Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2398
Jeg og en kompiss skal ta oss en hyttetur til helgen. Å lurte i den anledning litt på hva en kan forvente seg av 435ug kontra 275ug?

For min del blir det første valls med Lucy, men kompissen har prøvd 275en gang på roskilde. Vi er litt redd for at vi kommertil å synes at 275ug blir litt for lite.

Når jeg å han har turet før sammen, så har det vært med 50-60mg 2cb, og en ca 3g cubensiss.

Alle tips om dosering/gjøremål/ting å "passe på" ect motaes med stor takknemmelighet
WOAH WOAH WOAH! Stopp en halv! 435µg er en STOR dose!
Hvis det er din første gang burde du prøve deg på noe lavere, for å lære deg å kjenne.
Jeg har tatt syre 5 ganger selv, 360µg var det meste og det var INTENS tripping i over 12 timer. Turen varte fra 9 på morgnen til 2 på natten. (Ikke tripping, men rusfølelse etc).

275µg er en sterk dose. Les mer om doseringer på Erowid.

Husk å spise på turen. Det er rart og uvant å spise, men frukt og grønnsaker går helt fint. Man bruker mye energi og tiden går fort. Det er kjipt å sitte der uten å spist på 12 timer mens dere har løpt rundt. Ikke digg følelse.
Ellers får dere ha det gøy. Finn på noe sprøtt, gå noen turer i skogen og nyt naturen.
Sist endret av PerPerPerPer; 7. juli 2014 kl. 14:09.
En bekjent av meg kalte meg pysete når jeg fortalte han at jeg pleide å ta i gjennomsnitt 200 µg når jeg trippet. I følge ham selv var 500-1000 µg det beste, og det han pleide å ta når han trippet. Når han dyttet i seg 5 lapper på 100 µg hver som han fikk av meg gikk han på en skikkelig smell og hadde tidens bad tripp.

Poenget er at dealern som selger deg lappene ofte overdriver voldsomt hvor sterke lappene er. Enten burde du være helt sikker på hvor sterke lappene er, eller så burde du høre med noen som har testet de samme lappene før, om hvor mye de anbefaler deg å ta.

Det er kjipt om kompisen din trodde han fikk 275 µg sist, og dere kjører på med samme eller høyere dosering, og dere faktisk har fått lapper som er så kraftige dere ble fortalt de var. Selv 275 µg er alt for mye for en førstegangstripper, anbefaler heller halvparten.
Noe som skurrer litt for meg. Har aldri vært borte i noen biter som inneholder 435ug eller noe i nærheten for den sakens skyld, og er det fordelt over flere biter synes jeg regnestykket er litt rart. Uten at jeg har noen kilder å lene meg tilbake på så vil jeg anta at de fleste bitene/drypp ligger på 80-150ug.

Å ta en såpass høy dose første gang høres ut som en noe dårlig idé, ihvertfall hvis du tar alt på en gang. Da begynner du å nærmere deg doser som kan resultere i ego-død.

Når det kommer til ting å gjøre så er det så mangt. Kan være artig å gå til innkjøp av litt gadgets som vi har gjort nå til neste tur (candyflip). Men naturen i seg selv er en stor opplevelse.
Har prøvd syre en gang. Dosen var på rundt 250µg og syntes det var akkurat passe. Og jeg er ganske hard på psykadelika. 435µg tror jeg kan bli alt for mye. Jeg ville heller ha delt lappen i to. Du kan egentlig ikke sammenligne syre med sopp eller 2c-b noe særlig. Selv om alle tre er psykadelika, så er de ganske forskjellig.
har allerede lest en del på erowid, å er klar over at 435ug er en stor dose. men lurer på om 275 er litt lite om vil ha noen visuelle effekter?(skjønner at det vil være induviduelt). vi vil oppnå det når vi er ute i nydelig norsk natur

Lappene vi kan få tak i er 160ug og 275ug, kan 320ug være et bedere alternativ?
Hvis de er 275ug så vil dere få en real visuell effekt. Jeg tok ikke så høye doser de første gangene, men det går sikkert helt fint.

Selv ville jeg gått for de lappene som er 160ug da jeg synes det virker mer sannsynlig mengde enn de andre lappene. Så får dere eventuelt avgjøre hvor langt dere vil tøye strikken. Hadde vel tatt to selv.

Kos dere i naturen, det er nydelig på syre. Trur også det er fullmåne på fredag.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Tviler på at de lappene er så sterk som du skal ha det til, men uansett. 475ug ER FOR MYE FOR EN NYBEGYNNER.
Du kommer ikke til å klare å snakke med kompisen din, eller gjøre særlig mye..
275ug er tilogmed for mye! vis det er real deal av god kvalitet så vil du få en full blown experience med 100-120ug, det er ikke mer som skal til

Når man begynner å overstige 200ug så burde man vite hva man går til, vis man er uerfaren så kan det kan bli vanskelig å ordlegge seg og holde en samtale gående, det kan fort bli ubehagelig tankekjør eller rett å slett ille.

Sitat av Leary's thing Vis innlegg
har allerede lest en del på erowid, å er klar over at 435ug er en stor dose. men lurer på om 275 er litt lite om vil ha noen visuelle effekter?(skjønner at det vil være induviduelt). vi vil oppnå det når vi er ute i nydelig norsk natur

Lappene vi kan få tak i er 160ug og 275ug, kan 320ug være et bedere alternativ?
Vis hele sitatet...
100ug er nok til en fullblown experience med halliser så det holder, dette er sett at det faktisk er lsd du har og at kvaliteten ikke er søppel og at den faktisk er så sterk som du sier, det tviler jeg på.
Sist endret av Trollanon; 8. juli 2014 kl. 05:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Off topic: Er det en lur ide å blande benzo med psykadelika for å motvirke en badtrip?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Off topic: Er det en lur ide å blande benzo med psykadelika for å motvirke en badtrip?
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at det kan være lurt å i alle fall ha benzo i bakhånd i verste fall, samt antipsykotika som Seroquel Benzo kan muligens roe deg noe, mens Seroquel trolig vil få deg rimelig "edru" relativt fort (jeg har ikke prøvd, men i teorien burde det være en grei "motgift"). En del effekter vil nok bli igjen, men jeg er rimelig sikker på at det vil blokkere de fleste...

Igjen, jeg har ikke testet det, så det kunne vært interessant å høre fra noen som har prøvd...

Og on topic; det høres ut som om noen har overdrevet dosene her. Og bra er ikke alltid bedre. Mitt tips er å "titrere" dosen litt slik at man har kontroll, for jeg kan tenke meg at å bli kastet ut i en ekte ~500ug-tripp kan være sinnsykt skremmende for mange. Ulempen er at turen vil vare enda litt lenger en vanlig, men det er i alle fall mine 0.05$
All about the money
JaxMackey@420's Avatar
34 4
Burde ikke overstige 400ug uten beroligende/benzo liggende er min erfaring, med enkelte folk jeg har tura med, men aldri vært noe problem for meg personlig..
Helt umulig for meg å si noe om kvaliteten på det jeg ka få tak i. Men tenker nå at jeg bare ta hennes ord for det, vil iallefall være domt å tro de er svakere enn de er.

Hva legger du i en fullblown opplevelse, å bare på 100ug? Må si jeg synes det høres litt lite ut, men hva vet vell jeg som alldri har danset før

Kan vi feks spise 1lap så videre "fylle på" med 1 til senere? Isåfall er det noe tidsrom?

Titrere dosen litt, hmm?

Tusen takk for alle svar så langt

Materielliste:
Frukt til mat under eventyret.
Malesaker.
Musikk.
Kostymer.
Didgeridoo.
Noen som har noe annet artig/nyttig å foreslå til å ta med seg, evt hva kan være godt å drikkd under turen? Vann er vell en slager, men tror fort det kan bli tussig å gå i brønnen for å hente.
Du kan ta en lapp og så ta en f.eks en time eller to inn i turen, men du vil ikke få like sterk effekt som om du skulle tatt begge på en gang.

Frukt er gull å ha på tur, forskjellige typer melon er snadder. Honningmelon er min favoritt. Didgeridoo er sikkert kult å holde på med for de som får det til. Jeg gav opp etter en stund da jeg ikke fikk til pusteteknikken.

Skal dere kun være ute? Hvis ikke har jeg en lang liste med dilldall, men det krever strøm. Kjøp h-melk, zalo og konditorfarge. Da kan dere lage psychedellic milk (youtube). Har ikke prøvd det selv, men skal visst være veldig artig. Skal sjekke det ut neste tur.

Når det kommer til drikke så foretrekker jeg brus og et par øl. Gjerne øl med mye aroma, typ IPA eller lignende. Væskeinntaket er ikke så prekært som med stoffer som f.eks mdma. Man skal naturligvis drikke, men ikke noe mer enn normalt.
Sist endret av hestpåpinne; 8. juli 2014 kl. 13:43.
100 mcg er en fin trip for en førstegangstripper. Muligens tilsvarende 1,5-2g sopp. Hvis du vanligvis tripper på 3g sopp så vil muligens 150-200mcg være en lignende dosering.

Albert Hoffmanns overdosering på sin førstegangstrip var på 250mcg LSD. Det inkluderte fullblowns hallusinasjoner - som at nabodama ble transformert til en heks, umulig å snakke, ut av kroppen opplevelser og full panikk.
Sitat av Leary's thing Vis innlegg
har allerede lest en del på erowid, å er klar over at 435ug er en stor dose. men lurer på om 275 er litt lite om vil ha noen visuelle effekter?(skjønner at det vil være induviduelt). vi vil oppnå det når vi er ute i nydelig norsk natur

Lappene vi kan få tak i er 160ug og 275ug, kan 320ug være et bedere alternativ?
Vis hele sitatet...
Jeg tok 125 ug sist helg (som ganske sikkert var riktig dosert), og du kan jo lese litt om mine effekter her:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=270520
- Store komplekse hallusinasjoner, jeg forlot kroppen, alt rundt meg forsvant og gikk i oppløsning, egodød, osv.
- Annet som gikk igjen var at alt glitret, jeg så rennende vann overalt, jeg så båter på vannet, skygger så ut som mennesker, stubber så ut som troll, fargerike skyer, fugler som ikke egentlig var der, bølging og beveging, osv. Veldig fint
- Det var vanskelig/umulig å holde samtaler med folk. Hadde problemer med å forstå hva folk sa, og jeg var generelt på et annet sted tankemessig. En del morsomme situasjoner som oppsto når jeg skulle svare på ting. Men for min del veldig trivlig å være med folk likevel.


100-150 ug LSD er faktisk ikke en liten tripp, problemet er at de fleste lapper inneholder langt mindre enn det som blir oppgitt. Når folk kjøper 100-150 ug lapper, som i virkeligheten bare inneholder 30-70 ug, så tror de da at 100-150 ug ikke er noe som helst. Som allerede nevnt, så går folk ofte da på en smell den gangen de får lapper som er riktig dosert...


Rundt 100 ug er dosen som man pleier å anbefale førstegangstrippere.

EDIT:

Ting å gjøre (kommer ikke til å få mye bruk for dem om du tar 250 + dose):
- Såpebobler (samboer fylte dem med røyk for meg, og så lyste vi på dem med "star tip"-laser, det var helt magisk).
- Bare vandre ute i naturen
- Om du er ute, legg deg ned å se opp i skyene
- Kaleidoskop
Sist endret av randomize; 9. juli 2014 kl. 00:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Altså jeg har testet både 220ugi og 500ugi og vil lett si at 220 var mye bedre. Det var en rolig og behagelig tripp med mange gode og koslige minner. 500ugi ble for intenst og sterkt det var bate ubehagelig, så hold deg til rundt 200.

En kompis har dytta i seg 1200 ugi igølge han var det helt sykt.