Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1329
Hei!

Macbooken min vil ikke lenger laste inn "elementære" nettsider slik som google og ebay. jeg får 502 bad gateway error. Har prøvd på forskjellige nett og med safari og chrome uten at det har gjort noen forskjell.

Noen som har vært borti dette?
Mistenker at du har fått modifisert DNS serveren du bruker på macen av malware el.l

Typisk når jeg har sett den typen feil på google/eBay og lignende så er det noen som har modifisert DNS og prøver å sende deg via dei så sei kan plukke med seg passord osv.

Sjekk at sidene resolver mot en ip som har noe med selskapene å gjøre og ikke noe helt random og sjekk DNS serveren er på Mac og event router.
Etter et par restarts så forsvant det! Midlertidig malware angrep?
Ville sjekket litt for det er ikke ofte at google og flere har server side meldinger alla dette..
Sitat av Greenthumb Vis innlegg
Etter et par restarts så forsvant det! Midlertidig malware angrep?
Vis hele sitatet...
Nei
Formatering. Jeg hadde ikke følt meg tryggish uten I hvertfall.

Hvis noen har fått tilgang til maskinen din, så er det i utgangspunktet ingen grunn til å gi slipp med det første.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Formatering. Jeg hadde ikke følt meg tryggish uten I hvertfall.

Hvis noen har fått tilgang til maskinen din, så er det i utgangspunktet ingen grunn til å gi slipp med det første.
Vis hele sitatet...
Er en macbook, tror du det holder å formatere/reinstallere vha verktøyet og systemet som allerede ligger på maskinen?