Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1440
Vil det være mulig å bruke rusmiddler greit ofte uten at det går utover jobb? Hadde vært gøy å lest noen sine personlige erfaringer.

Her er en liste om bruket mitt:

- Cannabis er jeg glad i, evt mulig å ta dette etter dagens gjøremål.

- MDMA en sjelden gang.

- Ritalin når jeg har utsatt en oppgave altfor lenge.

- Alkohol kunn når jeg enten kjeder meg og det er en fest i nærheten eller en/to pils i sola.

Legger til at jeg har hørt mye positivt om LSD. Spesielt om den økte kreativiteten LSD kan gi. Noe som kan være positivt i noen yrker. Microdosing er også noe jeg vil lese meg litt opp på.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis: Ja hvis du ikke skal kjøre dagen etterpå eller jobben krever at du er 100%.

MDMA: Ja.

Ritalin: Ingen erfaring med.

Alkohol: Trenger du å spørre?

LSD: Er en god tråd her av en bruker som drev med mikrodosering. Kan anbefale å lese den!
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Problemet er vel at utstrakt rusbruk kan virke for mange over lang tid. Selv om det skjer hyppig klarer de å beholde jobb, og har en ok fasade. Til den dagen noe skjer. Tatt i ruskontroll bak rattet, pissings på jobben, eller at nye typer droger har overtatt for den bruken du har idag. Og selv om ingenting av dette skjer så er det stor sjanse for at daglig forbruk av cannabis alene over tid vil gjøre deg sløv, deprimert, lat og makelig. Som en feit gammal hannkatt som er så mett og forspist at den ikke lengre orker forsvare bakgården, og ikke orker bry seg om pusefrøken i løpetid. Alt den vil er å ete og å sove foran vedovnen.
Det er klart det men det måå settes strenge grenser. Må jeg også si at for de aller fleste som er latent misbruker vil si det samme og kan sette grenser som blir trått over.

If you have to ask, let it gooo B
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Illegal rusbruk og stabilitet på jobb er en livsstil som krever ekstrem selvdisiplin. Det går, men det er hardt.
Anonym bruker
"Moden Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er jeg selv helt edruelig på mine eldre sett bort i fra kong alkohol i begrenset omfang og litt psykidelia når kallet er der. Men fra tidligere av gjennom ca 15-20 år, så lærte jeg en gyllen regel som sa : "bruk rusmidlene, men ikke la("kraften i") rusmidlene bruke deg". Ikke at jeg har erfaring, eller vet så veldig mye om heroin(i hvertfall ikke ønsker å oppfordre til det). Men vistnok er det mennesker som og bruker det på en forsvarlig måte. Les gjerne artikelen under hvor proffesor Carl Hart som mener og ha laget en form for rusvettregler for forsvarlig bruk tenker.

Ellers vet jeg fra yngre dager at kontrollen over forbruk av rusmidler lettest mistes når man er i en periode av livet at man har det vanskelig. Samtidig er hjernen en mester i å lure ens logiske sans, så for en erfaren bruker av vanedannende stoffer gjelder å kjenne igjenn sitt eget tanke mønster. Selv elsker jeg i yngre dager svært vanedannende benzo mye mer en f.eks amfetamin. Og jeg greide et "forsvarlig" bruk i flere år, men det holdt på og gå til helvete i vanskelige perioder av livet flere ganger. Det var bare flaks at jeg greide meg uten å bli hektet.

https://www.nytimes.com/2021/04/10/n...art-drugs.html
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Problemet er vel at utstrakt rusbruk kan virke for mange over lang tid. Selv om det skjer hyppig klarer de å beholde jobb, og har en ok fasade. Til den dagen noe skjer. Tatt i ruskontroll bak rattet, pissings på jobben, eller at nye typer droger har overtatt for den bruken du har idag. Og selv om ingenting av dette skjer så er det stor sjanse for at daglig forbruk av cannabis alene over tid vil gjøre deg sløv, deprimert, lat og makelig. Som en feit gammal hannkatt som er så mett og forspist at den ikke lengre orker forsvare bakgården, og ikke orker bry seg om pusefrøken i løpetid. Alt den vil er å ete og å sove foran vedovnen.
Vis hele sitatet...
Er ingen daglig røyker av cannabis da jeg syntes det kan bli litt mye. Fornøyd med et bruk på 1 gang i uka - 1 gang i måneden.

Hva vil dere si er et forsvarlig bruk av cannabis?

Jeg burde legge til at i ekstremt stress perioder eller perioder hvor jeg er veldig deprimert kan jeg vende til rus som en slags «løsning». Tidligere har jeg leket med blå valium når jeg har vært altfor stresset. Og har kanskje røyket litt mer når jeg har vært deprimert.
Sist endret av Ung og dum; 22. juni 2021 kl. 16:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.