Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 7508
Selv finner jeg glede i musikk på øra etter en endt kaffe og fred og ro før fruen i hus står opp.Da skal jeg glede henne med frokost,finner ofte glede i de små tingene daglig.Hva finner du på for deg selv eller andre?

Har denne på øra btw https://www.youtube.com/watch?v=Ux1vExPgt-k
Sist endret av above; 25. september 2021 kl. 06:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En god film, bygge Lego og høre musikk, le sammen med venner, fest med gutta, følelsen etter å ha gått opp et fjell, eksen.
Når våren kommer og det drypper fra taket. Når bikkja kommer labbende og legger seg oppå meg i sofaen og sovner. Når det er lønningsdag og jeg ser at pengne har kommet inn på konto. Når jeg finner en kul ny serie og oppdager at det er mange sesonger av den. Når jeg får låne bil av noen, og de har en fancy bil. Å ha gått i mange timer i skogen på høsten og setter seg ned, fyrer bål og drikker kokekaffe og skravler. Det er vel gjerne de små tingene i hverdagen, egentlig. Kunne nok skrevet mye mer, men det ble vill skyting fra toppen av hodet her nå...
Det som gjør meg mest glad er å se at barna mestrer ting og at mestringsfølelsen blomstrer frem. Kan jeg være utrolig glad selv om jeg gjør husarbeid, så lenge musikken spiller. Blir så teit som en kan finne på å se på en reklame på TV. Både gulvkluten og kosten kan da finne på å gå litt amokk, da kan jeg rett og slett bare miste styringen litt.

Så ja, musikk er en viktig ting. At en blir glad av det hver gang er jo ikke en selvfølge, beror jo på musikken det. Men har merket med alderen så har jeg blitt litt mer «inn i musikken»

Ellers blir jeg vel egentlig mest glad hvis jeg gjør noe for andre og ser at de blir glade for det. Eller at andre blir glade, da kommer det en glad følelese inni meg.
Lsd, hagearbeid, å være i naturen
En blindehund eller hund som hjelper sterkt funksjonshemmede personer gjør meg så glad at jeg begynner å grine <3
En lang deilig joggetur i skogen.
Trening generelt gjør meg veldig glad.

Jeg har hatt psykadeliske opplevelser som har vært fantastisk vakre og befriende.

Dyr generelt gjør meg veldig glad.
Hunder. Eller en god dose oxy. Aller helst en kombinasjon.
above's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Lsd, hagearbeid, å være i naturen
Vis hele sitatet...
Fin kombo,støtter fullt ut
Små fremskritt, store fremskritt, rettferdighet, helbredelse, mat, drikke, rus, natur, dyr og fine mennesker.
Fiske/friluftsliv. Da kobler jeg av og har bare løsninger og ikke problemer.
Å se på hunden som sover, så våkner til i noen sekunder, ser rundt seg, konkluderer at alt er chill og legger seg til å sove igjen.
Trening og en j da nytes det
Når kidden lærer seg noe nytt eller ler så en får vondt i magen.
- Å hjelpe andre
- Ekte venner som kommer til meg fordi de er glad i meg - ikke fordi de vil ha dop, penger eller noe annet.
- Følelsen av å greie meg på egenhånd
- Reise, spesiellt eksotiske steder.
- internasjonal mat: Thai, vietnamesisk, mexicansk, indisk, pakistansk, etiopia og eritrea (Juba på grønland, anyone?). Synes ikke det er noe stress å slutte med hasj og matlyst lenger en gang! Mye sitter i psyken, du får ikke mye matlyst når du spiser kjøttkaker og brødskiver annenhver dag. Takk gud for innvandring, spesielt til Nederland men også til Norge.


-Jobben min! Selvom jeg bare tjener litt over 150 kroner timer så er jeg så sjeleglad for at noen endelig ville gi meg en sjanse til å få betalt lønn. Trodde før at jeg var dømt til et helt liv på NAV-praksisplass, hvilket jeg oppfatta som nærmest å være slavearbeid satt i system. Kjempa med NAV i flere år, fikk ingen hjelp, løsningen var kriminalitet. Har følt mye på utenforskap gjennom livet.

Vet jeg ikke er alene om å føle på det der, men det finnes tydeligvis håp, selv for en møkkamann som meg?! Har fortsattt liksom ikke helt gått opp for meg "du har en ordentlig jobb", wow! Er så stolt av meg selv!
Rus, mestring, lønning, fine folk og damerumper
Glede, det er for meg når en lever i en slags harmoni med andre mennesker.
Når du har en forståelse av at andre vil deg vel, og du vil det samme.
Det kan også være en stor glede å åpne en pakke på din bursdag og få akkurat det du ønsket deg.
Gleder kan komme overraskende, så vær på vakt.
Klem fra Betty
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
- Ekte venner som kommer til meg fordi de er glad i meg - ikke fordi de vil ha dop, penger eller noe annet.
Vis hele sitatet...
Er dette venner fra barndommen? Nye venner? Vennskap som har formet seg under vanskelige perioder i livet? Hvor har du funnet de vennene som ikke stikker
Sitat av Hard-hitting Vis innlegg
Er dette venner fra barndommen? Nye venner? Vennskap som har formet seg under vanskelige perioder i livet? Hvor har du funnet de vennene som ikke stikker
Vis hele sitatet...
Men hvis vi holder oss til emne da @Hard-hitting Hva gjør deg glad?

Jeg kan starte:
  • Når noen liker maten jeg lager
  • Musikk
Sitat av Hard-hitting Vis innlegg
Er dette venner fra barndommen? Nye venner? Vennskap som har formet seg under vanskelige perioder i livet? Hvor har du funnet de vennene som ikke stikker
Vis hele sitatet...
For meg er det de jeg stiftet godt bekjentskap med under vanskelige perioder av livet, vi hadde mye av de samme problemene og knyttet sterke bånd når vi støttet hverandre gjennom dette. De jeg ble kjent med i barndommen eller på skolen har vært de som var "fake" venner, når felles arenaene forsvant så gjorde de det også.

On topic:
Det beste jeg vet er å fyre opp en feit en etter en dag hvor jeg har fått til mye og koble av med en brus i hånda mens jeg pakker ut dagens bagasje. Aller helst mens jeg sitter på en benk ved ett av de lokale vannene med hodetelefonene rundt halsen og en god venn med
Det å se virkelig desillusjonerte kunnskapsløse unge jyplinger av noen social justice warriors bli satt på plass av folk som faktisk vet hvordan verden fungerer. Også Karen goes crazy videoer på YouTube da.

Men også et godt spill med en god historie. Jeg har spilt Borderlands 3 i maaaange timer de siste ukene. Runda det som er men det er fortsatt ting som får meg til å fortsette, og jeg er fortatt på utkikk etter folk å spille med.

Det å vite at jeg har en fastlege som tar meg og mine problemer seriøst. At jeg har en fremtid og at jeg begynner å tro på at jeg kommer til å klare meg i livet.

Min beste venninne, som er det fineste menneske jeg noen gang har møtt og har støttet meg gjennom noen av de tyngste periodene i livet mitt.

At jeg har fått et godt forhold til foreldrene mine igjen og søsteren min. At de aksepterer og tilbyr meg hjelp med hva det skal være selv om de vet jeg har et rusproblem. De vet jeg prøver hardt og heldigvis har jeg aldri kommet i den posisjonen at jeg har stjålet eller gjort noe skikkelig galt mot folk som står meg nær.

Ting kunne vært verre og jeg har kommet greit ut av mye som kunne gått veldig mye verre, og det er grunn til å prøve å være glad for
Å se politi bli drept eller skadet
Sitat av Sitronbrussomsm Vis innlegg
Å se politi bli drept eller skadet
Vis hele sitatet...
Ekstra sur sitron idag
En tur uti friluft i godt selskap, sosiale sammenkomster og sofakos (ikke nødvendigvis sex)
Sitat av Hard-hitting Vis innlegg
Er dette venner fra barndommen? Nye venner? Vennskap som har formet seg under vanskelige perioder i livet? Hvor har du funnet de vennene som ikke stikker
Vis hele sitatet...
Enten fra barndommen ja, eller folk som jeg har kjent i 10+ år og som alltid har vært der for meg.
Når penger kommer inn på konto, lage mat til andre jeg er glad i, burger king, at jeg finner en gjenglemt is i fryseren.
Ting som gjør meg glad


* Å se gutta mine på vokse fra små mennesker (aka babies) til øyeblikkelig å være tenåringer, at de oppfører seg fint og ikke plager andre rundt seg, de skal respektere andre (hater frekke shitkids)

* Fotballkamp på TV med mitt favorittlag, det er like spennende hver eneste uke og jeg gleder meg som om det var en barnebursdag

* Kona mi, at hun bare nailer norskopplæring og ligger på nivået over de hun startet sammen med og ser seg kun tilbake. Samtidig så jobber hun ræva av seg for å komme seg frem i verden og er (nesten) aldri hjemme, det gjør meg utrolig stolt!
* Kona mi, når hun kommer hjem dritsliten og bare kan chille med en fotmassasje etter mange timer gåing og jeg ser smilet hennes og hvor mye hun nyter det, de små men utrolig viktige tingene.

* Tilbakemeldinger på jobben om at jeg er flink og at de er fornøyd med det jeg presterer.

* Veldedighet, det å se eller gjøre hverdagen for noen andre bedre, det er gull.

Og sist men ikke minst
* God sex, du må aldri neglisjere dette.
God sex er en bauta i ett godt forhold, men samtidig så er det som krydder. Det vil aldri fikse noe som er ødelagt, det vil bare forrike det som allerede fungerer bra.
Hunder og jobben min. Har ikke stort mye til liv de få timene hjemme, men er lykkelig og koser meg på jobb og elsker følelsen av at kroppen verker og kne og skuldre svikter og verker heftig når man er ferdig for kvelden.

Tror jeg er en av veldig få som er så sære at jeg koser meg mere på jobb enn hjemme.
Enig med deg Sinhazzard, sex er det aller viktigste i et forhold, det gjør meg virkelig glad hver gang.
Jeg har aldri angret på et ligg med mannen min, aldri.
Mye annet gjør meg glad også, en tur i skogen helt alene på kryss og tvers på jakt etter matsopp gir meg en dyp glede. En fisketur der jeg faktisk får fisk og klarer å få den opp i båten.
Den største gleden er at det går bra med mine barn, at de er flotte unge mennesker med omsorg for sine venner og familie.
Klem fra Betty
Ingenting gjør meg glad lenger. Nærmeste jeg kommer er fornøyd.
En snus i kjeften etter et jævlig stort måltid

En snus i kjeften på morran når du er helt død gjerne med en kopp kaffe

Snus gjør meg glad når den virkelig sitter perfekt
Det som gjør meg glad er å hjelpe andre, og se at det faktisk fungerte. Det er det eneste jeg ønsker å gjøre.
Sitte på dass å gjøre nummer 2 i fred og ro!
Pleide å tenke "faen at jeg er så sent ute med å få barn!" og så begynt å nærme meg 40 årene. Visste ikke helt om jeg engang vil det. Det pleide å tynge meg ned å ikke få noen etterkommere. Å ikke fått spredd DNAet mitt.

Men så kom jeg til å tenke på at det spiller egentlig ingen rolle! Og da ble jeg glad. Fordi - ikke bare er våre liv midlertidige. Hele menneskeheten er midlertidig. Solen og galaksen vår er midlertidig. Hele vår eksistens er ingenting i et kosmisk tidsperspektiv.

Siden vi ikke kan vinne mot universet. Siden entrophy og død er uungåelig ikke bare for oss individer, men for hele rasen vår. Så er faktisk det å få barn Vs det å ikke få barn - LIKE MENINGSLØST! Så yeah, kanskje litt fucked opp haha. Men det gjorde meg glad å innse at begge alternativene leder til samme resultat ergo every decision is ultimately meaningless.
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Ekstra sur sitron idag
Vis hele sitatet...
Var ment som en dårlig fleip unnskyld.
Hm vet sannelig ikke om noe gjør meg direkte glad lengre? Jeg kan få det ok om jeg hører bra musikk jeg liker, lager et godt måltid men kan ikke si det gjør meg glad. Litt oppstemt der og da. Går jo fort over uansett. Jeg er ikke deprimert lengre. Så det er ikke hjernekjemi som gjør meg dyster. Det er mer tingenes tilstand, at verden er slik verden er og spillet kan en egentlig bare droppe å delta i for utfallet er gitt alt fra start. Pleide å bli glad av en båttur på fjorden, dorging av makrell eller å nyte en stille soloppgang eller nedgang. Nå er det mer slik at jeg kan jo dra ut å se etter makrell men det gjør ingenting om jeg ikke får fangst. Selve båtturen er heller ikke gøyal lenger, det får meg ut noen timer og det er jo greit nok men blir ikke glad av det. Traff noen gamle venner nå etter at det åpnet opp, og trodde kanskje det skulle gjøre meg glad, men det gjorde meg bare betenkt. Virket ikke som vi hadde noe felles lengre, og det var nesten litt kleint.

Har en følelse av at jeg er kommet dit at jeg bare eksisterer, ingen store høydepunkter, alle drømmer er allerede drømt og realiteten er at de blir det ikke noe av. Siden det også pt ikke eksisterer ett digert sort hull som sluker meg mer og mer for hver dag så er må jeg vel si at livet er bedre enn det har vært bare ikke så mye å smile å le av.
Glad er vel en definisjon det også, så kanskje vi ser på det litt ulikt?
Jeg ble faktisk glad da jeg gikk ut i hagen, mellom regnbyger, og hentet grønnsaker til dagens middag.
Det må gå an å glede seg over små ting som virker som selvfølgeligheter, for det er ikke helt selvfølgelig for en hel del mennesker på denne jord.
Ble forresten veldig glad da min sønn hadde kjøpt sin første leilighet, alt for dyrt selvfølgelig.
Ønsker dere alle en fin lørdag mens jeg venter på gleden av å gi min mann en god middag.
Klem fra Betty
barna mine
Sist endret av random119817; 16. oktober 2021 kl. 15:23.
Tja, si det. Livet går i bølger, helt sikkert for de aller fleste, men akkurat nå kunne ting gått bedre.
Hva jeg er takknemlig for derimot, er ganske mye. Det har jeg skrevet på et notat, og enkelte dager der ikke alt er tipp topp går jeg gjerne over notatene over hva jeg er takknemlig for (: