i sin helhet. Nettopp derfor styrer jeg som oftest unna film og TV på tur, da det eneste givende jeg får ut av det er visuelle fordreininger som kan få meg til å le

Den eneste filmen jeg har sett ferdig på tur er Revolver (2005). Skjønte fint lite av den, men var mange fete effekter (i hodet mitt)
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Noen som vet hvor sterke Hoffman-blotterne som sirkulerer for øyeblikket er, eller er det for stor variasjon i partiene og/ellers fra parti til party til å kunne si noe sikkert?