Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3612
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Jeg har brukt og misbrukt Lyrica i en årrekke. I sommer har jeg i samarbeid med lege trappet ned pent og rolig.
Nå tar jeg bare 2x75mg til dagen.

Jeg er lei hele nedtrappingen. Det tar så lang tid! Har følt meg ganske elendig i perioder, søvnvansker, humørsvinger, uro og sykt lite energi.

Nå vurderer jeg å bare kutte ut hele Lyricaen, uten å trappe ned mer først. Noen med erfaring? Hvor lenge står det jævligste på?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!

Jeg har brukt og misbrukt Lyrica i en årrekke. I sommer har jeg i samarbeid med lege trappet ned pent og rolig.
Nå tar jeg bare 2x75mg til dagen.

Jeg er lei hele nedtrappingen. Det tar så lang tid! Har følt meg ganske elendig i perioder, søvnvansker, humørsvinger, uro og sykt lite energi.

Nå vurderer jeg å bare kutte ut hele Lyricaen, uten å trappe ned mer først. Noen med erfaring? Hvor lenge står det jævligste på?
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med å slutte å trappe ned? Er det ikke bedre enn å få ubehag ved cold turkey?
2x75 er ikke mye. Når du først har kommet så langt at du har det greit med den doseringen skal det ikke være noen spesiell utfordring ved å slutte helt.
Anonym bruker
"Bred Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg slutta med lyrica i vår. Ble veldig dårlig, diare, kasta opp etter mat, 0 søvn, masse angst og depresjon, Var så ille at jeg lå i fosterstilling og telte minutter, + fikk masse kramper i beina.

IKKE ta cold turkey. Har slutta cold turkey 2 ganger på lyrica, og begge gangene varte abstinensene i 3 uker etterpå. Trapp heller ned på 2 uker, fra din vanlige dose, ned til 0 mg på 2 uker. Det gjorde jeg... og abstinesene varte mye kortere da, var dårlig i cirka 8 dager etterpå. Så heller 8 dager enn 3 uker.

Lyrica er et helvete og slutte på, til å med nå mange mnd i ettertid har jeg hatt øyeblikk der jeg plutselig har blitt dårlig, men bare stå i det, dett klarer du!
2x75mg om dagen er ikke så veldig mye. Bra jobba!
Hvilken dose brukte du fast på det meste?

Spør du meg er det lureste du kan gjøre nå, for å unngå abstinenser og ubehag i størst mulig grad, å fortsette nedtrappingen sakte men sikkert.

Du bruker totalt 150mg om dagen. De lavest doserte Lyricakapslene er 25mg mener jeg å huske - jeg kan se for meg at å gå ned 25mg hver andre uke for eksempel er beste fremgangsmåte
Du må nesten kjenne litt selv på hva som er best for deg.

Hør gjerne hva legen din har å si om hvor mye og hvor ofte du bør trappe ned av gangen.

Sakte men sikkert er så mye bedre enn kjapt og brutalt.

Stå på, så er du fri fra medisiner om noen måneder.
Sist endret av krystallkongen; 4. september 2021 kl. 20:35.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar!

Skulle egentlig trappe videre ned fra forrige uke av, men det er store leveringsproblemer med 25mg kapsler. Får derfor ikke tak i de før slutten av neste uke. Legen min mener at 50mg ikke lenger er i produksjon, så må vente på 25mg kapsler.

Jeg og samboer ønsker oss barn og pga. alder begynner vi å bli utålmodige og rastløse.

Har brukt doser opptil 1000mg, ikke i samråd med lege da.. Har stått fast på 600mg de siste årene, i tillegg til diverse smertestillende. Har siden jul kuttet ut alle de andre medisinene, har kun 150mg lyrica igjen. Vil så gjerne være ferdig snart! Samtidig som jeg er jævlig lei abstinenser og alle følelsene som følger med medisinslutt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!

Jeg har brukt og misbrukt Lyrica i en årrekke. I sommer har jeg i samarbeid med lege trappet ned pent og rolig.
Nå tar jeg bare 2x75mg til dagen.

Jeg er lei hele nedtrappingen. Det tar så lang tid! Har følt meg ganske elendig i perioder, søvnvansker, humørsvinger, uro og sykt lite energi.

Nå vurderer jeg å bare kutte ut hele Lyricaen, uten å trappe ned mer først. Noen med erfaring? Hvor lenge står det jævligste på?
Vis hele sitatet...

Dette har jeg lang erfaring med! Gikk på Lyrica i store doser i kombinasjon med rivotril og heroin over mange år. Tok cold turkey på heroin/piller, akkurat Lyrica var det verste. Hadde tatt ca 15x300 mg hver dag i 3-4 år. Men trappa ned, tror jeg til slutt var på 25-50mg, før eller siden må du ta fighten. Det går bra, det er kjipt og vondt men du overlever. Gå ned til 75mg pr dag ei uke så stopper du 👍💪
Har trappet av lyrica mange ganger, første gang trappet jeg ned med 25 mg pr 14 dag fra 600 mg. Det var en lang og drøy nedtrapping, det jeg lærte var at nå) jeg kom ned på ca den dosen du er på nå, 75 mg or dag (ser du ikke er der enda) da eskalerte jeg ned til 25 mg per dag som jeg etterhvert innså at bare var psykisk selvtortur så hoppet jeg av. Tok et par uker også begynte jeg å føle bedring, drev også daglig med styrke og kardio trening som uten tvil gjorde alt mye enklere og styrket psyke og kropp. Så nå nylig... 2018 var jeg tilbake i avhengighet og vle lagt inn på avrusning pp slutten av året, var avhengig av lyrica (600mg i døgnet) fra lege, plus valium 20mg, pluss 2-4mg rivotril illegalt, plus subutex og opiater generelt. Da ble jeg brutalt trappet ned på alt i løpet av 2 uker, har aldri vært så syk å ødelagt før, reiste videre i langtidsbehandling (15måneder) etter endt avrusning og det tok over 6 måneder før alle abstinensene ga seg. Mest sannsynlig benzo og lyrica som hengte igjen så lenge. Men uansett hvis lyrica er alt du bruker så trenger det ikke bli så ille hvis du fortsetter nedtrapping ned til 25mg også hopper av, det er ubehagelig men mye er bare det psykiske underbevisste suget etter mer for erbjo det man er vant til, handler bare om å bestemme seg da og stå idet og finne ting man daglig kan gjøre for å fokusere på noe annet, vør sammen med mennesker uansett hvor vanskelig det er, og bare tenk at i morgen blir en bedre dag. Så plutselig våkner du en dag og kjenner at livet er lettere. Vet at dette er lettere sagt en gjort, har vært igjenom det mange ganger, men vet nå iallefall at det går an. Ønsker deg masse lykke til.
Sist endret av EuroPalleJesus; 14. september 2021 kl. 18:57.
Hvorfor åpner du ikke bare kapslene selv og heller ut litt hvis du er for utålmodig til å vente på 25mg kapslene?