Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 619
Har valget mellom Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB og Sapphire Radeon R9 280X 3GB.. Er det verdt å bruke 1000 kr på dette?

Brukes til Bf4,wow,smite o.l
Det er jo to skjermkort som originalt koster 3000 kroner. Begge er sterke nok til å spille hva du enn kaster på det uten problemer.
Hadde jeg fått det tilbudet hadde jeg sagt ja!
Til den prisen så skulle jeg tatt ett 290 jeg og :P Dem kommer med kvittering? :P
white?'s Avatar
Trådstarter
Dette er hos komplett (ferdig gaming pcene dem har)
Den kommer med 280 og oppgradere til 290 koster 1000kr

Edit ! Så det ble litt feil.. Mente såklart det kostet 1000 for å oppgradere
Sist endret av white?; 8. juli 2014 kl. 22:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da ville jeg ikke gjort det.
280x er mer enn godt nok, dessuten er ikke 290 så mye bedre at det er verdt å betale 1000 kroner ekstra.
Sist endret av PerPerPerPer; 8. juli 2014 kl. 22:24.
290, 2999,- Komplett
280X, 2695,- Komplett

Ellers så kan du vurdere å sette sammen en og bygge selv. Det er ikke rocket science..

Med en SSD til å innstallere BF4 på så vil loading tidene dine droppe godt. Vær dog oppmerksom på at origin ikke tillater å innstallere ulike spill på ulike plasser, slik at om du har en del spill på origin så vil du ikke automatisk kunne velge å lagre mindre krevende spill på snurredisken :/
Sist endret av suppesos; 8. juli 2014 kl. 22:31. Grunn: Typo
white?'s Avatar
Trådstarter
Orker rett og slett ikke sette sammen selv lenger.
Så velger ut delene og får dem til å sette den sammen.

Men da blir det 280 bare!
Skal ha ssd disk ja.
Sitat av white? Vis innlegg
Orker rett og slett ikke sette sammen selv lenger.
Så velger ut delene og får dem til å sette den sammen.

Men da blir det 280 bare!
Skal ha ssd disk ja.
Vis hele sitatet...
R9 290 tri-x kortet er verdt hver eneste krone ekstra. Når du tar ytelse,kjøling, støy og prisforskjellen tatt i betrakning. 280x kortet er vel det "vanlige" Sapphire kortet? Har selv ingen problem med å forsvare prisforskjellen på 1000kr, som er den samme om du skulle kjøpt de enkeltvis også.