Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1073
God morn i stua!
Jeg har nettopp startet nytt band, så jeg trenger noen av dere freaks til å finne noen sanger å spille!
Vi har trommis, gitarist, bassist, vokal og meg på gitar og ''harsh vocals''.
Noen vet om et band som bruker de instrumentene ovenfor?
Må være metal av noe slag!
Helst ha kule riff, litt kjappe og melodiske soloer, ren vokal helst av en kvinne siden det er det vi har og kanskje litt growling/screaming.

På forhånd takk! Heder og ære, KP og god karma til gode svar!

Dere kan forøvrig bruke denne tråden til å stille lignende spørsmål hvis noen har det!

Kan forresten legge til noen av mine favorittband så dere vet hva jeg liker!
Children of Bodom, Avenged Sevenfold, Ensiferum, Sonata Arctica, Bullet for my Valentine, Cradle of Filth, Atreyu. Er mye mer, men ramser bare opp noen nå!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hadde vært fett om dere covra noe av Opeth! De bruker keyboard/mellotron i mange låter, men de fleste låtene funker fint uten det. Vil tro at kvinnelig cleanvokal vil funke dritbra til cleanpartiene, og kan du growle/screame bra så er jo det perfekt! Er smålig teknisk krevende også (dog ikke alt for krevende) så det gjør det nok gøy.

Denne kunne feks vært gøy å covre, men de har tonnevis med annet bra også: http://www.youtube.com/watch?v=xvLn8j4c5l4
-Du kan jo sjekke ut The Devil's Blood, det synes jeg er ganske fett. Låta I'l Be Your Ghost har jeg sikkert hørt 200ganger de siste ukene.
-Acid King er også drittfett, men det er jo Stoner/Doom så det er jo noe forskjellig fra det du egentlig ber om. Electric Machine er en fet låt herfra.
-Blood Ceremony er også et fett band med kvinnelig vokalist. Into the Coven er en ganske enkel og awesome låt.
-Flyleaf er vel et band som burde passe dere perfekt. Sjekk ut alle låtene fra den kanten.
Hva med å prøve noen sanger av Tool?
Schism: http://www.youtube.com/watch?v=a1I6pFbwhWU

Forruten om den er Aenima og Lateralus kjente klassikere.
Personlig er jeg også veldig glad i The Pot og Parabola.

Dere finner ikke bandet på Spotify, men ligger mye på youtube.
Sist endret av kn^tte; 22. mars 2013 kl. 09:02.
Lag musikk selv. Mye kulere og trenger ikke være såå vanskelig!
Sitat av Manualah Vis innlegg
Lag musikk selv. Mye kulere og trenger ikke være såå vanskelig!
Vis hele sitatet...
Det er veldig vanskelig å skrive musikk fra grunnen før man har funnet et sound eller stil. For ikke å snakke om at selve samspillet trenger mye finjustering før egne låter blir en realitet.
Alle band begynner som cover-bands(til og med Rolling Stones).
Jeg skriver litt selv, men må bare ha noe covermateriale til å begynne med!
Men takk for forslagene!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Det er veldig vanskelig å skrive musikk fra grunnen før man har funnet et sound eller stil. For ikke å snakke om at selve samspillet trenger mye finjustering før egne låter blir en realitet.
Alle band begynner som cover-bands(til og med Rolling Stones).
Vis hele sitatet...
Whaat? Jeg skriver stort sett alle låtene til bandet mitt selv hjemme på gutterommet (tablatur til alle instrumenter og tekst), så gjør vi finpuss og forbedringrer på øvingsrommet. Trodde de fleste band jobbet cirka på den måten? Vi har ihvertfall holdt på sånn siden vi startet opp.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Whaat? Jeg skriver stort sett alle låtene til bandet mitt selv hjemme på gutterommet (tablatur til alle instrumenter og tekst), så gjør vi finpuss og forbedringrer på øvingsrommet. Trodde de fleste band jobbet cirka på den måten? Vi har ihvertfall holdt på sånn siden vi startet opp.
Vis hele sitatet...
Jaha? Så den aller første låten dere spilte sammen var det du som skrev?
Du mener å fortelle at dere ikke ihvertfall hadde 2-3 øvinger før dere begynte å skrive eget shit?
Sitat av moret Vis innlegg
Det er veldig vanskelig å skrive musikk fra grunnen før man har funnet et sound eller stil. For ikke å snakke om at selve samspillet trenger mye finjustering før egne låter blir en realitet.
Alle band begynner som cover-bands(til og med Rolling Stones).
Vis hele sitatet...
Dette er tull, samme "stil"/"sound" er det mange som starter/fortsetter med, men trenger nødvendigvis ikke å være covering
Sitat av moret Vis innlegg
Det er veldig vanskelig å skrive musikk fra grunnen før man har funnet et sound eller stil. For ikke å snakke om at selve samspillet trenger mye finjustering før egne låter blir en realitet.
Alle band begynner som cover-bands(til og med Rolling Stones).
Vis hele sitatet...
Det er jo én ting, i tillegg er det jævlig kjedelig å ha bandøving når man ikke har noe materiale å spille enda.
Alle prosjekt jeg har vært med i har begynt som coverband, av denne grunn, for så å gå over til fullt set med egenkomp. Sånn er'e bare, som Sunde sa.
Sist endret av McLovin; 22. mars 2013 kl. 16:47.
Sitat av Dub Vis innlegg
Dette er tull, samme "stil"/"sound" er det mange som starter/fortsetter med, men trenger nødvendigvis ikke å være covering
Vis hele sitatet...
Okei da.
De banda jeg har spilt i så har ihvertfall de første øvingene gått på å finne en felles interesse på stil og sound. Det er litt enklere å finne dette ved hjelp av coverlåter enn å komponere sjæl.
Men, hva vet vel jeg... Det er ihvertfall slik jeg har opplevd det.
Om du klarer å dra "kule riff, litt kjappe og melodiske soloer" ut ifra egenkomponert shit på første øving så er du dyktig og da har jeg sikkert masse å lære av deg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Jaha? Så den aller første låten dere spilte sammen var det du som skrev?
Du mener å fortelle at dere ikke ihvertfall hadde 2-3 øvinger før dere begynte å skrive eget shit?
Vis hele sitatet...
Nja, vi spilte én coverlåt et par øvinger mens jeg skrev materiale på siden for at folka sku bli litt vante med å spille med hverandre. Vi prøvde å lage en sang på øvingsrommet men det funket ikke særlig bra, så nå skriver jeg stort sett musikken og de andre gjør finpussen hjemme, så spiller vi det på øvingsrommet.

Men vi hadde nok ikke egentlig hatt noe særlig behov for å covre den låta. Hadde vært akkurat det samme om vi bare hadde starta med å spille noe jeg hadde skrevet.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Nja, vi spilte én coverlåt et par øvinger mens jeg skrev materiale på siden for at folka sku bli litt vante med å spille med hverandre. Vi prøvde å lage en sang på øvingsrommet men det funket ikke særlig bra, så nå skriver jeg stort sett musikken og de andre gjør finpussen hjemme, så spiller vi det på øvingsrommet.

Men vi hadde nok ikke egentlig hatt noe særlig behov for å covre den låta. Hadde vært akkurat det samme om vi bare hadde starta med å spille noe jeg hadde skrevet.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke hvermannsen i gata supermann slik som visse andre, og det å begynne med covring er ikke dumt. Svar heller på det TS er ute etter.

Med relativt lite å gå etter sjangermessig vil jeg foreslå: Into Debauchery, Highway Demon, Whitetrash Millionaire, Boys From the East og Gjør som far Din. Der har du et lite knippe sjangertrekk, og det er egentlig bare å velge og vrake. At dere har kvinnelig vokal ser ikke jeg på som noe hinder for å covre de låtene her.

Om dere virkelig kun vil covre band med kvinnelig vokal kan jeg anbefale noe av Blood Command eller Crucified Barbara. Alt etter hvilken sjanger dere foretrekker. Arch Enemy har forsåvidt også kvinnelig vokalist, men dette er vel litt i tøffeste laget for vokalisten?
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Big Bang - To the mountains, en kul sang som er digg å avslutte med etter en hard bandøkt. Pluss at du føler litt på nasjonalromantikken med denne klasiker'n ikke kvinnelig vokal men tror en kvinnee hadde passet bra!

(http://www.youtube.com/watch?v=1gMOyG9TlwU)

Hva heter bandet forresten? youtube side eller lignende?
Sist endret av lurvelen; 22. mars 2013 kl. 20:01.
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Hva heter bandet forresten? youtube side eller lignende?
Vis hele sitatet...
Har ikke funnet navn enda, og har bare spilt et par sanger sammen så langt. Skal poste her om vi blir berømte