Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 7975
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det noe man kan ta for selvtillit som IKKE er drugs/alkohol?





Har prøvd: L-theanine, Ashwagandha, noopept, aniracetam, bacopa, kratom (funket litt) og nå til slutt Lions mane(funker greit etter en uke).
Hva med å øve på social skills/selvtilliten som alle andre? Altså uten ""kosttilskudd"". Det er ikke alt det finnes snarveier for kompiz
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det var det ene svaret jeg ikke ville ha etter drugs og alkohol. Jeg gjør det og har gjort det i åresvis etter jeg ble rusfri, men jeg kommer ikke til det nivået jeg ønsker. Derfor spør jeg
Kratom er jo et rusmiddel. Men utover det tror jeg ikke det er kosttilskudd som mangler hvis du trenger bedre selvtillit. Du har nå prøvd en hel masse sikkert dyre tilskudd, men har du snakket med en lege? Ønsker deg lykke til!
Har noen forslag jeg veit vil fungere,men som med det meste som funker bra på psyken så er det avhengighetsskapende om det brukes daglig/ofte så er litt tilbakeholden med å komme med forslag.
Kommer nok bare et lite stykke på vei med kosttilskudd med mindre du får påvist mangel på noe hos legen. God generell helse og trening hjelper mye.
Tror du kommer lengre med å jobbe med deg selv på andre måter enn ved å lete deg vill i jungelen av tilskudd - og ingenting er like bra som benzo, alkohol+++. Da hadde alle tatt det.

Når det har vært sagt - du kan jo kombinere flere av kosttilskuddene du nevner i en stack? Eksempelvis L-theanine, Ashwagandha, bacopa og Lions mane. De går fint sammen. Rosenrot-ekstrakt passer også bra i den stacken.

Ellers kan du også forsøke fasoracetam, selank eller bromantane (lite tilgjengelig atm).

Men som sagt - tilskudd er ikke magi, bare en liten hjelp.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei tror ikke det dessverre. kanskje noe antidep medesiner, tok cipralex en stund og det letta veldig på sosialangst og ble veldig mer sosial og fikk bedre selvtilitt pga det.

Elllers så har jeg blitt mer sosial og tryggere på meg selv med alderen
Jeg har prøvd alt av de du nevner av både adaptogener og kratom. Det er et stoff som jeg føler utmerker seg eksepsjonelt når det kommer til selvtilit og det er rå kakao. Men for ekstra boost, så miks det gjerne med svart macca root. Svart macca rot må bestilles, og bestill gjerne på hjemmesiden i-herb for et par mnd forbruk. Svart macca selges ikke i norge.

Her er oppskriften. Blan en frossen banan i melk om du drikker det, eller havre, ris, eller mandelmelk. hiv et par spiseskjeer med rå kakao(minst 3 spisesjeer). Har du vanilje essens eller noe stevia kan det og med fordel hives i for smakens skyld. Miks dette sammen, og du har verdens beste og sunneste sjokolade milk-shake. Etter en uke begynner den kjemiske ballansen i hjernen og endres.Rå cacao inneholder kjærlighets hormonet fenetylamin som hjernen produserer når du er storm forelsket.

Husk det er og forskjeller på kvaliteten av rå-cacao og mye skvip der ute. Og husk at det tar noen uker før du virkelig kjenner det, men bare etter noen dager begynner det gjerne og murre i toppetasjen.

Her er link til svart macca. Den du får i norge er ofte blandet ut med gul macca og er omtrent virkningsløs. Rå-cacao får du kjøpt, men ofte er det og billigere å bestille fra utlandet..Men husk den må være rå, og ikke varmebehandlet.


https://no.iherb.com/pr/Earth-Circle...-226-7-g/71926
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg har prøvd alt av de du nevner av både adaptogener og kratom. Det er et stoff som jeg føler utmerker seg eksepsjonelt når det kommer til selvtilit og det er rå kakao. Men for ekstra boost, så miks det gjerne med svart macca root. Svart macca rot må bestilles, og bestill gjerne på hjemmesiden i-herb for et par mnd forbruk. Svart macca selges ikke i norge.

Her er oppskriften. Blan en frossen banan i melk om du drikker det, eller havre, ris, eller mandelmelk. hiv et par spiseskjeer med rå kakao(minst 3 spisesjeer). Har du vanilje essens eller noe stevia kan det og med fordel hives i for smakens skyld. Miks dette sammen, og du har verdens beste og sunneste sjokolade milk-shake. Etter en uke begynner den kjemiske ballansen i hjernen og endres.Rå cacao inneholder kjærlighets hormonet fenetylamin som hjernen produserer når du er storm forelsket.

Husk det er og forskjeller på kvaliteten av rå-cacao og mye skvip der ute. Og husk at det tar noen uker før du virkelig kjenner det, men bare etter noen dager begynner det gjerne og murre i toppetasjen.

Her er link til svart macca. Den du får i norge er ofte blandet ut med gul macca og er omtrent virkningsløs. Rå-cacao får du kjøpt, men ofte er det og billigere å bestille fra utlandet..Men husk den må være rå, og ikke varmebehandlet.


https://no.iherb.com/pr/Earth-Circle...-226-7-g/71926
Vis hele sitatet...
TAKK
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Har noen forslag jeg veit vil fungere,men som med det meste som funker bra på psyken så er det avhengighetsskapende om det brukes daglig/ofte så er litt tilbakeholden med å komme med forslag.
Vis hele sitatet...
Få høre. Er det phenibut du tenker på så er det uaktuelt..
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg har prøvd alt av de du nevner av både adaptogener og kratom. Det er et stoff som jeg føler utmerker seg eksepsjonelt når det kommer til selvtilit og det er rå kakao. Men for ekstra boost, så miks det gjerne med svart macca root. Svart macca rot må bestilles, og bestill gjerne på hjemmesiden i-herb for et par mnd forbruk. Svart macca selges ikke i norge.

Her er oppskriften. Blan en frossen banan i melk om du drikker det, eller havre, ris, eller mandelmelk. hiv et par spiseskjeer med rå kakao(minst 3 spisesjeer). Har du vanilje essens eller noe stevia kan det og med fordel hives i for smakens skyld. Miks dette sammen, og du har verdens beste og sunneste sjokolade milk-shake. Etter en uke begynner den kjemiske ballansen i hjernen og endres.Rå cacao inneholder kjærlighets hormonet fenetylamin som hjernen produserer når du er storm forelsket.

Husk det er og forskjeller på kvaliteten av rå-cacao og mye skvip der ute. Og husk at det tar noen uker før du virkelig kjenner det, men bare etter noen dager begynner det gjerne og murre i toppetasjen.

Her er link til svart macca. Den du får i norge er ofte blandet ut med gul macca og er omtrent virkningsløs. Rå-cacao får du kjøpt, men ofte er det og billigere å bestille fra utlandet..Men husk den må være rå, og ikke varmebehandlet.


https://no.iherb.com/pr/Earth-Circle...-226-7-g/71926
Vis hele sitatet...
Funker virkelig det der? Hvilken rå kakao kjøper du? Hvor mye svart macca blander du inn?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Funker virkelig det der? Hvilken rå kakao kjøper du? Hvor mye svart macca blander du inn?
Vis hele sitatet...
Det funker som bare fanden. Som med all annen ikke patenterbar plantemedisin blir det ikke forsket i hel, men det er nok dokumentasjon til at det kan bakkes opp vitenskapelig på enorme potensialer både på macca og rå cacao.

Jeg har brukt mye forskjellige typer rå cacao. Det hevdes at potensen på cacaoen avhenger av hvor høyt oppe bønnene er dyrket og at f.eks produkter som kommer fra Peru(fjellene) er av kvalitet. Men jeg kjøper ofte bare på helsekostbutikker i norge. Men av de mer potente jeg har testet så er creative nature et glimrende produkt. Ellers er det nok billigere å kjøpe større mengder fra iherb, da det går en del cacao i uken.

Jeg har ikke testet dette merket, men det er svin billig i forhold til norge, og det er bare å lese andres anbefalninger på hva de sier.


https://no.iherb.com/pr/Zint-Raw-Org...oz-907-g/78391

På macca fronten så starer jeg ofte litt hart i starten og tar opp til en spiseskje de første ukene. Når det kicker inn, så reduserer jeg det. Du må og huske på at både macca og cacao øker libidoen din. Det er en fordel med noen å få utløp for det på. Du kjenner selv når du må redusere mengden. Det er jo egentlig en rot-grønnsak, så du kan spise en del uten potensielt farlige bivirkninger. Men noen av stoffene i macca aner ikke forskere hvorfor funker som det gjør.

https://daveasprey.com/hack-your-sex-drive-with-maca/
Sist endret av pipestilk; 24. januar 2021 kl. 12:35.
Vedrørende macca - TS skriver ikke hvilke kjønn vedkommende har. Svart macca har tradisjonelt hatt best effekt på menn. Rød macca har best effekt på kvinner. Rød macca gir også størst effekt på humør og har den sterkeste angstdempende effekten. Svart macca gir best effekt til hukommelse og læreevne.
Gul macca gjør ikke så mye har jeg inntrykk av..
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Vedrørende macca - TS skriver ikke hvilke kjønn vedkommende har. Svart macca har tradisjonelt hatt best effekt på menn. Rød macca har best effekt på kvinner. Rød macca gir også størst effekt på humør og har den sterkeste angstdempende effekten. Svart macca gir best effekt til hukommelse og læreevne.
Gul macca gjør ikke så mye har jeg inntrykk av..
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer og det er bra du nevner det med kjønn. Men uansett macca, så kan begge kjønn innta både svart og rød med god effekt meg bekjent.

Gul macca har vistnok bra egenskaper for hud og hår, men den er likevel av dårligere kvalitet og blir brukt som fyllmasse da den er billigere. Derfor lønner det seg kun å kjøpe produkter som er rene når det kommer til macca. I norge er det nå endelig blitt lov å selge macca, men de har kun den miksen med 20 prosent rød, og 20 prosent svart med resten gul.
Ja, det stemmer og det er bra du nevner det med kjønn. Men uansett macca, så kan begge kjønn innta både svart og rød med god effekt meg bekjent.

Gul macca har vistnok bra egenskaper for hud og hår, men den er likevel av dårligere kvalitet og blir brukt som fyllmasse da den er billigere. Derfor lønner det seg kun å kjøpe produkter som er rene når det kommer til macca. I norge er det nå endelig blitt lov å selge macca, men de har kun den miksen med 20 prosent rød, og 20 prosent svart med resten gul.
Vis hele sitatet...
Alt du sier stemmer helt overens med det jeg har lest. Brukte en stund gelatinisert svart maca. Ga meg energi, men syns det minnet om Panax ginseng i virkning. Har ikke prøvd rød i seg selv, bare som i 2/3 miks med svart. Syns selv den fungerte bedre mtp. humør og velvære.

Den miksen du nevner de selger i Norge syns jeg selv fungerer ganske bra. Bruker den i ny og ne som en liten libidoboost. Det viktigste er etter min erfaring at maccaen er geletanisert og at det er minst mulig av den gule. Litt synd siden den svarte og den røde smaker dritt mens den gule faktisk smaker helt greit (omtales som "nøtteaktig" - litt uenig der dog..).
Sist endret av Uten Agenda; 24. januar 2021 kl. 16:16.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finnes det noe man kan ta for selvtillit som IKKE er drugs/alkohol?





Har prøvd: L-theanine, Ashwagandha, noopept, aniracetam, bacopa, kratom (funket litt) og nå til slutt Lions mane(funker greit etter en uke).
Vis hele sitatet...
Hvordan funker Ashwagandha på deg?
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av LarsErikseen Vis innlegg
Hvordan funker Ashwagandha på deg?
Vis hele sitatet...
Funker nesten ikke i det hele tatt. Bitteliten anxiety relief de første tre gangene og så 0 effekt. Hva med deg?
Lions mane er by far det beste til nå og det er også spesielt kjent for å hjelpe drug harmed brains (som jeg har)
Har dere forresten prøvd Reishi? Det blir man i motsetning til en del andre adaptogener rolig og mye mer avslappet av. Det er og et nydelig preparat jeg kan anbefale. Jeg personlig veksler mellom adaptogener hvor jeg f.eks tar mye rå cacao og macca på vinteren og reishi mot lysere tider.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For selvtillit så trenger du følesen av at det er noe du mestrer, du trenger mestringsfølese på et eller annet. Se etter måter å kunne endre livssituasjon så du kan få gått utenfor komfortsonen og etterhvert finne ting som gir deg mestringsfølelse. Man trenger visse oppturer i livet for å få selvtillit, det kommer dessverre ikke av seg selv. Ny jobb, ny by, skole, nye hobbyer/fritidsaktiviteter, you name it.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Rå kakao og macca er dette virkelig noe man kan ta som en tidligere rusavhengig? Jeg leser på nettet at man blir rusa av det. Det høres ikke spesielt lurt ut for meg å skulle prøve dette...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rå kakao og macca er dette virkelig noe man kan ta som en tidligere rusavhengig? Jeg leser på nettet at man blir rusa av det. Det høres ikke spesielt lurt ut for meg å skulle prøve dette...
Vis hele sitatet...
Rå kakao er en gateway drug. Til slutt sitter du der og skyter O'boy rett i blodåre. Styr unna!
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Rå kakao er en gateway drug. Til slutt sitter du der og skyter O'boy rett i blodåre. Styr unna!
Vis hele sitatet...
Svar seriøst da. Står jo overalt på hele reddit at folk får ett "high" av rå kakao i ekstreme doser..
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Reddit (generelt, men spesielt relatert til helse) er en religion som tilber placebo og har ringrunking som hovedrituale
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg har prøvd alt av de du nevner av både adaptogener og kratom. Det er et stoff som jeg føler utmerker seg eksepsjonelt når det kommer til selvtilit og det er rå kakao. Men for ekstra boost, så miks det gjerne med svart macca root. Svart macca rot må bestilles, og bestill gjerne på hjemmesiden i-herb for et par mnd forbruk. Svart macca selges ikke i norge.

Her er oppskriften. Blan en frossen banan i melk om du drikker det, eller havre, ris, eller mandelmelk. hiv et par spiseskjeer med rå kakao(minst 3 spisesjeer). Har du vanilje essens eller noe stevia kan det og med fordel hives i for smakens skyld. Miks dette sammen, og du har verdens beste og sunneste sjokolade milk-shake. Etter en uke begynner den kjemiske ballansen i hjernen og endres.Rå cacao inneholder kjærlighets hormonet fenetylamin som hjernen produserer når du er storm forelsket.

Husk det er og forskjeller på kvaliteten av rå-cacao og mye skvip der ute. Og husk at det tar noen uker før du virkelig kjenner det, men bare etter noen dager begynner det gjerne og murre i toppetasjen.

Her er link til svart macca. Den du får i norge er ofte blandet ut med gul macca og er omtrent virkningsløs. Rå-cacao får du kjøpt, men ofte er det og billigere å bestille fra utlandet..Men husk den må være rå, og ikke varmebehandlet.


https://no.iherb.com/pr/Earth-Circle...-226-7-g/71926
Vis hele sitatet...
Interessant.
Mulig bare jeg som er sløv, men er det en gang i uken du inntar heksebrygget eller daglig?

Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Vedrørende macca - TS skriver ikke hvilke kjønn vedkommende har. Svart macca har tradisjonelt hatt best effekt på menn. Rød macca har best effekt på kvinner. Rød macca gir også størst effekt på humør og har den sterkeste angstdempende effekten. Svart macca gir best effekt til hukommelse og læreevne.
Gul macca gjør ikke så mye har jeg inntrykk av..
Vis hele sitatet...
Har du noe artikler eller liknende som beskriver de forskjellige effektene av maca?
Vet man får tak i gul maca rimelig i Norge og er dette en subjektiv eller objektiv mening om de forskjellige typene maca?
Sist endret av RayMonk; 28. januar 2021 kl. 10:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du noe artikler eller liknende som beskriver de forskjellige effektene av maca?
Vet man får tak i gul maca rimelig i Norge og er dette en subjektiv eller objektiv mening om de forskjellige typene maca?
Vis hele sitatet...
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4614013/

Siterer fra konklusjonen:
The results demonstrate an existence of differences in both concentrations and HPLC Glucosinolate profiles as well as in DNA sequences of the three researched Peruvian Maca phenotypes (L. peruvianum).

It is reasonable to suppose that genetic and phytochemical variability existing in Peruvian Maca phenotypes identified by colour of hypocotyls may be linked to different physiological responses of men and women ingesting specific Maca phenotype or their blends as observed in several clinical studies. Further research is needed to address specifically an association between phytochemical profiles of individual Peruvian Maca phenotypes, and the resultant gender-related physiological responses.
Vis hele sitatet...
Her er det mer om svart/rød:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27548190/

Det er som nevnt tidligere i tråden også min subjektive oppfatning. Jeg fikk mye energi av svart - minnet meg mer om vanlig panax ginseng. Har selv fått mest ut av, og likt best rød. Dette selv om jeg bare har tatt den i kombinasjon med svart eller svart/gul/rød. Rød maca påvirker GABA i svak grad - sannsynligvis derfor jeg syns den er bedre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rå kakao og macca er dette virkelig noe man kan ta som en tidligere rusavhengig? Jeg leser på nettet at man blir rusa av det. Det høres ikke spesielt lurt ut for meg å skulle prøve dette...
Vis hele sitatet...
Disse preparatene kan du ta helt trygt uten angst for å relapse. Jeg har og tidligere leflet med ulovligheter og ble av de grunn veldig interesert i hvordan hjernen fungerer. Du kan bli euforsk av å spise bara bananer eller egg, da alt er kjemi. Men du mister ikke kontrollen av macca eller kakao. Det selv om meg bekjent har åpnet utesteder rundt om i det store utlandet der det blir sniffet kakao som om det var amfetamin. Om du skulle bli hektet på det, så ville det nå i det minste være en sunn ting å være heket på.

Sitat av RayMonk Vis innlegg
Interessant.
Mulig bare jeg som er sløv, men er det en gang i uken du inntar heksebrygget eller daglig?

Jeg tar både macca og rå cacao hver dag, men har pauser fra begge innimellom. Skulle jeg velge kun et preparat ville det utvilsomt vært rå cacao. Det fordi macca kan etter lengre tids bruk gjøre meg litt vel rastlaus. Effekten bygger seg jo opp i kroppen.

Har du noe artikler eller liknende som beskriver de forskjellige effektene av maca?
Vet man får tak i gul maca rimelig i Norge og er dette en subjektiv eller objektiv mening om de forskjellige typene maca?
Vis hele sitatet...
Den gule maccaen er utvilsomt langt mer svakere en de to andre.

https://takecareof.com/articles/bene...ca-powder-root


https://www.medicalnewstoday.com/art...1#ten-benefits

https://www.healthline.com/nutrition...OC_TITLE_HDR_3
Sist endret av pipestilk; 28. januar 2021 kl. 21:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde rå kakao liggende, smelte det i en blender med proteinshaken, 2 SS.
Merka nada
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har prøvd det nå sjæl. Likte det, men var LANGT ifra noen rus. HELDIGVIS. ..men var en bitteliten moodlift så skal fortsette
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
..men googlet for å sjekke om maca kan gi falsk positiv på narkotest og fikk dette svaret, så må dessverre slutte med macaen.. :/

The AIS website says Maca root powder's evidence level is banned, or at high risk of contamination with substances that could lead to a positive drug test, in its advice to athletes to avoid the product.
Sitat av RayMonk Vis innlegg
Hadde rå kakao liggende, smelte det i en blender med proteinshaken, 2 SS.
Merka nada
Vis hele sitatet...
Det tar litt tid før du får funken da virkestoffene bygger seg opp i kroppen, samtidig som det forener seg i reseptorene i hjernen som lærer det å kjenne. SÅ er det og forskjell på potentheten til de forskjellige kakaobønnene. Uansett så har det kofein i seg, så om ikke 2 ss gir funk, pluss gjerne på 2 til. Helt til det smaker beiskt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
..men googlet for å sjekke om maca kan gi falsk positiv på narkotest og fikk dette svaret, så må dessverre slutte med macaen.. :/

The AIS website says Maca root powder's evidence level is banned, or at high risk of contamination with substances that could lead to a positive drug test, in its advice to athletes to avoid the product.
Vis hele sitatet...
Nå selges jo maca i norske helsekostbutikker, så jeg ser ikke problemet med det. Disse drug testene er jo så upolitelige uansett. De slår ut på alt mulig og de har null juridisk verdi, annet en om du har en blodprøve.
Sist endret av pipestilk; 31. januar 2021 kl. 09:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Det tar litt tid før du får funken da virkestoffene bygger seg opp i kroppen, samtidig som det forener seg i reseptorene i hjernen som lærer det å kjenne. SÅ er det og forskjell på potentheten til de forskjellige kakaobønnene. Uansett så har det kofein i seg, så om ikke 2 ss gir funk, pluss gjerne på 2 til. Helt til det smaker beiskt.



Nå selges jo maca i norske helsekostbutikker, så jeg ser ikke problemet med det. Disse drug testene er jo så upolitelige uansett. De slår ut på alt mulig og de har null juridisk verdi, annet en om du har en blodprøve.
Vis hele sitatet...
Vet du om noen måte å forebygge nyrestein da dette tydeligvis kan skje med rå kakao?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet du om noen måte å forebygge nyrestein da dette tydeligvis kan skje med rå kakao?
Vis hele sitatet...
Olivenolje og vistnok sitron skal forebygge nyrestein+massevis av andre kjerringråd.

Du kan og få nyrestein av c-vitaminer, og massevis av andre ting. Ellers har jeg drukket rå-cacao i flere år mnd i strekk i store mengder uten å være i nærheten av nyrestein. Jeg tror du kan ta det helt med ro, og får du nytestein så dauer du ikke av det. Jeg kjenner og flere andre yogatype helsefreks som i åresvis har drukket cacao uten og få nyrestein av det jeg vet.
Så dette er noe du må ta daglig i flere mnd for å få noe effekt?
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De fleste kosttilskudd må tas over tid for å få optimal effekt. Det er selvfølgelg mange unntak - eksempelvis melatonin.
Sitat av RayMonk Vis innlegg
Så dette er noe du må ta daglig i flere mnd for å få noe effekt?
Vis hele sitatet...
4-6 uker eller noe siest det at det må tas før den markante effekten viser seg på maca. Cacao har jo coffein i seg, så det kicker med en gang. Men så har det en del alkaloider som kjærligshetshormonet fenatylimin som får hjernen til å prosusere masse endorfiner. Det må man ta cacao over tid før man markant merker. Selv føler jeg at etter bare 1-2 uker så merker jeg at jeg er gladere. Jeg tar cacao om morgenen, så det er vanskelig å vite om det er kofeinen eller de andre substansene.

Maca og føler jeg virker raskere enn hva som står opgitt...Men som det blir nevnt over, så må man ofte ta en del typer kostilskudd litt lengre en et legemiddel før effekten viser seg.
Sist endret av pipestilk; 31. januar 2021 kl. 21:37.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan skrive under på at rå cacao 5 spiseskjeer i melken hver dag gjør meg gladere og øker energien
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
...synd jeg ikke kan teste macaen da jeg tar 4 stikkprøver på narko i året og macaen kan gi falske positiver...
...synd jeg ikke kan teste macaen da jeg tar 4 stikkprøver på narko i året og macaen kan gi falske positiver...
Vis hele sitatet...
Det der er bare tull. Australian Sports Anti-Doping Authority har i 2016 registrert at det kan markere på dopingtest. Driver du med toppidrett?

Maca slår ikke inn på narkoprøver. Det hadde sikkert vært den mest beleilige unnskyldningen ever.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Det der er bare tull. Australian Sports Anti-Doping Authority har i 2016 registrert at det kan markere på dopingtest. Driver du med toppidrett?

Maca slår ikke inn på narkoprøver. Det hadde sikkert vært den mest beleilige unnskyldningen ever.
Vis hele sitatet...
Nemlig!

TS, du har jo selv sitert følgende:
"The AIS website says Maca root powder's evidence level is banned, or at high risk of contamination with substances that could lead to a positive drug test, in its advice to athletes to avoid the product."

Her er det snakk om dopingtest for idrettsutøvere, står i plain tekst.
Jeg fikk bedre selvtillit av å øke testosteronet mitt.

Dette gjorde jeg ved å trene, spise carnivore diet og så ta magnesium, b6 og sink.
Sitat av serverDude Vis innlegg
Jeg fikk bedre selvtillit av å øke testosteronet mitt.

Dette gjorde jeg ved å trene, spise carnivore diet og så ta magnesium, b6 og sink.
Vis hele sitatet...
Kombiner styrketrening med alle de andre tipsene du har fått så langt her i tråden TS så tror jeg du vil være på god vei mot målet ditt etter et par tre måneder. Trikset er å holde på de nye vanene etter du har fått ønsket effekt/personlighetsendring.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nemlig!

TS, du har jo selv sitert følgende:
"The AIS website says Maca root powder's evidence level is banned, or at high risk of contamination with substances that could lead to a positive drug test, in its advice to athletes to avoid the product."

Her er det snakk om dopingtest for idrettsutøvere, står i plain tekst.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig NULL stress å ta i forhold til narkoprøver? Det å få en falsk positiv hadde virkelig vært LAME haha shit
Er det virkelig NULL stress å ta i forhold til narkoprøver? Det å få en falsk positiv hadde virkelig vært LAME haha shit
Vis hele sitatet...
Ja hva vil du egentlig man skal si? Det er ikke på narkotikalisten, det er altså ikke forbudt å ta maca-tilskudd. Politiet tester ikke for maca. Maca inneholder ikke forbudte stoffer.

Maca kan tildels sammenlignes med panax ginseng. Du blir ikke tatt av politiet for å kjøpe Gerimax på Kiwi. Det virker som om du overvurderer effekten ganske kraftig her...
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Ja hva vil du egentlig man skal si? Det er ikke på narkotikalisten, det er altså ikke forbudt å ta maca-tilskudd. Politiet tester ikke for maca. Maca inneholder ikke forbudte stoffer.

Maca kan tildels sammenlignes med panax ginseng. Du blir ikke tatt av politiet for å kjøpe Gerimax på Kiwi. Det virker som om du overvurderer effekten ganske kraftig her...
Vis hele sitatet...
Handler vel mer om at jeg har fått falske positiver før og mistet lappen pga det...
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Handler vel mer om at jeg har fått falske positiver før og mistet lappen pga det...
Vis hele sitatet...
Du kan få falske positiver helt ut av det blå hvis det er snakk om hurtigtester. Får du falsk positiv, så insisterer du på å sende din urin til et laboratorium.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan få falske positiver helt ut av det blå hvis det er snakk om hurtigtester. Får du falsk positiv, så insisterer du på å sende din urin til et laboratorium.
Vis hele sitatet...
Denne gangen går alle tester direkte til lab. Betyr det at man ikke kan få falske positiver??
Supercalm fra Helsekost inneholder reishi, mucuna og saffron.

Den virkelige heavy hitteren der er nok mucuna som har det aktive virkestoffet l-dopa.

Meget potent. Må ikke tas hver dag.

Personlig synes jeg det er rart at det er tillatt å selge.

Super rosenrot er også bra!

Se også på teanin + koffein.

Ellers er jeg 100% enig med mange her:

- øk testoen din via trening
- ta kosttilskudd fra tid til annnen ved krisesituasjoner



Hvis du er hypp på å teste noe mer kjemisk: les deg opp på aniracetam, fasoracetam, Phenylpiracetam, etc etc

Alle de hjelper veldig på verbal flow og prosessering av input ��
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 3mma Vis innlegg
Supercalm fra Helsekost inneholder reishi, mucuna og saffron.

Den virkelige heavy hitteren der er nok mucuna som har det aktive virkestoffet l-dopa.

Meget potent. Må ikke tas hver dag.

Personlig synes jeg det er rart at det er tillatt å selge.

Super rosenrot er også bra!

Se også på teanin + koffein.

Ellers er jeg 100% enig med mange her:

- øk testoen din via trening
- ta kosttilskudd fra tid til annnen ved krisesituasjoner



Hvis du er hypp på å teste noe mer kjemisk: les deg opp på aniracetam, fasoracetam, Phenylpiracetam, etc etc

Alle de hjelper veldig på verbal flow og prosessering av input ��
Vis hele sitatet...
Takk, trener masse. Har ikke nevnt det, men ja det hjelper. Har nylig begynt å trene hardere med færre reps og ikke minst mer de største musklene som lår osv. Kjenner det hjelper veldig
Erre abstinenser hvis man har tatt store doser cacao daglig over uker? økt angst etc?
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Erre abstinenser hvis man har tatt store doser cacao daglig over uker? økt angst etc?
Vis hele sitatet...
Hæ? Du har tatt cacao daglig i flere uker, for så å slutte, og nå opplever du økt angst? Eller begynte du å oppleve angst mens du fortsatt tar cacao som du har gjort?

Cacao inneholder koffein og teobromin, disse er stimulanter som øker angst ja.