Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2300
Egentlig bare et litt artig fenomen jeg har lagt merke til når jeg tar syre.

Uten og varme opp er jeg en relativt stiv person. Jeg trener kampsport å løfter vekter, men må altid gå gjennom 20 minutter med dynamisk oppvarming og mobilitetstrening for og kunne sette meg sikkerlig godt ned i en squat eller sparke folk med god teknikk i hode høyde, MEN når jeg har tatt lsd er jeg betydlig mykere en før jeg tar det, uten og varme opp! Min teori på dette er:

Et faktum er at en muskel i seg selv er aldri stiv. Tar man ut en muskel fra kroppen til en som har trent yoga hele livet og sammenligner den med muskelen til en fyr som har sitti på ræva hele livet vil disse være like elastiske. Dvs at det som styrer hvor flexibel en muskel er, er hva man har "lært" den. Har du aldri squatet før kjenner ikke hjernen igjen øvelsen og den tilater da ikke dette, men om du plutslig skulle blitt lam kunne man i teroien gått i spagaten fordi hjernen ikke lenger kan fortelle muskelen at den ikke kan øvelsen.

Så tilbake til poenget! Tror dere at lsd fjerner vise fysiske grenser kroppen har? Og tror dere at det kan være lettere og lære kroppen nye ting på mindre menger lsd som feks og spille gitar, eller ta en salto fordi man midlertidig har fjerner noen mentale barierer som kan bremse en læringskurve? Hadde vært artig og sett en studie på det og satt 2 stykker med samme forutsetninger til og lære seg et nytt instrument. Den ene naturlig og den andre på mikrodosing feks.

Noen som har noen innspill, erfaringer eller kunnskap på området?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan jo hende at LSD-rusen gir deg en slags muskelavslappende effekt? Kanskje du er litt anspent i musklene fra før? Mye følelser både fysisk og psykisk som kan lede til dette.
Tror du er inne på noe når du nevner mentale barrierer.
Jeg har erfart
vill mind muscle connection med det tredje øyet åpent.

Og studier har funnet at psykedelika fører til økt nevroplastisitet. Altså hjernens evne til å lære, danne nye koblinger, på et overordnet nivå.

Psykedelika kan dog gjøre det vanskelig å fokusere på ett enkelt læringsobjekt, som en tekst du skal lese, eller sang du skal lære på gitar, men kroppssans og bevegelsesmønstre kan jeg forestille meg at psykedelika kan gjøre det enklere å lære. Når det er sagt tror jeg ikke det er lurt å prøve salto eller andre høyrisikobevegelser på DMT/LSD/Psilocibin.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt motsatt for min del. Føler musklene spenner seg mer.
Sitat av Bær Vis innlegg
Jeg har erfart
vill mind muscle connection med det tredje øyet åpent.
Vis hele sitatet...
Veldig interessant. Kunne du utdypet dette litt?
Opplever det motsatte. Jeg blir kald og anspent. Om jeg har noe smerter i rygg eller nakke før inntak, så blir det typisk mangedoblet i intensitet under trippen. Angående innlæring av nye ferdigheter, så har jeg ikke så veldig tro på det ut fra egen erfaring. Blir forvirret, tenker jeg skal gjøre en ting, f.eks hente noen sko, så stopper det bare opp sånn at jeg ikke klarer å få gjort den tingen. Å lære et nytt instrument krever et fokus som jeg ikke har under påvirkning.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Opplever det motsatte. Jeg blir kald og anspent. Om jeg har noe smerter i rygg eller nakke før inntak, så blir det typisk mangedoblet i intensitet under trippen. Angående innlæring av nye ferdigheter, så har jeg ikke så veldig tro på det ut fra egen erfaring. Blir forvirret, tenker jeg skal gjøre en ting, f.eks hente noen sko, så stopper det bare opp sånn at jeg ikke klarer å få gjort den tingen. Å lære et nytt instrument krever et fokus som jeg ikke har under påvirkning.
Vis hele sitatet...
Kjenner igjen fenomenet med at enkle oppgaver blir vanskligere. Glemte engang hvordan jeg skulle lage middag halvveis ut i matlagingen
Jeg burde forklart meg litt bedre. Når jeg mener ifht og lære nye ting tenker jeg spesifikt mtp microdoser. Typ 10-20ug. Motorisk på større doser fungerer kroppen bra. Mentalt, not so mutch

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt motsatt for min del. Føler musklene spenner seg mer.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg klarer å slappe bedre av på lsd en deg. Stresser du mye under en tripp eller føler du at du stort sett klarer å kose deg?

Sitat av Bær Vis innlegg
Jeg har erfart
vill mind muscle connection med det tredje øyet åpent.

Og studier har funnet at psykedelika fører til økt nevroplastisitet. Altså hjernens evne til å lære, danne nye koblinger, på et overordnet nivå.

Psykedelika kan dog gjøre det vanskelig å fokusere på ett enkelt læringsobjekt, som en tekst du skal lese, eller sang du skal lære på gitar, men kroppssans og bevegelsesmønstre kan jeg forestille meg at psykedelika kan gjøre det enklere å lære. Når det er sagt tror jeg ikke det er lurt å prøve salto eller andre høyrisikobevegelser på DMT/LSD/Psilocibin.
Vis hele sitatet...
Intressant. Men jeg kjenner meg absolutt litt igjen. For det og lese å forstå en tekst, eller hva som helst annet for den sakskyld kan være meget vanskelig når man tripper. Men når jeg tenkte på ifht og lære seg nye ting tenkte jeg da spesifikt på microdoser 10-20ug. Aldri microdoset selv, så vet ikke hvilken effekt det har på kroppen. Men hadde absolutt vært spennende og gjørt en test med det og se om læringsevenen økte Hadde også vært artig og se om man fikk bedre kapasitet på trening. Hørte på Joe Rogan podcasten. Og han hadde en kompis som sa at når han microdoset ble han litt flinkere i kickboxing en hva han ellers var, mtp reaksjoner osv.
Sist endret av Heyhoti; 27. august 2020 kl. 00:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hørte en gang et rykte om at det var en greie å microdose LSD i basehopper miljøet, enklere å komme i flowstate og focus er bedre under ekstremt stress/press..

hardcore :P
Man får tvilsomt noen superkrefter av LSD, men hvordan du opplever egen kropp under en vridd virkelighet kan jo bli veldig annerledes. Just my thought.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den beste tanken jeg sitter igjen med fra utallige ganger jeg har tatt LSD er en gang jeg satt alene langt ute på bygda også trippet jeg hele natten alene men i et øyeblikk så så jeg en bil kjøre forbi ut av vinduet også tenkte jeg noe som ; "Hva om det eneste minnet av meg her på jorden er et lite flimmer av meg i side speilet fra den bilen som kjører forbi meg nå" og det fant jeg en pervers glede i at jeg kunne akseptere på en måte at det var ok at det var eneste måten jeg ble husket på og at jeg var fornøyd med det. har trippet utallige ganger på lsd men denne tanken har sett seg veldig. jeg beskriver den sikkert dårlig her men det var liksom at jeg var fornøyd med å være ubetydelig og at jeg aksepterte det
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Man får tvilsomt noen superkrefter av LSD, men hvordan du opplever egen kropp under en vridd virkelighet kan jo bli veldig annerledes. Just my thought.
Vis hele sitatet...
Nei, noen superkrefter får man nok ikke. Men at det kan gjøre at hjernen sender annerledese beskjeder til nervesystemet en vanlig tror jeg så abslouttt kan være mulig. Det er jo en kjent sak at hjernen er betydlig mere aktiv på lsd og at flere hjernedeler kan jobbe sammens. Det finnes mange legemidler som er prestasjonsfremmende uten at de blir karaktisert som en superkraft
Sitat av RedGoldnGreen Vis innlegg
Veldig interessant. Kunne du utdypet dette litt?
Vis hele sitatet...
Mind muscle connection, altså fokuset på musklene man bruker i en øvelse, ble forsterket på LSD. Jeg har opplevd at oppmerksomheten laserfokuseres inn i bevegelsesmønsteret, og kroppssansen, på LSD. Dette særlig på lavere doser, 25-50ug, jeg har ikke hatt lyst til å trene på høyere doser enn dette. For eksempel stod jeg en gang i rommets hjørne og gjorde face pulls med strikk festet i dørkarmen, på LSD. Min bevissthet var da utelukkende følelsen av blodet som strømmet over skulderbladene til muskelfibrene i den øvre ryggen, og kontrollen over bevegelsesmønsteret. Det var tilfredsstillende.

LSD kan fasilitere flow-states, der du oppslukes i det du gjør. Kreativtet og kroppsbevegelser er særlig egnede områder å oppleve dette i, på LSD, tror jeg. Logisk/analytiske områder, kan sikkert også være det men det har jeg selv ikke hatt suksess med.

Jeg anbefaler allikevel ikke å dra på treningssenter på LSD for å gjøre tunge styrkeløft. Skadene du eventuelt påfører deg selv i overmot påfører du også kjemikaliets rykte, som ville vært dumt.

Sitat av Heyhoti Vis innlegg
Det er jo en kjent sak at hjernen er betydlig mere aktiv på lsd og at flere hjernedeler kan jobbe sammens. Det finnes mange legemidler som er prestasjonsfremmende uten at de blir karaktisert som en superkraft
Vis hele sitatet...
Liten nyansering her: De få studiene som er gjort på dette (om det er mer enn én), viser redusert aktivitet, ikke økt aktivitet i hjernen. Mer spesifikt, redusert aktivitet i Default Mode Network, en hjernestruktur som koblet til normal våken bevissthet (selvbevissthet, sosial bevissthet, temporal bevissthet). At flere hjernedeler, som vanligvis ikke jobber sammen, jobber sammen på LSD/Psilocibin, er riktig.

Tror Michael Pollan skriver om dette i How To Change Your Mind (anbefalt lesning), og knytter den reduserte aktiviteten i DMM til åpningen av bevissthets-filteret, som Aldous Huxley beskrev i Doors of Perception.
Sist endret av Bær; 28. august 2020 kl. 11:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Bær Vis innlegg

Liten nyansering her: De få studiene som er gjort på dette (om det er mer enn én), viser redusert aktivitet, ikke økt aktivitet i hjernen. Mer spesifikt, redusert aktivitet i Default Mode Network, en hjernestruktur som koblet til normal våken bevissthet (selvbevissthet, sosial bevissthet, temporal bevissthet). At flere hjernedeler, som vanligvis ikke jobber sammen, jobber sammen på LSD/Psilocibin, er riktig.

Tror Michael Pollan skriver om dette i How To Change Your Mind (anbefalt lesning), og knytter den reduserte aktiviteten i DMM til åpningen av bevissthets-filteret, som Aldous Huxley beskrev i Doors of Perception.
Vis hele sitatet...
Aha! Dette var nytt for meg! Men jeg må faktisk innrømme at det gir litt lite mening for meg at hjernen er mindre aktiv på lsd når større deler av den er aktivert en vanlig.

Feks på dette bildet. Slike MRI bilder blir vel tatt nettopp for å sjekke hvilken deler av hjernen som jobber? Og aktiviteten ser jo betydlig større ut på lsd en på de som fikk placebo Debater meg gjerne, jeg er ingen ekspert på området! Men skulle gjerne hatt en forklaring på hva disse MR bildene egentlig betyr da

Paul Stamets nevner noe lignende som dette på psilocybin i den nyligste av samtalene han har hatt med Joe Rogan.

Forteller noe om at han aldri i sitt voksende liv har klart å sparke tærne i gulvet over hodet når man ligger på rygg på et gulv. Men en gang han bruke sopp så fikk han for seg at han sku prøve å tøye på beina litt, noe som var behagelig til en forandring. Så han prøvde den øvelsen nevnt og tottane gikk rett i gulvet uten noe smertert i nedre rygg som tidligere var mye tydeligere.

Det foregår jo noe forsking idag på LSD og smertehåndtering som kanskje kan vise seg å ha en form for sammenheng. Isåfall kan tilfellet ditt være litt skummelt, sånn om du ikke kjenner smertene så vil du lettere ødelegge noe også.

Intressant sak detta
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Det foregår jo noe forsking idag på LSD og smertehåndtering som kanskje kan vise seg å ha en form for sammenheng. Isåfall kan tilfellet ditt være litt skummelt, sånn om du ikke kjenner smertene så vil du lettere ødelegge noe også.

Intressant sak detta
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje det er der det ligger! Isåfall kan det være litt skummelt å prøve seg på yoga under en tripp ja!

Men med en god oppvarming osv tror jeg absolutt man trygt kan trene på microdoser. Jeg merker jo selv økt kroppsbevissthet under en tripp sånn som Bær skriver. Vist jeg skyggebokser under en tripp feks føler jeg selv at alt sitter 100%. Man klarer og koble inn de riktige musklene, og kjenner de rette musklene jobbe. Og prøver jeg meg på et par squats også er teknikken perfekt. Det kan selvfølgelig være som relevant skriver også, at opplevelsen av egen kropp i en forvridd virklighet også kan oppfattes annerledes. Vansklig å si, men personlig velger jeg å tro at man får økt kroppsbevissthet under en tripp.

Uansett blir det morro og se når de kommer litt frem i forskningen. Jeg tror selv lsd kan brukes til så mangt vist man klarer å bruke det som et verktøy kontra et rusmiddel (selvom jeg også er fan av og bruke det som et rusmiddel)
Sitat av Heyhoti Vis innlegg
Aha! Dette var nytt for meg! Men jeg må faktisk innrømme at det gir litt lite mening for meg at hjernen er mindre aktiv på lsd når større deler av den er aktivert en vanlig.

Feks på dette bildet. Slike MRI bilder blir vel tatt nettopp for å sjekke hvilken deler av hjernen som jobber? Og aktiviteten ser jo betydlig større ut på lsd en på de som fikk placebo Debater meg gjerne, jeg er ingen ekspert på området! Men skulle gjerne hatt en forklaring på hva disse MR bildene egentlig betyr da

Vis hele sitatet...
Det er fare for at vi går off-topic nå, men dette er interessant.

Jeg er heller ingen ekspert, og dette er som du påpeker mer nyansert enn jeg kanskje først ga utrykk for. Figuren du lenker til er fra en studie gjort i 2016 på Imperial College London. Den viser, slik jeg forstår den, økt sammenkobling mellom deler av hjernen som ikke vanligvis er sammenkoblet, som ikke nødvendigvis er det samme som økt aktivitet, en økning i resting-state functional connectivity på LSD vs. placebo i visuell prosessering. Altså, hjerneaktiviteten sprer seg ut i behandlingen av visuell informasjon. Her ser man en tilsvarende figur fra samme studie som viser redusert aktivitet eller redusert sammenkobling, satt opp mot selv-rapportert ego-død..

Carhart-Harris, førsteforfatter på artikkelen, bruker funnet til å understøtte sin teori om at den psykedeliske bevisstheten rerpresenterer en disorgansiering av normal kognisjon.

Endringer i hjerneaktivitet forekommer i alle fall. Ikke at noen har trodd noe annet.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Bær Vis innlegg
Det er fare for at vi går off-topic nå, men dette er interessant.

Jeg er heller ingen ekspert, og dette er som du påpeker mer nyansert enn jeg kanskje først ga utrykk for. Figuren du lenker til er fra en studie gjort i 2016 på Imperial College London. Den viser, slik jeg forstår den, økt sammenkobling mellom deler av hjernen som ikke vanligvis er sammenkoblet, som ikke nødvendigvis er det samme som økt aktivitet, en økning i resting-state functional connectivity på LSD vs. placebo i visuell prosessering. Altså, hjerneaktiviteten sprer seg ut i behandlingen av visuell informasjon. Her ser man en tilsvarende figur fra samme studie som viser redusert aktivitet eller redusert sammenkobling, satt opp mot selv-rapportert ego-død..

Carhart-Harris, førsteforfatter på artikkelen, bruker funnet til å understøtte sin teori om at den psykedeliske bevisstheten rerpresenterer en disorgansiering av normal kognisjon.

Endringer i hjerneaktivitet forekommer i alle fall. Ikke at noen har trodd noe annet.
Vis hele sitatet...
Veldig intressant! Skal absolutt lese meg litt mere opp på området! Takk for go info!
Da jeg begynte å eksperimentere med lsd hadde jeg noen lapper jeg følte at gjorde meg skikkelig stiv, men etter jeg begynte med magnesium supplement og tok annen syre har ikke det vært noe issue.

Men jeg merker at jeg syns det er utrolig nice å strekke og gjøre litt yoga aktig greier mens jeg tripper, gjerne med litt chanting aktig humming haha. Har ikke tenkt over om jeg er mykere etter syra kicker inn men det er mye deiligere enn i edru tilstand og jeg blir ganske bevisst på det. Syns det er kjipt å sitte med dårlig holdning og sånn og ender opp med å gjøre litt «øvelser» bare fordi det føles riktig. Åpne opp chakraene litt lmao
Har merket akkurat det samme selv. De siste gangene hvor jeg har tatt ca 100ug merker jeg at musklene i kroppen blir på en måte «aktivert» men slappet av samtidig, alt har mer definisjon (six packen kommer mer frem f eks). Spilte også forskjellige comp spill på comeup’en hvor det var utrolig lett å være i hyperfokus, tankegangen var helt borte og det var akkurat som jeg spilte på autopilot. Men samtidig har jeg også opplevd å bli veldig lett kald og stiv nærmere peaken, men tror du er innpå noe her