Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 6274
Hei fra amsterdam!

Skal fly hjem i morgen og er litt bekymret for hva som kan skje når jeg kommer i tollen på flesland. Jeg har kjøpt meg en vaporizer som jeg har tenkt å ta med hjem (ubrukt), og røyket litt i går. Har også gått rundt med en klipspose med en hasjklump én av dagene, så kanskje det lukter litt av ryggsekken min. Tar selvsagt ikke med meg noe ulovlig hjem.

Det jeg lurer på er om tollhunden kan lukte at jeg har brukt/oppbevart hasj og hva konsekvensene evt blir? Hvis de går gjennom bagasjen min og finner vaporizeren, hva er det lurt å si da? Skal jeg innrømme at jeg har røyket i amster, eller bare si at jeg har sittet på en coffeeshop og tatt en kaffe? Hvis det av en eller annen grunn kommer fram at jeg har røyket, kan det få noen konsekvenser (f.eks. ransaking av leiligheten)?

Reiser sammen med damen min, og selv om jeg har langt hår kan jeg se noenlunde streit ut på flyturen. Vet det høres paranoid ut, men man hører/leser jo så mangt...
Det er ikke forbudt å røyke cannabis i Nederland, selv for norske statsborgere. Blir du stoppa sier du at du ikke har noe på deg og samarbeider hvis de vil se igjennom tingene dine. Du har ikke gjort noe galt og hvis du oppfører deg deretter kommer de til å la deg gå videre ganske fort Vaporizer er ikke forbudt i Norge.
Vaporizern er jo bare en souvenir? Du har jo ikke gjort noe ulovlig i det hele tatt?
Så lenge du ikke har noe ulovlig med deg er alt i orden. Ta det med ro!
Sitat av Dr_Alzheimer Vis innlegg
Det er ikke forbudt å røyke cannabis i Nederland, selv for norske statsborgere. Blir du stoppa sier du at du ikke har noe på deg og samarbeider hvis de vil se igjennom tingene dine. Du har ikke gjort noe galt og hvis du oppfører deg deretter kommer de til å la deg gå videre ganske fort Vaporizer er ikke forbudt i Norge.
Vis hele sitatet...
Just sayin:

Sitat av Ung.no
I Nederland er det lov å røyke cannabis. Fra den 1. januar 2013 ble det ulovlig for turister å røyke cannabis i Nederland. Nordmenn kan derfor straffes i Nederland dersom de røyker cannabis der.

I straffeloven § 12 nr. 3 bokstav a, er det listet opp en rekke lovhenvisninger til bestemmelser i straffeloven som får anvendelse på handlinger som er foretatt i utlandet. Herunder er kapittel 14 listet opp, som gjelder bl.a. straffebestemmelser om narkotika.
Vis hele sitatet...
Kilde: https://www.ung.no/oss/lovogrett/110970.html
Sist endret av Snaphance; 25. juli 2016 kl. 01:13.
Den loven ung.no skriver om tok ikke effekt i Amsterdam og så vidt jeg husker var det bare coffeeshops i grensebyer som fikk pålegg om å ikke selge til utlendinger, ikke at noe ble ulovlig for utenlandske personer så vidt jeg husker. Andre delen er jo ikke vits å kopiere så lenge du ikke tar med tredjedelen som sier:
I straffeloven reguleres ikke bruk av narkotika, det er regulert i legemiddelloven. Vi har ingen bestemmelse som sier at legemiddelloven får anvendelse på handlinger som er foretatt i utlandet.
Vis hele sitatet...
Kom fra amsterdam her om dagen med en ubrukt vaporiser, det er helt lovlig! De kan også brukes til å vape div urter så er ikke bare for cannabis. Om tollen hadde stoppet meg med den har de ingenting de skulle sagt så lenge den er ubrukt. Og tollen bryr seg ikke om du har røyket der- det er ikke ulovlig for deg, sist gang jeg kom derfra var jeg ærlig om det og det gikk fint. Om du lukter cannabis men ikke har noe på deg går det jo fint for da finner de jo ingenting om du eventuelt blir stoppet.
Ubrukt brukerutstyr er da ikke noe problem å ta med,tollen har ikke stussa verken i Nederland eller Norge når de har sett en ubrukt bong i baggen min, i Nederland ble de mer forbanna for at jeg hadde glemt noen ølbokser i håndbagasjen min :P Du får jo kjøpt det samme lovlig i Norge, eller bestille på nett også.
Sist endret av KjellFresh; 25. juli 2016 kl. 04:06.
Ok, supert. Tror dere hundene kan lukte noe på meg? Hvis jeg blir spurt er det kanskje best å si at vi var innom en coffeeshop og så blunk blunk liksom?
Sitat av dostojevski Vis innlegg
Ok, supert. Tror dere hundene kan lukte noe på meg? Hvis jeg blir spurt er det kanskje best å si at vi var innom en coffeeshop og så blunk blunk liksom?
Vis hele sitatet...

For å være ærlig synes jeg du noier altfor mye her. Slapp av littegrann liksom, dette er ikke noe stress. Så lenge du ikke tar med deg noe har du ingenting å frykte.
Hadde de stoppa alle som hadde tatt seg en røykings i amster, så hadde det ikke vært så populært. De sjekker bare om reisende prøver å smugle noe inn/ut av landet, og om man har farlige gjenstander på seg(våpen etc). De gir faen i hva du har gjort i byen du har besøkt.
Om jeg ikke husker helt feil så er det ulovlig for nordmenn å kjøpe drugs samma hvor man er(Nakotikaloven).
Mens bruk kan man ikke straffeforfølges for i utlandet.
Her må gjerne noen rette meg om jeg tar feil,men det var slik jeg forstod det.
Sitat av Hoiler Vis innlegg
Om jeg ikke husker helt feil så er det ulovlig for nordmenn å kjøpe drugs samma hvor man er(Nakotikaloven).
Mens bruk kan man ikke straffeforfølges for i utlandet.
Her må gjerne noen rette meg om jeg tar feil,men det var slik jeg forstod det.
Vis hele sitatet...
Ser ikke sånn ut: https://freak.no/forum/showpost.php?...6&postcount=23

Edit: sorry, min feil. Jeg misforstod innlegget ditt.
Sist endret av Mirage; 25. juli 2016 kl. 17:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er i samme båt, vi er 4 stk som skal reise til Amsterdam, er ikke en som røyker men har lyst og prøve, redd for hva arbeidsgiver gjør når jeg kommer hjem? Kan han/hun kreve pisseprøve? (Jobber i en liten kommune, som kontor rotte) ser ikke ut som en stoner..
Sitat av Leoroy Vis innlegg
Er i samme båt, vi er 4 stk som skal reise til Amsterdam, er ikke en som røyker men har lyst og prøve, redd for hva arbeidsgiver gjør når jeg kommer hjem? Kan han/hun kreve pisseprøve? (Jobber i en liten kommune, som kontor rotte) ser ikke ut som en stoner..
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at OM du tar pisseprøve og den er positiv så er det ikke straffbart fordi du gjorde ikke noe ulovelig når du røyket i nederland
Sitat av mollypolly Vis innlegg
Er ganske sikker på at OM du tar pisseprøve og den er positiv så er det ikke straffbart fordi du gjorde ikke noe ulovelig når du røyket i nederland
Vis hele sitatet...
Straffet nei, men tenker heller på jobben, har lite lyst og miste jobben og da selvfølgelig at det skal komme ut at jeg har prøvd osv, vil ikke bli stemplet.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg og en kompis ble markert av hund på gardermoen når vi kom fra Amster. Ble geleidet inn på "tollrommet" og måtte svare på noen spørsmål. Noen dummere enn andre. Som f.eks hvor mye penger vi hadde hatt med oss, og hvor mye vi hadde brukt der nede. Vi måtte vrenge lommene og så gikk de litt halvhjertet igjennom bagasjen vår. Vi hadde jo selvfølgelig ikke med oss noe ulovlig uansett, så det var egentlig lett å bare ta det med ro og la de holde på. En kar var på bakrommet å utførte det jeg vil tro var bakgrunnsjekker, og plutselig fikk vi bare et "ha en fin dag" også var vi på vei hjemover.

Det var spørsmål hele tiden, jeg husker ikke alle. Bare husker at vi ikke direkte innrømmet å ha røyka noe der nede, men samtidig nekta vi ikke for det heller.
Sitat av Leoroy Vis innlegg
Er i samme båt, vi er 4 stk som skal reise til Amsterdam, er ikke en som røyker men har lyst og prøve, redd for hva arbeidsgiver gjør når jeg kommer hjem? Kan han/hun kreve pisseprøve? (Jobber i en liten kommune, som kontor rotte) ser ikke ut som en stoner..
Vis hele sitatet...
Er det verdt å reise til Amster om man skal sitte å noie for hjemturen hele oppholdet i steden for å slappe av og kose seg som en ferie skal være??
Om jeg hadde hatt en arbeidsgiver som skulle ha urinprøve etter jeg var på ferie hadde jeg nesten vurdert jobb bytte, eller droppa ferie. ELLER, hvorfor fortelle arbeidsgiver hvor du skal i det hele tatt om du har så noia?
Det er ikke bra å overtenke ting, da tenker man bare de værste senarioene uansett.

Btw, tror ikke halvparten av alle som røyker ser ut som typiske stonere. Hvertfall ikke de jeg kjenner, spesielt ikke de som dealer.
Sist endret av KjellFresh; 26. juli 2016 kl. 10:06.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Btw, tror ikke halvparten av alle som røyker ser ut som typiske stonere. Hvertfall ikke de jeg kjenner, spesielt ikke de som dealer.
Vis hele sitatet...
Det som er gull verdt i dagens samfunn. Har du ork nok til å faktisk bry seg LITT om utseende og klesvalg så kan du fort se ut som en kristen jævel som ruser seg halvdød hver helg! Sjarmen med narkotika

Og nei, det er ikke noe og noie for. De tar seg ikke bry til det, og hva du gjør på din fritid er din egen skyld. Selvfølgelig må du prøve når du først er i Amsterdam
Sist endret av MasterOfNone; 26. juli 2016 kl. 11:05.
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Det som er gull verdt i dagens samfunn. Har du ork nok til å faktisk bry seg LITT om utseende og klesvalg så kan du fort se ut som en kristen jævel som ruser seg halvdød hver helg! Sjarmen med narkotika

Og nei, det er ikke noe og noie for. De tar seg ikke bry til det, og hva du gjør på din fritid er din egen skyld. Selvfølgelig må du prøve når du først er i Amsterdam
Vis hele sitatet...
True, man må legge noian bak seg om man skal kose seg i Amster, eller ferie generelt