Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1105
Hei,

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette så folk skjønner det.

Etter jeg begynte med musikk, hiphop, som innebærer mye skriving og tenking føler jeg at jeg har blitt bedre kjent med meg selv.
Jeg føler på en måte at det jeg har begynt med kan hjelpe meg til å vokse opp.

Jo mer jeg sitter å skriver tekster jo flere lys går det opp for meg (hvem jeg er og hva jeg faktisk vil)

Tekstene man skriver vil kanskje ikke passe for alle men kanskje enda fler jo bedre man skriver den og fler vil forstå teksten jo bedre man skriver den. Jeg har alltid hatt litt problemer med å utrykke mine innerste følelser og dype tanker. Jeg får muligheten til å utrykke disse via låt skriving. Det blir også til at man gjemmer seg litt bak metaforer, men det er fortsatt helt ubeksrivelig deilig å få det ut.

Jeg lurer på om det er noen andre som føler det på samme måte?
Fettern min har også begynt med det samme som meg og fortalte meg at han også synes han har blitt bedre kjent med seg selv.

Er det bare vi som vokser opp eller er det fler som tror at det å skrive ned tanker og følelser, og deretter få vist dem igjennom f.eks. musikk er bra for kropp og sjel?
Sist endret av Bebisnull; 4. mars 2013 kl. 12:06.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Eminem bruker i hvert fall det som terapi hvis det sier deg noe. Han skriver hva han VIL gjøre i blant (Kim) i stedet for å faktisk gjøre det...
Sitat av Choobe Vis innlegg
Eminem bruker i hvert fall det som terapi hvis det sier deg noe. Han skriver hva han VIL gjøre i blant (Kim) i stedet for å faktisk gjøre det...
Vis hele sitatet...
Ja det sier meg noe absolutt

Fant dette her nå: http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.6862105
Vil si meg ganske enig det..

Jeg vil tro at mange mennesker kan ha godt av dette. Gi det litt tid, gjøre det til en fast vane. Sette seg ned å tenke over ting som du vil utrykke og skrive det ned.

Ofte når jeg kun tenker over ting, blir det bare prosessert litte grann og forsvinner igjen før jeg sklir over på noen andre tanker, eller bare for dypt på den ene tanken. Skriver jeg det ned; får jeg prosessert tanken, kommet meg videre til neste tanke som har en sammenheng med den forrige og jeg kommer forhåpentligvis i Mål til slutt..

hehe..Nå høres jeg vell bare ut som en som har blitt gal! Jeg får vell fortsette å skrive det ned for meg selv og utrykke meg i sangene.

Vær så snill å si ifra om det høres ut som jeg begynner å bli gal :P hehe
Syntes ikke du høres gal ut i D hele tatt. En utrolig god måte å finne seg selv på, bli ferdig med ting og få ut frustrasjon Gal er du hvertfall ikke. Vil si det er en god egenskap du har
Sitat av life= moments Vis innlegg
Syntes ikke du høres gal ut i D hele tatt. En utrolig god måte å finne seg selv på, bli ferdig med ting og få ut frustrasjon Gal er du hvertfall ikke. Vil si det er en god egenskap du har
Vis hele sitatet...
Det er veldig godt å høre
Da er det ikke bare jeg som sitter å tenker meg i hjel forhåpentligvis :P

Er det noen fler som har det på ca. samme måte?
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Jeg har det veldig likt, skriver helst om natten, da får jeg mer ord og følelser ut, kreativiteten er også bedre! Når jeg f.eks har skrevet 1-3 vers på en låt, da føler jeg en slags befrielse, eller om mulig en "lettelse" og da sovner jeg, BAM!
Beste låtene er skrivet av folk som har skrivet låtene sine når de var depremiert. Beste exempel er kjærlighets sorg eller hva man det nå kaller på norsk.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Sitat av purbit Vis innlegg
Beste låtene er skrivet av folk som har skrivet låtene sine når de var depremiert. Beste exempel er kjærlighets sorg eller hva man det nå kaller på norsk.
Vis hele sitatet...
Er egentlig ikke helt enig, det er veldig individuelt egentlig, jeg skriver like godt når jeg er lykkelig og glad som når jeg er deppa. Det viktigste er jo å få ut følelser, og når man er lykkelig og glad, da har man jo like mange følelser og tanker som når man er deppa. Men greit at du mener at de beste låtene er skrevet av deppa folk, det med kjærlighetssorg er en eneste stor klisjé.

Sitat av Dillinger Vis innlegg
Jeg har det veldig likt, skriver helst om natten, da får jeg mer ord og følelser ut, kreativiteten er også bedre! Når jeg f.eks har skrevet 1-3 vers på en låt, da føler jeg en slags befrielse, eller om mulig en "lettelse" og da sovner jeg, BAM!
Vis hele sitatet...
Ja jeg skulle gjerne skrevet om natten i ro og fred jeg også men med 8-4 jobb og dame så må man bare presse det inn der man klarer dessverre og da finner jeg nesten aldri roen nok. Stresser meg igjennom en tekst. Men jeg merker nå at når jeg finner roen og går litt dypt inn i meg. Da kommer det
Skriver ikke låter, men skriver historier, er veldig avslappende ja
Er mange som får samme "feelingen" du får, av å høre på musikk og se filmer også. De kan få fram poenger på mye sterkere måter enn ren logikk/tenking.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Bebisnull: Jeg går på ungdomsskole så jeg kommer rimelig trøtt til skolen ofte, kan du si
Sitat av Znusken Vis innlegg
Skriver ikke låter, men skriver historier, er veldig avslappende ja
Er mange som får samme "feelingen" du får, av å høre på musikk og se filmer også. De kan få fram poenger på mye sterkere måter enn ren logikk/tenking.
Vis hele sitatet...
Ja det vil jeg nok tro, at mange får feelingen. Det gjør jeg av å se filmer jeg også eller hører en sang som treffer meg rett i kassa

men det gjør ikke så jeg tenker godt nok over det og klarer å vise det for andre. Jeg føler det at når jeg utrykker følelser og tanker igjennom musikk, som jeg ikke klarte å utrykke/dele før, klarer jeg nå å snakke om de også! Jeg klarer bedre å vise hvem jeg innerst inne er!

Sitat av Dillinger Vis innlegg
Bebisnull: Jeg går på ungdomsskole så jeg kommer rimelig trøtt til skolen ofte, kan du si
Vis hele sitatet...
hehe ja sånn var jeg også når jeg gikk på skolen. Vent til du blir voksen og jobber. Da kan du ikke det mer Jobben kan sparke deg, det kan ikke ungdomsskolen!
Det er en unig egenskap uansett om du skriver deppa eller når du er glad. Noen av oss ser verden med andre øyene og skriver låter eller historierer. Jeg skriver begge deler og innimellom blir en historiere til en låt. Det jeg ofte har lagt merke til er at man bedre forstå når du skriver opp tankene. Det er om din innere prøver å fortelle deg noen og du klarer det å skrive opp som ellers hadde gått tapt fordi her og når er for mye stø.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av purbit Vis innlegg
Det er en unig egenskap uansett om du skriver deppa eller når du er glad. Noen av oss ser verden med andre øyene og skriver låter eller historierer. Jeg skriver begge deler og innimellom blir en historiere til en låt. Det jeg ofte har lagt merke til er at man bedre forstå når du skriver opp tankene. Det er om din innere prøver å fortelle deg noen og du klarer det å skrive opp som ellers hadde gått tapt fordi her og når er for mye stø.
Vis hele sitatet...
Så sant som det bare kan få blitt