Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 8034
Denne rapporten går egentlig til de unge, som både bruker og misbruker cannabis i en form hvor man tror det er kult og man får streetcreds. Nå tar jeg ikke alle under samme kam, og har forståelse for de som bruker cannabis få ganger. I håp om denne rapporten, så ser jeg frem til at ungdommer tar litt til vett, men samtidig legger vekt på at dette skjer skjelden. I min rapport vil jeg beskrive hvordan cannabis har påvirket meg, både positivt og negativt.


To stykker, en mann og en kvinne. Vi kan for sikkerhetsårsaker kalle henne Ruth. Ruth er min ex kjæreste, og har aldri inntatt MDMA.
Ruth kom hjem til meg rundt halv ni på kvelden, sinna og frustrert for det hadde regnet ute. Men i mitt åpent sinn forsto jeg aldri hva hun skulle frem til. Hun hadde nemlig en stor kvise i ansiktet, hvor jeg på noen som helst måte ikke klarte å se unna. Jeg hadde nylig kjøpt MDMA krystaller, som basically var kun til mitt bruk. Men jeg ville lyse opp stemningen, i håp om å glemme den stygge kvisen som hun bar på seg i stolthet.

Etter inntak av både cannabis og MDMA, så begynte vi og diskutere hvordan vi hadde vært mot hverandre tidligere. I denne sammenheng hadde jeg ikke begrip på at hun kunne komme hjem til meg for å sette meg i et dårlig lys, nemlig å krenke meg for at hun skulle føle seg bedre. I denne posisjonen så forandret jeg personlighet, og ble en ghetto gutt.

Jeg skrudde på The message av Nas på spotify på mitt nye anlegg, cerwin vega. 2 12" som ble kjøpt på HIFI klubben og jeg betalte hele fjorten -tusen. I denne forstand så gikk ting uforventet og verre enn jeg trodde noen gang skulle bli. Det gikk en kuldefrysning som gikk helt ned til rævmargen, og fikk en blackout uten at jeg var helt ute. Noen tok over kroppen min.

Hver eneste muskel ble iverksatt, som dette skjedde ubevisst i en bevisst sammenheng. Jeg visste alt som skjedde, men hadde ikke makt til å ta meg sammen. Jeg gikk bort til Ruth, tok tak i håret hennes og slengte henne på bakken.

Smellet Ruth traff bakken med, fikk henne til å gråte. I all panikk røyste hun seg, og fikk seg en på tryne. Utgangsdøren var låst med en spesiell nøkkel som bare jeg hadde tilgang til, hun kom seg ikke ut.


; jeg velger å gi meg med rapporten her, da dette skjedde i 2011 og skal forsåvidt holdes anonymt. Det jeg skal frem til er; gutter, cannabis er ikke noe å spøke med. Det er morro, lærerikt og sosialt. Jeg forstår det, jeg har vært der. Og vet dere hvor jeg er nå? Jo, på heroin. Alt startet med gateway stoffet hasj, som utviklet seg videre til amfetamin og LSD. Vi var en guttegjeng på 7 stykker, alle er død av overdose. Kontakt med familie har jeg ikke, ingen jobb. 2400,- i mnd har jeg å rutte med fra NAV, men jeg er heldig; de betaler husleia mi.
Sist endret av psychotomimetic; 13. august 2014 kl. 13:29.
lol, pics or it didnt happen
Veldig bra skrevet, fikk faktisk frysninger når jeg leste gjennom!
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Ehh. Okei?
Hvordan fikk du råd til et anlegg til 14000 om du bare fikk 2400/mnd og brukte dop? Vet ikke helt om jeg skal tro på dette..
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
PROPAGANDA
Mulig jeg er trøtt og sliten på jobb, men jeg forstår ikke helt hva du skal frem til? Røyker man hasj, tar LSD så ender opp som heroinist? Jeg kjenner ingen som røyker eller har røyket som gjør det, eller har gjort det for street cred. Trur nok i så fall at du har vært i feil miljø. Skylde på ett enkelt rusmiddel blir for enkelt for mitt vedkommende.
Hasj gjør deg til en kvinnemishandler, heroinist, nav loker og sist men ikke minst så vil alle i gjengen din dø
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Hva vil du fram til med denne skremselspropagandaen?
Bare fordi cannabis+mdma trigget en psykose hos deg så betyr det ikke at det blir å skje med alle andre.
Jeg har mer tro på at det er noe forferdelig galt med psyken din, folk som ikke er helt frisk i hodet har en tendens til å bli psyko på milde psykedeliske stoffer.
Trådstarter
21 9
Poenget med rapporten var at gateway droget hasj er ikke så tøft og smart som folk skal ha det til. Nei, det er heller ikke noe galt med psyken min i den forstand. Jeg sier heller ikke at man ender opp på nav eller blir en heroinist. Men hasj gjør en forskjell på langtidsbruk. Spørr 10 stykker som har endt opp på amfetamin eller andre droger, 9/10 svarer at de begynte med hasj, hasj gjør bare hånden sterkere til å begynne med noe annet.

Min vennekrets på den tid døde heller ikke av hasj, men av opiater Quasar. Om du er keen på KP så synes jeg du skal forandre måten du skriver til folk på, mister G.
Sist endret av psychotomimetic; 13. august 2014 kl. 14:56.
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Alt startet med gateway stoffet hasj, som utviklet seg videre til amfetamin og LSD. Vi var en guttegjeng på 7 stykker, alle er død av overdose.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du skrive dette hvis du har dødd av overdose?
Trådstarter
21 9
Sitat av xae8koo Vis innlegg
Hvordan kan du skrive dette hvis du har dødd av overdose?
Vis hele sitatet...
Vi VAR en guttegjeng på 7 stykker TOTALT hvorav 6 av dem døde. Du vet, oslo har helt sikkert språkkurs i norsk om du er interessert.
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Hver eneste muskel ble iverksatt, som dette skjedde ubevisst i en bevisst sammenheng. Jeg visste alt som skjedde, men hadde ikke makt til å ta meg sammen. Jeg gikk bort til Ruth, tok tak i håret hennes og slengte henne på bakken.

Smellet Ruth traff bakken med, fikk henne til å gråte. I all panikk røyste hun seg, og fikk seg en på tryne. Utgangsdøren var låst med en spesiell nøkkel som bare jeg hadde tilgang til, hun kom seg ikke ut.
Vis hele sitatet...
Drepte du henne? Er hun ennå fanget hos deg? Hvordan er psyken din? Hvorfor jobber du ikke?
Trådstarter
21 9
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Mulig jeg er trøtt og sliten på jobb, men jeg forstår ikke helt hva du skal frem til? Røyker man hasj, tar LSD så ender opp som heroinist? Jeg kjenner ingen som røyker eller har røyket som gjør det, eller har gjort det for street cred. Trur nok i så fall at du har vært i feil miljø. Skylde på ett enkelt rusmiddel blir for enkelt for mitt vedkommende.
Vis hele sitatet...
Leste du ikke hele rapporten?

I håp om denne rapporten, så ser jeg frem til at ungdommer tar litt til vett, men samtidig legger vekt på at dette skjer skjelden. I min rapport vil jeg beskrive hvordan cannabis har påvirket meg, både positivt og negativt.
Vis hele sitatet...
Og de som begynte med hasj debuterte sikkert med alkohol. Det her blir for dumt. Veien fra LSD til heroin er uansett temmelig lang.
Trådstarter
21 9
Sitat av xae8koo Vis innlegg
Drepte du henne? Er hun ennå fanget hos deg? Hvordan er psyken din? Hvorfor jobber du ikke?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig drepte jeg henne ikke, og nei hun er heller ikke fanget hos meg.
Jeg kan ærlig si at hun har det bra, vi har forsatt kontakt med "hei hvordan går det" samtaler, men ikke noe stort mer enn det.

Jeg har en nedsatt arbeidsevne, en genetisk feil i rygg med 9 muskelknuter spredt rundt. Psyken min er sånn den skal være.

Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Og de som begynte med hasj debuterte sikkert med alkohol. Det her blir for dumt. Veien fra LSD til heroin er uansett temmelig lang.
Vis hele sitatet...
Debuterte sikkert, stemmer. Veien er lang ja, de fleste holder på med hasj til de blir tatt av onkel blå, for å så begynne på igjen. De som ikke blir tatt, sånn som meg gikk videre veien på sterke droger etter 2 år med langbruk. Veien er så lang som du vil ha den
Sist endret av psychotomimetic; 13. august 2014 kl. 15:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folk har også blitt psykotiske av å spille dataspill, skal jeg slutte med dette også?
Selv om man røyker cannabis betyr det ikke at man til slutt ender opp som heroinist. Jeg skjønner at du vil prøve å advare andre hvis dette du sier, faktisk har skjedd. Men jeg tror heller det er en del andre faktorer som har spilt inn for at det har endt som det har..
Så det at du er arbeidsledig er ikke på noen måte relevant til cannabis? Og angrepet på din tidligere kjæreste ble begått mens du var ruset på MDMA og hasj?

Hvorfor i allverden skal vi stole på din årsakssammenheng? Jeg vil mye heller se empirisk data enn vrangforestillingene til en rusmisbruker. Folk slår og skader sine partnere hele tiden, og ja, rus kan være en utløsende faktor. Men det at du er voldelig og farlig er en egenskap ved deg selv, ikke en egenskap ved stoffet. Du sier du selvfølgelig ikke drepte henne, skal jeg tolke dette som at å mishandle henne var et bevisst valg? Hvis du ikke hadde kontroll, hvordan kan det da være en selvfølge at du ikke drepte henne? Hvis du under rus har til vane å miste kontroll og begå legemsbeskadigelse, hvorfor slutter du ikke? Skader du folk når du er edru også?
Trådstarter
21 9
Sitat av Illusious Vis innlegg
Folk har også blitt psykotiske av å spille dataspill, skal jeg slutte med dette også?
Selv om man røyker cannabis betyr det ikke at man til slutt ender opp som heroinist. Jeg skjønner at du vil prøve å advare andre hvis dette du sier, faktisk har skjedd. Men jeg tror heller det er en del andre faktorer som har spilt inn for at det har endt som det har..
Vis hele sitatet...
Helt fullstendig enig i det du sier. Der kan være andre faktorer, men ikke som jeg har kommet frem til.

Sitat av xae8koo Vis innlegg
Så det at du er arbeidsledig er ikke på noen måte relevant til cannabis? Og angrepet på din tidligere kjæreste ble begått mens du var ruset på MDMA og hasj?

Hvorfor i allverden skal vi stole på din årsakssammenheng? Jeg vil mye heller se empirisk data enn vrangforestillingene til en rusmisbruker. Folk slår og skader sine partnere hele tiden, og ja, rus kan være en utløsende faktor. Men det at du er voldelig og farlig er en egenskap ved deg selv, ikke en egenskap ved stoffet. Du sier du selvfølgelig ikke drepte henne, skal jeg tolke dette som at å mishandle henne var et bevisst valg? Hvis du ikke hadde kontroll, hvordan kan det da være en selvfølge at du ikke drepte henne? Hvis du under rus har til vane å miste kontroll og begå legemsbeskadigelse, hvorfor slutter du ikke? Skader du folk når du er edru også?
Vis hele sitatet...

Nei, nei og nei. Altså du prater mot deg selv. Les rapporten igjen du. Dette var ett engangstilfelle. Tror du jeg ville ha skrevet en kort rapport om noe som faktisk hadde skjedd daglig?
Men skal sies at jeg forstår hva du mener og skal frem til, men en del av det du argumenterer på ligger allerede svar i rapporten.
Sist endret av psychotomimetic; 13. august 2014 kl. 15:14.
Det siste du skriver er nå i hvert fall litt mer fornuftig. Jeg forstår at du vil advare, men de du nevner er unntak og er ikke representativt for de fleste som bruker stoffer. Selv mener jeg at miljø er en større fare enn stoffene i seg selv. De fleste jeg kjenner har aldri hatt noe med politiet å gjøre og jeg/vi har holdt på ganske mange år.
Trådstarter
21 9
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Det siste du skriver er nå i hvert fall litt mer fornuftig. Jeg forstår at du vil advare, men de du nevner er unntak og er ikke representativt for de fleste som bruker stoffer. Selv mener jeg at miljø er en større fare enn stoffene i seg selv. De fleste jeg kjenner har aldri hatt noe med politiet å gjøre og jeg/vi har holdt på ganske mange år.
Vis hele sitatet...
Godt for dere, har dere prøvd andre ting enn cannabis?
Sist endret av psychotomimetic; 13. august 2014 kl. 15:19.
Sitat av Illusious Vis innlegg
Folk har også blitt psykotiske av å spille dataspill, skal jeg slutte med dette også?
Selv om man røyker cannabis betyr det ikke at man til slutt ender opp som heroinist. Jeg skjønner at du vil prøve å advare andre hvis dette du sier, faktisk har skjedd. Men jeg tror heller det er en del andre faktorer som har spilt inn for at det har endt som det har..
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du han var psykotisk? Det er også viktig å skille mellom psykose under rus, og vedvarende psykose. Cannabis vil gi deg symptomer på psykose mens du er ruset, men når effekten av stoffet forsvinner, forsvinner psykosen også (samme med alkohol forsåvidt).
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Poenget med rapporten var at gateway droget hasj er ikke så tøft og smart som folk skal ha det til. Nei, det er heller ikke noe galt med psyken min i den forstand. Jeg sier heller ikke at man ender opp på nav eller blir en heroinist. Men hasj gjør en forskjell på langtidsbruk. Spørr 10 stykker som har endt opp på amfetamin eller andre droger, 9/10 svarer at de begynte med hasj, hasj gjør bare hånden sterkere til å begynne med noe annet.

Min vennekrets på den tid døde heller ikke av hasj, men av opiater Quasar. Om du er keen på KP så synes jeg du skal forandre måten du skriver til folk på, mister G.
Vis hele sitatet...
Det er ingen her på bruket som påstår at hasj er tøft eller smart, tvert imot så advarer folk mot å røyke hver eneste dag, men å heller gjøre det til en helge ting, som alkohol.

Gatedrugs er bare tull, vi lever da alle med fri vilje og bestemmer helt selv hvor veien fører oss.
Drugs for man tak i uansett om du har et nettverk eller ikke så du trenger ikke et gateway drug for å komme over sterkere rusmidler som speed, kokain og opiater. speed og "kokain" florerer det av på fester og opiater får du av legen mot smerter.
Kjenner flere som starta rett på speed og aldri rørte hasj.

Du velger helt selv om du vil ta et rusmiddel det er store skanser for å bli avhengig av og vis du i tillegg tar det ofte slik at du til slutt ender opp som rusmisbruker så er det ingen andre enn din egen feil.
Veldig trist historie å lese. Syntes det er bra at du setter et kritisk lys på cannabis og rusmidler generelt, men har et par spørsmål.
Føler du at cannabis har påvirket deg negativt bortsett fra "gateway-effekten"?

Cannabis og MDMA er jo to rusmidler, som utifra det jeg vet, ikke fremmer aggresjon i en vanlig frisk person. Derfor må det jo ligge andre årsaker til grunne for utbruddet du fikk denne kvelden. Du sier jo selv at du ikke hadde kontroll over kroppen, og at den bare ble styrt mot din vilje - dette kan jo blant annet være indikasjon på schizofreni.

Hvordan ville du forresten stilt deg hvis cannabis var statlig regulert? Tror du ikke at å måtte oppsøke kriminelle miljøer for å kjøpe hasj fører en større risiko for å bli lokket over på hardere stoffer?
Sist endret av Gobity; 13. august 2014 kl. 15:27.
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Godt for dere, har dere prøvd andre ting enn cannabis?
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du tenker på meg og min vennekrets. Lista min er lang, men vi snakker om rekreasjonelt bruk. Det er en viss forskjell.
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Min vennekrets på den tid døde heller ikke av hasj, men av opiater Quasar. Om du er keen på KP så synes jeg du skal forandre måten du skriver til folk på, mister G.
Vis hele sitatet...
Kult at du kaller meg "mister G", liker det! Skjønte fort at de ikke døde av hasj, hvem gjør vel det uansett. Jeg vet jeg skrev sarkastisk og teit, men posten din kunne vært en mal på hasjpropaganda.
Trådstarter
21 9
Sitat av Gobity Vis innlegg
Veldig trist historie å lese. Syntes det er bra at du setter et kritisk lys på cannabis og rusmidler generelt, men har et par spørsmål.
Føler du at cannabis har påvirket deg negativt bortsett fra "gateway-effekten"?

Cannabis og MDMA er jo to rusmidler, som utifra det jeg vet, ikke fremmer aggresjon i en vanlig frisk person. Derfor må det jo ligge andre årsaker til grunne for utbruddet du fikk denne kvelden. Du sier jo selv at du ikke hadde kontroll over kroppen, og at den bare ble styrt mot din vilje - dette kan jo blant annet være indikasjon på schizofreni.

Hvordan ville du forresten stilt deg hvis cannabis var statlig regulert? Tror du ikke at å måtte oppsøke kriminelle miljøer for å kjøpe hasj fører en større risiko for å bli lokket over på hardere stoffer?
Vis hele sitatet...
Har hatt ett par løse tråder med cannabis tidligere, men denne opplevelsen i 2011 har gjort mest inntrykk på meg, derfor jeg valgte å dele.

Mange oppsøker kriminelle miljøer per dags dato for å kjøpe seg cannabis, noen velger å gå i parken å møte en fyr der og noen drar heller hjem til de, og mange av tilfellene hos meg har vært at jeg alltid har sittet der hos dem jeg har kjøpt cannabis med. Men folk er forskjellig, og det legger jeg også vekt på i rapporten, at min opplevelse skjer skjelden og mest sannsynlig ikke skjer senere i 2000 året(forhåpentligvis)
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Debuterte sikkert, stemmer. Veien er lang ja, de fleste holder på med hasj til de blir tatt av onkel blå, for å så begynne på igjen. De som ikke blir tatt, sånn som meg gikk videre veien på sterke droger etter 2 år med langbruk. Veien er så lang som du vil ha den
Vis hele sitatet...
Nei, de fleste bruker cannabis fordi de liker rusen. Inkludert disse folka som er såkalt rus-avhengig, som deg, som ender med å prøve masse forskjellige stoffer helt til de blir mongo av det. Når man innser det, er det selvsagt cannabis sin feil alt sammen, ikke din dårlige dømmekraft eller de utallige gangene du har tatt alle andre mulige ulovlige rusmidler.

Selv om DU ikke tåler rusmidler betyr det ikke at de som klarer å kontrollere bruken sin ikke tåler det heller.

Jeg vet at cannabis ikke er noe wonderdrug, men når du ruser deg uten å tenke konsekvenser har det vell kanskje ikke noe å si hvor farlig dopet er.
Trådstarter
21 9
Sitat av Quasar Vis innlegg
Kult at du kaller meg "mister G", liker det! Skjønte fort at de ikke døde av hasj, hvem gjør vel det uansett. Jeg vet jeg skrev sarkastisk og teit, men posten din kunne vært en mal på hasjpropaganda.
Vis hele sitatet...
Hehe, tror kanskje du og flere her har missforstått meg. Det er ikke en hasjpropaganda, men jeg tenkte kanskje dere ville få ett innblikk på at hasj kan være farlig, og det kan slåes ut på hvem som helst til en hver tid. Nå la jeg kanskje ut en grov rapport om siktes til hasjen, men la den også i håp på at den guttungen på 14 år som skal røyke sin første kanskje lavær, eller han som er påvei til å slutte etc etc.

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Nei, de fleste bruker cannabis fordi de liker rusen. Inkludert disse folka som er såkalt rus-avhengig, som deg, som ender med å prøve masse forskjellige stoffer helt til de blir mongo av det. Når man innser det, er det selvsagt cannabis sin feil alt sammen, ikke din dårlige dømmekraft eller de utallige gangene du har tatt alle andre mulige ulovlige rusmidler.

Selv om DU ikke tåler rusmidler betyr det ikke at de som klarer å kontrollere bruken sin ikke tåler det heller.

Jeg vet at cannabis ikke er noe wonderdrug, men når du ruser deg uten å tenke konsekvenser har det vell kanskje ikke noe å si hvor farlig dopet er.
Vis hele sitatet...
I min rapport vil jeg beskrive hvordan cannabis har påvirket MEG
Vis hele sitatet...
Takk for meg Per

Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Ja, hvis du tenker på meg og min vennekrets. Lista min er lang, men vi snakker om rekreasjonelt bruk. Det er en viss forskjell.
Vis hele sitatet...
Vel, noen er mer glad i mat enn andre. Men utrolig fint og tøft å lese at du/dere ikke har ett problem!
Sist endret av psychotomimetic; 13. august 2014 kl. 15:41.
Det er så innrøyka hos enkelte av dere at det er helt natta! Enten, så har dere ikke peiling på hva dere snakker om, eller så nekter dere å innse det selv.
For meg er det ett faktum, at tankegangen endres hos de fleste ved regelmessig bruk av cannabis. Du gir mer og mer faen og holdningen din til rusmidler endrer seg. (Nei, jeg har ingen kilder på denne påstanden, det er av personlig oppfattelse og erfaring)

... Nå kommer det 14stykk som forteller meg hvor feil jeg tar og at dere er fult oppegående å lever livets glade dager.
Det tviler jeg ikke en meter på, men de fleste av oss som har herja litt igjennom tidene, kjenner fler som har gått på ræva, en de som ikke har gått på ræva.
Sist endret av wickedfreak; 13. august 2014 kl. 15:44.
Trådstarter
21 9
Sitat av wickedfreak Vis innlegg
Det er så innrøyka hos enkelte av dere at det er helt natta! Enten, så har dere ikke peiling på hva dere snakker om, eller så nekter dere å innse det selv.
For meg er det ett faktum, at tankegangen endres hos de fleste ved regelmessig bruk av cannabis. Du gir mer og mer faen og holdningen din til rusmidler endrer seg. (Nei, jeg har ingen kilder på denne påstanden, det er av personlig oppfattelse og erfaring)

... Nå kommer det 14stykk som forteller meg hvor feil jeg tar og at dere er fult oppegående å lever livets glade dager.
Det tviler jeg ikke en meter på, men de fleste av oss som har herja litt igjennom tidene, kjenner fler som har gått på ræva, en de som ikke har gått på ræva.
Vis hele sitatet...
Takk mann, fint å forstå at hvertfall du og noen til forstår meg.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av wickedfreak Vis innlegg
Det er så innrøyka hos enkelte av dere at det er helt natta! Enten, så har dere ikke peiling på hva dere snakker om, eller så nekter dere å innse det selv.
For meg er det ett faktum, at tankegangen endres hos de fleste ved regelmessig bruk av cannabis. Du gir mer og mer faen og holdningen din til rusmidler endrer seg. (Nei, jeg har ingen kilder på denne påstanden, det er av personlig oppfattelse og erfaring)

... Nå kommer det 14stykk som forteller meg hvor feil jeg tar og at dere er fult oppegående å lever livets glade dager.
Det tviler jeg ikke en meter på, men de fleste av oss som har herja litt igjennom tidene, kjenner fler som har gått på ræva, en de som ikke har gått på ræva.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje fordi at man begynner og forstå at all propagandaen man ble foret med som barn er løgn og da begynner man og sette sine egne syn på ting?
Sist endret av Trollanon; 13. august 2014 kl. 17:42.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Det er kanskje fordi at man begynner og forstå at all propagandaen man ble foret med som barn er løgn og da begynner man og sette sine egne syn på ting?
Vis hele sitatet...
''De fleste av oss som har herja litt igjennom tidene, kjenner fler som har gått på ræva, en de som ikke har gått på ræva.'' ?

Hva har tankene om denne såkalte propagandaen med at vi som regel har flere venner som havna på kjøret av hasj, en de som har holdt seg på matta?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Problemet mitt med denne tråden er at det ikke er en rusrapport, men heller en klønete advarsel. Det er for all del fint at du velger å advare, men når det blir så halvveis så mister det litt av sin hensikt. Jeg er enig i at det er alt for mange som neglisjerer de skadelige sidene ved cannabis.

Har du tenkt over hvilke andre fellestrekk du og vennene dine hadde, sånn bortsett fra at dere røyket hasj? Jeg vil nødig støte, men mistenker at det kanskje var bakenforliggende problemer hos flere, som for eksempel en trøblete oppvekst eller psykiske problemer.
Hvorfor er det akkurat hasj du advarer imot? Virker egentlig bare som du er ute etter og ha noe å skylde på.
Er kun din feil at du begynte på heroin, de fleste som begynner med cannabis er smart/opplyst nok til å ikke begynne med slike avhengihetsskapende stoffer som heroin(det er her viljestyrke kommer inn i bildet).
Nå vet ikke jeg noe om din bakgrunn, eller hvorfor du begynte å ruse deg, men det er jo ofte sånn at de som sliter med psykiske problemer eller har hatt en vansklig oppvekst ender opp som avhengig av diverse droger.

Prøver ikke å være frekk mot folk som er avhengig av heroin, men det er jo ikke akkurat et sjakktrekk å begynne med det, noe jeg regner med de fleste er enig i. Men som jeg nevnte ovenfor så har alle forskjellig grunner til å ruse seg, så jeg skal ikke dra alle under en kamm.

Skal ikke påstå at det er ingen negative sider med hasj heller, men det er der moderasjon kommer inn i bildet. Vist du har kontroll på bruket ditt og i tillegg er psykisk frisk så skal det en del til for at ting går galt.

Har selv vært avhenging av amfetamin(fra jeg var 16-17år til 19år), men jeg skylder ikke på hasjen av den grunn.
Har sluttet med amfetamin nå, og har heller begynt å ta stoffer som f.eks LSD og MDMA, men har ingen planer om å begynne med heroin av den grunn.
Med tanke på den hendelsen du beskriver i innlegget ditt så virker det som du burde holde deg unna rusmidler, det er ikke alle som takler det desverre..
Sist endret av EyesWideShut; 13. august 2014 kl. 21:04.
Trådstarter
21 9
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Hvorfor er det akkurat hasj du advarer imot? Virker egentlig bare som du er ute etter og ha noe å skylde på.
Er kun din feil at du begynte på heroin, de fleste som begynner med cannabis er smart/opplyst nok til å ikke begynne med slike avhengihetsskapende stoffer som heroin(det er her viljestyrke kommer inn i bildet).
Nå vet ikke jeg noe om din bakgrunn, eller hvorfor du begynte å ruse deg, men det er jo ofte sånn at de som sliter med psykiske problemer eller har hatt en vansklig oppvekst ender opp som avhengig av diverse droger.

Prøver ikke å være frekk mot folk som er avhengig av heroin, men det er jo ikke akkurat et sjakktrekk å begynne med det, noe jeg regner med de fleste er enig i. Men som jeg nevnte ovenfor så har alle forskjellig grunner til å ruse seg, så jeg skal ikke dra alle under en kamm.

Skal ikke påstå at det er ingen negative sider med hasj heller, men det er der moderasjon kommer inn i bildet. Vist du har kontroll på bruket ditt og i tillegg er psykisk frisk så skal det en del til for at ting går galt.

Har selv vært avhenging av amfetamin(fra jeg var 16-17år til 19år), men jeg skylder ikke på hasjen av den grunn.
Har sluttet med amfetamin nå, og har heller begynt å ta stoffer som f.eks LSD og MDMA, men har ingen planer om å begynne med heroin av den grunn.
Med tanke på den hendelsen du beskriver i innlegget ditt så virker det som du burde holde deg unna rusmidler, det er ikke alle som takler det desverre..
Vis hele sitatet...

Nå snakker du som at jeg skylder på hasjen, men det gjør jeg ikke.
Har ikke skrevet noe som helst om det i rapporten.

Og det var meningen at det skulle bli en rapport, er ikke så flink til å skrive sånt desverre.
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Nå snakker du som at jeg skylder på hasjen, men det gjør jeg ikke.
Har ikke skrevet noe som helst om det i rapporten.

Og det var meningen at det skulle bli en rapport, er ikke så flink til å skrive sånt desverre.
Vis hele sitatet...
Var vertfall det inntrykket jeg fikk når jeg leste posten din, men jeg kjenner jo ikke deg så blir kanskje litt feil av meg å si at du skylder på hasjen
Historien din er jo etter inntak av MDMA og cannabis. Cannabis alene tar ikke over kroppen din og gjør ingen voldelige med mindre man har et latent problem.

Av veldig mange brukere av alkohol jeg kjenner har generelt få personer prøvd cannabis.
Av veldig mange brukere av cannabis jeg kjenner har et svært lite antall prøvd andre ulovlige stoffer. De som likevel prøver gjør ikke noe mer ulovlig, og den man kjøper hasj av har alltid tilgang på andre stoffer, det er nok faktorene som spiller inn. Virkestoffene i cannabis gir deg ikke noe lyst til å prøve noe sterkere, selv om alle heroinister garantert har prøvd cannabis. Det er her forskere ser statistisk sammenheng og konkluderer med at cannabis er starten på dophelvete.

Gatewayteorien er knust for lenge siden, og jeg forstår ikke hvorfor du konkluderer med den i førsteposten din.
Sist endret av Spirituell; 13. august 2014 kl. 21:35.
Helt ærlig tror jeg du har oppdiktet alt som en form for propaganda mot cannabis - siden mye av hva du sier henger ikke på grep, og du vet tydeligvis ingenting om rusmidler - tro det eller ei, de fleste (til og med tunge) narkomane er eksperter på drogene sine.
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Alt startet med gateway stoffet hasj, som utviklet seg videre til amfetamin og LSD.
Vis hele sitatet...
Må være kjipt å være så grisehekta på lsd ass, må være forferdelig? Kan du fortelle litt om hvordan lsd suget føles?
Trådstarter
21 9
Sitat av Relevant Vis innlegg
Helt ærlig tror jeg du har oppdiktet alt som en form for propaganda mot cannabis - siden mye av hva du sier henger ikke på grep, og du vet tydeligvis ingenting om rusmidler - tro det eller ei, de fleste (til og med tunge) narkomane er eksperter på drogene sine.


Må være kjipt å være så grisehekta på lsd ass, må være forferdelig? Kan du fortelle litt om hvordan lsd suget føles?
Vis hele sitatet...
Fett, sa jeg noe om avhengighet på LSD? ALD52, orange sunshine, real sandoz LSD25 som har ligget utdød helt fra 1970 om jeg ikke tar feil, funnet i sveits.
etc etc. Gjerne kom her å si at jeg har dikta opp alt, lille kid. Dra hjem til muttern du og få mat på bordet.
Du har fortalt om dine negative erfaringer med rusmidler, greit. Rusmidler kan dra deg langt ned hvis du befinner deg i et dårlig miljø i kombinasjon med ens dårlige dømmekraft. Som sagt her hadde du nok et underliggende psykisk problem.

Selv om jeg kan forstå at skrivet kan provosere har jeg på følelsen av at trådstarter ikke hadde denne intensjonen, annet enn å fortelle om en episode der det gikk galt.
Sist endret av wat; 14. august 2014 kl. 11:21.
Kjempebra at noen går ut og advarer ungdom mot bruk i tidlig alder, og også påpeker at rusmidler under gitte omstendigheter kan bidra til at uheldige situasjoner oppstår. Det er det trådstarters intensjon er.

Da vil jeg, som flere før meg også har gjort, påpeke at episoden som TS beskriver på ingen måte er representativ med tanke på rus.
Det er viden kjent at det finnes svært mange lite kartlagte bivirkninger av rus, og man skal alltid ha dette i bakhodet. Når det er sagt, vil jeg igjen legge vekt på at dette på ingen måte er normen, og at det i 99,9% av tilfellene går bra.

Selv om fly fra tid til annen styrter, betyr ikke det at man bør avstå fra å fly (pun intended) av den grunn. Vi kan ikke gå rundt å frykte alt og alle til enhver tid.
Du lever jo livet, kompis. Nav betaler ingenting for meg!
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Spørr 10 stykker som har endt opp på amfetamin eller andre droger, 9/10 svarer at de begynte med hasj
Vis hele sitatet...
Og 10/10 svarer at de begynte med morsmelk.
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Og det var meningen at det skulle bli en rapport, er ikke så flink til å skrive sånt desverre.
Vis hele sitatet...

Lesingen i tråden din er generelt svært lite sammenhengende og svinger fra at du kjenner på rusen til at hele vennegjengen er død. Budskapene blir veldig uklare og jeg har problemer med å ta dette seriøst...
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Fett, sa jeg noe om avhengighet på LSD? ALD52, orange sunshine, real sandoz LSD25 som har ligget utdød helt fra 1970 om jeg ikke tar feil, funnet i sveits.
etc etc. Gjerne kom her å si at jeg har dikta opp alt, lille kid. Dra hjem til muttern du og få mat på bordet.
Vis hele sitatet...
Har du bodd under en stein siden 1970?

Lsd finnes på markedet vis du leter og leter du nok finner nok lsd til en hel mannsalder.

Akkurat her bæsja du på leggen å beviste at du vet ingen verdens ting om dagens rusmiljø eller marked.
Trådstarter
21 9
Sitat av Djiises Vis innlegg
Har du bodd under en stein siden 1970?

Lsd finnes på markedet vis du leter og leter du nok finner nok lsd til en hel mannsalder.

Akkurat her bæsja du på leggen å beviste at du vet ingen verdens ting om dagens rusmiljø eller marked.
Vis hele sitatet...
Nå nevnte jeg spesifike. Men vet du hva? Tror du at jeg bryr meg om en random fra freak, ikke tror meg? voks opp a
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Du ga henne MDMA fordi hun hadde en kvise, og når hun kritiserte deg så satte du på NAS, ble en ghetto gutt og ville denge henne?

Det er personer som OP folk sikter til når de sier at virkeligheten overgår enhver fantasi.
Sist endret av meaculpaUIO; 14. august 2014 kl. 17:22.