Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8011
Hei.

Jeg har fått to stk 10mg "Metoclopramide Orifarm". Jeg har aldri hørt om disse pillene før, men han som gav de til meg sa at dette var på en måte "metadon i pilleform".

Jeg har lest litt på felleskatalogen (noe jeg ikke er spesielt flink til), men der virker det som om dette er noe kvalmedempende greier.

Er det noen freaks som vet hva dette er for noe, og om det er noe rus å hente her? Har to stk á 10mg.

Håper på hurtig svar, da er det KP ute og vanker

Mvh,
Dette er kvalmestillende tabeletter som er ment til å brukes med smertestillende, ser ingen ting som tilsir at dette gir rus. Kan sikkert være kult for å fjerne opiat kvalme, så man da kan ta mer en man vaneligvis ville greid.
Trådstarter
Det gies til pasienter som gjennomgår stråling. Det er jo en ganske heftig prosedyre, så jeg tenkte at det kanskje avga rus.

Ingen andre som har eraringer, eller VET noe med sikkerhet. Jeg takker 3li-G for svar, men det er jo for det meste synsing han kommer med.
Leste du felleskatalogen? Det står ganske klart at det er en medisin som brukes mot kvalme.
Link:http://www.felleskatalogen.no/medisi...enerics-600292

Metoclopramide Orifarm er et antiemetikum (medikament mot brekninger og kvalme). Det inneholder et stoff som heter «metoklopramid». Det virker på en del av hjernen som gjør at du ikke føler deg kvalm eller kaster opp.
Vis hele sitatet...
Hei.
Jeg har brukt tilsvarende preparat, og det er ikke egnet til rus i det hele tatt.
Du kan få en "slem" spasme i nakke/hals og mange andre ekle bivirkninger.
Dette preparatet er til for å hindre kvalme ved ulike tilstander, b.l.a ved cellegift behandling.
Klem fra Betty
Så disse pillene er gunstig å ha ved f.eks inntak av subutex ?
Dette er vel mer gunstig på danskebåten i storm, enn fredagskvelden for rus
Dette er det samme som afipran. Ikke reisesyketabletter som hindrer sjøsyke/bilsyke, men kvalmestillende, virker hovedsaklig ved å øke motilitet ,altså bevegelse i mage-tarmsystemet. Før brukt mye mot opiatkvalme og i kvalmestillingsregimer til f.eks kreftpasienter. Nå mindre brukt fordi erfaring har vist en del stygge bieffekter (ekstrapyramidale bivirkninger, ufrivillige bevegelser, rykninger) som nevnt over, da spesielt til barn og yngre, noe som har gjort at helsevesenet har gått mer over til andre kvalmestillende som førstelinjebehandling. Ikke i det hele tatt noe å ruse seg på!