Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 976
Begynte å røyke hasj sånn innimellom når jeg var 15 år. 18 år så tok jeg min første ecstasy. Sluttet med E etter ett par år og tok kokain eller amfetamin i helgene i stedet.

Klarte i de 14 -15 siste årene og holde det til 2-3 ganger i året fra hver helg før det.

Men de siste månedene nå har jeg følt en skikkelig trang til å ruse meg, så deg har blitt speed hver helg.

Alltid hatt ting under kontroll men nå føler jeg egentlig at jeg begynner å miste kontrollen. Noen tips til hva jeg kan gjøre får å ikke ruse meg når helgen kommer ? Er 44 år

Hver fredag etter jobben kommer suget etter rus. Suget kommer kun på fri dager.
Anonym bruker
"Bred Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er avhengig allerede hvis du føler trang til å ruse deg. Det er kjent og typisk mønster at hjernen blir vant til en gang i uka så når 5-6 dager har gått kommer suget igjen fordi hjernen har blitt avhengig av dette helgebruket. For å minske trangen må du stå i mot og jo lengre du holder deg unna rus jo mindre trang får du etter å ruse deg. Sprekker du opprettholder du trangen..
Det som gjør det litt lettere å holde seg unna er å holde seg vekk fra alt som du assosierer med rus enten det er fest, en spesiell kompis du får det fra eller som du pleier å gjøre det med, en spesiell type musikk, sted, kjedsomhet ja unngå alle triggere som bevisst eller ubevisst trigger lyst på speed.
Ja men det blir rus om jeg sitter alene hjemme eller hva. Og det gjør jeg egentlig for det meste i helgene siden det er hemmelig for de fleste rundt meg.

Vurderer å få meg en Helge jobb . Fordi jeg har aldri en rus trang når jeg ikke kan ruse meg.

Fra jeg var 15-30 så var rus en stor del av helgene. Gikk egentlig så bra de siste 14årene. Bare jeg fikk rusa meg en 2-3 ganger i året var det greit.

Har ikke rusa på meg to helger. Ble litt alkohol i dag. Men sliter med svette og innmari lyst på speed.
Anonym bruker
"Bred Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NoItsNotMe Vis innlegg
Ja men det blir rus om jeg sitter alene hjemme eller hva. Og det gjør jeg egentlig for det meste i helgene siden det er hemmelig for de fleste rundt meg.

Vurderer å få meg en Helge jobb . Fordi jeg har aldri en rus trang når jeg ikke kan ruse meg.

Fra jeg var 15-30 så var rus en stor del av helgene. Gikk egentlig så bra de siste 14årene. Bare jeg fikk rusa meg en 2-3 ganger i året var det greit.

Har ikke rusa på meg to helger. Ble litt alkohol i dag. Men sliter med svette og innmari lyst på speed.
Vis hele sitatet...
Helgejobb, frivillig arbeid, besøksvenn, hundelufter, plukke søppel på strendene i helger eller gjøre andre ting enn du pleier når du er hjemme. Jeg begynte å bruke helgene og kveldene til å lage mat og kaker etter oppskrift, brukte 2-3 timer på det og 2-3 timer til innhandling på forhånd, og 2-3 timer å nyte maten etterpå. Endret tv rutiner og sluttet å se på samme serier jeg pleide og etterhvert fikk hjernen nye vaner og russuget forsvant. Male, DIY prosjekter med møbler eller duppeditter, høre på podcast, lese bok, lære seg koding eller noe annet kult på nettet, mye man kan gjøre for å ikke kjede seg.
Slutt å isolere deg selv, hold kontakten med folk og kom deg utafor dørstokken så mye som mulig. Gå gjerne på turer eller noe sånt. Hold deg selv okkupert med noe morsomt.