Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1046
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er muligens en long shot da jeg ikke fant informasjon på Relis, men jeg prøver meg siden folk vet de rareste ting her 😅

Jeg har brukt concerta alza 54mg «ved behov» og kjenner medisinen godt. Har ikke adhd, men har brukt den som hjelpemiddel på diett for å få ned fettprosenten. Den kunne jeg ta rundt klokken 9-10 på formiddagen og ha effekt til sent på kvelden, selv etter å ha brukt den i flere uker. Dersom jeg trengte mer klarte jeg å kunne bort depoten og ha effekt enda i 4 timer til ved å sniffe det i pulver form.

Nå har jeg fått tak i synonympreparatet, delmosart 54mg. Hvis jeg da tar en pille i 9/10 tiden så merker jeg allerede at jeg kunne trengt en linje påfyll klokken 14. Det er forsåvidt greit, men for å ga den appetittdempende effekten selv på kvelden kan jeg da snorte ganske jevnlig frem til 17, fremdeles bli sulten rundt 20, men ha utrolige søvnvansker.

Jeg vet forskjellen ikke kommer av tilvenning, da jeg har lange perioder uten bruk. Jeg veier under 50kg, så føler ikke at jeg burde overskride 2 tabletter pr dag heller (1 oralt, 1 sniffing).

Er det sånn at delmosart er vanskeligere å sove på, med dårligere effekt på appetitten? Mataboliseres den raskere enn concerta, med verre bivirkninger (insomni)?
Anonym bruker
"Løpende Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter det jeg har forstått så er delmosart designet for å unngå misbruk og er derfor mindre egnet til rekreasjonell bruk. Den gir en svak merkbar umiddelbar effekt, men er laget for å virke over lenger tidsrom (8 timer+). Du vil altså bare få litt av den effekten du tidligere har vært vant til mtp. instant rush. Varigheten forklarer nok også vanskelighetene dine med å sove.
Delmosart har ikke et spesielt godt rykte på seg, hverken hos reelle/legale brukere eller hos mer sporadisk/rekreasjonelle.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar jeg synes den gir likt «rush», men varigheten er kortere og bivirkningene som insomni sitter lenger. Men det kanskje har med misbrukpotensialet som du sier
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt concerta alza 54mg «ved behov» og kjenner medisinen godt. Har ikke adhd, men har brukt den som hjelpemiddel på diett for å få ned fettprosenten.

Jeg veier under 50kg, så føler ikke at jeg burde overskride 2 tabletter pr dag heller (1 oralt, 1 sniffing).

Hvor mye fettprosent kan du ha om du veier under 50kg?
Kanskje du burde snakke med fagfolk om dette er ett psykisk problem..