Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2248
Anonym bruker
"Klok Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann, freaks!

Bruker 50 mg Tramadol mot smerter av og til. Er vel en av de "heldige" som kjenner lave doser som 50 mg godt. Og det gjør jeg mildt sagt dagen etterpå også. Får som regel en skikkelig hangover i form av at jeg blir svært irritabel og ofte kan jeg også få kraftig mirgrene-liknende hodepine og bli kvalm.

Er det noen som vet om en kur for dette (utenom å ta pillene, noe jeg til tider må). Hangoverene er så ille at jeg aldri tar tramadol dagen før jobb, og det er noe jeg skulle ønske jeg kunne uten å bli så redusert som jeg blir.
Hvis jeg tar Tramadol rundt kl. 19 en kveld, er hangoveren på sitt verste fra rundt 12 - 16, og da er det stort sett bare sofaen og null sosial aktivitet som frister.

Kan nevne at jeg en gang opplevde bedring da jeg i forbindelse med en busstur tok Postafen dagen etter Tramadol, og da gikk de fleste av symptomene vekk. Kan være det bare var tilfeldig også, har ikke turt å prøve dette midt i jobbuka.

Tips tas i mot med stor takk! Kanskje det finnes noen enkle triks dere freaks har som kan hjelpe
Det enkleste er vel å teste ut noe annet enn tramadol og sjekke om du får de samme bivirkningene.
Hvis du får god effekt av 50mg tramadol kan du jo teste å gå over til Paralgin Forte hvis du ikke har testet det enda?
Anonym bruker
"Klok Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Det enkleste er vel å teste ut noe annet enn tramadol og sjekke om du får de samme bivirkningene.
Hvis du får god effekt av 50mg tramadol kan du jo teste å gå over til Paralgin Forte hvis du ikke har testet det enda?
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Paralgin Forte er forsøkt ut, men det gav meg flere dager med forstoppelse, så da var Tramadol bedre. Får god smertelindring av dem, er bare de tidvis fæle hangoverene som er kjipe. Det er ikke sånn at jeg blir helt slått ut dagen etter hver gang jeg tar de, men skjer ganske ofte. Tenkte bare at det kunne ha vært noen her som har noen gode hangoverkurer spesifikt for Tramadol/liknende opioider!
Jeg vet akkurat hva du mener, og det eneste jeg har funnet som hjelper er å trene. Helst kardio med høy intensitet.
Jeg vet hvor jævlig det i det heletatt er å tenke de tankene dagen etter træmmis, men tru meg - det hjelper skikkelig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg får samme effekten om jeg ikke er flink til å drikke nok, passer du på dette? Det går liksom ofte i glemmeboka dette med både spising og drikking på tramadol, er den bivirkningen jeg får. Det går ann å spise, forstå meg rett.. Det bare veldig ofte glemmes

Har i etterkant ved å være bevisst på det redusert hangovern betraktelig til å ikke alltid kjenne noe til den.