Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 833
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk rett før lockdown realiteten jeg lenge hadde undertrykka med rus i de fleste former. Besvimet på jobb, sykemeldinger og tilslutt en panikkangst diagnose. Besvimelsen sa legevakta var grunnet stress og utmattelse, men jeg holdt noen ting for meg selv, da spesiellt cannabisbruk i håp om å få beholde lappen.
1 år med noen anfall til dagen, valium i 0,2 til 0,5 til xanor 1mg og nå bein på 2mg. Brukes somregel kun ved høye symtomtrykk ellers på kveld for soving på eget initiativ. Så lav dose som mulig. Har til nå henta 3 x 100 glass med 2mg xanor fra apotek med en ca 3 mnd mellomrom.

Nåværende situasjon er lite anfall, men stigende rusbruk igjen.

Spekulerer det hele begynnte med traumer med ex-kjæreste, blind vold, overjobbing og generell følelse av utilhørighet i hva enn jeg drev med fra ung alder. Dette har kommer fra samtaler med behandler. Røyka tjall for å deale med alt i ca 7 år nå. Da er jeg snillere med megselv i hodet, men må brukes ansvarlig.

Er forøvrig en oppegående kar som folk flest tolker som clean, men det har en skyggeside bare en kompis og noen dealere vet om.
Ble glad i benzoen ettersom jeg fikk livet tilbake fra angsten, har trappa «ned» til 0-2mg xanor per dag.

Fant amfetamin i min sykeste periode før lege/behandling og jeg mistet alle problemer med småbruk. Livet var på stell, fikk sove, spise og jobbe som normalt. Slutta i behandling, for å se om det hjalp. Merka ærlig ikke forskjell utenom at jeg ble mer lat/prokrastinerende.
Har nå hatt amf i skaper til trøtte dager, fest eller bare til å få jobber gjort. Par streker i uka, kansje litt ekstra til ølla i helger. Par mnd inn på dette.

Søvn har alltid vert min fiende, og amf hjelper ikke serlig her. Ønsker ikke overspise xanor da jeg ikke vil gå tom. Prøvd seroquel,imovane, remeron og melatonin(både 1 og 10mg) virker merkelig og får mareritt. Rusa eller ein tar det hvertfall 1-4 timer før søvnen inntreffer.

Var ærlig med lege/behandler om kokain/amf/alko osv da jeg var på mitt verste. Men sa dette var lagt bak meg for psyken sin skyld, noe som stiger i bruk per dags dato.
Nevnte aldri cannnabisen da dette hjalp veldig i de tyngste periodene og er velbekreftet høytfungerende stoner. Legevakt, lege og behandler mente det var vanlig og normalt at noen i min situasjon ville søke ekstern stimuli.

Ligger en baktanke om adhd, ettersom speed tar vekk småangst og tankekjør i hverdagen. Blir noe mer produktiv og.

Noen tips til hva jeg kan prøve som sovemeds utenom gjerne via lege?

Partner vet ikke om amfen, og liker ikke røykinga selvom vi gjorde begge deler for gøy i starten av forholdet. Så blir lite bønne for tiden. Merkelig nok hjelper amfen til mindre benzobruk ila jobbdagen men blir en utfordring hver natt nå.

Spiser et par ganger i døgnet, tar kosttilskudd og sover i gjennomsnitt 3-8 timer når det går.

Vil ikke miste lappen eller benzo resepten enda. Livredd for det, men er nokk bare kroppen som er vandt til flow av xanor.

Er 26 år nå, og føler jeg må snart kutte ut amfen for å kunne sove, men da blir det mer benzo, evt sur dame pga røyking og kraftig nedtrapping på pillene ettersom jeg må ha noen til eventuelle anfall. Blir rundt om en 5er amf 2 ganger i mnd.

Tips til en ung kar som ble fucka i hodet?

Trenger ikke kritikk på fortid da den ikke kan endres, men heller veiledning videre.

Alt tas imot med objektivt synspunkt. sorry for lang post.

Hilsen kar på ei stripe midt på dagen og sovende dame på sia kl 03:25 håper 2mg xanor virker snart.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk rett før lockdown realiteten jeg lenge hadde undertrykka med rus i de fleste former. Besvimet på jobb, sykemeldinger og tilslutt en panikkangst diagnose. Besvimelsen sa legevakta var grunnet stress og utmattelse, men jeg holdt noen ting for meg selv, da spesiellt cannabisbruk i håp om å få beholde lappen.
1 år med noen anfall til dagen, valium i 0,2 til 0,5 til xanor 1mg og nå bein på 2mg. Brukes somregel kun ved høye symtomtrykk ellers på kveld for soving på eget initiativ. Så lav dose som mulig. Har til nå henta 3 x 100 glass med 2mg xanor fra apotek med en ca 3 mnd mellomrom.

Nåværende situasjon er lite anfall, men stigende rusbruk igjen.

Spekulerer det hele begynnte med traumer med ex-kjæreste, blind vold, overjobbing og generell følelse av utilhørighet i hva enn jeg drev med fra ung alder. Dette har kommer fra samtaler med behandler. Røyka tjall for å deale med alt i ca 7 år nå. Da er jeg snillere med megselv i hodet, men må brukes ansvarlig.

Er forøvrig en oppegående kar som folk flest tolker som clean, men det har en skyggeside bare en kompis og noen dealere vet om.
Ble glad i benzoen ettersom jeg fikk livet tilbake fra angsten, har trappa «ned» til 0-2mg xanor per dag.

Fant amfetamin i min sykeste periode før lege/behandling og jeg mistet alle problemer med småbruk. Livet var på stell, fikk sove, spise og jobbe som normalt. Slutta i behandling, for å se om det hjalp. Merka ærlig ikke forskjell utenom at jeg ble mer lat/prokrastinerende.
Har nå hatt amf i skaper til trøtte dager, fest eller bare til å få jobber gjort. Par streker i uka, kansje litt ekstra til ølla i helger. Par mnd inn på dette.

Søvn har alltid vert min fiende, og amf hjelper ikke serlig her. Ønsker ikke overspise xanor da jeg ikke vil gå tom. Prøvd seroquel,imovane, remeron og melatonin(både 1 og 10mg) virker merkelig og får mareritt. Rusa eller ein tar det hvertfall 1-4 timer før søvnen inntreffer.

Var ærlig med lege/behandler om kokain/amf/alko osv da jeg var på mitt verste. Men sa dette var lagt bak meg for psyken sin skyld, noe som stiger i bruk per dags dato.
Nevnte aldri cannnabisen da dette hjalp veldig i de tyngste periodene og er velbekreftet høytfungerende stoner. Legevakt, lege og behandler mente det var vanlig og normalt at noen i min situasjon ville søke ekstern stimuli.

Ligger en baktanke om adhd, ettersom speed tar vekk småangst og tankekjør i hverdagen. Blir noe mer produktiv og.

Noen tips til hva jeg kan prøve som sovemeds utenom gjerne via lege?

Partner vet ikke om amfen, og liker ikke røykinga selvom vi gjorde begge deler for gøy i starten av forholdet. Så blir lite bønne for tiden. Merkelig nok hjelper amfen til mindre benzobruk ila jobbdagen men blir en utfordring hver natt nå.

Spiser et par ganger i døgnet, tar kosttilskudd og sover i gjennomsnitt 3-8 timer når det går.

Vil ikke miste lappen eller benzo resepten enda. Livredd for det, men er nokk bare kroppen som er vandt til flow av xanor.

Er 26 år nå, og føler jeg må snart kutte ut amfen for å kunne sove, men da blir det mer benzo, evt sur dame pga røyking og kraftig nedtrapping på pillene ettersom jeg må ha noen til eventuelle anfall. Blir rundt om en 5er amf 2 ganger i mnd.

Tips til en ung kar som ble fucka i hodet?

Trenger ikke kritikk på fortid da den ikke kan endres, men heller veiledning videre.

Alt tas imot med objektivt synspunkt. sorry for lang post.

Hilsen kar på ei stripe midt på dagen og sovende dame på sia kl 03:25 håper 2mg xanor virker snart.
Vis hele sitatet...
Kutt ut amfen, bruk benzoen som du får av legen i steden for. Benzo er jo også knall for å kutte ut amfen. Så etter en stund slutter du med xanoren også, trapp ned gradvis, 0.2mg mindre daglig. Jeg gikk på vival nesten et år, 30mg daglig på slutten, trappet ned 2.5mg daglig når jeg skulle slutte.
Drevet tidligere med amf, men aldri fått en greie for det greiene, selv om det demper angst og er kraftig euforisk.

Hilsen en kar som ble psykotisk av overdreven bruk av kokain,mdma og endte opp i en 5mnd psykose, og sliter forsatt med symptomer.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte å skrive ferdig, det er jo psyken du sliter med, men kan garantere deg, at når du faktisk er clean blir det bedre. Og det er da du må jobbe med det, det vil ta tid. Men det er beste måten.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sliter med søvn selv. Røyker hasj hver kveld, eneste som faktisk funker. Sover lenge og uten og våkne..men det koster.. tenker det uansett er bedre enn piller.. slipper den konstante cravingen. Var avhengig av imovane og måtte fort øke dosen for så å våkne opp etter bare tre timer. Det var ett hælvette. Har prøvd allergi medisin også, det funket som bare det, men lå som en sekk på kvelden da. orket ingenting.. det er noe du kanskje kan prøve ut..
harmløst. Jeg tenker som over, kutt ut amf helt og heller røyk,også kan du heller avvenne deg det, ettersom det ikke er fysisk avhengighetsskapende..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Glemte å skrive ferdig, det er jo psyken du sliter med, men kan garantere deg, at når du faktisk er clean blir det bedre. Og det er da du må jobbe med det, det vil ta tid. Men det er beste måten.
Vis hele sitatet...
Det er jeg litt usikker på om du faktisk kan garantere. Jada jeg også vet hvordan rus fucker med psyken og at mange raskt blir bedre mentalt når de nyktrer opp. Dessverre har jeg også møtt mennesker med så tung bagasje at de ikke finner veien videre uten rus, fordi de ikke klarer vekten av den tunge bagasjen og all dritten de har levd i.

Om det psyken som er årsaken til bruken av rus, så tror jeg kanskje at da må eller bør det jobbes parallelt med psyken og det å trappe ned rusen. For uten å ta tak i de underliggende problemene og den egentlige årsaken til at ts ruser seg så er faren overhengende stor for at nykterheten blir forbigående og at han vil sprekke den dagen symptomtrykket blir for stort til å håndtere. Og jeg håper det blir mer aksept i helsevesenet for at en må tidlig inn og jobbe parallelt med både rus og psykiatribiten. Idag så mister mange tilbudet i psykiatrien fordi de ikke er nyktre, og de klarer ikke bli nyktre fordi de har en sånn en inderlig sjelelig smerte. Om behandler var litt mer forståelsesfull så ville de kanskje akseptert noe rus eller lagd avtaler om rusfrie dager før hver behandling, slik at pasienten får nyttegjort seg behandlingen, men at selvmedisinering utenom er noe ruskonsulent og rusbehandling tar seg av.
Sist endret av _abc_; 28. oktober 2021 kl. 08:52.