Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 8014
Vil begynne med å si at jeg er ganske noob når det kommer til webdesign og koding men har lært meg litt grunnleggende CSS og HTML i det siste. Her er nettsiden jeg har laget. Saken er, jeg prøver å lage en responsiv nettside som gjør menyen om til en hamburger meny når oppløsningen på nettleseren når et visst punkt ved hjelp av media querries. Har fulgt denne guiden, men forstår ikke helt hva jeg gjør feil. Jeg har fulgt denne guiden her.

Menyen funker helt fint, hamburger menyen popper opp som den skal med en gang man resizer vinduet på nettleseren, men det går ikke an å lukke den når en trykker på hamburger menyen som dukker opp. Også åpner den seg også av seg selv, men det er ikke et like stort problem.

Hva er det jeg har oversett? Får hodepine av dette her..
Sist endret av Modalitsu94; 1. desember 2016 kl. 20:57.
Jeg vil foreslå å legge ut siden slikt at folk kan se hvordan det oppfører seg istedenfor å legge ut filene på dropbox.. Det gjør det mye enklere å feilsøke
Sitat av xxxXxxx Vis innlegg
Jeg vil foreslå å legge ut siden slikt at folk kan se hvordan det oppfører seg istedenfor å legge ut filene på dropbox.. Det gjør det mye enklere å feilsøke
Vis hele sitatet...
Beklager det, har så vidt satt meg inn i HTML og CSS så jeg vet enda ikke helt hvordan ting fungerer når det kommer til å laste ting opp til servere og få domene osv. Er ganske noob som sagt
Kan du ikke trykke det inn i jsfiddle.net eller noe?
Sitat av moret Vis innlegg
Kan du ikke trykke det inn i jsfiddle.net eller noe?
Vis hele sitatet...
Visste ikke om jsfiddle grei nettside, trykket det inn nå.
Sist endret av Modalitsu94; 2. desember 2016 kl. 12:16.
Så vidt jeg kan skjønne har du ikke skrevet noe som tilsier at noe skal skje når du klikker på menyknappen?

Dette er vanlig å løse ved hjelp av JavaScript eller jQuery, dette er jo en helt ny verden hvis man kun kan litt HTML og CSS, men det er en grei guide på denne lenka.

Her bruker man en dedikert knapp (a-tag) i stedet for et pseudo-element (:before), som du har i din kode.

Kort sagt må du ha CSS-kode som kun viser menyknappen når oppløsningen er lav nok og som skjuler menyen (display: none), noe du har allerede. Deretter må du ha JavaScript-/jQuery-kode som sier hva menyknappen skal gjøre (vise/skjule menyen) når den klikkes på.