Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6997
Jeg og en kompis skal røyke for første gang, har mekket en joint på 2 gram. Blir dette for mye for første gang?
Mest sannsynlig er det ALT for mye, gå heller ned på et halvt gram mine venner!
0,5 hver eller totalt? Takk forresten!
0,5 hver
Ok! Så 1g hver er alt for mye haha? Ca hvor lenge er man høy?
Bare mekk en liten joint som er ca 0.3 - 0.5g. Det burde holde lenge på dere to. Dere burde bli stene noen timer, eller resten av kvelden, siden det er første gang.
Hvis dere ikke blir stene med en gang, så kan dere eventuelt chille litt, og røyke en til, like stor.
Dere kan lage 3-4 jointer som dere kan røyke på dere to av 2 gram, skulle jeg tro. Ha det gøy :-)
Sist endret av jodatakker; 29. november 2014 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jointen er allerede rulla og har ikke mer papir haha. Hvis vi tar pause undeveis?
Ja, dere kan jo selvfølgelig stoppe underveis.
Takk for hjelpen! :-)

Og ett siste spørsmål. Om vi ender opp med å røyke hele, hvor lenge vil vi være høye?

Og ett siste spørsmål. Om vi ender opp med å røyke hele, hvor lenge vil vi være høye?

Hvor lenge er vi høye om vi røyker hele på 2g foresten?
Sist endret av BigNigg; 29. november 2014 kl. 21:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
0,5 gir 4 timer men hasj er akkumulerende, så minst 14 timer.
Hovedeffektene man søker kan forsvinne iløpet av 1-2 timer eller vare i 4-5 som det sies over. Kommer an på kvalitet og type.
Sitat av BigNigg Vis innlegg
Takk for hjelpen! :-)

Og ett siste spørsmål. Om vi ender opp med å røyke hele, hvor lenge vil vi være høye?

Og ett siste spørsmål. Om vi ender opp med å røyke hele, hvor lenge vil vi være høye?

Hvor lenge er vi høye om vi røyker hele på 2g foresten?
Vis hele sitatet...
Dere blir nok bare dårlige, spyr og sovner. Del 0,5 og stopp underveis om dere vil å, bedre å røyke for lite enn for mye, kan alltid fyre den opp igjen i ettertid.
Røyker man 0,5 for første gang, er det stort trolig at en vil grønne ut å ha en svært ubehagelig opplevelse. Lag en joint på 0,5 gram hver, og ta 3 trekk av jointen, for å så vente 10 minutter. Etter 10 minutter kan du så ta 3 trekk til om du føler for det. Kjenn an formen, og om du ønsker ta 3 trekk til etter 10 minutter igjen er dette fullt mulig. Fortsetter du slik vil du enkelt kunne kontrollere rusen. Det er heller ikke alltid man merker noe de første gangene man røyker - om det så skulle være 10 gram, men plutselig så smeller det. Better safe than sorry. Man kan ikke overdosere og dø av det, men man kan overdosere i den forstand at en får en fryktelig ubehagelig opplevelse.
0.5 første gang kan være døden for en med veldig lav "naturlig" toleranse, jeg grønna den første gangen jeg røyka aleine, og det var en joint på 0.135g rimelig potent OG Kush.

Dette er kanskje mer relevant til neste anledning for TS, eller for andre som leser tråden seinere.

Ser ikke helt greia med at folk alltid skal røyke joint første gang, utenom tilgjengelighet.
Store deler av weeden går bare opp i røyk bokstavelig talt hver eneste millisekund man ikke trekker av jointen, samt at en nybegynnerjoint ofte ikke er rulla helt optimalt og ender fort med at halvbrent weed kan dette ut av jointen ved å prøve å få vekk aske eller et lite vindkast, og den kan lett brenne skeivt. Noe som kan være rimelig kjipt om man har dytta alt man har inni jointen.

Å fyre opp 0.05/50milligram om gangen i en pipe fungerte veldig godt for meg i starten. Mye lettere og økonomisk enn en joint, med tanke på å røyke, og på å dosere. Jeg rakk sjeldent å ta mer enn to trekk på 0.05g før jeg satt fast der jeg satt og helt glemte å røyke mer, noe som tilsier at jeg ble høy nok.

Men folk har selvsagt egne preferanser, og når sant skal sies er det en egen sjarm med en spliff.
Sist endret av Snilepisk; 29. november 2014 kl. 22:22.
Og hvordan gikk dette? :P
Det gikk fint, kjente ingen ting i starten etter en time. Vi rullet to til og ingen ting skjedde. Det var klokka to om natta hasjen kicka inn og jeg ble ballefjern!
Klassisk nybegynner... Kjenner ingenting i starten, så, PANG!!!
Sitat av BigNigg Vis innlegg
Det gikk fint, kjente ingen ting i starten etter en time. Vi rullet to til og ingen ting skjedde. Det var klokka to om natta hasjen kicka inn og jeg ble ballefjern!
Vis hele sitatet...
Bare vent til du blir litt mer dreven og får tak i noe god potent marijuana! Da går det ikke mange minuttene før det er game on!
Sist endret av agsel; 3. desember 2014 kl. 23:14.
Sitat av agsel Vis innlegg
Bare vent til du blir litt mer dreven og får tak i noe god potent marijuana! Da går det ikke mange minuttene før det er game on!
Vis hele sitatet...
Og hva spør jeg om får å få noe good shit? Typen liksom?
Nei, du bare håper på at han har en god type. Som oftest har folk bare en eller to typer til salgs, og for å finne ut hvilken som er best er det noen triks du vil lære deg etterhvert som kan hjelpe deg Til syvende og sist finner du det ikke ut før du har røyket det
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Nei, du bare håper på at han har en god type. Som oftest har folk bare en eller to typer til salgs, og for å finne ut hvilken som er best er det noen triks du vil lære deg etterhvert som kan hjelpe deg Til syvende og sist finner du det ikke ut før du har røyket det
Vis hele sitatet...
Haha ok
Bignig: Enkelt å greit, du må kjenne rett person eller dyrke ditt eget.

Det er også ofte at folk har noe de røyker på selv som er av mye bedre kvalitet og noe de selger til folk som de ikke gidder å røyke selv av lav kvalitet. Dette gjelder såklart ikke alle men jeg vil påstå at det er ganske vanlig, blir du da kompis nok så kanskje du får smake noe av dealerens egene saker.

Sitat av SoppVandrerne
for å finne ut hvilken som er best er det noen triks du vil lære deg etterhvert som kan hjelpe deg.
Til syvende og sist finner du det ikke ut før du har røyket det
Vis hele sitatet...
Dette var da veldig selvmotsigende?
Sitat av BigNigg Vis innlegg
Og hva spør jeg om får å få noe good shit? Typen liksom?
Vis hele sitatet...
Du lærer etthvert og se på cannabisen. Og da kan du med ganske stor sannsynlighet se om det er godt eller ikke. F.eks kjenne på formen, lukte på den etc. Men man vet aldri. Man kan f.eks få en tørrok som ser helt balle ut, rævva form, og ser generelt balle ut, men som man blir ballefjern av.
Jeg får ikke håpe denne cannabis røkningen blir noen vane for dere da, men dette lærere dere rimlig fort.
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Du lærer etthvert og se på cannabisen. Og da kan du med ganske stor sannsynlighet se om det er godt eller ikke. F.eks kjenne på formen, lukte på den etc. Men man vet aldri. Man kan f.eks få en tørrok som ser helt balle ut, rævva form, og ser generelt balle ut, men som man blir ballefjern av.
Jeg får ikke håpe denne cannabis røkningen blir noen vane for dere da, men dette lærere dere rimlig fort.
Vis hele sitatet...
Skal ikke bli en vane, vil bli ballefjern et par ganger til så er jeg done
Har røyket i fire år, så og si hver dag de siste to, og jeg har ca 0,15 gram i hver joint per person. Litt mer hvis man skal bli superballe.
Over det blir for dyrt etter norsk pris, hvis jeg er den som betaler.