Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1731
Anonym bruker
"Utstø Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hello

Jeg starter på Aduvanz i dag, men de gir meg en del angst. Har en uro som ikke henger sammen med tankene. Negative tanker vil jo automatisk brenne følelsesregisteret ganske kjapt, sånn at det kniper seg i magen. Er det noen her som har hatt erfaring med angst i oppstartsfasen av elevanse/Aduvanz, og går det over etterhvert? Er ganske tålmodig med medisiner fordi jeg veit at det er en innkjørings-prosess. Jeg veit at ingen her er leger, men er ute etter å høre om flere har opplevd angst i startfasen.

Jeg er veldig tålmodig med medisiner fordi jeg veit at det tar en stund før kroppen på en måte må aksepterer at det blir en økning i f.eks dopamin nivået. Jeg har prøvd både atomoksetin/strattera og Wellbutrin. Egentlig så kunne jeg ønske at jeg fortsatt sto på Wellbutrin, men den ga meg enormt dårlig hukommelse, fikk epileptiske anfall ved søvn - var nesten som å få strøm rett i gjennom hjertet da jeg bikket over til dreamstate(mulig det har noe med at jeg kombinerte det med quetiapin. Fant ut på «drug interactions” i går at det major risiko å kombinere dem. Rart at ikke legen har sagt noe om det hvis det er farlig. Wellbutrin øker dopamin og quitapin demper, som jeg mener jeg har plukket opp et sted. Sliter fortsatt med de elektriske støtene når jeg skal sove, eller de kommer og går.

Må bare føye til at oppstartsfasen på Wellbutrin minner meg veldig om Aduvanze, men til slutt så sluttet plutselig Wellbutrin å funke.Nok om det.

Håper jeg kan høre andres erfaringer om oppstartsfasen på aduvanz, hvor lang tid tok det for angsten normaliserte seg? Håper virkelig dette går over fordi jeg synes det er en veldig bra medisin. Bruker bare 30 mg. Kanskje jeg skal dele den i to i starten. Står at man kan lukke opp kapselen å helle det i vann. Kan jo prøve å ta halve i starten. Kanskje ikke noe vits, sikkert bedre å eksponerer hjernen/kroppen med en gang om at hjernen skal programmeres litt.
Gi det en stund til kroppen blir vant og bygger opp en toleranse. Jeg bruker l-theanine 2-3 ganger om dagen for å dempe de verste bivirkningene og det funker for meg. Sover bedre gjør jeg å. Kan kanskje være noe for deg?

For min del ble angsten mindre etter 1-2 uker.
Sist endret av Levobo; 4. september 2021 kl. 14:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Utstø Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bruker l-theanine, gaba, lions mane og 250 mg niacin. Hvor mange mg l-theanin tar du? Jeg tipper du tar 600. Det var en veldig god ide. Skal ta det tre ganger om dagen. Thanks m8!

Du burde prøve komboen med l-theanin, gaba, niacin og lionsmane(det tar litt tid før lions mane funker, etter to mnd så får man effekt.
Har du testa gaba, niacin eller lions mane?
Anonym bruker
"Utstø Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Levobo Vis innlegg
Gi det en stund til kroppen blir vant og bygger opp en toleranse. Jeg bruker l-theanine 2-3 ganger om dagen for å dempe de verste bivirkningene og det funker for meg. Sover bedre gjør jeg å. Kan kanskje være noe for deg?

For min del ble angsten mindre etter 1-2 uker.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg gått på dem i fire dager og det er fortsatt ganske ille. Det eneste jeg orker er bare å slappe av og true i meg mat. Jeg orker ikke tanken på å dra på butikken eller å møte mennesker. Har sosial angst, men nå føler jeg den er ganske ekstrem. Håper så inderlig angsten gir seg fordi den funker veldig bra på konsentrasjonen min. Men hvis vektskålen tipper mot et liv full av angst pga medisinen, så må jeg avslutte det kapitlet her.

Sånn som det føles nå så tviler jeg på at kommer til å øke dosen. Jeg er ikke paranoid eller noe som helst. Jeg føler meg bare veldig rar og ikke som meg selv, og da har jeg vanskeligheter med å være sosial. Liker liksom ikke å vise en person jeg egentlig ikke er. Føler meg spaca. Sosial angsten jeg har fra før klarer
jeg fint å håndtere, men ikke nå. Da klarer jeg fint å dra på butikken, ta buss å gå blant store folkemengder, men nå er jeg parkert på sofaen. Helt sinnsykt sliten, vondt i hodet, svimmel. Er vandt med å trene 6 ganger i uka, men sånn som jeg føler meg nå så er jeg nesten redd for stryke med hvis jeg f.eks tar meg en joggetur. Har helt normal puls, men føler kroppen ikke er så fan av medisinen atm. Kanskje jeg ikke tåler det her. Har tidligere fått angst av amfetamin og jeg tåler svært dårlig koffein. Føler jeg må gi det 1-2 uker for å sjekke om det gir seg og heller avlyse alle avtaler for en periode. Jeg veit ikke hva jeg skulle ha gjort uten dama som støtter meg. Føler ikke noe angst når jeg er med henne heldigvis. Er det flere som har hatt det så ille?
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, startet på Ritalin formen uke siden.
Opplevde mye av de samme tingene som deg.
Ble bedre i slutten av uken så hold ut litt til.
Økte dosen i dag og ble satt litt ut på nytt.

Men nå vet jeg at ting blir bedre med tiden og gir det ett forsøk ��
Anonym bruker
"Utstø Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, startet på Ritalin formen uke siden.
Opplevde mye av de samme tingene som deg.
Ble bedre i slutten av uken så hold ut litt til.
Økte dosen i dag og ble satt litt ut på nytt.

Men nå vet jeg at ting blir bedre med tiden og gir det ett forsøk ��
Vis hele sitatet...
Det er godt å høre at det blir bedre. Merker litt bedring, men det svinger veldig. Jeg sovner heldigvis fort om kvelden med litt quetiapin. Det er super essensielt med søvn. Quetiapin er ikke akkurat det beste for kroppen, men man blir sulten og sovner tvert.Lurer på om jeg skal ta 25 mg med quetiapin på dagtid i morgen hvis jeg må kjøre berg og tankebane i korketrekkeren. Lykke til videre på meds-mission.
Anonym bruker
"Utstø Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, startet på Ritalin formen uke siden.
Opplevde mye av de samme tingene som deg.
Ble bedre i slutten av uken så hold ut litt til.
Økte dosen i dag og ble satt litt ut på nytt.

Men nå vet jeg at ting blir bedre med tiden og gir det ett forsøk ��
Vis hele sitatet...
Hvor mange mg er du på nå foresten?